Cinci Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Poté co jsem pročetl několikastránkové téma o dodělávání palubního pc do Peugeotu 406 2.1TD, byl jsem z toho množství informací lehce zmatený, ale základy jsem věděl, proto nic nebránilo tomu vyzkoušet to. V autě jsem měl display, který byl připraven pro zobrazování rádia a teploty, v autě není originální rádio a proto byl display téměř nevyužitý. Po jeho vytažení jsem ho přepnul do pozice 2. Bohužel byly nataženy pouze kabely pro rádio a teploměr => spodní konektor chyběl úplně a na horním dva dráty. Po tom co jsem si club pročetl jsem zjistil, že potřebuji dodělat celkem asi 7 drátů. Začal jsem tím nejsložitějším, to je drát č.1368. Kvůli tomuto drátu musíme odkrýt přihrádku pro řídící jednotku. V té pomoci kovového táhla uvolnit konektor řídicí jednotky a postupně ho rozebrat. K jeho rozebrání odšroubujeme prvně šroub na horní straně konektoru - viz obrázek č.1. Poté povolíme dva šroubky na druhé straně konektoru a pro lepší manipulaci sundáme asi 20 cm krycího husího krku z kabelů, které vedou z ŘJ. Kabely odizolujeme a konektor postupně vysouváme z jeho plastového těla. Plastové tělo posouváme dál po drátech. Když máme rozebráno, přijde ta nejhorší práce, najít drát č.1368, no pro motor 2.1TD vám to usnadním, měl by to být čtvrtý drát v prostřední řadě konektoru - žlutý vodič na pozici 23. Viz obrázky. Poté si najdeme kabel kudy drát protáhneme, mě se jako nevhodnější jevila průchodka pod kobercem v místě ventilátoru topení, někdo předemnou, už přes ní tahal drát k zesilovači. Takže jsem rozebral část interiéru (kastlík, spodní deka pod kastlíkem, kryty prahů, dvě objímky držící kabely a jednu objímku na dečku pod palubku), odroloval koberec a vodič pomoci drátu prostrčil do prostoru motoru. Viz fotky. Po natažení drátu jsem hledal kde dál vede drát č.1368, jako nejvhodnější místo k jeho napíchnuti jsem zvolil místo ihned za výstupem z kastlíku řídící jednotky. Drát jsem rozstřihl odizoloval a přidal drátek, který jsem v předchozím kroku natáhl do interiéru. Poté vše pořádně zaizolujeme, nasadíme zpět husí krk a pořádně ho uchytíme. Následně můžeme vše v motorovém prostoru složit do původního stavu - tady máme hotovo. Viz obrázek. V dalším kroku potřebuje přitáhnout dva dráty z modrého konektoru pod volantem. Musíme rozebrat spodní část palubky u řidiče, opět nic složitého, vytáhneme dečku, povolíme pár šroubku na spodní části palubky a odpojíme klávesnici. Umístění konektoru viz obrázek z návodu tady na clubu. Budeme potřebovat drát z pozice pinu 6 v modrém konektoru, tento drát přivedeme na horní konektor palubního PC, konkrétně na pin č. 13. Jako další přivedeme drát z pozice pinu 17 v modrém konektoru, tento drát přivedeme na horní konektor palubního pc, konkrétně pin č. 14. Viz obrázky, opět tady z clubu. Tyto dráty patří na horní konektor palubního pc, k tomu abych je doplnil musel jsem konektor rozebrat, viz obrázky. Tak další část je hotova, můžeme vše zaizolovat a konektory našroubovat zpět. Spodní část palubní desky bych ještě neskládal budeme mít více prostoru k natahování kabelu. V dalším kroku vytáhneme kapličku budíků, povolíme 3 torx šroubky v její horní části a opravdu pořádně škubneme. Poté co kapličku vyndáme, vyšroubujeme samotné budíky, 4x torx. Po odšroubování jemně zapáčíme plochým šroubovákem na horní straně kapličky. Kapličku vytáhneme a odpojíme její dva konektory - modrý a žlutý. Žlutý konektor rozebereme - vytáhne se taková ta černá zarážka na straně konektoru a konektor vysuneme. Poté najdeme dráty č. 465 a 4310, drát č.4310 by měl mít hnědou barvu a měl by se nacházet na PINU číslo 15 tohoto konektoru. Tento drát odizolujeme a napíchneme si na něj další drátek, který přivedeme do prostoru palubního PC. To samé uděláme i s šedým drátem č. 465, který by se měl nacházet na PINU 21 našeho konektoru. Viz fotka V dalším kroku musíme dodělat tlačítko pro přepínání údajů na palubním PC. Sundáme plasty kolem volantu - 3x torx ve spodní části. Sundáme pravou páčku - odpojíme šedý konektor a vyšroubujeme dva menší torxy, které ji drží na volantu. Viz obrázek Poté páčku rozebereme - drží na čtyřech plastových zobáčcích, pozor ať se nám nevysypou pružinky a jemné drobnosti z páčky. Vycvakneme krytku na čele páčky - tam jak se na druhé straně troubí. Připravíme si spínač - já použil resetovací tlačítko ze starého PC, včetně kabelu, které vedly na základní desku, takto připravený spínač s kabely umístíme do páčky a kabely vyvedeme zadní stranou páčky. Opět pomůžou obrázky. Následně jsem musel upravit krytku z čela páčky, byl v ni takový křížový výlisek, ten způsoboval, že resetovací tlačítko bylo pořád jakoby zmáčknuté. Tento výlisek jsem utavil pistolovou pájkou a postupně vytahal z těla páčky. V dalším kroku jsem si natáhl kostru ze spodní části tunelu, opět jsem si kabel pro kostru připravil do místa palubního PC, kde jsem si tento kabel rozdvojil. Jednu část vedeme na spínač, pomocí kterého přepínáme palubní pc, druhou část necháme přímo pro palubní PC. Když máme připojenou zem na vstup spínače, můžeme z jeho druhého pólu vytáhnout kabel do prostoru palubního PC. Schémata něco málo napoví Připravené kabely dle schématu výše připojíme k palubnímu PC, k připojení jsem použil kablíky s konektory, které se používají k propojení základní desky a čelního panelu v počítači. Výsledné zapojení spodního konektoru Tak nastartujeme a jdeme se projet aby jsme vyzkoušeli funkčnost. U mne funguje [upravil dne 6/5/13 12:16 od Cinci] [upravil dne 6/5/13 13:15 od Cinci] [upravil dne 6/5/13 13:22 od Cinci] Péťa a OK406 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dančák Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Já to sice nepotřebuji, ale řekl bych super návod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LORD_mapiv Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 skvělý návod, určitě se mi bude hodit.. chtěl bych si ho taky dodělat, je už to poslední kousek výbavy, který mě dělí od plný.. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 6. květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Krom pájky, pár kabelů, jednoho spínače, koncovek a jednoho volného nedělního odpoledne opravdu nic nepotřebuješ. Nejdéle jsem hledal ten kabel č. 1368, ty už teď víš kde na konektoru hledat, já to projížděl postupně, není tam moc místa a na některých těch kabelech najít číslo - téměř nemožné. Hledání toho kabelu mi zabralo fakt minimálně hodinu :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LORD_mapiv Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 jo, jasný, to bude pohoda.. už jsem si dodělával tempomat a to bylo hodně podobnej postup.. já si musím hlavně sehnat ten displej, pak už je to v klidu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 6. květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Mě (syna) právě to, že tam byl display motivovalo k tomu dodělání s tím černým jezdím většinou já a když tam ten display byl, věděl jsem něco málo o tom jak ho dodělat nedalo mi to. [upravil dne 6/5/13 11:53 od Cinci] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LORD_mapiv Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 mě zase docela motivuje to, že to jde lehce dodělat, ale brání mi ten displej.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Já jsem taky napojoval drát 1368 z řj motoru,ale pak jsem jej zrušil,ptorože u mne končil u řidiče pod palubkou v kulatém konektoru .Jinak pěkný návodek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Daval jsem to uz ve vlakne o palubnim PC, ale kdyz je to tu pro 406 tak pekne shrnuty, tak to vlozim i sem pozice dratu c. 1368 v konektoru RJ motoru dle typu ECU: benzinove motory Magneti Marelli MM8P - 7 SAGEM SL 96 - 5 BOSCH MP3.2 - 32 BOSCH MP5.1, MP5.1.1 a MP5.2 - 4 BOSCH MP7 - 32 BOSCH MP7.3 - 47 diesly BOSCH EDC15 (HDi) - 63 Diesel EPIC (2.1TD) - 23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 6. květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Podle mých včerejších studii bych řekl, že je to 25, ne 23 Možná by nebylo špatné šoupnout to téma do návodu ať to tady nezapadá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 nevím podle autodat je to pin 23 a je to i podle schématu zde http://peugeot.mainspot.net/wiring406/p8c.shtml 4tý od kraje je 23 [upravil dne 6/5/13 13:11 od servisman] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 6. květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Aha, takže takto je to číslované, já myslel, že ty čísla na konektoru jsou čísla pinů, no asi evidentně ne.. Opravím to v návodu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 Pekny navod, ale podla foto na 21 stranke by som to uz ja nedal do kopy. Dobra praca. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 6. květen 2013 Sdílet Odesláno 6. květen 2013 :potlesk pěkně udělané a ať plně slouží pc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaraprcek Odesláno 9. září 2013 Sdílet Odesláno 9. září 2013 Tak jsem se vrhnul na PP,vše v pohodě,i drát 1368 jsem našel pod palubkou,v hnědým konektoru.jen mi nastal problém,v modré zásuvce nemám pozici 17:( a nevím co s tím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 9. září 2013 Sdílet Odesláno 9. září 2013 Asi drát č.720 tak jej natáhni z palubky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 9. září 2013 Autor Sdílet Odesláno 9. září 2013 Opravdu není ani v jedné straně konektoru, tím myslím po rozšroubování jednu či druhou stranu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LORD_mapiv Odesláno 9. září 2013 Sdílet Odesláno 9. září 2013 Ještě jednou návod super, už před nějakou chvíli jsem si ho dodělal taky.. Jen mám trochu problém s tím, že po nastartování mi vždycky ukazuje dojezd na nádrž.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 9. září 2013 Sdílet Odesláno 9. září 2013 To nic mne se zase občas sám nuluje po startu Jinak podle nastavení mne Vždy ukazoval dojez jinak zbytek jsem přepínal , a vlevo mám teplotu . [upravil dne 9/9/13 23:14 od servisman] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinci Odesláno 9. září 2013 Autor Sdílet Odesláno 9. září 2013 Ještě jednou návod super, už před nějakou chvíli jsem si ho dodělal taky.. Jen mám trochu problém s tím, že po nastartování mi vždycky ukazuje dojezd na nádrž.. S tímhle mám problém taky, myslel jsem, že to tak má být Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.