Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Snímač teploty motora


hektor

Recommended Posts

Muze byt rozbite ;) Jako prvni bych cvicne prosel vsechny kontakty a draty, jako druhe bych zkusil hned po nastartovani, az to ukaze tech 70 stupnu zmerit teplotu vody nejakym multimetrem, abych mel jistotu ;) a pak bych mozna zacal premyslet o novem cidlu. Jeste mne napadnul vadny termostat, ale podle to chovani tomu neodpovida (hned 70*C - je to tak?). Co mas za auto? Jo uz to vidim 405 SRDT. Mas tam EGR?

Dydzej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Čidlo teploty je na tělese termostatu. Jsou tam dvě za sebou, jedno je snímač pro teploměr, druhé je spínač pro kontrolku přehřátí.

EGR ventil je ventil mezi sacím a výfukovým potrubím (na svodech), při určitých režimech přepouští část výfukových plynů zpět do sání, kvůli lepším emisím... Pokud tam máš EGR, je na termostatu ještě jedno čidlo teploty, právě pro EGR ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hektor: sorry, ja se nedostal k tomu ti hned odepsat, ale Oddie to vysvetlil stejne lip.

Oddie: nebo na tom telese termostatu treti cidlo neni, ale to je pak to jedno z tech dvou zrejme zdvojene, aspon si to myslim...tak to mam totiz ja ;) Pravda, jeden konektor tam mam plonkovej, ale fakt neni kam zapojit. A zda se, ze to cele chodi.

Jak se ma vlastne chovat kontrolka prehrati - ma se rozsvitit (pro kontrolu ze funguje) kdyz clovek zapne elektriku ve spinaci skrince a po nastarovani zhasnout (to asi urcite)?

Dydzej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dydzej, kontrolka mi svieti len pri štartovaní, po naštartovaní zhasne. Blbne mi len ručička. Hneď po naštartovaní vyskočí na 70 stupňov - motor ešte studený. Počas jazdy, keď sa motor zahrieva sa pomaly šplhá až na 110 stupňov. Všimol som si, že ten rozdiel teplôt studený/zahriaty je OK, t.j. zodpovedá rozdielu, keď mi ručička neblbne. Všetko sa to upravý po niekožkých kilákoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dydzej: nevím, jak to je, když to EGR nemá svůj snímač, klidně to může brát údaj o teplotě z čidla teploměru, nezkoumal jsem to. Donedávna jsem ani nevěděl, že EGR funguje až po dosažení určité teploty, na to mě tu někdo upozornil...

Jo, kontrolka přehřátí se rozsvítí po zapnutí klíčku, a po startu zhasne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...