Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P306 - kabel do dveří


dolly1010

Recommended Posts

Jedna z obvyklých nemocí Peugeotů, konkrétně 306tek.

Fakt \"vychytanej\" krátkej přívod do dveří (zvláště u řidiče) se láme a pak vám nejde centrál, stahování okýnek a kdoví co ještě.

Stejnej problém jsem měl i já. Sem-tam vynechalo okno, pak přestal jít reprák.

Nejdřív jsem to opravil \"humpolácky\" a to pouhým spájením drátů k sobě a pak zamotáním do izolačky. To se mi ale nelíbilo, tak jsem si sehnal konektory, pár drátů a dal se do toho :)

PS.: Nevím přesně, co je to za typ konektorů. Jestli to zjistím, tak to dopíšu ;)

PPS.: Opravu jsem prováděl takovým zvláštním způsobem. Trošku jsem se toho ze začátku bál, ale pak jsem ty dveře stejně sundal, tak to je až na 7. obrázku

PPPS.: ODPOJTE BATERKU!!!

PPPPS.: Dost keců, de se na to :roker

1) Nejdřív jsem oddělal tapec dveří.

Červený kolečka jsou šrouby, čárky jsou záklapky - stačí zapáčit šroubovákem

1.jpg

2) Až odděláte mřížku repráku (je na čtyřech zoubkách, musíte to jakoby vytočit k sobě abyste ten úplně vpravo nezlomili) odšroubujte 3 šrouby, který drží reprák i s tapcem. Potom odpojte reprák z konektoru

2.jpg

3) V kastlíku na dveřích vypačte šroubováke plast u tlačítek. Tlačítka vypačte ven a odpojte konektory.

3.jpg

4) Máte oddělanej tapec. Gratuluji. Teď tam můžete třeba naflákat diody a podobný chujoviny :D

4.jpg

5) Odšroubujte průchodku ve dveřích. Je zajištěná takovým kroužkem. Stačí šroubovákem ťuknout do zářezů na kroužku a povolí. Pozor, abyste si neukroutili celej konektor :D To Géčko je šipka - směr točení. Je to klasickej závit ;)

5.jpg

6) Konektor vytáhněte vrchní dírou v plechu ze dveří. Tady mě (vlastně to bylo už když jsem oddělal ten tapec) málem štrejchlo. Z jednej strany vede do konektoru 10 drátů, z druhej strany jich je asi 16.

6.jpg

7) Začínám válčit s nedostatkem místa. Dveře musí dolů. Stačí vyklepnout čep a vyšroubovat dva šrouby v pantech. Pak dveře jednosuše vysadáte směrem nahoru. Panty jsou líp vidět na posledním obrázku

7.jpg

8) Normálně jsem ten konektor vedoucí z kastle ukřáp štípačkama :mrk

8.jpg

9) Nalisoval konektor. Kostra a + jsou zdvojený (tažený dvěma zdířkama na 12pinovým konektoru), proto ta izolačka

9.jpg

10) Zde se projevila moje ukrutná lenost a pozdní odpoledne, kdy jsem měl strach abych to za světla stihnul. Na dveřní konektor jsem našrouboval konektor karoserie a na ten nalisoval druhej konektor. Je to jednodušší než proměřovat jednotlivý dráty a pak třeba do jednoho pinu lisovat 3 dráty :)

Osobně se mi to moc nelíbí, ale je to jednoduchý a rychlý :)

10.jpg

11) Do konektoru karoserie i dveří jsem zapojil předem připravenou propojku (na obou koncích jsou protikusy ke konektorům ve dveřích i v kastli). Tato fotka je z testu, kdy ještě dveře byli opřený a auto

11.jpg

12) Dveře jsem přidělal (nasadil zpět, zašrouboval zpátky dva šroubky a zamáčknul čep), protáhnul kabel z kastle do dveří původní dírou a vrátil zpátky \"husí krk\". Celej svazek jsem omotal elektrikářskou páskou.

12.jpg

13) Nacvaknu jsem konektor ve dveřích a zajistil aby se do něj nic neopřelo (pozor na sklo a hlavně na takovej ten kovovej bazmek jak drží dveře otevřený - když zavíráte dveře sune se do dveří a tím může kabely třeba prodřít!)

13.jpg

14) Tak a je to :super

Akorát ještě budu muset tu díru nějak ošéfovat aby se o ní nedřel kabel. Asi použiju takovou lištu na plech (nasune se na hranu plechu). Šipky ukazujou kde se oddělávají dveře (viz. předchozí text)

14.jpg

15) \"Schéma zapojení\" propojky. Prostě klasická prodlužka - jedna barva vstupuje třeba do 3pinu, stejná barva vystupuje ze 3. pinu. A tak dále :)

15.png

Po 3/4 roku mi to zasejc zahabrovalo :| Chtěl jsem zavřít okno a deset čísel před zavřením se to stoplo. Naštěstí jsem byl doma, naneštěstí byla už celkem tma. Nejdřív jsem samozřejmě zkontroloval pojistky, ty se ukázaly v pohod. Rozhodil jsem dveře a zkontroloval můj konektor ve dveřích. Profouknul ho kontaktolem a ejhle – okna fungovali.

Rozhodl jsem se tedy pro přeopravení mojí odfušovanej opravy. Konektory z dveří půjdou ven a celý to pěkně spájím a dám do smršťovaček :)

(!) Jak jsem tu psal, že do konektoru vede 10 drátů a z něj 16, tak těch 6 drátů není k ničemu připojeno. Asi příprava na el. zrcátko a takový vychytávky.

16) Konektor jsem vyskřípnul a drátky napájel napřímo

kabeldodveri-16.jpg

17) Tohle mi zbylo :D

kabeldodveri-17.jpg

18) Průchod do dveří

kabeldodveri-18.jpg

19) Pěkně zabordelený auto :)

kabeldodveri-19.jpg

Nakonec jsem dveře zatlumil takovou jakoby bublinkovou fólií (tloušťka cca 1mm). Snad to aspoň trochu pomůže :)

[upravil dne 24.3. 12 12:11 od dolly1010]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, že jsem měl 12pinovej konektor. Každej pin propojenej 1,5kou mědí. Z auta vedlo 10 drátů, takže by 2 piny byli zbytečně volný. Tak jsem ty nejsilnější ( asi plus a mínus ) zdvojil. Je to jen jak jsem to udělal já. Když budeš mít jiný konektory uděláš to jinak.

Hlavně jde o to, aby byl kabel \"1:1\" - aby se to nekřížilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paradni navod :)

Na tohle se uz chystam dlouho :D Ale zatim prechodka zbastleno funguje, takze to nebudu resit.

Pokud chces vyresit tu diru elegantneji, tak skoc do peugeotu, a kup prechodku gumenou bez konektoru.

Nektere verze 306 tek, ty uplne prvni rocniky 93 nebo tak nejak v nejnizsi vybave konektor nemneli, jela tade jen gumova prochodka.

Jinak si mysli, ze by ti pasovala aj prechodka ze zadnich dveri tveho sedanu, ta je taky bez konektoru, a mas to vyresene jak original a stoji par korun...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: chuck11

Dva piny jsi mněl volné tak si dva nejsilnější zdvojil?-zbytečná práce,ale je to pro tvůj klid v duši tak co by ne.Jinak si snad použil 1.5 lanko a ne drát,ten by si mněl zachvilku zas zlomený.Jinak ale čistá práce:papa

No, pežoťáci z Francie tam určitě natahali silnj kabel \"pro nic-za nic\". V tom konektoru jsou ty piny celkem slabý, tak je to takovej sichr zadarmo :D A moc práce to nedalo. Nejsem blbej abych to natáh drátem :D Jasně, že tam mm lanko ;)

Původně zaslal: rolis7

Pekný návod.Ďakujeme. Len jeden dotaz. Farby vodičov na obidvoch stranách (v dverách a v kabíne)v pôvodnej kabeláži sú rovnaké?

Kabelů vycházejících z kastle je 10 - ty vedou do zástrčky, která příjde zapojit do dveří.

Ve dveřích ale vychází ze zásuvky kabelů asi 16, takže to bude v tej zásuvce nějaký posojovaný (nejspíš rozdělená země na víc drátků).

Já jsem propojku zapojil mezi dráty vedoucí z kastle a zástrčku, která se má zapojit do dveří, takže jsem kabel vlastně jen prodloužil. Upravím poslední obrázek (až se dostanu na svůj počítač), aby to bylo víc zřejmý ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak dovolim si do dollyho vlakna trocha zasahnout :P Pred nedavnem, tj 31.08.2009 mi tuhletu prechodku delal DJ Lucky, za co mu patri velka pochvala :) Ma uz v tom prax, je to uz tretia :P

Zmaknute to bolo za tri hodky, a doplnim ako to je s gumenou prechodkou ktoru tam dolly nema ...

Tohleto je prechodka bez konektoru, maji ji v peugeotu, a stala u nas 22 Eur (tj nejakych 660 SK ) - v CR to bude levnejsi ...

[upravil dne 6/9/09 Lubk0]

post-0-14109609537583_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kable sme dali na pevno, nechtelo se mi to davat cez ruzne konektory. Dvere sundavat nepotrebuju, kdyby popropade bolo treba nechali sme im celkom slusnej kus volu, cize dvere sa daju opret o predny blatnik ked ich zvesim bez potreby demontovania kablov.

Keby prislo k najhorsiemu, vo dverach spravim cokoladku alebo konektor ...

Samozrejme kde boli kable hrubsie, dali sme tichto viac kusov 2 az 3 ... Inac su to klasicke 1 mm kable ...

[upravil dne 6/9/09 Lubk0]

post-0-14109609537849_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry za mirne off topic, ale vsiml jsem si, ze je tady na fotce cervenyho Pazouta dverni spinac klasicky na ramu dveri. Ja mam bohuzel spinace integrovane v zamcich dveri. Potreboval bych osadit spinace do ramu dveri, abych je mohl pouzit na alarm. Samozrejme bych mohl pouzit stavajici v zamcich dveri, ale hlavni problem je, ze zadni bocni dvere u meho auta nemaji spinace vubec, tak ze je musim dodelat minimalne tam. Nemohl byste nekdo presne nafotit. kde jsou origo spinace, nejlip treba s prilozenym pravitkem abych vedel, kam vrtat diru. A kdyz uz jsme u toho, resil jste nekdo spinac vyklopne zade u kombiku? Ja tam mam takovou tu kulicku, ktera je kvuli korozi nefunkcni a mavic stejne spina az pri velkem uhlu otevreni zade, coz se na alarm moc nehodi. Hledal jsem kam dat klasicky spinac, ale zatim jsem nikde nenasel vhodne misto. To maji vsechny 306 Breaky spinac zadku reseny tou kulickou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...