java106 Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 Chci vyměnit chladící kapalinu ve své 106. (r.v.97, 1.0 )V manuálu je uvedena kapalina PROCOR 3000. Mohl by mi nekdo poradit, co tam mohu místo ní nalít, nebo jestli se dá u nás takový typ sehnat? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 ten Procor je pouze doporučená chl. kapalina asi tak jako např. oleje Total, můžeš samozřejmě použít i kapalinu od jiného výrobce, který dělá antifreeze kapaliny. Jen pozor na vlastnosti, některé kapaliny nejsou doporučeny pro hliníkové hlavy (např. Fridex do starých škodovek, traktorů,..) [Editován dne 30/4/04 Dress] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
java106 Odesláno 30. duben 2004 Autor Sdílet Odesláno 30. duben 2004 To znamená, že to může být jakákoli značka, ale na hliníkové motory? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 Ano, pak se to ještě liší chemickým složením např. ethylenglykol, monoetylenglykol.... do nových aut se dává ten ethylenglykol - pravděpodobně kvůli prodloužené životnosti a ekologii Můj osobní názor je, že je vcelku jedno, kterou tu bázi složení použiješ, pouze by se neměli obě mísit dohromady, protože teoreticky může dojít ke sraženinám. Já teď mám chladicí kapalinu zn. shell, předtím jsem tam měl origo peugeot kap. jinak jsem v minulosti měl už Aral antifreeze,.... fakt značkou bych se netrápil, hlavně a? to je vhodné na hliníkovou hlavu a pokud chceš 100 % klid duše a nebudeš při tý výměně dělat výplach destilkou tak použij stejnou barvu té kap. jako byla ta dosavadní :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
java106 Odesláno 30. duben 2004 Autor Sdílet Odesláno 30. duben 2004 Děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 dotaz, o víkendu hodlám vyměnit stávající chl. kap. za destilovanou vodu, pár dní jezdit a poté nalít novou chlad.kap., zimní, abych před zimou zas nemusel měnit za zimní směs.Tedy, je to dobrý nápad? Má Pig205 1.8D r.v.92 hliníkovou hlavu?Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 Filip: stačí když po vypuštění stávající kap. uděláš výplach klidně několikrát destilkou nebo např. převařenou vodou a naliješ novou chladící nemrznoucí kap. a máš na dva roky pokoj, jen samozřejmě dolévání dle potřeby... 100% nevím-neznám, ale předpokládám že už má hliníkovou hlavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sirael Odesláno 30. duben 2004 Sdílet Odesláno 30. duben 2004 to java106: Hoď tam 3 litry original od PUG za cca 160,-kaček, nařeď destilkou a maš pokoj do -37°C, teda alespon to tak pisou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 6. květen 2004 Sdílet Odesláno 6. květen 2004 Tak jsem vypouštěl starou chladičku ven, povolením plastového šroubu dole na chladiči. Povolený byl i odvzdušňovací ventil na hadici topení a otevřená expanzka. Vyteklo 6 litrů, ale v té chytré knížce psali, že pro vnětové motory 1.8 a 1.9 činí náplň llitrů 8. Dostal jsem se tedy na nejnižší bod, pokud ne kdepak bych ho měl hledat? .. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 6. květen 2004 Sdílet Odesláno 6. květen 2004 Něco budeš mít ještě v topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mArda Odesláno 6. květen 2004 Sdílet Odesláno 6. květen 2004 Mam posledni model 205 s motorem co se daval do 106. Pouzivam originalni PEUGEOT kapalinu s objednacim kodem 9735.E8 (baleni po 1l). Voni frantici musi mit vzdycky neco extra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. květen 2004 Sdílet Odesláno 7. květen 2004 Filip: ještě je výpuš?ák na vodu vzadu na bloku motoru, hned vedle setrváku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
java106 Odesláno 7. květen 2004 Autor Sdílet Odesláno 7. květen 2004 Tak včera jsem vypustil starou kapalinu. Vyteklo ji asi 3 litry. Vypouštěl jsem jenom z chladiče, z bloku motoru jsem vypouštěcí šroub neotvíral. Dvakrát jsem to proplách převařenou vodou, potom nalil destilku. Zatím s tím pojezdím (sice nevím jak dlouho můžu jezdit jenom s destilkou) až se to pořádně vyčistí. Zdá se mi to však dost málo vypuštěné kapaliny. (obj. mot. 1.0 ) to mArda: Jakou barvu má originální kapalina od Peugeotu co se tam má správně lít. Já vypustil žlutou? Ještš jednu otázku. V chytré knize Jak na to píšou lít studenou vodu do studeného motoru, jinak se může poškodit motor. Cos i o tom myslíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 7. květen 2004 Sdílet Odesláno 7. květen 2004 no rozhodně není dobré lít do horkého motoru ledovou vodu a do studeného horkou...hlavně by se ty teplotní šoky nemuseli líbit hlavě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 11. květen 2004 Sdílet Odesláno 11. květen 2004 Už to nechám být tak jak to je, ikdyž sem teda nevypustil všechno ven, nová nemrzka už je uvnitř a navíc jsem jezdil tři dny na destilku, aby se to propláchlo. To? doufám že jsem tím nic nepo.... čau Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lenale Odesláno 4. červen 2004 Sdílet Odesláno 4. červen 2004 nejsem vůbec žádnej odborník přes auta, takže to co teď napíšu bude asi hloupé, ale proč na léto nemůže být v chladiči obzč. voda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petano Odesláno 4. červen 2004 Sdílet Odesláno 4. červen 2004 Vodni kamen, rez, ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lenale Odesláno 4. červen 2004 Sdílet Odesláno 4. červen 2004 áááháááá vodní kámen to je prevít ..... a co přidat CALGON? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 4. červen 2004 Sdílet Odesláno 4. červen 2004 Ale muze.. dokonce tam muzes dat vodu z rybnika.. akorat se ti drive nebo pozdeji ucpe chladic. Kdyz tam chcete mermomoci pres leto mit vodu, tak jedinne destilku. Jinak, soudruzi, co udela samopal Kalasnikov, kdyz ho ne chate pres noc venku ? Ano, nemrznouci kapaliny obsahuji inhibitory koroze, ktere chani vas cladici system pred proderavenim. A protoze se tyto inhibitory provozem (a casem) spotrebovavaji, doporucuje se menit nemrzku za 2-3 roky (nebo 40-50 tkm). I po tech 2-3 letech, vubec nemusite mit strach, ze by vam chladic v zime zamrzl, kapalina ma stale stejne vlastnosti, da se rici, ze je temer vecna, ale pouze co se \"nemrznosti\" tyce. Inhibitory koroze jsou uz ale pryc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 4. červen 2004 Sdílet Odesláno 4. červen 2004 navíc ta chladící kapalina má posunut bod varu, pokud se nemýlim? je sice pravda že obyč voda bude mít ten var taky trochu posunut, když je pod tlakem, ale... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.