Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

přepájení lambda sondy


Missed

Recommended Posts

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic v zlom, ale treba si ujasnit pomery v obvode zirkon. lambdy sondy , oprasit ohmov zakon ... sign. vodice a vodice vyhrievania mozes spojit zacvaknutim do dutiniek, resp. spojenim malymi cokoladkami ... samozrejme s naslednym zaizolovanim ... Pajkovanie sa striktne zakazuje pre vysoku pracovnu teplotu vodicov ... teplota topenia pajky cca 230 st. C ... hoci mne sa kontakty konektora lambdy vzdy zdali byt udrzatelne v ruke ... ale budiz ...

Odpor vstupnych prevodnikov v RJ je radovo v jednotkach MOhm a prudy v sign. vodicoch radovo mikroAmp ... vnutorny odpor lambdy /dynamicky sa meni/, ale radovo 10- tky KOhm ...

Takze spoj s prechodovym odporom radovo stotiny ohmu /je dosazitelny/ - spielt keine Rolle - ako sa hovori u VW ...

U odporovej lamdba sondy - hoci ma odlisny fyzikalny sposob prace - je napajana a je sucastou odporoveho delica - taktiez uvedene spoje v pohode ...

Ine ohmicke pomery su v obvodoch pyronabojov v airbagoch a vystupnych a kontrolnych obvodoch ich RJ ... tam prechodove odpory /napr. konektory pod sedackami/ - t.j. prerusenie vedenia k pyronaboju airbagu v sedacke frantici nevyriesili najlepsie ... ale to sa pohybujene v radove desatinach ohmu - t.j.odpor spiraly pyronaboja v bagu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám na sondě provedené spoje dutinkami a zaizolované smršťovací bužírkou a je to v pohodě i s emisema. Když se prodává univerzální sonda tak už tam jsou přímo přibalené potřebné věci ke spojení lambdy se starou koncovkou. :super Takže když je to pořádně udělané tak v tom nemůže být problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem tento problém: Měněn katalyzátor a druhá lambda (původním majitelem), bohužel první nevyměnili a auto bylo po čase v check enginu. Na diagnostice se nehla ani jedna sonda, jen druhá občas. Po výměně první asi dva dny vpoho, ale pak opět check engine - diagnostika druhá lambda sonda špatná. Vyměněna i druhá a už mám konečně klid;).

Možná se jedná pouze o můj pocit, ale zdálo se mi, že při rozjíždění jsem musel dávat víc plynu, když bylo auto v check enginu.

Takže doporučuji opravit dutinkou a případně jet na diagnostiku, potože lambda sondy nejsou žádná sranda:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Koukám, že mám hluboké vědomostní mezery....:myslim:aut:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: PP205

Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

PP205 - mal by si si doplniť znalosti keď chceš niekoho \"sprdnúť\". Lambda sondy sú napäťové i odporové.

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: PP205

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Já zase miluju přechytralý chytráky jako jsi ty, kteří hned na potkání nadávají naprosto neznámým lidem do \"D....\" a skrytí pod zdánlivou anonymitou internetu zapomínají na základní pravidla slušnosti. Na ulici z očí do očí bys takovej frajer nebyl, co? Tenhle tón si strč někam, obzvláště, když bysis měl tuto problematiku rovněž dostudovat (stejně jako já):

http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=123

http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regulace/ART252-princip-a-pouziti-lambda-sondy.html

Hafity: nevím, jestli to byla narážka k mé nevědomosti, nicméně já vědomostní mezeru opravdu měl, to otevřeně přiznávám. :) Znal jsem do teď jen odporové lambdy, ne napěťové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tom406

pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace

Sondu to určitě nepoškodí, ale spíš je tam problém, že pokud je místo napájení moc blízko sondy, tak kvůli vysoké teplotě při provozu cín povolí a je po spoji

[upravil dne 16.3.2008 MichalKozel]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...