stalmik

Studené starty jednou pro vždy!!

141 posts in this topic

Krásný den všem,

Dlouho jsem přemýšlel zda když založím nové téma mne ukamenujete nebo poradíte. Rozhodl jsem se založit vlastní téma co se týče nastartování za studena.. CHtěl bych zde probrat pár otázek, které se tu až tak hluboce neprobíraly (až na některé)..

V dalším textu se pokusím co nejjasněji popsat muj problém.

Jdu po noční z práce je zima teplota nic moc. Je zima. Vlezu do auta zapnu zapalování vymačkám kód startuji. Auto neskočí jako ďas na všechny válce ale ejhle během dvou vteřin chcípne. Nastartuji podruhé a otáčky sice drží ale drží na 1050ot/min. což je na sytič málo. Navíc chod motoru není kultivovaný. Ostatně být nemůže protože mu něco chybí a to něco jsou otáčky na sytič to znamená cca 1200ot/min.

Vyměnil jsem toho spoustu a byl jsem na diagnostice nicméné nenašly nic. Kontrolka už se mi dlouho nerozsvítila a jednotka je po resetu. Resetuji po každém hrabání se v autí.

měnil jsem: svíčky, palivový i vzduchový filtr, čidlo teploty chladící kapaliny, lambda sondu, krokový motorek, střední i zadní díl výfuku.

Vyloučil jsem špatnost MAP senzoru. Při jeho odpojení motor kucká takže funguje. Co se týče netěsnosti vsání u škrtívcí klapky to je rovněž odstraněno..

Svíčky NGK BKR5EK V-LINE 21

Krokový motorek Siemens VDO 1920V7 - fungl nový (Chod motoru v pořádku volnoběh nekolísá - to byl další problém běhěm jízdy)

lambda sonda BOSCH - nová

čidlo teploty chladiva - vyměněno před půl rokem za nové ovšem beze změny

výfuk - komplet nový (střední i zadní díl)

termostat - vyměněn za nový

Otázky:

Jaký odpor by melo mít čidlo teploty chladiva??

Může čidlo teploty nasávaného vzduchu ovlivnit studený start na tolik že auto chcípne?

Co hlídá čidlo klepání?? Co dává jednotce za údaj??

Jak moc zlehka má jít otáček potenciometrem škrtící klapky pokud ho sundám a zatočím s ním? (Jde s ním otáčet hrozně z lehka)

Jaký tlak má jít z čerpadla paliva??

To jsou otázky na které mi zatím nikdo pořádně neporadil, proto se obracím na širokou veřejnost!

Jinak stále sháním kvalitní diagnostiku za přijatelnou cenu mimo autorizovaný servis..

Předem děkuji za informace a za pomoc.. Řešim už to slouho (cca rok aktivně) Jsem už z toho zoufalej. Autí je super jen k maximální spokojenosti mi chybí nastartování za studena bez problémů...

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mi tehdy psala diagnostika že mám špatný čidlo klepání tak to cca týden jelo dobře ale pak jsem to dal znovu na diagnostiku a ta zavada tam je pořad.

Jinak mi to někdy taky po nastartováním chcipne. ale když po nastartování přidám trochu plynu tak je vše dobrý.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: čakom

Jak mi tehdy psala diagnostika že mám špatný čidlo klepání tak to cca týden jelo dobře ale pak jsem to dal znovu na diagnostiku a ta zavada tam je pořad.

Jinak mi to někdy taky po nastartováním chcipne. ale když po nastartování přidám trochu plynu tak je vše dobrý.

no jo ale k čemu to je to čidlo?? Co zajišťuje?? Co posílá do ŘJ?? Co ŘJ vyhodnotí na základě údajů toho čidla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To čidlo hlídá případné detonační spalování a pokud k němu dojde, tak ŘJ ubere předstih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne sa tiež niekedy stane že naštartujem beží normálne a potom po 10 sek to zdochne, ale naštartujem znova a beží, zatiaľ som to neriešil, dúfam že to nie je žiadna chyba.

:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee pri startovani ,ale po nastartovani to lechce proslapni ,melo by to byt ok,taky me to delalo na 1.8 16v ,dokonce i na 2,0 to nekdy chcipne ,malinko polechtam plyn ,nekdy vice nekdy mene a je poho ,nemusim resit takovy blbovinky

hned po startu to malinko proslapni a uvidis , bejt takovej puntickar:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ono kdyby to bylo jen někdy tak budiž ale pokaždý ráno to už je blbý.. fakt to dělá ráno co ráno a to je špatně..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to tu taky psal ale opakování je prý matka moudrosti...

Měl jsem podobné problémy, kdy krátce po startu (2-5s) motor chcípnul. Řešil jsem to ve 3 servisech a nic nepomohlo. K nápravě stačilo málo, jen vzít opravdu kvalitní benzín -100oktanů a bylo po problému. Auto chytne a drží! Pravda je, že na provozních nákladech se to u mě nijak výrazně neprojeví, protože LPG!!! Tuhle fintu mně poradil opravář, který dřív dělal u Peugeota a teď se specializuje soukromě na tuto značku. Mluvil o vyjetí aspoň 2-3 nádrží.

Třeba to pomůže i tobě, držím palce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se přidám do klubu, máme stejné myšlenky, taky jsem chtěl založit nové vlákno.

To stalmik:

Mně to dělá přesně to samé, přidání plynu po startu nepomůže, ještě víc se začně dusit a zdechne. Mě to dělá tak pod 5 st. C, navíc bych řekl, že na to má vliv vlhkost. Vyměnil jsem v podstatě to samé co ty (+ zapalovací rampu), ustálil se volnoběh, ale starty pořád špatné. Já osobně to připisuji špatným vstřikům, které mi zaneslo LPG. Ty asi plyn nemáš, ale pokažené podle mne mohou být i mechanicky.

Mám poznatek, že když auto ještě za studena donutím přepnout na LPG (docílím toho odpojením lpg jednotky od baterky před startem, jinak přepíná až tak při 70st.C), auto má okamžitě krásný chod, nezdechá, jede jak hodinky. Tím jsem logicky došel k tomu, že elektrika je OK (plyn je na ni ještě víc citlivý). Stejně tak LPG používá vše okolo klapky, MAP, krokáč, čidlo klepání atd., takže pokud je chyba v tomto, mělo by to dělat i na LPG, ale ono NE! Rozdílné jsou prostě jenom vstřiky. Tlak benzínu mi měřili v servisu, ten je OK.

Teorii špatných vstřiků podle mne podporuje i tvrzení Dalicka, asi ten 100 oktanový není tak choulostivý na rozstřik. Naproti tomu jsem si ty vstřiky nechal dva krát odzkoušet a tvrdí, že jsou OK, ale v tomto servisu nevěřím. Problém je, že nové jsou drahé jak čert a z bazaru jsem nesehnal. Chtělo by to se s někým domluvit a zkusmo přehodit, ale já tu možnost nemám.

Spíš otázka - podařilo se to někomu vůbec zkutečně opravit?

(nemyslím jiný benzín, ten asi potlačí průvodní potíže, ale těžko něco opraví). Někdo kdysi psal o nové baterce, ale to jsem taky zkoušel a nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím nevím jak tady píšete.Mohu potvrdit jen jedno Měl jsem auto jen bez LPG,obě 406 byly s motorem 1,8.Tu první jsem měl 2 roky starty v pohodě bez závad a problémů a to byla zima te dlouhá od listopadu do dubna byly mrazy -30 a auto vždy nastartovalo bez problémů bez plynu volnoběh jak má být.Auto rok 1995 najeto sice podle tacho 125000 ale počíám 2x tolik.

Potom jsem si koupil větší taky starý model1999 s motorem 1,8 a taky bez nějakých problémů,jen jedno čidlo jsem měnil co nedrželo volnoběh že jsem musel držet malinko plyn po zahřátí pak dobrý.Po výměně čidla šlape jak má už přes rok.

Jezdím jen na 95 oct.benzín vyšší jsem zatím nezkoušel,občas tam naliji na vyčištění vstřiku tak jednou za rok.

Co se týče vstřiků zkus změnit servis zda-li se shodnou,a s někým vyměnit vstřiky na zkoušku já osobně bych do toho nešel ,ne že bych nepomohl ale ........to si každý domyslí dle svého.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jiný benzín něco opravit může - jsou-li v něm obsažena kvalitní aditiva, pak může rozpustit nečistoty ve vstřicích, případně v palivové soustavě obecně. Možná bych zkusil nějaký přípravek pro čištění vstřiků, pak výměnu s dobrovolníkem, proměření vstřiků na stolici (běžně se dělá jen kontrola stříknutím na bílý papír a nepíšeš jakou kontrolu ti dělali) a nakonec asi nové vstřiky. (brrr, ta cena! :o )

Jen stolice dokáže změřit i malé rozdíly mezi vstřiky, které můžou mít podstatný vliv na chování motoru.

Přeju hodně štěstí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud hned po startu ,pri mirnem pridani plynu se auto jeste vice dusi tak to je jina to je problem:aut

ale chcipala a chcipa me zatim kazda benzin 406ka ktera se me dostala do ruky ,,mam tedy druhou :D

ale auta jinak jedou super tak jsem nic neresil,stacilo po startu brnknout do plynu nebo ho par sec trochu podrzet,jinak bylo vse ok,takze asi nejaka nemoc benzinu nebo francouskejch soudruhu

jo a chcipla me uz i parkrat 2.2i 607ma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dalick

Jiný benzín něco opravit může - jsou-li v něm obsažena kvalitní aditiva, pak může rozpustit nečistoty ve vstřicích, případně v palivové soustavě obecně. Možná bych zkusil nějaký přípravek pro čištění vstřiků, pak výměnu s dobrovolníkem, proměření vstřiků na stolici (běžně se dělá jen kontrola stříknutím na bílý papír a nepíšeš jakou kontrolu ti dělali) a nakonec asi nové vstřiky. (brrr, ta cena! :o )

Jen stolice dokáže změřit i malé rozdíly mezi vstřiky, které můžou mít podstatný vliv na chování motoru.

Přeju hodně štěstí.

Popravdě já už s tím bojuju přes tři roky a vždy to vzdám.

K tomu benzínu: líl jsem do toho kvalitní benzín od Shell vč. speciálních přípravků na čištění vstřiků, nepomáhá. To, že ti okamžitě pomohlo nalít 100okt. asi problém fakt neopravilo. Dlouhodobě se to asi zlepšit může, ale pokud je tam nějaký zásadní problém, těžko ho to vyřeší. Teď chci dojed co mám v nádrži a dám tam 100 okt, to jsem ještě nezkoušel. Pokud to pomůže, kašlu na příčinu (jezdím na LPG) a máš u mě flašku dobré mojí slivovice.

Vstřiky mě odzkoušeli u Peugeot Zlín, tam ale prý jen časování a množství, ne rozstřik. Ten dělali u Fedor Prostějov na mašině k tomu určené od Bosh, snad prý je to OK, ale prostě tomu nevěřím, protože něco musí být v čudu. Možná právě nedokáží simulovat mráz. Za tepla je vše OK a to taky asi na té mašině zjistí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vemte to tak nalijete do nádrže benzin jezdíte jen chvilku pak jezdíte jen na plyn,takže benzin je v nádrži pak daleko déle než u toho kdo jezdí jen na benzin stále se obnovuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To máš úplnou pravdu. Jenomže to dělá i lidem co LPG nemají (ikdyž je pravda, že z 90% jsou to zkutečně ti, co mají LPG), mě to dělá ikdyž načepuju čerství benzín a někomu to neblbne vůbec. Tak někde asi zakopaný pes bude....

Jestli něco může zůstávat v nádrži? V servisu mi tvrdili že těžko. Vyčepované jsem to měl komplet, ale nečistil jsem ji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já nevěřím že se vyčerpá vše vždy tam něco zůstane,a jak jsi to čerpal??Myslím že se tu někde na foru někdo ptal,bral jsi to přes plovák??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.