Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P405 r.89 kombi - rozebrani vnitrniho polstrovani strechy


iok

Recommended Posts

Ahoj,

chci se zeptat, zda-li ma nekdo zkusenost s rozebranim/vymontovanim vnitrniho polstrovani strechy? Jde o to, ze se skoro po cele plose odlepila latka, ktera je na, zrejme, papirovem podklade. Auto je totiz cerne a v lete tam byva na slunicku klidne pres 60st. (alespon dle teplomeru, u ktereho byva ukazatel skoro namotany z druhe strany :D ) A navic mi tam nekudy kolem anteny nebo stresniho okna zateka...takze bych opravu polstrovani a utesneni rad sfoukl jednou demontazi. Koukal jsem na to a bude asi urcite potreba vyndat slunecni stinitka u ridice a spolujezdce - tam je to prisroubovane. Ale co mi neni jasne, to jsou ty plastove listy na bocich - to se vyndava jak? To je tam nejak nalisovane? Nebo tam jsou takove ty nacvakavaci plastove :( koliky, ktere rady praskaji? Za co vzit silou a na co si dat pozor?

Diky moc za kazdy tip :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tapec strechy 405-ky jsme dělali před 2 lety. Určitě musíš sundat i plasty ze sloupků a možná i pásy, už si to přesně nepamatuju.... Ty plastový kryty jsou tam nacvaklý, myslím... Není to ale nic složitýho, hlavně žádnou hrubou sílu! Jak píšeš, šrouby jsou u stínítek a držáků ruky nad okny, pokud je tam máš. Střecha je na prostředku na suchých zipech, myslím, a jde pak celá dolů po povolení všech šroubů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak musíš demontovat pásy,respektive uchyt na B sloupku,a všechny bíle plasty(u kombi ty černé- na A,B,C sloupkách)..a neni to zase tak jednoduché,tam s tím opatrně manipulovat.Polstrování je nalepeno ve předu za sklem a na zadní časti střechy,.no a dej si pozor na manipulaci s obložením střechy,protože lehce se láme a může se natrvalo poškodit.:aut

[upravil dne 22/8/2007 Pája Rybišár]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pája Rybišár

No tak musíš demontovat pásy,respektive uchyt na B sloupku,a všechny bíle plasty(u kombi ty černé- na A,B,C sloupkách)..a neni to zase tak jednoduché,tam s tím opatrně manipulovat.Polstrování je nalepeno ve předu za sklem a na zadní časti střechy,.no a dej si pozor na manipulaci s obložením střechy,protože lehce se láme a může se natrvalo poškodit.:aut

[upravil dne 22/8/2007 Pája Rybišár]

No je mi jasne, ze u tak stareho auta je mnohem vetsi nebezpeci, ze se neco rozsype kdyz do toho zacne clovek "rypat" diky unave materialu :( Tim oblozenim strechy myslis co? Ty plastove lemy? Pod tim polstrovanim je nejaky tvrzeny papir, umakart nebo co? Rikas, ze je to vepredu a vzadu nalepeno...kolega pred Tebou pise neco o suchem zipu...pokud je to nalepeno, jaks to z toho dostaval? Nejak jsi to odrizl?

:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Původně zaslal: Pája Rybišár

No tak musíš demontovat pásy,respektive uchyt na B sloupku,a všechny bíle plasty(u kombi ty černé- na A,B,C sloupkách)..a neni to zase tak jednoduché,tam s tím opatrně manipulovat.Polstrování je nalepeno ve předu za sklem a na zadní časti střechy,.no a dej si pozor na manipulaci s obložením střechy,protože lehce se láme a může se natrvalo poškodit.:aut

[upravil dne 22/8/2007 Pája Rybišár]

Ahoj,

no tak jsem se konecne dostal k te repasi stropnice. Padl mi na to cely minuly vikend skoro od rana do vecera, diky tomu, ze jsem s tim nemel zadne zkusenosti a take jsem s tim jeste sfoukl novou antenu a utesneni stresniho nosice. No byl to mazec...diky tomu, ze to auto je stare, tak sundavani tech plastu skoro z celeho vnitrku (jeste, ze jsem nemusel sundavat palubku) byla lahudka. Vsechno to je krehke, vpravo u spolujezdce mi jeden uchyt, ktery drzi ten kryt na sloupku praskl - popravde, nechtel jsem verit, jak blbe to je vymyslene...pusobi to na me dojmem, ze jednou se to smontuje a jiz nikdy by se to nemelo rozebirat. No co se tyka stropnice, tak v mem pripade nikde vepredu ani vzadu prilepena nebyla, vsechno bylo nastesti na suchych zipech - v moudre knize jsem se docetl, ze se to musi nahrivat horkym vzduchem a pomalu odlepovat, takze jsem byl vybaven fenem na vlasy, ale nastesti jsem ho neupotrebil :) V kazdem pripade, nekolik suchacu slo dolu komplet, takze jsem je musel pak lepit zpet. Stropnici jsme museli sundavat dva, protoze sam clovek by to u kombika tezko zvladl - ma tendenci se v pulce lamat v miste kde konci stresni okno v zasunute poloze. Kdyz uz jsem mel stropnici venku, cekala me dalsi lahudka - odrolit a ocistit dolni stranu od naprosto rozpadleho a zpuchreleho molitanu, ktery je mezi latkou a tim tvrzenym papirem ci co to je. Pri cisteni to dela takove zmolky a lepi to - no parada. Nakonec se mi osvedcil technicky benzin a hadr a asi po hodince jsem to mel ocistene. Latku jsem zpatky lepil pomoci chemoprenu. Kupodivu se nam ji podarilo nalepit temer presne. Nechal jsem ji pres noc v klidu a druhy den jsem to vsechno zase daval dohromady. Takze shrnuto a podtrzeno - az na jeden praskly uchyt se dilo zadarilo, nicmene si z toho nesu dva poznatky: za prve, jako calounik a mechanik bych se asi neuzivil (dva dny na jednu strechu) :D a za druhe, provedeni uchyceni plastovych krytu v interieru u P405 musel vymyslet nejaky retardovany navrhar zrejme jeste pod vlivem nejakych psychotropnich latek :) Jen tak namatkou jsem sundal pod spodnim plastovym krytem na prahu u spolujezdce tesnici gumu (pirela?) a zacal jsem nadavat. Uchyceni je tam provedeno kovovou sponkou, ktera je zahnuta kolem lemu na kterem drzi tesnici guma a to aby nespadla je provedeno prostym vyseknutim casti toho plysku smerem dovnitr a zakaleno (zrejme) aby to pruzilo a takto je to nasazeno na ten lem - vysledek: ten vyseknuty plysek se proste zareje do karoserie, sedre lak a vsechno pod tim az na kov, na to se narazi ta tesnici guma a je zadelano idealne na misto, kde se zacne sirit koroze, protoze seshora ze strechy i zespoda tam pronika vlhkost a jeste se to otrasa a k tomu se tam chyta prach...no kdyz jsem to videl, chtelo se mi brecet. Jedna ta sponka uz byla totalne sezrana a karoserie pod ni take, u ostatnich uz koroze zacina. Kdo tohle konstruoval asi fakt nemyslel. Hlavne ze pozinkuji karoserii a pak to pomrvi takovym nesmyslem :(

Toz tak, strucne jsem shrnul sve zkusenosti s repasi stropnice, treba se to nekomu hodi az to bude delat - doporuceni pro citlive jedince jako ja: nekoukat se pod tesneni :mrk:)

mejte se :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: iok

Původně zaslal: Pája Rybišár

No tak musíš demontovat pásy,respektive uchyt na B sloupku,a všechny bíle plasty(u kombi ty černé- na A,B,C sloupkách)..a neni to zase tak jednoduché,tam s tím opatrně manipulovat.Polstrování je nalepeno ve předu za sklem a na zadní časti střechy,.no a dej si pozor na manipulaci s obložením střechy,protože lehce se láme a může se natrvalo poškodit.:aut

[upravil dne 22/8/2007 Pája Rybišár]

neudělalo ti to fleky z toho chemoprenu? já je tam mám, vypadá to jako by to někdo poblil :(

Ahoj,

no tak jsem se konecne dostal k te repasi stropnice. Padl mi na to cely minuly vikend skoro od rana do vecera, diky tomu, ze jsem s tim nemel zadne zkusenosti a take jsem s tim jeste sfoukl novou antenu a utesneni stresniho nosice. No byl to mazec...diky tomu, ze to auto je stare, tak sundavani tech plastu skoro z celeho vnitrku (jeste, ze jsem nemusel sundavat palubku) byla lahudka. Vsechno to je krehke, vpravo u spolujezdce mi jeden uchyt, ktery drzi ten kryt na sloupku praskl - popravde, nechtel jsem verit, jak blbe to je vymyslene...pusobi to na me dojmem, ze jednou se to smontuje a jiz nikdy by se to nemelo rozebirat. No co se tyka stropnice, tak v mem pripade nikde vepredu ani vzadu prilepena nebyla, vsechno bylo nastesti na suchych zipech - v moudre knize jsem se docetl, ze se to musi nahrivat horkym vzduchem a pomalu odlepovat, takze jsem byl vybaven fenem na vlasy, ale nastesti jsem ho neupotrebil :) V kazdem pripade, nekolik suchacu slo dolu komplet, takze jsem je musel pak lepit zpet. Stropnici jsme museli sundavat dva, protoze sam clovek by to u kombika tezko zvladl - ma tendenci se v pulce lamat v miste kde konci stresni okno v zasunute poloze. Kdyz uz jsem mel stropnici venku, cekala me dalsi lahudka - odrolit a ocistit dolni stranu od naprosto rozpadleho a zpuchreleho molitanu, ktery je mezi latkou a tim tvrzenym papirem ci co to je. Pri cisteni to dela takove zmolky a lepi to - no parada. Nakonec se mi osvedcil technicky benzin a hadr a asi po hodince jsem to mel ocistene. Latku jsem zpatky lepil pomoci chemoprenu. Kupodivu se nam ji podarilo nalepit temer presne. Nechal jsem ji pres noc v klidu a druhy den jsem to vsechno zase daval dohromady. Takze shrnuto a podtrzeno - az na jeden praskly uchyt se dilo zadarilo, nicmene si z toho nesu dva poznatky: za prve, jako calounik a mechanik bych se asi neuzivil (dva dny na jednu strechu) :D a za druhe, provedeni uchyceni plastovych krytu v interieru u P405 musel vymyslet nejaky retardovany navrhar zrejme jeste pod vlivem nejakych psychotropnich latek :) Jen tak namatkou jsem sundal pod spodnim plastovym krytem na prahu u spolujezdce tesnici gumu (pirela?) a zacal jsem nadavat. Uchyceni je tam provedeno kovovou sponkou, ktera je zahnuta kolem lemu na kterem drzi tesnici guma a to aby nespadla je provedeno prostym vyseknutim casti toho plysku smerem dovnitr a zakaleno (zrejme) aby to pruzilo a takto je to nasazeno na ten lem - vysledek: ten vyseknuty plysek se proste zareje do karoserie, sedre lak a vsechno pod tim az na kov, na to se narazi ta tesnici guma a je zadelano idealne na misto, kde se zacne sirit koroze, protoze seshora ze strechy i zespoda tam pronika vlhkost a jeste se to otrasa a k tomu se tam chyta prach...no kdyz jsem to videl, chtelo se mi brecet. Jedna ta sponka uz byla totalne sezrana a karoserie pod ni take, u ostatnich uz koroze zacina. Kdo tohle konstruoval asi fakt nemyslel. Hlavne ze pozinkuji karoserii a pak to pomrvi takovym nesmyslem :(

Toz tak, strucne jsem shrnul sve zkusenosti s repasi stropnice, treba se to nekomu hodi az to bude delat - doporuceni pro citlive jedince jako ja: nekoukat se pod tesneni :mrk:)

mejte se :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kovi

Původně zaslal: iok

Původně zaslal: Pája Rybišár

No tak musíš demontovat pásy,respektive uchyt na B sloupku,a všechny bíle plasty(u kombi ty černé- na A,B,C sloupkách)..a neni to zase tak jednoduché,tam s tím opatrně manipulovat.Polstrování je nalepeno ve předu za sklem a na zadní časti střechy,.no a dej si pozor na manipulaci s obložením střechy,protože lehce se láme a může se natrvalo poškodit.:aut

[upravil dne 22/8/2007 Pája Rybišár]

neudělalo ti to fleky z toho chemoprenu? já je tam mám, vypadá to jako by to někdo poblil :(

Ahoj,

no tak jsem se konecne dostal k te repasi stropnice. Padl mi na to cely minuly vikend skoro od rana do vecera, diky tomu, ze jsem s tim nemel zadne zkusenosti a take jsem s tim jeste sfoukl novou antenu a utesneni stresniho nosice. No byl to mazec...diky tomu, ze to auto je stare, tak sundavani tech plastu skoro z celeho vnitrku (jeste, ze jsem nemusel sundavat palubku) byla lahudka. Vsechno to je krehke, vpravo u spolujezdce mi jeden uchyt, ktery drzi ten kryt na sloupku praskl - popravde, nechtel jsem verit, jak blbe to je vymyslene...pusobi to na me dojmem, ze jednou se to smontuje a jiz nikdy by se to nemelo rozebirat. No co se tyka stropnice, tak v mem pripade nikde vepredu ani vzadu prilepena nebyla, vsechno bylo nastesti na suchych zipech - v moudre knize jsem se docetl, ze se to musi nahrivat horkym vzduchem a pomalu odlepovat, takze jsem byl vybaven fenem na vlasy, ale nastesti jsem ho neupotrebil :) V kazdem pripade, nekolik suchacu slo dolu komplet, takze jsem je musel pak lepit zpet. Stropnici jsme museli sundavat dva, protoze sam clovek by to u kombika tezko zvladl - ma tendenci se v pulce lamat v miste kde konci stresni okno v zasunute poloze. Kdyz uz jsem mel stropnici venku, cekala me dalsi lahudka - odrolit a ocistit dolni stranu od naprosto rozpadleho a zpuchreleho molitanu, ktery je mezi latkou a tim tvrzenym papirem ci co to je. Pri cisteni to dela takove zmolky a lepi to - no parada. Nakonec se mi osvedcil technicky benzin a hadr a asi po hodince jsem to mel ocistene. Latku jsem zpatky lepil pomoci chemoprenu. Kupodivu se nam ji podarilo nalepit temer presne. Nechal jsem ji pres noc v klidu a druhy den jsem to vsechno zase daval dohromady. Takze shrnuto a podtrzeno - az na jeden praskly uchyt se dilo zadarilo, nicmene si z toho nesu dva poznatky: za prve, jako calounik a mechanik bych se asi neuzivil (dva dny na jednu strechu) :D a za druhe, provedeni uchyceni plastovych krytu v interieru u P405 musel vymyslet nejaky retardovany navrhar zrejme jeste pod vlivem nejakych psychotropnich latek :) Jen tak namatkou jsem sundal pod spodnim plastovym krytem na prahu u spolujezdce tesnici gumu (pirela?) a zacal jsem nadavat. Uchyceni je tam provedeno kovovou sponkou, ktera je zahnuta kolem lemu na kterem drzi tesnici guma a to aby nespadla je provedeno prostym vyseknutim casti toho plysku smerem dovnitr a zakaleno (zrejme) aby to pruzilo a takto je to nasazeno na ten lem - vysledek: ten vyseknuty plysek se proste zareje do karoserie, sedre lak a vsechno pod tim az na kov, na to se narazi ta tesnici guma a je zadelano idealne na misto, kde se zacne sirit koroze, protoze seshora ze strechy i zespoda tam pronika vlhkost a jeste se to otrasa a k tomu se tam chyta prach...no kdyz jsem to videl, chtelo se mi brecet. Jedna ta sponka uz byla totalne sezrana a karoserie pod ni take, u ostatnich uz koroze zacina. Kdo tohle konstruoval asi fakt nemyslel. Hlavne ze pozinkuji karoserii a pak to pomrvi takovym nesmyslem :(

Toz tak, strucne jsem shrnul sve zkusenosti s repasi stropnice, treba se to nekomu hodi az to bude delat - doporuceni pro citlive jedince jako ja: nekoukat se pod tesneni :mrk:)

mejte se :papa

Flek mam jen jeden malinky, v jednom ohybu jinak ne, kde jsem dal moc silnou vrstvu. Ono se ten chemopren musi nanaset v tenke vrstve - ja to nanasel spachtli a pak rozetiral stetcem. Potom se to musi nechat chvili "zavadnout" a pak teprve lepit. Nicmene dneska rano jsem zjistil, ze to take neni idealni, uz se mi to na jednom miste trosku zase odlepilo :( Ona ta strecha strasne "pracuje" kdyz se meni teplota, ja mam cerne auto, a to staci, kdyz chvili stojis na slunci a je tam k nevydrzeni - a ona se pak ta stropnice "natahuje"...no jo no, halt stare auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...