Nerina Odesláno 17. srpen 2007 Sdílet Odesláno 17. srpen 2007 Potřebovala bych doplnit kapalinu do chladiče, ale nechce se mi tam lít jen obyč. destilku. Jak jsem zjistila, tak i fridexů je vícero... mám 307, 1.6. benzín, co tam kdo lil v minulosti netuším. Předem díky za rady na můj zřejmě stupidní dotaz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 17. srpen 2007 Sdílet Odesláno 17. srpen 2007 Mě v servisu tvrdili, že tam nemusím dolívat destilku, že uplně v pohodě je obyčejná voda. Jen je třeba hlídat hustotu. Vzhledem k tomu, že jsem potřeboval dolít decku, tak jsem na ně nedal a místo vody z kohoutku dolil destilkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deeper Odesláno 17. srpen 2007 Sdílet Odesláno 17. srpen 2007 dá se říct že existují jen dva druhy fridexů normal a na litinové motory. Jen je vícero výrobců, stejně jako u olejů, ale složení musí být stejné dle nějaké směrnice. Pokud se bojíš že to smícháš, tak to vypusť a nalej si tam novou směs. Jinak samozřejmě do peginy fridex na litinu. Myslím že v origo servisu ti to změří jaký poměr fridexu máš ve vodě (měřák se dá i koupit v autodílech) a dolejou origo kapalinou, což pokud bylo auto servisováno v peugeotu tam pravděpodobně lili Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanley.hl Odesláno 18. srpen 2007 Sdílet Odesláno 18. srpen 2007 Pokud se kapalina jen odpařila , stačí dolít destilovanou vodou, neboť fridex se neodpařuje. Pokud vytekla , tak směsí v potřebném poměru. Obyčejnou vodou jen nouzově, při častém dolévání zanáší chlazení vodním kamenem! Fridexu jsou 3 druhy . Červený , moderní s 5ti letou vým.lhůtou , modrý, zelený a podobné odstíny pro hliníkové motory s 3letou vým.lhůtou, obyčejný bezbarvý pro staré motory. Červený není mísitelný s žádným jiným, modrý a bezbarvý jsou vzájemně mísitelné , ale ne do motorů s hliníkovou hlavou. Výměnná lhůta nesouvisí s odolností proti mrazu , ale s účinností proti korozi chladicí soustavy, která se časem snižuje. Do 307 pravděpodobně pouze červený, jiný se dnes už asi do nových vozů nepoužívá. [upravil dne stanley.hl] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 18. srpen 2007 Sdílet Odesláno 18. srpen 2007 si zisti aku farbu tam mas.neznasaju sa velmi.najlepsie vypustit a naliat novu zmes a podla toho v buducnosti dolievat.cistu vodu urcite nie, to moze poradit akurat debil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 18. srpen 2007 Sdílet Odesláno 18. srpen 2007 No mně ta čistá voda byla divná, ale říkal mi to mechanik/spolumajitel servisu, kterej dělá do aut celej život a práci dělají dobře. Že prý u nových aut to neva. Tak nevím, optám se ho ještě jednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jogin Odesláno 19. srpen 2007 Sdílet Odesláno 19. srpen 2007 No mrkni se tady na tema (popraskana hlava) potom kdyz se ti stane tohle, tak uz to neva Ale ja bych tam vodu nelil, ja sem jen malinko dolival destilku kdyz me trochu vytekla voda z topeni co sem menil, ale na podzim necham komplet vypustit v peugeot servise a necham tam nalejt kapalinu , ktera tam ma bejt. Oni budou vedet , jen doufam ze si za to nenauctujou 1500Kc :aut , jelikoz litr kapaliny kvalitni na hlinikove motory sem videl za 250Kc litr, no do chladice bude asi litru 5? tak pocitam tak nako stou 1000Kc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nerina Odesláno 21. srpen 2007 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2007 Díky za rady. VYpouštět určitě nebudu, to je na mě trochu složitý manévr. Jelikož se v létě prostě odpařilo, šplíchnu tam nakonec destilku a v zimě má Mazlik naplánovanou údržbu, tak ať se s tím nějak poperou v Pegueotárně. Já se pak poperu s tím účtem:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 21. srpen 2007 Sdílet Odesláno 21. srpen 2007 Obyčejnou vodu jenom v krajním případě. To je jak když sem se jednou ptal na benínce kde mají destilovanou vodu, že to chci do chladiče (nemohl sem ji tam najít) a chlapík mě řekl "Venku si ulijte z těch kyblů na čištění oken." tak sem málem omdlel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imaster Odesláno 21. srpen 2007 Sdílet Odesláno 21. srpen 2007 Loni před zimou jsem měnil komplet obsah chlazení. Auto jsem si dovezl z Francie, a byla tam čistá voda (hustoměr mi ukázal 0 stupňů C) Kupoval jsem přímo v peugeotu (prodejna Peugeot Tichý Ostrava), 1L á 140 Kč, je modrá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Holly Odesláno 21. srpen 2007 Sdílet Odesláno 21. srpen 2007 Myslím, že originál kapalina peugeot se nazývá Tecnic (nebo tak nějak) a stojí asi 180Kč/litr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkafous Odesláno 22. srpen 2007 Sdílet Odesláno 22. srpen 2007 Taky potřebuji vyměnit náplň v chladiči - už tady na fóru byla řeč o proplachování ( tuším, že někdo doporučoval citronku ). Mám v originál příručce napsáno : PROCOR 3000 nebo REVKOGEL 107, -35°C, cca 6,5 l. Co to je za chladičku a tam tedy mám dát? Díky a přeji hezký den. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Steiner Odesláno 22. srpen 2007 Sdílet Odesláno 22. srpen 2007 Pokud vodu, tak jedině destilku! Normální vodu jen v krajní nouzi a na krátkou dobu. Normál voda je "tvrdá", obsahuje soli Ca a Mg, které pak teplem z vody vypadnou jako vodní kámen. Vodní kámen je potvora....! To pak nezbyde nic jiného, než-li nalít do systému něco kyselého a dát motoru sbohem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.