Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.9td - odmontoval jsem hlavu


větr

Recommended Posts

Ahoj, potkalo mně to, čeho jsem se obával. Mám problémy s hlavou na 405 1.9 td. Přesto, že jsem to nikdy nedělal rozhodl jsem se, že sám sundám hlavu, abych zjistil, jestli je prasklá, nebo jestli je v háji těsnění. Po těžkém boji jsem ji sundal a teď nevím, co si počít. Těsnění vypadá být v pořádku. Ale na hlavě je několik věcí, o kterých nevím, jestli jsou normální. Za prvé na okrajích chlad. kanálků jsou vykotlané podivné díry, některé dost velké. Za druhé- v okolí těch otvorů, kudy se vstřikuje nafta jsou drobné trhlinky. No a na finále na jednom z váců přímo ve spalovacím prostoru mezi ventily- trošku nahoře je asi 1 cm dlouhá trhlinka.Vím, že bych to spíš měl odvézt k odborníkům, ale zajímalo by mně, na co se mám připravit. Dík za každou radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se do toho nepouštěl. To už chce zkušenosti, každodenní praxi, a taky měření těsnosti hlavy se dělá na speciálním zařízení.

I zkušený mechanik, servis, když sundá hlavu, tak ji posílá ke specialistovi na test a případnou opravu.

Takže rada zní: zjisti, kdo je v okolí na hlavy a jeď k němu.

[upravil dne 16.6.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, že je to pro odborníky, jen jsem si (asi naivně) myslel, že aspoň určím diagnózu.No až pujdu k odborníkům, tak mi alespoň řekněte na co se mám finančně připravit v případě, že ta hlava se skutečně bude muset vařit (pokud to pujde)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím sice z jakého důvodu jsi tu hlavu sundával,ale když to vezmu podle sebe co jsem měl BMW 524TD tak mi mizela voda a to ze začátku pomalu a pak se to stupňovalo,na volnoběb se většinou nic v expanzce nedělo po dolití voda navitíkala ,ale při větší zátěži na plný plyn to začalo vybublávat až to vyházelo většinu vody a začalo se to přehřívat to beru na vzdálenost tak 10-50km na popojíždění po praze v zácpě to bylo celkem vpoho a stačilo dolít tak jednou za 14dnů.

Při demontáži to vypadalo jako když jsou v hlvě praskliny(okolo ventilů)

Bylo to na dvou válcích.

Přišel jsem k tomu celkem jednoduše byl jssem na servisu s klimou a sundávali chladič a asi blbě dotáhli sponky a mladá druhý den jela z Prahy do Brna a na 100km ji bylo divný že smrdí olej tak zastavila u aralky nechala to vychladnout nasadila hadici dotáhla sponky nalila vodu,ale od tý doby to začalo zlobit.

Tak jsem sehnal přes inzerát nějakého pána z ostravy který vyvařuje popraskané hlavy a stálo to zhruba 14000,- naštěstí i tu hlavu měl tak to bylo výměnou a přivezl mi ji až do prahy trochu jsem tomu nevěřil ale najezdil jsem na ni 150000km a byla vpohodě ani těsnění jsem neměnil dal jsem tam staré.

Není v tom nic extra jen se toho nebát a pustit se to toho:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak to myslíš? Jestli se ptáš proč jsem to dělal sám, tak proto, že jsem správný český kutil. (znáš večerníček PAT a MAT) A jestli se ptáš proč hlava dolů - tak proto, že se to začalo bez důvodu přehřívat, pak už to nešlo nastartovat a když, tak to z chladiče kouřilo víc, než z výfuku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, správný český kutil. Tak asi nejrozumnější věc, co teď můžeš udělat, je rozprodat to na díly, pokud si z toho někdo něco vůbec vezme. Jinak zavaření hlavy plus přebroušení plus výměna vírových komůrek může stát od 4tis výš (horní výše neomezena, resp. omezena cenou nové, což je cca 20 :) ), a když si to budeš skládat sám jako správný kutil, je docela slušná pravděpodobnost, že to záhy budeš dělat znovu.

Nicméně hodně štěstí, co můžeš udělat teď je leda z ní vyndat vačku, ventily, a odnést jí na tlakovou zkoušku (vstřiky a žhavky jsi doufám vyndal před demontáží hlavy?! ), doma na ní nic nepoznáš. Tam ti řeknou co s tím dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je, že 120 je trivka, co se snadno poskládá na ulici před barákem prakticky bez nářadí, a odpustí i neskutečné chyby, kdežto diesel, a hlavně TD je na provedení oprav značně háklivý, a když se mu něco byť jen trochu nelíbí, tak se to může dělat znovu. Výše zmíněná něčí zkušenost, že to splácal doma se starým těsněním a jezdilo to ještě 150tis km je výjímka a nedoporučuji si z toho brát ani trochu příklad - protože na tento jeden úspěšný případ jich znám desítky naprosto opačných, kdy si pak kutilové chodili pro jiné celé motory, ačkoliv to před jejich zásahem bylo ještě opravitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panyka není na místě, klid a hlavu ve stínu z toho vedra kolem.

Vem ji na dílnu, chlapi co mají zkušenosti ti řeknou a poměří - o kolik by se musela srovnat, jestli je prasklina tragická, dá se vařit, ale pokud směřuje do vody tak se nikdy nevaří, nemá to v čase výdrž a rovnou sháněj novou hlavu (počítej kolem 8 tis). Těsnění a zase to poskládat zpátky.

Stačí si pár věcí nastudovat a dodržet. Za stavu kdy v servisech dělají borci co jsou vyučeni kuchařem a dělají auta a docela solidně ... tak proč by jsi to neměl taky zvládnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad "správný český kutil"

a) Kamarádův otec si v 70. letech půjčil v půjčovně vysavač (ano, i to někteří neměli doma) a když manželka luxovala, nelíbilo se mu, že vzadu cosi divně jiskří. I našel šroubovák a vysavač rozložil na prvočinitele . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . .

a po třech dnech ho nasypal do krabice a odnesl do půjčovny vrátit (samozřejmě při vrácení musel přihodit i pár bankovek a sklidil i několik velice jedovatých slov - ani se nestihl pochlubit, že je JUDr.)

b) kamarád po vyučení nastoupil jako opravář autorádií u Kovoslužby a opravdu zbožňoval, když tam přijel strejc, že si před časem zapojil tohle autorádio a teď mu nefachá pravej reprák - a když kámoš rádio vysunul z kaslíku, uviděl mohutnej chuchvalec hnědýho drátu, kterým to všechno bylo nějak záhadně pospojovaný. Tehdy se dělalo na normohodiny, tzn. že zákazník zaplatil svých jistých 150 Kč, ale kámoš na tu práci měl normu cca 45 minut - a když to dělal půl dne, byl to jeho problém a protože nestihl ostatní zakázky, ještě měl problémy s vedením

Myslím si, že doba kutilství je už dávno za náma a že na opravy auta by měly fungovat servisy. To, že v nich auta opravují kuchaři je malér a takovej servis by měl brzo o své zákazníky přijít (přinejhorším ale přece funguje nějaká záruka a možnost reklamace). Když Ti díky Tvé neprofesionální opravě na autě odejde součástka v řádu tisíců korun, budeš z toho nešťastnej a budeš si rvát vlasy vzteky - ale jak už psáno výše, doba Žigulů a škodovek, které se daly opravovat na koleně už je pryč a čím novější auto, tím složitější zázemí požaduje - a bohužel tím víc i roste cena za jeho provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ dají se vyvádět různý psí kusy ,ale musí to zase být s rozumem a ty rádoby kutily někdy nesnáším zbastlej co se dá a pak to chtěj dát do původního stavu a když si za to řeknu tomu přiměřenou cenu tak se jim zdá o čertech a že sem prí drahej jenže si neuvědomujou že kdyby se na to hned vypr. a přijely tak by to byla oprava na chvilku a skoro zadarmo jenže si nedaj říct a příště opět přijdou s prosíkem a zase je to zbastlený až hrůza.

Trochu zkušeností už mám tak vím co říkám ale ostatním bych to nedoporučoval.

BMW servis 3 roky motory

Mercedes serv. 1,5 r

Citroen serv. 1,5 měsíce neplatily nebo spíš platily jako bych vylezl z učňáku.

Nakonec jsem toho nechal a dělám jen pro známý,ale sví si radši nechám servisovat :D kovářova kobyla chodí bosa:roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...