Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

provozní teplota motoru


poulmm

Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám tu další dotaz, vím že už se tu kolem toho mluvilo hodně, ale pořád mi to nedá spát. Jáká je vlastně běžná provozní teplota u 2,5TD, které mám, mně se pohybuje při klidné ustálené jízdě 90+-1, a když tomu trochu přidám, tak nad 120km/h, tak se mi teplota pohybuje mezi 90-100stupňů a při velké zátěži do dlouhého kopce apod. až na 105stupňů. Podotýkám,že mám vyčištěný chladič, nový termostat a nové čidlo, říkali mi že může být fouklé těsnění pod hlavou, ale nemá to žádné takové příznaky, voda se mi neztrácí, nepění, není žádný olej ve vodě a z výfuku mi nic nedýmí. Po zastavení při teplotě 90-95 můžu po opatrném upuštění tlaku z expanzky normálně sundat víčko. Ještě zkusím zajít na test CO v chladící kapalině ať mám jistotu zda je hlava OK. Jaké s tím máte prosím vás zkušenosti a při jaké teplotě vám to jezdí?Dík všem za rady. S pozdravem Pavel.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezavadejte takovy nesmysly..bohuzel 2.5TD se takhle chova. Kdybys kdesi zalovil ve foru, ma to pry nejak dva termostaty snad. A kdosi tu psal, jak mu to nekdo prestavil, ze se mu to chladi uz dobre. Problem je taky, ze to ma vodni chladic turba, takze to taky prihriva vodu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

No ja mám 2.1TD a teplotu motoru mám při běžném provozu 88C při jízdě okolo 150km/h dokonce klesne na 83C.Ale pokud někoho táhnu na vlečném laně, tak to teplota strašně letí navrch hlavně do kopce.Jednou jsem tahl citroen CX do kopečka a na teploměru jsem měl 120C!! Ani jeden větrák neběžel. Motor to naštěstí přežil:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už mám konečně klid po výměně termostatu ale nedávno sem jenom projistitu to chtěl změřit tak sem vzal hliníkovou čepičku z kola, udělal do ní dírku, prostrčil čidlo teploty od multimetru, zapaplal stalinovým lejnem a našrouboval za hlavou na ventil.

Výsledek? Teplotní čidlo je sice na hlavě, já měřil těsně za ní ale rozdíl je kolem 4°, o tolik ukazuje palubka víc.

Venkovní teplota byla asi 10°, trochu sem topil, auto se zahřívalo rychleji než sem čekal ale 20km sem se nedostal nad 88° (pohybovalo se to mezi 83 a 88) až pak ve městě se to dostalo na nejvyšších 92°.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta teplota za jízdy 90° je normální ale pokud ti pri 120Km leze honě nahoru na 100° a víc tak máš neprůchozí chladiče(mezi chladiči jsou s klimou 3 za sebou, je asi 1cm mezera která je zalepená bordelem muškama prachem a diky ní neproudí přes chladiče vzduch). To znamená sundat předek auta a vyčistit, já todle taky absolovoval a od té doby mám teplotu 90-95° maximálně, ato pří richlosti 160Km kopec, dálnice. navíc jsem měl rozpadlej ten prostřední chladič kteý cladí vodu s interkuleru. mám také 2,5TD. Tom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...