Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

volnobezne otacky 1,9 TD 406?


jack

Recommended Posts

Ja som mal ten istý problém s otáčkami u P 406 1.9 TD break, 98, keď som boli otáčky cca 1.000 ot/min, či už pri studenom motore alebo pri zohriatom motore. Zistil som, že mám nefunkčný elektroventil sytiča - tzv. automatický sytič. Funguje to na tom princípe, že po zahriatí motora na stanovenú minimálnu teplotu, pride od čidla teploty motora elektrický impulz na elektroventil, ktorý prepne polohu a začne prepúšťať podtlak od podtlakového čerpadla brzdového systému. Tento podtlak spôsobí tom, že dôjde k zatiahnutiu lanka sytiča na čerpadle. Po výmene tohto nefunkčného elektroventilu mi klesli pri zohriatom motore otáčky na 750 ot/min.

[upravil dne 7.10.06 Pali]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to je asi i dost mozny, je to ten podtlakovej ventil, ktery je pred vikem ventilu ve stredu motoru, od nej vede lanko k cerpadlu a druha strana je k podtlaku?

Tak to budu muset vymenit, kolik to stalo?

Muzu vlaste zkontrolovat zda pri zahrati se ventil otevre a zatahne lanko a vypne sytic na cerpadle.

Dekuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvedený elektroventil sa dá aj obísť a to tak, že hadičky od podtlakového čerpadla pospájaš napriamo a tým hneď ako naštartuješ, tak ti hneď zavrie automatický sytič. Motor pôjde v pohode a tým budeš vedieť, či máš nefunkčný ten elektroventil. Nemusí byť však nefunkčný samotný elektroventil, môže byť nefunkčné aj čidlo teploty motora, od ktorého ide impulz na elektroventil. Dá sa to ešte aj vyskúšať tým, že vzadu na čerpadle, kde končí lanko systiča, skrutkovačom preklop klapku sytiča ručne a aj takto zistíš, či je sytič funkčný.

Čo sa týka elektroventilu tak ten stál cca 500,- Sk v Peugeote. Já netvrdím, že preto máš také voľnobežné otáčky, takýto problém som mal ja a preto som Ti to chcel iba poradiť. Chyba však môže byť aj niekde inde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem o vikendu zkousel ten podtlak sytice, ten v poho funguje, pritahne lanko, ale ta packa na cerpadle, ktera urcuje volnobezne otacky, tak ma na obou stranach stelovaci sroubky, ty jsou oba sestelovane tak ze tu packu nemuze podtlak ovlivnit.

Asi to bude chtit trochu postelovat.

Postupoval bych asi tak, necham motor ohrat az se sytic zatahne, pak posteluji ten pravej sroubek(cislo 6), aby ta packa mohla vice ubrat volnobezne otacky an cca 800 ot/min.

Ted mam porad 1000ot/min zos je dost, i kdyz spotrebu mam porad kolem 6L, tak bych to zase nechtel nejak rozjebat:)

dikys

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 let později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...