Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 houpe, škube, nejede - Prasklina v rezonátoru sacího potrubí 406 1,8i 16V LFY


LUKASO

Recommended Posts

Nevíte někdo jak přesně se projevuje prasklina v plastovém rezonátoru pod sacím potrubím na 400švestce, motor 1,8i 16, typ LFY, r.v. 97. Slyšel jsem, že tato závada není u tohoto modelu nějak vyjímečná!!! Mám ten pocit, že spousta něšťastníků z tohoto fóra, (jako např. VIP3R a další)... co řeší problémy s houpáním motoru na volnoběh, škubání při akceleraci, nedostatečný výkon v nižších otáčkách a občasné střílení do výfuku můžou mít problém právě s tímto vyjeblým rezonátorem. Mě to začalo takhle zlobit cca před měsícem, ale pouze na benzín, na LPG to jede OK. (takže zapalování se může vyloučit) Už jsem měřil skoro všechny senzozy ECU a vše je OK. Včera jsem měřil dodávku a tlak paliva a vše OK podle tabulek. Ještě jsem pro kontrolu vyměnil svíčky - LPG se líp mísí vzduchem a lépe hoří než benzín, tak kdyby náhodou, ale svíčkama to není! Při běhu na prázdno jsem slyšel zvláštní syčení z levé strany pod sacím potrubím (pouze při volnoběhu = nejvyšší hodnota podtlaku-zavřená škrtící klapka), při zvýšení otáček motoru to zmizí, asi proto, že se nastevře škrtící klapka a tím pádem se sníží podtlak v sání! Ostřílení PEUGEOŤÁCI máte někdo praktické zkušenosti s prasklým rezonátorem sacího potrubí?:myslim Díky moc za pomoc:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak s tím jsem si užil. Prasklý rezonátor vzduchu či jak se to jmenuje se projevuje zvýšeným volnoběhem, resp. pomalým klesáním otáček do volnoběhu po vyřazení. Syčením se mi to doopravdy projevovalo. Nevím jaké máš LPG, já jsem tehdy měl Vialle a snad prý špatné staré vstřiky střílí zpátky do sání a pak praskne rezonátor. Podle mých zkušeností nemá cenu ho svařovat, dřív nebo pozdějc praskne zase. Originál stojí cca 1500 Kč, v náhradě se nedělá (co vím). Ven ho dostaneš jenom když sundáš sání - pěkně hnusná práce - všechno odmašlit, pak roztrhneš těsnění pod sáním atd.

Volnoběh se celkem uklidnil, ale stejně čas od času začne haprovat a vůbec nevím co stím, vyzkoušel jsem už vše možné, podle mě má dlouho provozovaný plyn na něco vliv, nikdo mi to zatím nedokázal zjistit. Jestli Ti to dělá ale jenom na benzín, problém bude jinde (i při dobrém tlaku benzínu můžeš mít v háji střiky na benzín, to zapalování a elektriku bych s takovou jistotou jak píšeš taky nevyřazoval).

BTW - jak ti to startuje za studena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honzin

No, tak s tím jsem si užil. Prasklý rezonátor vzduchu či jak se to jmenuje se projevuje zvýšeným volnoběhem, resp. pomalým klesáním otáček do volnoběhu po vyřazení. Syčením se mi to doopravdy projevovalo. Nevím jaké máš LPG, já jsem tehdy měl Vialle a snad prý špatné staré vstřiky střílí zpátky do sání a pak praskne rezonátor. Podle mých zkušeností nemá cenu ho svařovat, dřív nebo pozdějc praskne zase. Originál stojí cca 1500 Kč, v náhradě se nedělá (co vím). Ven ho dostaneš jenom když sundáš sání - pěkně hnusná práce - všechno odmašlit, pak roztrhneš těsnění pod sáním atd.

Volnoběh se celkem uklidnil, ale stejně čas od času začne haprovat a vůbec nevím co stím, vyzkoušel jsem už vše možné, podle mě má dlouho provozovaný plyn na něco vliv, nikdo mi to zatím nedokázal zjistit. Jestli Ti to dělá ale jenom na benzín, problém bude jinde (i při dobrém tlaku benzínu můžeš mít v háji střiky na benzín, to zapalování a elektriku bych s takovou jistotou jak píšeš taky nevyřazoval).

BTW - jak ti to startuje za studena?

Mám LPG od AG Autogas system, novější typ DGI se vstřikem do sacího potrubí (nemá zpětné zášlehy do sání). Myslím, že ten plastovej rezonátor může odejít i na autě, které nemá LPG (je tam fakt dost velkej podtlak). Za studena to startuje špatně jenom na benzin (po nastartování párkrát chcípne a kolísají otáčky - krutě!), ale krokáč je v poho 100%, když nastartuju na LPG, tak normálně drží sytič a vše je OK. Na ty potíže nemá absolutně vliv, jestli je motor studený nebo ne! S těma benzínovejma vstřikovačema máš pravdu, že může bejt nějakej v hajzlu. No jo, ale jak je prubnout v domácích podmínkách? Možná, že nám někdo ze zasvědcených poradí? Jaký všechny těsnění k té výměně rezonátoru potřebuješ? A byl ten nově zakoupenej rezonátor absolutně stejnej nebo ho ty krysy francouzký modifikovaly? Díky za info.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je bomba! Poprvé někdo, komu blbne Lev přesně tak jak mně. Dva tomu už musíme přijít na kloub. Měl jsem vialle, odešlo mi čerpadlo a přehodil jsem tam přesně ten plyn co máš ty. Blbne to na starty úplně přesně jak tobě, u mě je to trochu horší za chladna (mínusové teploty). Několikrát chcípne, pak chytne, zakolísají otáčky, musím počkat a za chvíli můžu přidat plyn a vše v poho. Musí být nějaký problém v benzínu. Vysledoval jsem, že když úplně vyjedu benzín, nebo ho vyčerpám a dám čerstvý, podstatně se starty zlepší. Nevím proč.

Jenom nechápu jedno - jak startuješ na plyn? Vždyť to DGI vždycky chytně na benzín a po souladu určité teploty, otáček a vyhodnocení sygnálu lambda sondy to samo přepne na plyn?

Benzínové vstřiky po domácku asi nezměříš. Mě to dělali za 1000 Kč v origo Peugeot servisu a mám je dobré, vzhledem k našim stejným příznakům bych se divil, kdyby to u tebe bylo jinak. Dál mám odzkoušený tlak benzínu, funkčnost řídící jednotky, krokáč, všechny možné čidla a všechno bez chyb.

Po výměně rezonátoru se tyto příznaky co popisuješ nezměnily. Rezonátor se podle mě neměnil (ikdyž ...) - nejlepší je si ho objednat podle čísla kastle. je tam jediný gumový okroužek a ten ti prodají dohromady s tou černou hrůzou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi mně moc nepotěšil, já pevně doufal, že to musí být tím rezonátorem nebo nějakym rozhašeným vstřikem. :roll Na zanešený palivový filtry a jiný pí..viny už dávno nevěřím, to jsou jenom záplaty na dušičku a po jejich výměně máš pocit, že to jede líp, ale ve skutečnosti ho.no!!!:mad: Tak začínám věřit, že to nakonec bude tím DGI od AG Systemu, kterej si bere údaje od senzorů ECU. Přepínání po startu z LPG na benzín řídí pouze teplota LPG (plynu) v centrálním vstřikovacím ventilu - je tam termistor!(výstup fialový a černý drát) Když je venku hohně teplo, nebo když je motor vlažnej tak to přepíná hned na LPG. Mně to začalo blbnout cca před 2 měsíci (přepínalo to moc brzo na LPG- při nízké teplotě), tak jsem musel do série k tomu termistoru zařadit potenciometr, kvůli zvýšení hodnoty rezistance. Pak to přepínalo OK. a zanedlouho na to se mně začal s.át ten benzín. Tak nevím zejtra se pojedu poradit do autoservisu a pak dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sani se delalo krome plastovyho taky duralovy, ja ho mam na svoji 1.8 16V r.v. 11/95, takze by stacilo zajet na vrakac a zkusit shanet tam.

BTW taky mam namontovano od roku 2001 DGI od AG a predtim tam od zacatku provozu bylo namontovany Vialle

Studeny starty na benzin u me nejsou problem, vetsinou otocim klickem bez slapnuti na plynovy pedal a motor naskoci a bezi, jen nekdy kdyz chci pak pridat plyn u studeneho motoru v urcite poloze pedalu hned na kraji ma motor tendenci se udusit, po prekonani tehle polohy uz normalne zvysuje otacky, u tepleho to nedela ( mam podezreni na krokac, ze se nedovira a ve chvili kdy pootevru klapku sani prislapnutim pedalu, jde tam uz moc vzduchu a vstriknute mnozstvi benzinu vytvori uz moc chudou smes na to aby horela, obcas mam taky problem s chcipanim a zaskuby pri jizde pote co ridici jednotka prepne na LPG, ale motor neni jeste ohratej nad 70st C ( napr. kdyz nastartuju, chvili motor bezi na benzin, pak ho chcipnu a znovu nastartuju - v te chvili uz jednotka prepne na LPG, ale vyparnik neni jeste prohratej ), to ale staci vycistit jednou za cas elektromagneticky ventil na vyparniku, kde se na tom pistku ventilu usazuje a zatuhava bordel z LPG ( takova cerna hmota, ktera jde vycistit jen acetonem) Auto ma na LPG najeto asi 250 000 km

[upravil dne 23/5/06 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau Ferry, to asi každý mluvíme o tom samém problému v různých stádiích. Přesně když nastartuju a zrovna to chytně napoprvé (u mě většinou když je venku tepleji) a rovnou přišlápnu plyn, začne se to dusit a zdechne. Když přidám víc, někdy to prošlápnu na vyšší otáčky a jede to. Když auto nechci trápit, musím počkat tak půl minutky a dobrý. V zimě ale stratuju klidně na pětkrát, pak čekám a teprve vyrážím, což celkem štve. Krokáč je dle servisu v pořádku (ikdyž věř tomu - můžu ho nějak odzkoušet?). Jinak to přepnutí na LPG jsi popsal naprosto přesně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Honzin and to Ferry: když Vám to začne po startu chcípat a škubat v určitých otáčkách, jede motor na LPG nebo na benzin?

To Ferry: ty čistíš ten uzavírací el. mag. ventil přívodu LPG? Jsou tam dva, jeden u LPG nádrže a druhý u regulátoru tlaku LPG) Jakej vliv podle tebe má to vyčištění pístku uzavíracího ventilu LPG, podle mě ten ventil pouze uzavírá středotlaký přívod LPG od nádrže do regulátoru tlaku.

Jinak jestli Vám to chcípá při studeným motoru když motor běží na LPG, tak je to tím, že regulátor tlaku není ještě vyhřátej od chladící kapaliny a vlivem expanze LPG (snižování tlaku - středotlak na nízkotlak) dojde k zamrznutí membrány regulátoru a tím pádem do centrálního vstřikovacího ventilu a poté do sání vlítne LPG které má tlak cca 2-3mbar oproti předepsané hodnotě okolo 1mbar - prostě se to začne dusit bohatou směsí a většinou to zdechne!

Jestli Vám ovšem tento problém nastává, když motor chroupe na benzín, tak to je jiná?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jede na benzín. Mě to tak dělalo ikdyž tam tento plyn ještě nebyl namotnovaný. Na plyn v poho.

Ale pořád nerozumím, jak startuješ na plyn. Vždyť to vždy chytá na benzín, pak je otázka, jak rychle to přepne na plyn, ale mě to vždy přepíná když se motor (resp. regulátor tlaku) dostatečně ohřeje a poté musím přidat plyn (vždy ještě benzín) a potom jak padají otáčky to přepne na plyn. Tímto systémem se nevyhnu nastartování na benzín a přidání plynu. Tento princip mě v lpg servisu znovu potvdily (+ tvrdí, že si to kontroluje vyhodnocování složení výfukových plynů ze sondy).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vetsinou startuju tak, ze ihned jak po otoceni starteru ma motor tendenci naskocit, proslapnu pedal plynu a tim se dostanu pres tu polohu kde se dusi, pak staci jeste parkrat protocit na asi 1300 otacek a pak uz motor drzi otacky v pohode a tendence k uduseni po pridani plynu vetsinou nema.

K tomu cisteni - cistim ten ventil co je primo na regulatoru tlaku - vyparniku v motoru, funkci to ma tu, ze to cerny svinstvo z LPG co se tam usazuje, vzdycky prilepi ten pistek ventilu a jde tam pak malo LPG dokud se vyparnik neprohreje a to svinstvo nepovoli, kdyz to vycistim, o hodne se to zlepsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studený motor vždy startuje na benzín a až když se ohřeje plyn LPG tak to přepne na LPG (cca tři až čtyři minuty jízdy). Teplotu LPG si to měří v centrálním vstřikovacím ventilu (černá plast krabička, jedna hadice na vstupu od regulátoru LPG, čtyři hadice na výstupu k difizorům na sacím potrubí), je tam termistor uvnitř jak jsem již popisoval výše. (je to měření na ho.no protože ten vstřikovač se ohřívá sálavým teplem od motoru a cívkou elektromagnetu co má uvnitř - takže nic moc přesnost, nové systémy SGI snímají teplotu chladící kapaliny motoru) Když je motor teplý nebo vlažný tak okamžitě po nastartonání (možná pár milisekund) se to přepíná na LPG.

To Ferry: ty rozebíráš celej ten regulátor tlaku LPG, já na něm žádnej ventil nemám? Regulační kuželka a membrána je uvnitř toho regulátoru tlaku, tzn. rozebrat celej (rozpůlit):myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nene, ja mam ventil nasroubovanej zvenku vyparniku, tam kde do nej prichazi trubicka od nadrze, jedna se jen o povoleni 10mm sroubku, sundat civku a pak 19mm klicem povolit teleso ventilu, ve kterem vevnitr beha ten pistek, je to utesnene tesnenim, ktere je pred zpetnou montazi dobre pomaznout vazelinou, nasucho se rado trha. Jinak ten termistor jak pises, mam umisten taky na telese vyparniku, tesne vedle toho elektroventilu v mosaznem pouzdre zalepeny silikonem, parkrat uz se mi stalo napr. po navsteve servisu, ze termistor byl vytahnutej z toho pouzdra a pak to prepinalo na LPG az pri teplote motoru kolem 80°C ( normalne prepina tak pri 65 ). Jestli je termistor jeste v telese vstrikovace nevim, je ale mozny ze mame trochu odlisne verze, ja to mam montovany v roce 2001

[upravil dne 18/9/06 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem po 5 týdnech v servisech dovezl domů auto, které mi dělalo stejné problémy - volnoběh kolísal, otáčky padaly děsně pomalu a hlavně motor vůbec netáhl - hlavně do cca 3500RPM to jen prdělo a nic nedělalo...

Na tom autě se měnilo skoro všechno - svíčky, filtry, pal. čerpadlo, škrtící klapka, čidlo teploty, MAP senzor atd. (naštěstí jen vypůjčením z jiného auta, jinak bych se nedoplatil, jedinou věc co jsem kupoval je ten MAP senzor, mám ho doma navíc, kdyby někdo chtěl), kontrolovaly se rozvody, vačky, těsnění...

Prostě všechno co nás po pročítání fóra a ze zkušeností mechniků napadlo.

Nakonec to bylo zapalovací rampou nad svíčkama - ta moje byla nějak naprasklá a nejspíš to kvůli tomu blblo.

Jinak je to dost divné, protože ten modul jsem měnil už předtím s DavemK a pak se to prý měnilo ještě jednou v prvním servise a bylo to pořád stejné.

Možná to bylo v kombinaci ještě s něčím, co se během těch 5 týdnů bádání odstranilo (něco netěsnilo atd.)...

A když se to vyměnilo teď, tak to už jede - otáčky nepadají pomalu, motor táhne plynule tak jak má - POHODA!!!

Takže už nemusím svoje bezmála dvoumetrové tělo soukat do \"obřího\" Citroenu AX. :D

A doufám, že se na tom autě už nic nevyjebe, protože to už fakt půjde z domu... :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam rampu starou asi tri roky, byla menena v peugeotu, protoze stara rampa po 200 000 km odesla, jak uz jsem psal vyse duseni studeneho motoru hned po startu me provazi taky, pri plnem plynu ale auto necuka a tahne normalne (jeste jsem teda pro srovnani s cizi 1.8ckou nejel tak nevim :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, to máme velmi podobné indicie, mě to taky jede normálně, jenom to dušení při studeném motoru. Já jsem uvažoval co se tak moc může za pár sekund nebo prošlápnutí pedálu změnit (čidla teplot mám v pořádku - odzkoušeno)? Krokový motorek by přece na to vliv mít neměl - proč by po malém zahřátí fungoval? Navíc mě to teda při mínusových teplotách zdechá při startu - třeba třikrát nic a pak jak hodinky. Co se změní? Motor nenaskočí, takže se nezahřeje, ale tou rampou prochází proud z baterky, který ji může zahřát, změnit vlastnosti ... (úvaha laika)

Jde nějak poznat když je v háji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no me kdyz odesla rampa auto prestalo skoro uplne jet, do vetsiho kopce to jelo max. na dvojku, spis na jednicku, neskutecne to skubalo a dusilo pri pridani plynu, sice jsem 30km do servisu dojel, ale bylo to spis na odtah

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to sice při startu nechcípe, ale mám problémy s tím, že když mám při rozjíždění, nebo průjezdu křižovatkou otáčky pod 2000, tak mi to při přidání plynu škube (jakoby se dusilo). Musím pomalinku přidávat až do cca 2500-2700 a pak už na to můžu šlápnout. LPG už tam nemám. 1.8 16v 1996

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam podobny problem nastartujem v pohode akurat ked chcem naraz pridat tak sa to zacne dusit, ak necham pridany plyn tak sa to po chvilke rozbehne. uroby to vzdy po nahlom pridani z volnobehu. po nacitani tam mam zavadu regulacia lambda sondy, obcas preblikne aj oranzova kontrolka zo znackov tranzistora. lambda je nova a vyzera ze pracuje, no ked ju odpojim tak po pridani sa to uz nedusi, tak rampu nepodozrievam. vsetky kable od lambdy som premeral az po riad. jednotku(bosch mp 5.1.1) vsetko ok aj vyhrievanie lambdy funguje v pohode. pracujem v neznackovom servise a mam na pomoc kts550 no aj tak si neviem rady.uz zacinam mat pochybnost na r.j. ked som zacal citat toto forum tak som dufal ze na konci najdem odpoved na môj problem ,no ak na daco pridem dam vediet :super zajtra hura do toho. 406 1.8 16v

[upravil dne 26.5.06 duroo]

[upravil dne 26.5.06 duroo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...