Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

autodiagnostika 406 2.0HDI


Guest f3rdaaa

Recommended Posts

Guest f3rdaaa

Hoj lidi portebuju radu, mam 406 2.0HDI rv.2000. Nekdy to do kopce vyhodi chybu autodiagnostiky motoru. Uz jsem to mel 4x v servisu a nevi si s tim rady. Po napojeni na pocitac to ukaze chybu tlaku u turba. Ale dela to jen nekdy, takze na turbo to nevypada, pumpa byla merena, ta je taky v norme, hadice vymenene a cely system je tesny, ventily byly taky merene a jsou v poho. Jestli nekoho neco napada, nebo mel treba neco podobneho, tak dejte vedet. DIK

Jo a jeste jak to vyhodi chybu, tak klesne vykon motoru - asi nejaky nouzovy rezim.

[upravil dne 20.2.06 f3rdaaa]

[upravil dne 30.3.06 f3rdaaa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělá taky a je to celkem nepříjemný, když na nějaké silničce v alpách jedeš 20km/h a ostatní tě nemají kde předjet. Taky se mi rozsvítí kontrolka, po 5ti nastartování zhasne. Tady jsem našel na foru v amíkově to někdo řesil: http://www.dieselcar.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=dr_pug;action=display;num=1087683942 Já jsem začal s vyřazením egr ventilu, ale zatím jsem neměl kde to testnout. Řeším s tímhle motorem ještě další problém, téma HDI 80kw... Včera jsem pozoroval při jízdě turbo a nechápu jak je možný, že na dvojku začíná táhnout ve 3000, na trojku ve 2600ot, na čtyřku tak ve 2300 a na pětku ve 2000. Jak na to může mít vliv zařazená rychlost? A hlavně proč tak pozdě? David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: f3rdaaa

Hoj lidi portebuju radu, mam 406 2.0HDI rv.2000. Nekdy to do kopce vyhodi chybu autodiagnostiky motoru. Uz jsem to mel 4x v servisu a nevi si s tim rady. Po napojeni na pocitac to ukaze chybu tlaku u turba. Ale dela to jen nekdy, takze na turbo to nevypada, pumpa byla merena, ta je taky v norme, hadice vymenene a cely system je tesny, ventily byly taky merene a jsou v poho. Jestli nekoho neco napada, nebo mel treba neco podobneho, tak dejte vedet. DIK

Jo a jeste jak to vyhodi chybu, tak klesne vykon motoru - asi nejaky nouzovy rezim.

[upravil dne 20.2.06 f3rdaaa]

1... co to přesně hlásí za chybu a kód chyby. V těch překladech je tolik chyb, že to nemusí vůbec být turbo.

2... odyž odpojíš EGR, akorát se ti rozsvítí DIAG. kvůli EGR. Nic jiného se nestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest f3rdaaa

Cislo chyby fakt nevim. Jen co mi v servisu rekli,ze to hlasi chybu tlaku v turbu. Ted mi zkusily odpojit ventil co je napojenej na vyfukovy potrubi a pousti vyf. plyny z5 do motoru (prej ze nemusi spravne dovirat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest f3rdaaa
Původně zaslal: jpfreestyle

Mě to dělá taky a je to celkem nepříjemný, když na nějaké silničce v alpách jedeš 20km/h a ostatní tě nemají kde předjet. Taky se mi rozsvítí kontrolka, po 5ti nastartování zhasne. Tady jsem našel na foru v amíkově to někdo řesil: http://www.dieselcar.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=dr_pug;action=display;num=1087683942 Já jsem začal s vyřazením egr ventilu, ale zatím jsem neměl kde to testnout... David

Jinak co je to ten egr ventil?

A jestli jsem to z toho amer. fora pochopil, tak ten kolik procistil kontakt od elmag. ventilu co hlida tlak v turbu a je to OK?

Ale zas kdyby to byl kontakt, tak by to delalo uplne nahodne a ne jen pri jizde do kopce, ne? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Egr ventil je to co ti taky vyřadili. Vrací při volnoběhu a nízkých otáčkách výfukové plyny do motoru a při jízdě by se měl zavřít. Řikal jsem si, že když se to hodně zahřeje, tak se třeba zasekne a nedovírá, ale zajímavý je, že to zároveň hlásí i chybu u regulace turba. Kontakty jsem taky zavrhnul, to by nedělalo jenom při určitém zatížení. Co jsem pochopil z tý angličtiny, tak ani výměna těch solenoidů ne vždy pomohla. Mě se ta chyba objeví většinou někde při dlouhém stoupání v horách (změna nadmořské výšky), tak jsem přemýšlel jestli by to nemohlo nějak souviset s atmosférickým tlakem. No prostě nechápu proč to dělá jenom do kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anti-boil function

In addition to an optimised cooling circuit, the injection ECU incorporates a coolant anti-boil strategy.

When driving in severe conditions, the amount of fuel injected is limited to prevent the coolant from boiling (towing at GTW, maximum speed).

The effect on the vehicle results in a reduction in speed when towing and at maximum speed.

NOTE : Gross train weight (GTW).

Tak vzhledem k tomu, že po vychladnutí to zase jede normálně a kontrolka zhasne, tak tohle by mohlo být možné vysvětlení, chrání se to před přehřátím. Akorát nevim proč to vyhodí chybu egr a tlaku turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednoznacne to vidim na vymenu selenoidnych elektro ventilov a hlavne ventilu ovladania turba. skus to na rovinke poriadne rozturovat plny kotlik na trojke a na stvorke. ta zavada sa ti musi prejavit. treba asi 5-8sec takejto jazdy kedy je poziadavka na plniaci tlak maximalna a zavadu zaregistruje.

odpajanie egr ventilu sa nerobi odpojenim konektora selenoidneho elektroventilu co ovlada membranu ventilu egr ale odpojenim hadicky a jej zaslepenim od membrany ventilu egr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest f3rdaaa
Původně zaslal: jpfreestyle

Tak vzhledem k tomu, že po vychladnutí to zase jede normálně a kontrolka zhasne, tak tohle by mohlo být možné vysvětlení, chrání se to před přehřátím. Akorát nevim proč to vyhodí chybu egr a tlaku turba.

No jo, ale me se to neprehriva..., jen to do kopce vyhodi chybu.

To TITANa: Prave ze na rovince to vali v pohode :myslim, ale zkusim na to dupnout az na doraz a uvidime..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest f3rdaaa

no, tak jsem to o vikendu protahl a je to ok, po rovince trojka, plny plyn, ctyrka, plny plyn... na 130 uz jsem ubral, protoze to byla jen okreska, ale hlavni je ze turbo dostalo zahul a ok. Ale ten probem se spis projevuje pri delsim stoupanim, kdy turbo asi musi dat jeste vyssi vykon...tak nevim.

Zatim se ta zavada neobjevila, snad to bude ten egr ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest f3rdaaa
Původně zaslal: jpfreestyle

Zdar, i já jsem mu dal v pátek celkem kopr, naloženej přes Šumavu, naftou jsem nešetřil a kontrolka zůstala spát. Kéž by byl pokoj, to by byla asi první závada na autě, kterou jsem odstranil zadarmo. Ale vzhledem k nepravidelnosti této poruchy bych nejásal předčasně...

No a co jsi s tim teda udelal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaslepil jsem podtlakovou hadičku co ovládá EGR ventil, tím pádem zůstává pořád zavřený. Ještě by mě zajímala jedna věc, ten ventil je před turbem nebo až za a když je otevřenej tak kolik % se toho přibližně vrací? Mám ten motor v dodávce a není tam ani vidět natož se k tomu dostat. Dík za odpověd. David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jpfreestyle

Zaslepil jsem podtlakovou hadičku co ovládá EGR ventil, tím pádem zůstává pořád zavřený. Ještě by mě zajímala jedna věc, ten ventil je před turbem nebo až za a když je otevřenej tak kolik % se toho přibližně vrací? Mám ten motor v dodávce a není tam ani vidět natož se k tomu dostat. Dík za odpověd. David

Proč si prosimtě nepřehodíš to relátko z jiného HDička ? Kolik se jich válí po vracích a máš to za minutu hotový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jpfreestyle

Zaslepil jsem podtlakovou hadičku co ovládá EGR ventil, tím pádem zůstává pořád zavřený. Ještě by mě zajímala jedna věc, ten ventil je před turbem nebo až za a když je otevřenej tak kolik % se toho přibližně vrací? Mám ten motor v dodávce a není tam ani vidět natož se k tomu dostat. Dík za odpověd. David

Ja mam ted ten EGR ventil taky odpojeny (uzavreny) a zatim v poho... :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes absolvoval diagnostiku u Bosche kvuli klepani a pozdnimu spinani turba. Odvetralo mi to z penezenky 2 tisice a dozvedel jsem se, ze uz bych si mel nechat udelat rozvody a ze to je skrtici klapkou sani, ktera se pry pri jizde privira a nepousti tam dost vzduchu. Tak jsem ji zaslepil hadicku, stejne jako u egr a klepe a nejede to porad stejne. A jeste mi rekli ze mam zase zprovoznit egr, ze je v poradku, ale od ty doby co jsem ho odriznul, tak to tu chybu autodiagnostiky nehlasilo. Zajimalo by me na co tam ta klapka v sani je, zavira se jenom pri chcipani, ale kdyz je otevrena tak to chcipne stejne. :-) Jsou ty solenoidy stejny? Chtel bych ozkouset ten od wastegate prohodit treba s tim od egr? David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

A je to tu znovu, tak ani ten trapny EGR ventil to nebyl. Ja asi budu plakat!!! Uz fakt nevim co by to mohlo byt, ale nejhorsi je, ze ani v servisu uz nevi! :bojim:roll

Je to cele na ...

Napada vas jeste neco co by to mohlo byt? Turbo to myslim nebude, protoze to by to delalo porad a ne jenom nekdy.

Nemuze to delat vaha vzduchu? Ale to si myslim ze v servisu kontrolovali.

Diky za kazdou radu!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...