Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Omlazený elektrický Peugeot Partner


Radovanek

Recommended Posts

Peugeot představil nový elektromobil Partner Tepee Electric http://www.hybrid.cz/peugeot-predstavuje-novy-elektromobil-partner-tepee-electric . Po 3 letech od prvního testu v ČR  http://www.hybrid.cz/test-peugeot-partner-electric-elektricka-dodavka-se-vyplati se kluci francouzský opět nepochlapili.  Chci být slušný, ale tady to fakt nejde. Udělali úplný HOVNO. Tohle jsme měli na výstavě v OC Nová Karolina jako dodávku na jaře 2016 a kdokoliv, kdo se u toho ze živnostníků zastavil, tak si ťukal na čelo - užitek, dojezd a cena. Na druhé straně centra stál dvojnásob velký Nissan eNV200 s 24 kWh baterkou v plné osobní výbavě. A oni přijdou o rok později, v únoru 2017, s baterkou 22 kWh a chlubí se tím! Když ostatní navyšují na 30 a 40 kWh. A ještě to budou prodávat až v září 2017, to si fakt dělají prdel. To je jako by škodofka začala nabízet znovu Favority. Já být akcionář PSA, tak tam běžím s bejzbolkou řešit znehodnocení své investice. Možná by se jim v těch makovicích rozsvítilo. Protože toto jsou naprosto vyhozené peníze. Na vývoj, výrobu, prodej, propagaci, servis, cokoliv. Přitom to auto tam má v podvozku spousty místa, třeba už léta pod podlahou před zadními sedadly jakési úložné schránky k ničem a XY dalších možností. Včetně zvednutí předních sedadel a vyplnění podlahy, vysoká je na to karoserie dost. Ale škoda mluvit. Zbastlili i elektrický Peugeot Ion, když z originálu Mitsubishi iMiev vyhodili spousty pro elektromobil potřebných věcí, páč tohle evropský soudruh prý nepotřebuje. :grr 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píšeš, že za poslední roky udělali v pežotu přes elektroauta hovno, asi máš pravdu, když se tomu věnuješ ;), ale třeba pro mě by byl ten nový elektroPartner hodnotou dojezdu a zárukou na baterii plně dostačující, samozřejmě nee za tu cenu :bojim

ale jinak nechápu, proč nejsou dnešní elektroauta konstruována i pro možnost rychlé výměny baterie za jinou-nabitou, např. by se baterie měnily v dnešní síti benz. pump :myslim, prostě při jízdě z Ostravy třeba do Prahy by ses cca třikrát zastavil na čerpačce, během max. deseti minut by se blok baterií vyměnil a mohlo by se pokračovat v cestě...,řeší se něco podobného v rámci České republiky? pokud máš nějaké info co a jak, napiš tu, díky :papa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřeší a výhledově ani řešit nebude, baterie váží v řádech stovek kg, musí být řádně upevněny, tečou mezi nimi proudy i v řádu stovek A, tudíž musí být opakovatelně realizované perfektně vodivé spojení, to se nedá rozumně nechat na uživatelskou výměnu a manipulaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já naopak elektrice v pohonu aut atd. fandím, ale nefandím její výrobě v atom. elektrárnách, spíše věřím tomu, že lidstvo zdokonalí solární produkci ;), nakonec-- bude MUSET něco vymyslet...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to, že nic není v podstatě ekologické (přehrady, větrné nebo atom. elektrárny, výroba solárních panelů, akumulátorů atd.atd. ...). Je to jen o přenesení tě zátěže jinam. Jednou ale asi opravdu nebude jiné řešení... Na tom systému v odkazu výše je sympatické, že by měl jít zřejmě jen tankovat či přečerpávat (rychle) elektrolit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, ozzy56 napsal:

píšeš, že za poslední roky udělali v pežotu přes elektroauta hovno, asi máš pravdu, když se tomu věnuješ ;), ale třeba pro mě by byl ten nový elektroPartner hodnotou dojezdu a zárukou na baterii plně dostačující, samozřejmě nee za tu cenu :bojim

ale jinak nechápu, proč nejsou dnešní elektroauta konstruována i pro možnost rychlé výměny baterie za jinou-nabitou, např. by se baterie měnily v dnešní síti benz. pump :myslim, prostě při jízdě z Ostravy třeba do Prahy by ses cca třikrát zastavil na čerpačce, během max. deseti minut by se blok baterií vyměnil a mohlo by se pokračovat v cestě...,řeší se něco podobného v rámci České republiky? pokud máš nějaké info co a jak, napiš tu, díky :papa

Pokud by existovala hustá síť rychlonabíječek - a nemuselo by jich být ani tolik, jako je čerpacích stanic, stačilo by opravdu á la Slovensko, kdy z každého místa na mapě je to vzdušnou čarou 50, max. však 80 km k nejbližší z nich - pak by se při této baterce a dojezdu s tím dalo v pohodě existovat, když to beru spíše jako pracovní auto. Ale díky pomalé palubní nabíječce (zvládne jen 3,6 kW výkonu z běžné zásuvky 230V 16A, tedy nabíjí 22 kWh baterku 7 hodin) je na tom jako já. Jenže při váze mého auta a jeho aerodynamice dokážu z těch 3,6 kWh nabitých za hodinku udělat 30 km, kdežto Partner s bídou 20 km. Ostrava má průměr 20 km, takže nic moc. No a cena je úplný úlet. 

Výměny baterií se zkoušely (Izrael Better Place http://www.hybrid.cz/better-place-ohlasili-bankrot  i USA Tesla http://www.hybrid.cz/tesla-spustila-prvni-stanici-pro-vymenu-baterii), ale mezi lidmi není zájem. Každý si tu svoji hýčká a bojí se, že dostane nějakou zničenou http://www.hybrid.cz/vymena-baterii-u-elektromobilu-tesla-nema-budoucnost . Byť je to pekelně rychlé, rychlejší než tankovat palivo http://www.hybrid.cz/tesla-predvedla-vymenu-baterii-v-elektromobilu-model-s . Fungující projekt je Greenway, který je ale mění na paleťáku na Slovensku do velkých dodávek Citroen Jumper bočními dveřmi, zaberou část plochy http://www.hybrid.cz/slovensko-ma-1-vymennou-stanici-baterii-pro-elektromobily-v-evrope . Ale funguje to a rozvozci to používají. Takže Izrael to zabalil, Tesla taky a zůstaly jen ty náklaďáčky. Ostatně podobný systém funguje u elektrických VZV i ještěrek na nádražích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, oddie napsal:

Neřeší a výhledově ani řešit nebude, baterie váží v řádech stovek kg, musí být řádně upevněny, tečou mezi nimi proudy i v řádu stovek A, tudíž musí být opakovatelně realizované perfektně vodivé spojení, to se nedá rozumně nechat na uživatelskou výměnu a manipulaci. 

Viz výše, dělá se to na speciálních stanicích, de facto robot odmontuje plato baterek přišroubovaných mezi koly na podvozku jako placka a namontuje novou, nabitou.Zvládnuto to je, ale zájem není. Na VŠB-TUO FEI máme řešený Kaipan (dvoumístný roadster kabrio http://saze.vsb.cz/index.php?page=kaipan) tak, že se odklopí zadní kufr, mezi kola se podjede paleťákem, nahoře se krabice baterek odpojí běžným červeným pětikolíkem od auta a vytáhne z kufru ven. Nová nabitá krabice se tam šoupne a zase je 200 km k dobru. U druhého Kaipanu jsou naopak baterky rozloženy mezi nápravy a napevno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Pe.Tr napsal:

A menit to nemuze kdejakej pumpař. I mechanik musi mit vyhlašku50 a extra skoleni.

Mechanik samozřejmě, tam je to nutnost, v servise si elektromobil de facto převezme elektromechanik, co tam dělá jinak do elektroinstalace spalováků. Protože v autě teče 400V a to je peklo. Pro běžnou manipulaci - nabíjení, výměna bateriového packu (je-li to uživatelské) výhlášky 50 netřeba. Je to blbuvzdorné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, parizov napsal:

Já jsem k těm elektromobilům dost skeptický, ale třeba něco takového bude jednou nakonec lepší cesta (pokud to teda bude opravdu fungovat)...

http://www.auto.cz/exkluzivne-ze-svycarska-quant-48volt-s-revolucnimi-akumulatory-na-stovku-za-2-4-s-dojezd-1000-km-103971

To by se mi taky líbilo, vývoj v baterkách je jak u mobilů před lety, jen to fičí. Sice nevíme, jak to má NanoFlowCell vyřešeno pro každodenní použití, zatím s tím žádné sériové auto nejezdí, ale stacionární baterie na tomto principu již jsou, jen každá používá trochu jiné materiály. Kolega, co se mnou vyhrál Obnovitelné desetiletí http://obnovitelnedesetileti.cz/chytra-energie-v-diplomce-vanadove-redoxni-prutocne-baterie pro svoje Vanadové redoxní průtočné baterie právě hledá výrobce. Od podzimu 2016 do ledna 2017 už mají postavený velký prototyp, který zvládá rodinný domek. Představte si 2 větší ledničky vedle sebe, to je vše. Kapacita je pak dle jejich velikosti, 10, 20, 30 kWh. Běžný barák spotřebuje denně v průměru okolo 10 kWh denně.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ozzy56 napsal:

já naopak elektrice v pohonu aut atd. fandím, ale nefandím její výrobě v atom. elektrárnách, spíše věřím tomu, že lidstvo zdokonalí solární produkci ;), nakonec bude muset něco vymyslet...

Soláry, tedy FVE, už dneska nejsou problém, řešíme ale, jak vyrobenou energii uskladnit. Nebo sladit spotřebu a výrobu. Já donedávna svou spotřebu rodinného domku FVE hravě pokrýval, 4500 kWh ročně jsem i vyrobil i spotřeboval. Jenže z vyrobených dokážu díky nesouladu výroby a spotřeby (FVE je na jižní střeše, přes poledne s nejvyšší výrobou jsme mimo víkendy vždy pryč) použít jen 1/2, zbytek teče do veřejné sítě. Nyní mám připraven projekt na 2 malé FVE navíc na východ i na západ a akumulaci do baterek. právě jsem Iona půjčil na 10 dní VŠB k testování, zda nabíječ /  vybíječ elektromobilu, tedy de facto mobilní baterka, půjde k těm FVE zapojit. Nebo budu muset pořídit kapacitně velkou a tím i drahou stacionární baterku. Pro představu 10 kWh vychází dnes kolem 150 tis. Kč, přitom moje 2 Iony mají 2 x 16 = 32 kWh baterek. A pokud bych jim dovolil se vybíjet na 50%, tak mám doma 16 kWh už zaplacených.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, parizov napsal:

To je to, že nic není v podstatě ekologické (přehrady, větrné nebo atom. elektrárny, výroba solárních panelů, akumulátorů atd.atd. ...). Je to jen o přenesení tě zátěže jinam. Jednou ale asi opravdu nebude jiné řešení... Na tom systému v odkazu výše je sympatické, že by měl jít zřejmě jen tankovat či přečerpávat (rychle) elektrolit...

Přesně tak, vždy nějaká zátěž z přeměny energií bude. Ať už to spalujeme nebo rozbíjíme atom. Ekologové - tedy ti, co si tak jen říkají, protože ekolog je spojení slov ekonomicky a logicky, tedy prostým selským rozumem - jsou dnes schopni bojkotovat rekonstrukci uhelky, která má za cíl odprášení a odsíření, aby mohla ještě pár desítek let plnit normy. Stejně jako blokovat spolu s ochranáři rekonstrukci starého náhonu k mlýnu, kde předchozí meziválečný majitel instaloval turbínu na elektřinu a komunisti to pak nechali zchátrat. Novému majiteli argumentuj tím, že je v chráněné krajinné oblasti, takže se ničeho nesmí ani dotknout. To, že by pak zajížděl k nemovitosti elektormobilem, místo spalovákem, když si může nabít svojí elektřinou, plus že jí může i topit místo spalování dřeva či uhlí, pro ně jaksi nejsou argumenty. Blbec je blbec a blbcem zůstane, zpívá se v písničce.

Elektrolyt jako nosič energie je velmi zajímavé řešení, které by mohlo využívat stávající infrastruktury čerpacích stanic. To by mělo svoje kouzlo. Každé stavení nového je další zátěž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatial, zatial nie sme v takej "dobe", aby solarna ci ina elektricka vyroba akoze " EKO", z obnovitelnych zdrojov, boli financne a ekonomicky navratne a rozumne.

Netvrdim ze sa to teraz rozbehne naplno, ale proste nie je nato "doba".

Len pociatocna investicia aj do vlastnej FVE by pokryla minimalne 10 rocnu spotrebu energie.

podobne je to aj s autom na elektriku. Partner na baterky stoji 32000€, na naftu 15000€. Ked hned 17000€ odlozi na PHM, po 10 rokoch minimalne 1/3 ostane.

Poistku, servis, STK EK aj tak treba platit, a ani elektrika nie je zadarmo.

A po 10 rokoch nutna vymena baterky, v hodnote 8 az 10 000€.

Co by bolo na tom ekonomicke a logicke?  Habera spieva " Prievan v penazenke stale mam "!!!! Plati to aj tu.

A ako to byva, ludia si zaplatia, ale cim bohatsi tym lakomejsi. Tot moj nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Názor je fajn věc, ale je potřeba ho opřít o fakta. Všechno je to o spotřebě a nejlevnější elektřina je ta, co nemusela být vyrobena. FVE je v dnešních cenách už možné zainvestovat bez dotace, s koupí baterky se člověk stává nezávislým na síti do velké míry. Pokud se rovnou neodstřihne. Elektromobilita je smysluplné využití mnou vyrobené elektřiny, nehledě na možnost využití vozu jako akumulátoru nejen pro ukládání, ale i spotřebu. Nissan Leaf to umí, Tesla na tom založila ekosystém Tesla auto, Solar city fotovoltaika, Tesla PowerWall baterie, vše propojeno chytrým řízení a je vymalováno. Ceny elektroaut je potřeba brát s rezervou. ceníkovou málokdy zaplatíš. A zase je to o nájezdu, čím větší, tím rychleji se Ti to vrací. Tak jako se kdysi spočítalo, že rozdíl nafta benzín v ceně pořízení se vrací po ujetí 40 tis. km. Na výměnu baterky po 10 letech zapomeň. To je historie. Já mám na vývojově 10 let starém autě 5let záruku, že kapacita neklesne pod 80%, jinak ji vymění. Modernější vozy mají 7, 8 a více let. A stará baterie se nevyhazuje, rád ji použiješ v domě jako stacionární úložiště nebo ji od Tebe vykoupí. Je to už v roce 2017 někde jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi fakt líbí, jak se přihlásíš jednou z X měsíců, nasypeš sem tunu pro-elektro argumentů ... A zas pokračuješ jinam. Posledních cca 48 hodin tu nečtu skoro nic jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za uznání pánové, fakt je ten, že jsem celý červen (včetně návštěvy Kanceláře prezidenta) řešil svoje podnikání. Viz http://apa.cz/aktuality.htm.  Nedopadlo to dobře, už jsem dal výpověď 3 lidem z 8 po 27 letech fungování firmy a celý červenec a začátek srpna připravoval nový systém. Nyní sice už jakž takž jede, ale zase jsem byl 14 dní na arbeit macht frei dovolené, kdy jsme malovali po 16 letech barák (podkroví 2+1+šatna+schodiště, přízemí 4+1+šatna+chodba+předsíň+zádveří+dvougaráž, celý dům zvenčí fasáda dokola), a to jsem jen vyklízel, stěhoval a uklízel. Malíř byl profík. Do toho nám po 18 letech napojují před barákem v ulici i v celé čtvrti desetiletí  slibovanou splaškovou kanalizaci a po 17 letech rekonstruují dešťovou. Nyní mám před barákem rozkopanou cestu připravenou na asfalt, tak se 30 cm hluboko z domu od garáže a parkoviště dostanu jen přes fošny. V parkingu díru po odbočce k nám. No a první týden jsem byl opět v práci a šílenství. Takže to psaní je pro mne svým způsobem relax a konečně mám trochu času navíc

Je pravda, že testy z časopisů, kdy tím jedou borci, co z elektriky znají maximálně holicí strojek, a městským vozem lítají 90% po dálnici bez infrastruktury kolem, jsou o ničem. Jen o tom ukázat, jak to nejde. Máme v Asociaci pro elektromobilitu heslo: My denně ukazujeme, jak to jde, zatímco ostatní stále jen hledají důvody, proč to nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odbočím, nekde jsem cetl, že nejen ze si doma delas elektriku pro sebe,  ale jeste ji  zdarma poskytujes lidem z okoli (kloboucek), coz mi ted k vyse uvedene konecne realizovane slibovane mestem kanalizaci prijde velmi usmevne,  resp velmi je to smutne. (smerem k mestu samozrejme)

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...