Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Řecko - Peloponés 2015 - 2016, Lefkada 2017, Kréta 2019


Recommended Posts

Z Elea jsme vyrazili přes hory, vesnice Kosmas (asi 1000 m n.m.). Milá horská vesnice, dlážděná náměstí, zařízeno pro návštěvy poutníků, několik restaurací. Bohužel jsme ještě neměli hlad, ale zde to vypadalo velmi dobře.

 

Na pobřeží jsme se koupali i jedli v městečku Tyros, doporučuji k zastávce, jídlu i pobytu, je to čisté, upravené, pěkné.

 

Napflio: pláž za městem, hrady, rušné město. Dali jsme si kafe (2 kafe za 2,6 E) a unaveně už jeli dále. Po špatné zkušenosti s manuální klimou (oba nachlazení), jedeme dále bez klimy, s otevřenými okny, jako praví jižani.

 

Na večer jsme přijeli do vesnice Kantia. Návštěva užitečná, nebyl bych si uměl představit, že může existovat i takový způsob rekreace.

Vesnice není malebná, buduje se chaoticky, bez plánu. Zřejmě bohatí vlastníci (soukromníci či fondy) chtějí umístit své finance. Takže rozestavěné velké apartmánové domy, chaoticky, a mezi tím nepořádek, nepoužité parcely s křovím a odpadky, stavební stroje. A tam se rekreují Holanďani. Jídli si dovezli, takže místní pekař nemá zákazníky. Rekreant sedí na přízemní terásce, v zatáčce vesnické silnice, s výhledem na parkoviště malého supermarketu a nádoby s odpadky.

Už jsem tak Holanďany zažil, na Liptovské Maře. Auto za dva miliony a oni mají stany nahusto jako sardinky, takže sedí na židličce a nemůže si natáhnout nohy.

 

Ubytování v holandském apartmánovém domě, vše nejjednodušší, za 40 E bez snídaně. Milý řecký hostitel, pokecali jsme. Snídaně od pekaře asi za 2,5E, už nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, odrazit se ode dna a zase dále.

 

Epidauros, divadlo.

 

Zpět do Nafplia, parkování zdarma v přístavu, a pak už napříč Peloponésem do Foinikounta. Jiné mapy uvádějí Finikunda, což se líp pamatuje. Dálnice je docela drahá, asi 1E za 10 km, a každých asi 20 km jsou mýtnice, kde jsme museli zastavit (ostatní měli nějaké zařízení). My jsme jeli po dálnici asi 40 km a navíc nebylo jasné, kdy končí.

 

Po cestě za Kalamatou, na Petalidi, jsme hledali ubytování. Nevybrali jsme si. Vesnice jsou takové "ucourané", bez jasného středu a nějaké romantiky. Koroni je hezčí, ale zase tam chybělo spojení pláže a města, a zaváněla tam síra. Ale Koroni by asi šlo.

 

Nicméně, Finikounda byla naším cílem od začátku, i když jsme neskončili v plánovaném hotelu Finissia, ale vedle v hotelu Korakakis. 40E vč. snídaně.

Městečko je velmi malebné, upravené, restaurace jsou i v přístavu, koupání těsně u hotelu. Doporučuji. Obchody nabízejí oblečení i předměty ručně dělané, originály, zdály se nám docela vkusné. Nicméně, po 2 nocích jsme už jeli dále, hlavně z důvodů kouřících sousedů na balkoně. To je bohužel v Řecku dost časté. Jedině v eleamare byl čistý vzduch.

 

Methoni s hradem je protiváhou Koroni. Benátčané odsud kontrolovali provoz na moři. Hezké, projeli jsme, i když bylo moc brzy na "zakotvení".

 

Docela zvláštní je, že se dost liší jednotlivé úseky pobřeží (např. po 50 km), jakoby tam žili jiní lidi. Jsou různě upravené či nikoli, možná podle toho, zda se obyvatelé věnují zemědělství, rybolovu, turismu nebo snad řemeslné výrobě. Rozdíly jsou asi takové, jako když v CZ projíždíte prosperující, nebo naopak zanedbané vesnice. Zdůrazňuji to proto, že když cestovní kancelář prodá levný zájezd do levné destinace, tak je dost možné, že nedaleko nebo jinde je to mnohem lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolená se chýlí ke konci. Jsme ve městě Pylos. Hezké letovisko, má všechno, co má mít. Bohatou historii, hrad, pláže, restaurace, přístaviště lodí. Patří asi k těm známějším a vyhledávanějším. Přístav zabíhá do města a pokračuje náměstím, plným restaurací, ale zároveň je i dost místních lidí, kteří dodávají místní klidný charakter.

Jako obvykle, každý se s každým zdraví (Kalimera, Kalispera, případně Kalinikta), už se i setkáváme a povídáme s turisty či obchodníky, které jsme potkali v předešlých městech.

 

Když jsme odjížděli z Finikoundy, tak se nás recepční ptala, kam dále jedeme, a doporučovala další zajímavosti. Pak k nám přistoupili manželé z Anglie, a doporučili nám hotel Karalis Beach v Pylosu. Upřímně - tento hotel byl už tři roky naším snem, takže proč ne.

Hotel je kousek (200 m) stranou od města, na skále pod hradem, má svůj vstup do vody. Je orientován přesně na sever, takže není prohříván sluncem. Krásný výhled na celý Pyloský záliv, z pokoje a také ze snídaňové restaurace v horním patře. Cena 85E za noc pro dva, vč. snídaně.

Hotel je na naprosto jedinečném místě, není velký a je dobře zařízen, takže cena je naprosto přiměřená.

 

Doporučuji, aspoň jednou za pár let, na jednu nebo dvě noci zkusit opravdu dobrý hotel, budete mít pocit jako král - konečně všechno perfektní a já si to mohu užít.

 

Tak ještě několik všeobecných informací:

 

Výběr hotelu:

Pokud se podaří, tak nejlepší je hotel "pod silnicí", tzn. pokoje nejsou rušeny hlukem ze silnice a často má i svou pláž, nebo zajímavý vstup do vody.

Hotel Karalis Beach je řešen opravdu s rozmyslem, např. zástěny mezi balkony jsou na jedné straně opatřeny pevným záhonem s muškáty (proti komárům) a na druhé straně pevnou polstrovanou lavicí. Což má za účinek, že nelze přistoupit těsně k zástěně a nakukovat sousedovi do soukromí. Toalety a sprchy jsou řešeny tak, že potrubí je vedeno od chodby, vlastního pokoje či od skříní, ale nikoli od sousedního pokoje, takže splachování či sprchování souseda není slyšet.

 

Mimochodem, i kdybyste vybírali či stavěli dům, je lepší parcela "pod silnicí", umožňuje lepší vytvoření soukromí.

 

Ouzo - Tsipouro:

 

Ouzo (anízovka 40%) nám zachutnala, a protože jsme chtěli zahnat nachlazení, chtěli jsme si ji koupit v supermarketu (v Kantii :aut ). Ovšem měli pouze v balení 200 ml, tak jsme se zeptali místního majitele, jaký je rozdíl, mezi Ouzo a Tsipouro (balení 500 ml). Sezval celé osazenstvo obchodu, a po poradě vyhlásil, že žádný. A že máme dávat pozor, je to strašně silné, až 40%!

Večer jsme láhev otevřeli, konstatovali, že borec asi v životě ten alkohol nepil, protože Tsipouro je pálenka z hroznů, čisté chuti, ale není to anízovka. A navíc, těch 40% nám, odchovaným slivovicí 52%, přišlo trochu slabé.

 

Hluk:

 

Není tady hlučno. Už jsem psal dříve, Řekové jsou ohleduplní. V Elea Mare pan domácí uklízel a stěhoval stoly a židle (posunoval do stínu) tak, že jste to nepostřehli ani na půl metru. Mají za tím účelem na nohách stolů i židlí gumové "botičky", případně ještě podlepené bílou měkkou gumou.

Diskotéky ((tuctuc) jsme neviděli, neslyšeli, a ani nápis či plakáty.

 

I v turistickém Pylosu se dá dobře najíst za pár E. Špagety carbonara (porce zasytí dva) za 7E, housky u pekaře opět za asi 2,5 pro dva na večeři.

Je fakt, že občas jsme si dávali to, co u nás prostě není, tedy dobrou rybu, přírodní pomerančový džus i ouzo.

 

Ptal jsem se znovu na platy. Takže učitel ve státní škole má 750E čistého.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předposlední den:

objeli jsme Pyloský záliv, je to opravdu zajímavý přírodní útvar, kdy úzké skalnaté ostrovy oddělují záliv od širého moře a odedávna tak tvoří přirozený klidný přístav. Bašty i hrad dávného Nestora (viz boj u Troje), sídlo Nestora u města Chora je bohužel v rekonstrukci, takže zavřeno.

Odpoledne pršelo, odpočinek.

 

Poslední den:

- ještě koupání v rozbouřeném moří, vzpomínky na Scyllu a Charybdu, které se tvořily těsně u koupacího mola. Po bouři byly nenápadné dlouhé vlny, kdy hladina kolísala asi po 30 sekundách asi o metr. A na všech skaliskách, i v okolí mola, se tvořily velké víry a mohutné proudění vody. Skočit se tam dalo, a na výstup z vody bylo potřeba počkat na správný okamžik, aby mě voda nehodila o skalisko, ale naopak vynesla sama až na molo. Zajímavé vzpomínky.

 

- zpět do Kalamaty, opět jsme byli mile překvapeni. Pláž těsně u korza je opravdu příjemná, písečná, v plavkách se jde hned do restaurace či kavárny, jednoduchý oběd jídlo za 9,5E pro dva (masové koule a květák) a k tomu opět přírodní pomerančový džus (2 x 3E - takový u nás fakt není). Pokud byste tam chtěli na pobyt, tak toto doporučuji. Letadlem asi do Atén, půjčit si auto, nebo autobusem do Kalamaty a tady dovolenkovat.

 

Předání auta u letiště proběhlo na řecký způsob: klíčky dejte pod koberec a auto nechejte odemčené, on si ho někdo vyzvedne.

 

PS: v dětství jsem četl Richarda Halliburtona: Nádherné dobrodružství. Takže toto je postupně plnění si dětského snu.

 

PPS:

V Řecku jsou některé věci trochu jinak. Skupina mladých (vč. dcery) byli na několikadenním putování vnitrozemím. Na jedné zastávce odložili mobil na střechu auta. Po hodině někdo volá z tohoto mobilu, že ho našel a chce ho vrátit. Takže se domluvili, že ho nechá ve vesnici v taverně a oni si ho druhý den vyzvednou, až pojedou kolem.

 

Já osobně mám zážitek z Nidri (Lefkada), asi před 15 lety. Přijeli jsme a drachmy jsme ještě neměli, jen kartu do bankomatu, když vypadla elektrika (asi nadlouho, je to poloostrov a vedení VN zřejmě jen jedno). Tak jsme tam stáli na hlavní ulici, celá rodina, hladoví, a přemýšleli. V té chvíli ke mně přistoupil pán a ptal se, co potřebujeme. Řekl jsem mu situaci a on mi na místě půjčil asi 1000 Kč (tehdy to bylo asi 10 000 drachem), že mu je zítra vrátím. Ani jsem mu neviděl do tváře. Takže jsme v obchůdku při svíčce koupili chleba a sýr a doma se najedli. Druhý den jsem chvilku postával na stejném místě, pán se přihlásil, tak jsem mu peníze vrátil.

 

Takže nashledanou, Řecko.

Γειά σου Ελλάδα. Jasu, Elláda.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2016 - podobný termín, podobné zážitky, je tam fajn.

Píšu nynější info, i když se zřejmě nikdo nevydal tímto způsobem, takže podrobnosti zřejmě nemají význam.

Bylo tam opět hezky, stejně, jako minulý rok.

Mys Sounion, jihovýchodně od Atén.

Dva dny v Pireu, návštěva Atén vlakem a autobusem.

Pak Maraton, a protože se teď běhají půlmaratony a čtvrtmaratony, tak jsme uběhli symbolický tisícino-maraton - od stínu jedné olivy ke druhému stínu, 42,5 metrů, a zvěstovali jsme Athéňanům (dálkově), že naši vyhráli.

Přeplutí trajektem na ostrov Evvia (Euboia), nocleh v luxusním, ale naprosto nudném resortu - jen pro potvrzení domněnky, že takhle tedy opravdu ne.

Přes Chalkidu zrychlený přesun do Korintu, návštěva města (starý Korint prý měl 1000 prostitutek) celkem normální město.

A "domů" do eleamare.gr, kde nás vítali jako staré známé.

Velikou vzpomínku máme na návštěvu a koupání na Agia Marina, nebo též značeno jako Petrified Forest. Za Neapoli a vesničkami se jede několik km kamenitou cestou, až se přijede k stříšce s lavicemi. Zkamenělý les je místo, kde prehistorické stromy vykotlaly, zůstaly po nich díry a v podzemí šplouchá - bublá moře - původní a nefalšovaný hlas Poseidona. Žádní lidé, pouze prehistorické nedotčené pobřeží a krásné koupání. Dotek s věčností - takto to tady bylo před desetitisíci lety, a bude za dalších desettisíc. Příjezdová cesta je poseta obrovskými kameny - tak už je jasné, kde to Kyklopové házeli skály po Odyseovi.

Na Monemvasii se už smí vyjít až na nejvyšší vrch (loni ne), taky zážitek, je to asi 250 m výšky.

Poslední noc pak poblíž letiště, hotel Siagas u Agii Theodori.

Kdo by měl zájem, mohu poslat telefonní čísla na hotely a upřesnit další informace.

Auto opět od autounion.gr, 10 dnů za asi 260 E včetně plného pojištění bez spoluúčasti. Fiat Panda 1,2 benzin, palubní počítač ukázal po 1310 km průměrnou spotřebu 4,3 litru na 100 km. Přesně zase nevím, protože když jsem auto přebíral, tak ukazovalo 8 čárek, ale klidně tam mohlo 3 až 4 litry chybět.

Hotely byly průměrně po 55 E včetně bohaté snídaně.

Bohatý oběd byl za 50 E (nejlepší ryba, ouzo, salát). Na večeře jsme už neměli hlad. Později už jsme si k obědu dali menší rybu, 30E včetně vína a salátu. V jiné dny jsme obědvali tuňákový salát - jedna porce pro dva za 7 E, a večeři jsme už nechtěli, anebo večeře symbolická - pro každého jedno malé souvlaki za 1,2E. Doháněli jsme to ouzem.

Celá cesta, 11 dnů, včetně jednoho noclehu před Vídní, vyšla do 50 t. Kč. Myslím, že 7 nocí by se dalo pořídit za 35 t.

Na tomto způsobu cestování je nejhezčí to, že když si objevíš - vymyslíš nějako pozoruhodnost, tak z ní máš větší radost, než když tě k ní průvodce dovede. Ubytování si zásadně vybereš podle chuti - s výhledem na moře, blízko pláže, a když se ti znelíbí, tak se posuneš dále.

S kolegy o tom debatujeme, protože oni byli v "rezortu" na Sardinii za podobné peníze. Nuda, příliš bohaté večeře, drahé organizované výlety, daleko méně zážitků. Z rozhovoru vyplynulo, že se obávají, že neznají jazyk, půjčení auta je složité, nezvládli by dopravní ruch. Což není obav, ani jedno není překážkou.

Ještě k těm financím:

- ano jedeme jen dva, děti jsou už samostatné, ve 4 osobách by to bylo dražší, letenky, hotely i jídlo

- v zimě ani na jaře jsme nikde nebyli

- na dovolenou si obvykle vyhradím nějaký finanční limit na den - a na první den dvojnásobný - potom jsem pořád v plusu proti plánu a mohu si něco objednat. Připomínám, že v Řecku mají lidi zhruba stejné platy jako u nás, a dá se tam vyžít levně, na potravinách od pekaře, z obchodu, anebo v restauraci na hotových tradičních řeckých jídlech.

Tak snad se tam zase podíváme.

Γειά σου Ελλάδα. Jasu, Elláda.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To věřím, je to tu docela návykové :) Budem tu ještě pár dnů, zatímco se to tu teď o víkendu dost vylidnilo. Už tu není vedro, ale stále příjemně, odpoledne na sluníčku přes 25, ve stínu o něco míň, k večeru to klesá asi na 20, přesně ani nevím, něco udělá vlhkost a windchill, ale furt je to tu na triko a kraťasy. Voda má pořád asi 27, dá se v ní vydržet dlouho... Hospody už pomalu zavírají sezónu, většina už tu má otevřeno jen večer, ale dá se pořád najít i něco na oběd, když je třeba. Zrovna přemítám, že když se ráno vzbudím brzy, proběhnu se 3km do městečka k zelináři a podívat do přístavu, jestli tam nebude rybář, a když ne, asi si na úterý ráno půjčím kolo a vyrazím do osvědčené rybárny na druhou stranu, tam je to o dost dál, ale zase vím, že tam jsou. A Retsina nám došla, tu musím taky dokoupit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

2017 září - Lefkada - Nidri

Letos to nebyl "puťák" za novými cíli. Sháněli jsme letenky z rozumného letiště, nejlíp nám vyhovuje Brno (parkování na místě, tzn. bez ztráty času a blízkost, aby byla rezerva v případě rizika dopravních zácp na odlet).
Takže jsme koupili letenky formou nejlevnějšího pobytu.

Cestovní kancelář emma.cz - doporučuji, vše bez problémů.
Ubytování Nidri, vesnice Perigiali, studiosachilleas.gr - doporučuji.

Plánovali jsme, že si půjčíme auto a pojedeme na Peloponés.
Skutečností bylo, že apartmán, pláž i městečko bylo tak příjemné, že jsme zde zůstali na celý pobyt.
Apartmány jsou přímo u pláže, která má mírné klesání a příjemný povrch - písek a jemné kamínky, je možné jít bosky. Žádní ježci, žádné chaluhy.
Vzdálenost do města asi 800 m, což je příjemná procházka.

Takže spíše několik postřehů celkově:
- člověk investuje do dovolené a za své peníze si může pořídit "klidnou dovolenou", anebo zážitky na celý život. Např. půjčení člunu v Boce Kotorské, jízda na vodních lyžích se svými dětmi, anebo pak loni Petrified Forest.
- opakuji, že zážitek, který si "přivodíte" sami, tedy nikoli přes organizovaný zájezd CK, je mnohem intenzivnější, než ten organizovaný.
- v Nidri půjčují čluny za 40 až 60 E na celý den (plus benzín), to je fajn zážitek
- půjčení motorky bylo fajn, ale auto je přece pohodlnější, dojede dále, můžete v něm mít zamčené věci atd.
- nabízeli nám Peugeot 407, ale nakonec z toho byl Mitsubishi Pajero, což byla dobrá volba

- projeli jsme si nejen Lefkadu, ale i kus pevniny, hory až po město Mitikas, Amfilochia, Preveza a vedle ní druhý Mytikas
- Na Lefkadě doporučuji nevynechat kostel Profitis Ilias (38.7383389N, 20.6473475E), je to na kopci asi 1100 m vysoko, odkud je krásný výhled na většinu Lefkady, Prevezu, moře i ostrovy
- doporučuji si půjčit auto, je to levnější, než nabízené zájezdy

Všeobecně: ostrovy se živí jen turistikou, takže původní život obyvatel, tedy zemědělství, řemesla, tam najdete v malé míře. Pokud chcete poznat život obyvatel a více s nimi mluvit, pak více vnitrozemí, případně Peloponés.

Píšu už jen krátce, protože, jak je vidět, prakticky nikdo, ani ze známých, neprovozuje tento způsob dovolené, tedy letenka, auto z půjčovny a toulat se krajinou.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zdarec já to přečetl célé a pro mně velmi užitečné.zatím máme malé děti takže to řešíme hotelem- resortem a v evropě autem ..pro případ možného návratu domů.Občas uděláme s ženou prodloužený veekend -zase evropa  nejčastěji slovinsko ale jak píšu moc užitečné takže velké velké díky za to

 

llug

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

LEFKADA:

Kolega tam jede a chci mu doporučit podrobnosti, tak je napíšu sem, i pro ostatní.
Hlavně jak si jednoduše půjčit loď, protože bude bydlet jinde.
Takže, kromě výšeuvedených informací dodám:
- doporučuji CK emma.cz
- doporučuji Studio Achilles - výhled na moře z balkonu, hned u hezké pláže, rozumná vzdálenost od centra, dobré ubytování
- hned vedle je půjčovna lodí. Je fakt, že to včetně benzínu vyjde asi 100 E (pro 4 až 5 lidí), ale stojí to za to. Půjčoven je tam mnoho, je i levnější, ale má pomalé lodě a musí se předem zamluvit. Tato uvedená se v září nemusí předem objednávat.
- půjčovnu byste ze silnice nenašli, proto uvedu souřadnice vjezdu ze silnice. 38.717570, 20.718042 Vjezd je nenápadná brána, viz fotka (z roku 2011). Dá se parkovat auto uvnitř dvora, po dohodě.
- lodí se obvykle jede na protější ostrov Meganisi, v městečkách Spartochori i Vathi jsou samozřejmě restaurace.
- autem je fajn navštívit Vassiliki, Poros, případně Syvota (jachtařské středisko).
- na západním pobřeží jsou krásné pláže, ale plné lidí
- pokud chcete zajímavou cestu autem (nebo na kole???) tak další mapka ukazuje "off-road" z Agios Ilias do Nidri. Doporučuji v uvedeném směru, protože celou cestu máte před sebou krásný výhled (fotka).
- výborná restaurace v Nidri je Kalypso, anebo naproti asi 100 m do centra malá restaurace Gyros - velké porce za malé peníze.

Clipboard01.jpg

mapy.png

22092017694.jpg

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

2019 - září - Kréta

15. září je ten pravý termín - volnější hotely, příjemné počasí, teplé moře.

Kréta - je jiná než Řecko (Peloponés). Turistů je hodně, takže obsluhující jsou už z toho mírně unaveni. Vítají vás hezky, vše OK, ale není v tom ta upřímná radost, že přijela návštěva, jako na Peloponésu.

Letenka Brno Heraklion - asi 6500 na osobu.

Půjčení auta na 7 dní - 217 E. Půjčovna autounion.gr. Citroen C3, skoro nový, benzín asi 1,6 (nevím, na smlouvě to nebylo). Tak cukající auto jsem ještě neměl - když se při podřazení netrefíš přesně do otáček, tak auto "zavře plyn" na okamžik a pak rozjede. Už mám najeto 1,2 mil km, i na benzinech, ale tak nepříjemné auto jsem ještě neměl - cítil jsem se jako začátečník, co neumí řadit - a to už jsem se snažil. Je fakt, že serpentin a řazení jen tam mnoho.

První 3 noci Agios Nikolaos, hotel "9 muses". Příjemné město, sice plné turistů, ale pěšky snadno dosažitelné. Koupání těsně u hotelu, jinak asi 3 zálivy, jezero, most, prostě rozmanité. Hotel doporučuju, je soukromý, majitel je příjemný, stará se, poskytne informace. Cena tuším 60 E bez snídaně.  Jezero je zvláštní, celkem přesný kruh - jako po dopadu meteoritu. Prý se tam koupala Pallas Athéna.

Výlet Plaka - koupání, a do Vlichadia, taky hezká restaurace 10 km od civilizace.

Odjezd dále, navštívili jsme Mochlos, taky hezký zážitek. Prý tam je francouzské školicí středisko, takže příjemná atmosféra, vzorné restaurace.

Minuli jsme resort Dionysos, který je zvláštní tím, že je vybudovaný (cca 1000 míst?) nefunguje a je zavřený. Krach, město duchů.

Sitia - město. Chtěli jsme přespat, ale nebyla volná místa - město nám přišlo nezajímavé, něco nám tam vadilo. Snad nevonělo hezky (kanalizace?).

Dále Palaikastro a Kouremenos Beach. Hezká prázdná písečná pláž, jen málo hostů. Jsou tam apartmány. My jsme zvolili na 1 noc Apartmány Olga. Ubytování fajn, pláž blízko hezká, restaurace fajn. Ovšem je to Middle of nowhere, po jednom dnu už trochu nuda.

Jeli jsme na vyhlášenou "nejkrásnější" pláž Palm Beach Vai. Totálně přeplněná, autobusy sem vozí turisty po stovkách, platí se parking a není tam k hnutí. To by byla nevýhoda organizovaného zájezdu. Ta naše předchozí Kouremenos byla stejně hezká a úplně prázdná.

Dále jsme navštívili hezkou pláž a restauraci v Kato Zakros - kde ústí Údolí mrtvých - tudy prý vedla cesta do podsvětí.

Další 3 noci v Makri Gialos, apartmán Revans. Ubytování fajn, rovnou na pláži, cena 55 E za noc bez snídaně. Písečná pláž velmi pozvolná, ideální pro pobyt s malými dětmi. Tam už jsme odpočívali a procházeli se po dlouhé pláži (Makri Gialos = Long Beach). Zajímavé bylo překonávání skalních útesů - broděním v moři. Nahlédli jsme do Resortu Sunwing - ale být takto organizován, to nás opravdu neláká.

Odjezd na letiště přes Ierapetra (nám nepřišlo zajímavé, ale byli jsme tam sotva půl hodiny). Dále přes Psychro, kde se prý narodil Zeus. Bylo tam tolik aut a lidí, že jsme ani nepodařilo zaparkovat.

Hezká dovolená, hezké koupání i odpočinek. Tentokrát trochu mnoho turistů.

Tak zase příště, doufám, že na Peloponés. Anebo Makedonie a Thrácie? Uvidíme.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...