Jump to content

Peugeot 406 zapojení rádia "na přímo"


Chilliluk

Recommended Posts

Ahoj,

 

mám takový dotaz...napřed by to asi chtělo uvedení do problematiky...mám 406 starý model 1998 a neoriginál rádio Kenwood ještě na kazety (mám kazety rád) a jde mi o to, že mi prostě vadí, že pokud chci poslouchat rádio, musím mít klíček v zapalování otočený do polohy, kdy svítí na palubce ikona baterie. Někdy na chalupě poslouchám rádio z auta a u toho něco dělám kolem na dvoře či zahradě - prostě taková pohoda, jsem na to zvyklý. Akorát že musím vždycky nechat klíčky v zapalování, takže se pak člověk bojí někam odejít a na klíčkách mám i klíče od baráku, takže když chci něco odemknout, musím je vyndat...je to celkově opruz...potřeboval bych zapojit rádio tak, aby hrálo, i když tam není klíček - teoreticky by šlo vykašlat se na červený drát a propojit napájení antény s normálním spínaným napájením a je hotovo, to je mi jasný - rádio má funkci úplného vypnutí delším podržením tlačítka On-Off, takže klidový odběr při takto vypnutém rádiu je prakticky nulový, to mám zjištěno. Chci se ale zeptat - nebude to přece jen něčemu vadit? Je mi jasný, že pokud pak zapomenu rádio zapnutý, bude hrát v klidu celou noc. Jiný problém by ale nastat neměl, ne? Mám prostě rád starý časy - v Žigulíku jsem si taky kdysi pustil rádio kdykoli a nemusel jsem tam mít klíček, tak proč by to nešlo u 406, že? :-)) 

Link to comment
Share on other sites

Staci ti +12 v a napojit a je to.

Lenze potom budes musiet radio zapinat a vypinat vzdy rucne.

Mam Sony, a to ma prepojovacie vodice,nakolko Sony nema Iso konektor.

Mas tam privedene +12 v spinane - na zapnutie vypnutie kkucom

A +12 v trvalych na pamat.

Zo zapnutia prehodis nantrvaly a pojde to.

Jasne ze ked to nechas zapnute bude hrat kym nevypnes,alebo nedojde baterka.

Uz to ostava na tebe co je lepsie.

Link to comment
Share on other sites

Jj, na ISO konektoru jsou to piny 4 a 7. Na jednom je trvalých +12V přímo od baterky a na druhém vypínaných přes klíček.

Voltmetrem zjisti, který je ten trvalý - liší se to, je to nejednotné, musíš to změřit.

No a potom ten spínaný ustříhni a zaizoluj (případně na něj přilep cedulku +12V spínaných). Zaizolování se řeší také tak, že na něj nasadíš jednu lustrsvorku.

A z toho stálého napájej oba piny, 4 a 7 (pomocí druhé lustrsvorky).

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

neni potreba nic rezat ani prepojovat.

Presun v pojistkove skrince vlevo pod volantem pojistku 16 z polohy F16A do polohy F16 (posunes ji smerem nahoru) a mas hotovo

 

to same, pokud bys potreboval mit zasuvku zapalovace trvale pod proudem, pak naopak posun pojistku 1 z polohy F1 do F1A

Edited by Ferry
Link to comment
Share on other sites

Mam v 605 orig Clarion radio, a to je tak zapojene, ze sa zapina klucom v spinacke, proste po otoceni ide, po vypnuti nejde.

Ale radio sa mi da zapnut aj vypnut tlacidlom na radii aj ked tam kluc nie je. ale funguje iba 30 min, economy mode, aby sa nevybila baterka.

Vo vsetkych novsich autach to tak je.

Custom radia mavaju schemy na zapojenie, aby sa to dalo pripojit na ISO konektor.

Preto si musis sam pozriet schemy, ako to mas konktretne, aby si daco nepohnojil.

Na Sony mam na +12V, oboch, 2 svorky, ktore mozem prehodit medzi sebou a bude napajanie bud spinane, alebo trvale.

Link to comment
Share on other sites

Ferry

 

platí to i pro 406 po face? myslím to radio--original radio, díky :)

u noveho modelu je jina elektroinstalace, je jina pojistkova skrinka a navic je tam jednotka BSI. Urcite je potreba pres diag v BSI nastavit druh radia misto origo na neoriginalni, ale zda pak bude BSI trvale napajet drat na pozici 4 v ISO konektoru, to nevim. Taky uz je tam zaveden sleep mode, ktery se po nekolika minutach sam aktivuje, takze spis myslim, ze ne

Link to comment
Share on other sites

Díky všem za rady a komentáře. Zajímavý je určitě to s tím přehozením pojistek v pojistkové skříňce. U rádia já to sice nevyužiju, budu muset přepojit ty dráty (protože jsem si od spínaného napětí rádia půjčil proud ještě na přídavný voltmetr, který mám v autě, takže ten by pak taky svítil pořád, což je zbytečný a akorát by to plýtvalo baterii). Rozhodně mě ale zaujalo to s tím přehozením pojistky zapalovače, protože to je další věc, kterou bych rád stále pod proudem - ona z toho vyplývá např. možnost nabijení mobilu v autě bez nutnosti mít klíčky v zapalování, což je fajn věc, takže tohle chci přepojit taky  :)

Link to comment
Share on other sites

To mas tak ako s rádiom.

Ako pise Ferry, ale nemusí to platiť na tvoj model.

Ja som si dokupil takú " blbosť" cez ebay, na nabíjanie mobilu,tabletu. 2,5€, 3A výstup

Dal paralelné k zapalovacu,zohnal originál tlacitko a káblik na nabíjanie mám pod rádiom v priehradke.nemám foto ale môžem urobiť.

Keďže tam je asi 30 cm káblik,kúpil som aj predlzovak na micro Usb aby som mohol nabíjať telefón aj v držiaku pod oknom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...