emkay Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Zdravím. Před nějakou dobou se mi stalo, že jsem jel a najednou mi začal škubat volant. Popsal bych to tak, že jím procházely jakési rázy a bylo poněkud těžší zatáčet a vůbec držet volant rovně. Pokud však vyšlápnu spojku či vyřadím, vše přestane a volant je zcela klidný. Zajel jsem tehdy za mechanikem, který zahýbal koly, autem se projel a prohlásil, že je vše v pořádku. Nevěnoval jsem tomu tak pozornost, nicméně včera i dnes se mi to stalo opět. V obou případech jsem jel okolo padesáti se zařazenou čtyřkou, zkoušel jsem přejít na trojku, avšak trvalo to dále. Nicméně při jízdě bez zařazeného stupně je vše pořádku. Stačí jet chvíli na volnoběh a poté to přestane, stalo se mi to během 100km cesty jednou, ale dost mě to zneklidňuje a byl bych nerad, aby z toho vzešlo něco většího. Napadá vás, v čem by mohl být problém? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Jak jsou na tom manžety poloos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Měněné asi před dvěma měsíci, takže tím by to být nemělo. Na přední nápravě se toho právě dělalo docela dost, pokud mě paměť neklame, tak čepy, stabilizátory a také gufero převodovky. Mám to doma vše sepsané, tak se pak schválně podívám, ale manžety se na 100 % měnily obě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 (edited) Vypadá to na homokinetický kloub. Bohužel, často se stane, že právě po zásahu (výměně) manžet, tudy zatéká a vniká špína a homokinetický kloub se zničí. Prohlédnout, posoudit, zda stačí naplnit vazelínou (asi ne), nebo zda vyměnit. Edited March 20, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 To zní smysluplně. Měl bych to považovat za chybu mechanika a poohlédnout se po jiném, nebo je to něco, co si úplně pohlídat nelze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Stane se. Já nejsem přítelem vymáhání a dokazování. Zkus kouknout sám, zda při vytočených kolech něco uvidíš, pak potlač auto o půl otáčky kol a koukni zase. Může být díra v manžetě, mohla taky sklouznout. Taky je možné, že manžety jsou OK, ale kloub odešel. Když zvedneš kolo a protočíš ho, tak bys vadu měl poznat - bude to hrkat nebo půjde ztuha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Nejde mi o vymáhání či dokazování, spíš jsem na toho současného narazil docela náhodou a ačkoliv jsem zatím neměl důvod si myslet, že by tu práci nedělal dobře, tak nejsem na 100% přesvědčen. Výše uvedené úkony zkusím provést, jen je zde právě zrádné to, že se ten jev projevuje opravdu hodně sporadicky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Je možné že kloub poloosy. U mě taky odešel, ač byla předtím cca 80 tkm měněna manžeta. Jenže než se vyměnila, mohl se tam dostat bordel a projevilo se to později. Mechoše neobvinuji, v manžetě bylo normálně mazivo, jenom se vysypaly kuličky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Dobře, projednám to s ním. A jestli je vadnej kloub, tak si Peugeot chvíli postojí, protože na opravu teď nemám (musí se udělat ještě zadní tlumič výfuku s uchycením, v čemž skončím taky tak za 2,5 i s prací) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Já vadný kloub poloosy řešil dobrou poloosou z vraku, prostě jsem ji jenom vyměnil, bez rozborky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StibTo Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 (edited) Dobře, projednám to s ním. A jestli je vadnej kloub, tak si Peugeot chvíli postojí, protože na opravu teď nemám (musí se udělat ještě zadní tlumič výfuku s uchycením, v čemž skončím taky tak za 2,5 i s prací) Hoď sem VIN mrknu se Ti po něčem - práce je max. na 30 minut, tedy 200-300Kč díl co jsem tak koukal okolo 1.500,- EDIT : 1.100,- Auto Kelly značka Walker klubová cena, díl skladem Edited March 20, 2016 by StibTo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 (edited) VF37EKFXT32817506Když jsem to hledal s ním, díl byl tuším 1650, těch 1100 zní o dost příjemněji. Ad díl z vrakáče: Je fakt, že tohle dává smysl, protože začínám mít pocit, že do auta vrážím více, než by bylo adekvátní. Jen nepoznám, zdali je díl v pořádku a současně výměnu musím někomu stejně svěřit, protože takřka nulové znalosti problematiky a nemožnost parkovat jinde, než na ulici, jsou dva docela dobrý důvody, proč to nedělat. Edited March 20, 2016 by emkay Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StibTo Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 1.094 Kč s DPH klubová cena v Auto Kelly, značka BOSAL. Montážní díly jako spona a silenty jsou korunové položky, konkrétně 58,- a 36,- a na výměnu bych si troufl i sám, pokud jsi to ochotný risknout (Praha 9) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 enkey: Ten koncák jde v pohodě i na ulici. Z vraku bych výfuk nedával, koupil bych Walker za 1100 Kč. Já jsem poloosu bral od Hugo Bosse, tam je relativní jistota, že díl bude v pořádku. U poloosy jsem raději chtěl originál než nějakou druhovýrobu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 MilanF1: Pořád bych to raději nechal někomu, kdo aspoň trochu ví, co dělá Výfuk určitě koupím nový, měl jsem na mysli tu poloosu. Nejdříve počkám na přesnou diagnózu a poté se po ní porozhlédnu. Nehodlám kupovat nic na způsob Starline, ale zas je pravda, že origo díl v tomto případě tak či onak nebude od věci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Ono záleží, co od vozu očekáváš, kolik najezdíš atd. Já tu na svoje auto v Auto Kelly našel snad jen od Starline, od ostatních výrobců ji vůbec neměli (měli jenom na druhou stranu). Po všelijakém uvažování jsem nakonec vzal použitou a funguje dobře. A pevně doufám, že bude dlouho sloužit, jelikož s 306tkou mám docela velký kilometrový nájezd, cca 30 000 km ročně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Mno původní myšlenka byla koupit něco ve stylu "sednout a jezdit" (ne doslova, je mi jasný, že něco do toho nasypat potřeba je) a v tomhle je 306 1.4 podle mě furt jedna z nejlepších věcí v cenový kategorii okolo 30k. Těch 8k za ten velký servis přední nápravy jsem bral jako smysluplnou investici, ale doufal jsem, že od tý doby budu mít klid, až na výfuk, s čímž jsem byl seznámen již při koupi. Jenže pokud bude potřeba dělat i poloosu, jsem za necelých pět měsíců používání servisem na polovině ceny auta a to už je o dost víc, než bych rád. + ještě musím vyřešit kontrolku airbagu. Najezdím nějakých 1000 km/měsíc, takže nic úplně šílenýho, ale rád mám to auto v pořádku a ač jedu trochu low-costový model údržby, nechtěl bych, aby nějak zásadně strádalo. Doufám, že se to nějak moc neprodraží a pak bude chvíli klid, jinak budu muset začít reálně uvažovat, že se ze mě stane nemotorizovaný jedinec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Když budeš mít auto v cajku, po investicích, bude to bezúdržbové vozidlo, ač se samozřejmě něco může objevit. Já teď musím - hned po koupi - do GTIčka nacpat několik tisíc. Ale to prostě jinak nejde, já s autem ve stavu "napůl" nechci jezdit (například klepající tyčka stabu). Když si ale vezmu servisní historii mojí 306, měl jsem největší servis před 100 tkm 10/2012 - 283 000 km - rozvody, spojka, přední tlumiče, tyčky stabilizátoru, ložisko poloosy, 2 kladky na příslušenství, lakování několika drobností. 01/2013 - 289 000 km - nové těsnění na sání u turba, nový naftový filtr 04/2013 - 293 000 km - nové přední destičky TRW 06/2013 - 297 000 km - nový naftový a vzduchový filtr. 07/2013 - 299 000 km - nový DRV ventil 07/2013 - 300 000 km - olej, filtr, přední pružiny, silentbloky ramen, gufera převodovky, ložisko poloosy, olej v převodovce, výfuk 09/2013 - 304 000 km - výměna řízení + manžeta poloosy 05/2014 - 318 000 km - čepy řízení 06/2014 - 320 000 km - olej, filtry 10/2014 - 335 000 km - nové zadní kotouče a destičky 12/2014 - 340 000 km - olej, filtry 01/2015 - 342 000 km - výměna žárovek v potkávačkách (praskly týden po sobě) 01/2015 - 342 000 km - pravý čep na rameni 01/2015 - 343 000 km - pouzdra stabilizátoru, čelní okno 08/2015 - 360 000 km - olej, filtry 08/2015 - 362 000 km - zavaření výfuku (u katu) 11/2015 - 367 000 km - zateplení deklu pod motorem, nové žhavicí svíčky 02/2016 - 375 000 km - levá poloosa Tedka koukám, že na předních deskách mám už 90 tkm, ale co jsem se díval, jsou asi v půlce životnosti. Jinak tedka mě čeká servis na 380 tkm, už mám koupený olej, filtry, čepy řízení a jeden čep na rameno. Takže zase nic velkého. Stálo to asi 1700 Kč a možná dalších 20 tkm na autě nic nevyměním ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Doufal jsem právě, že po té nedávné opravě ten klid chvíli mít budu a už tuplem jsem nečekal, že zas odejde něco ve stejných místech. Je fakt, že když si to člověk umí opravovat sám, tak jsou ty ceny pak pořád docela jinde, já jsem bohužel v této oblasti dost nevzdělán, takže to holt musím svěřovat někomu zkušenějšímu, což se samozřejmě prodraží Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emkay Posted March 23, 2016 Author Share Posted March 23, 2016 Párkrát jsem teď jel a vypozoroval jsem, že řízení začíná být místy poměrně nejisté. Ve volantu teď cítím téměř jakoukoliv nerovnost a občas třeba při zatáčení je v něm patrné jakési poškubávání. Zatím se zase nerozklepal, ale to je spíš tím, že jezdím kratší trasy (stalo se to vždy až po delší jízdě). echanik se přiklání k názoru, že je to homokinetický kloub (ještě to teda neviděl) a mně to vzhledem k tomu, jak se auto chová, docela dává smysl. Předpokládám, že pokud dáme dohromady přesnou příčinu, tak by mě to s dílem, geometrií (která hádám bude po něčem takovém nutná) a prací mělo přijít na nějakých 4 - 5 tisíc :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.