didi921 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Zdravím. Mám Peugeot 106 1.5d kde je elektronické servo. Auto má i klímu. Chci tam vymenit motor ( který už mám doma ) jenže na tom motoru je mechanické servo ( myslím že u 106 tak trošku vzácnost ) jenomže když tam je mechanické servo nedostanu tam už klima kompresor ( klímu bych v aute chtel mít ) - poradíte nekdo jak to všechno složit ? Elektronické servo které mám na starém motoru je už dost hlučné a jde už trochu z tuha ... mechanika je hold mechanika ... ale myslím že už tam nenaskládam klímu. Potřebuju radu - Jde to nejak ? Nebo si budu muset vybrat mezi klímou a mechanickým servem ? Dík za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Dceři jsem dával posilové řízení do 1,0. Koupil jsem tu od někoho na fóru hřeben se sloupkem řízení. Na motor jsem namontoval držák serva z 306/ZX (ten jsem měl, origo 106 nebyl k dispozici) a doslova jsem vymyslel držák altíku. Servopump jsem měl několik, tak jsem vybral s vícedrážkovou řemenicí se stejným počtem drážek, co měla řemenice na klice z 306/ZX (ze stejného motoru, co jsem bral držák pumpy. Pak jsem ještě vyměnil řemenici altíku, vymyslel, kudy všudy povede řemen, natahal trubky a hadice, nainstaloval nádobku na servoolej a (světe div se) fungovalo to hned na první dobrou a funguje to dodnes.... Fuj, ale podruhé už bych do toho nešel.... Myslím si, že navíc klima už nepůjde, protože za motorem jsou táhla řízení vysoko, takže tam už nic nedáš.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
didi921 Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Dceři jsem dával posilové řízení do 1,0. Koupil jsem tu od někoho na fóru hřeben se sloupkem řízení. Na motor jsem namontoval držák serva z 306/ZX (ten jsem měl, origo 106 nebyl k dispozici) a doslova jsem vymyslel držák altíku. Servopump jsem měl několik, tak jsem vybral s vícedrážkovou řemenicí se stejným počtem drážek, co měla řemenice na klice z 306/ZX (ze stejného motoru, co jsem bral držák pumpy. Pak jsem ještě vyměnil řemenici altíku, vymyslel, kudy všudy povede řemen, natahal trubky a hadice, nainstaloval nádobku na servoolej a (světe div se) fungovalo to hned na první dobrou a funguje to dodnes.... Fuj, ale podruhé už bych do toho nešel.... Myslím si, že navíc klima už nepůjde, protože za motorem jsou táhla řízení vysoko, takže tam už nic nedáš.... Já mám originál v aute servo ale elektrické ( takže myslím že řízení menit nemusím leda bych chtel ) mám taký komplet hadice k tomu mechanickému ... takže by snad stačilo jenom vymenit i s motorem a melo by to fachat ( doufám ) + nevím jestli jsou tam nejaké rozdíly v elektrice ... ale budu se muset smířit s tím že klíma bude off ... ale na druhou stranu si myslím že je lepší mít funkční mechanický servo než elektrické které bzučí v jednom kuse jako otravní komár ... ale škoda té klímy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 elektrické servo je na sloupku řízení, pokud se nepletu a mechanické má čerpadlo na motoru a hřeben za motorem, podle mě bys musel vyházet komplet sloupek s řízením a sehnat hřebenové řízení z mechanického serva včetně nádobky a potrubí, to co píšeš, že máš servo na motoru, tak je totiž jen čerpadlo... jestli se vyráběla 106ka 1.5 D s mechanickým servem a klímou, tak to musí jít poskládat tak, aby fungovala i klima, ale budeš muset sehnat chybějící díly (držák kompresoru a díly k mech. servu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
didi921 Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 elektrické servo je na sloupku řízení, pokud se nepletu a mechanické má čerpadlo na motoru a hřeben za motorem, podle mě bys musel vyházet komplet sloupek s řízením a sehnat hřebenové řízení z mechanického serva včetně nádobky a potrubí, to co píšeš, že máš servo na motoru, tak je totiž jen čerpadlo... jestli se vyráběla 106ka 1.5 D s mechanickým servem a klímou, tak to musí jít poskládat tak, aby fungovala i klima, ale budeš muset sehnat chybějící díly (držák kompresoru a díly k mech. servu) pochybuju že se vyrábela 106ka s mechanickým servem i klímou ( protože tam na to neni místo - jedine že by byla bez alternátoru ) co se týče serva mám k nemu ( k tomu mechanickému ) i hadice a nádobku ( i tu krabičku co je dole pod nádobkou ) ... ale překvapuje mne že by se musel menit sloupek řízení nejsem teda nejaký expert ... ale dle mého lajckého názoru ... čerpadlo tam je ... dovede to kapalinu k sloupku stejne jak elektrické tak i mechanické ... takže to nechápu no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 zkus dát VIN, kouknu se na to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
didi921 Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 VF31CVJYE51862684 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 tak máš pravdu s tím sloupkem řízení, nemusí se měnit, je tam úplně jiný typ elektrického servořízení, než jsem si myslel, je tam ještě starý typ, který nemá návaznost na sloupek řízení (u tebe je el. čerpadlo na motoru a né na sloupku řízení), takže tam opravdu jak píšeš na kompresor klimatizace, alternátor a mechanické čerpadlo není místo asi si budeš muset vybrat mezi klimou a servem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
didi921 Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Dík myslel sem si to ale vyhraje asi servo ... beztak klíma jen niči spotřebu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.