Jump to content

308 Access 5P 1.4 VTi 72 kW


honzanaj

Recommended Posts

Průběžně aktualizovaná průměrná spotřeba 684379.png

Taky přispěju svojí troškou do mlýna.

 

308 jsme kupovali novou v lednu roku 2012 jako odpověď na rostoucí nároky na objem přepravovaných nezbytností a i na spolehlivost auta při delším cestování.

 

Já byl do té doby spíše majitelem starších BMW, s Peugeotem jsem měl mírnou zkušenost jen s 309 (1.6i), 406 (2.0i) a divokou a nevyzpytatelnou 205 (1.9 GTi), kterou mi po půl roce ukradli přímo před služebnou policie.

Žena ovšem byla silně Peugeot-pozitivní a po zkušenostech s 207 (1.4i) nechtěla slyšet o ničem jiném. Takže jsem nakonec podlehl a rozhodl se vyzkoušet tu "francouzskou eleganci" na vlastní kůži.

A nakonec jsem nelitoval. Pohodová jízda, všechno šlo hladce, s ničím se člověk nepral, auto člověka ničím neobtěžovalo, prostoru dostatek...

Auto sice bylo v úplném základu jen s hlavovými airbagy a zamykáním zpátečky navíc, ale v podstatě nic důležitého mu nechybělo. A pokud ano, časem se to dodělá, beztak jsem byl zvyklý auta neustále zušlechťovat a vylepšovat ;-)

 

jedno "diskrétní" foto z předávání vozidla

20120201_133601.jpg

 

20120203_085555.jpg

 

20120203_085830.jpg

 

Auto bylo dle dohody dodáno na zimních ocelových kolech s obutými zimními pneu

 

20120203_085225.jpg

 

20120203_085254.jpg

Edited by honzanaj
Link to comment
Share on other sites

Trochu mě mrzelo, že tento facelift byl zprvu dodáván bez LED denního svícení v "šavlích" okolo mlhovek a jen se základním displejem typu A+, ale jak už jsem psal, časem jsem i to hodlal řešit. O nějaký ten měsíc později sice začali dodávat standardně LED svícení i displej C- standardně i do výbavy Access, ale těch 20.000 Kč navíc v pořizovací ceně už tak lákavých nebylo.

 

Takže hned první starostí bylo, co za kole na léto.

Sériově dodávané pneu Michelin jsme nakonec obuli na 15" hliníkové disky Dezent RL Dark a doplnili o bezpečnostní šrouby. Někomu se kola budou líbit, někomu určitě ne, tak už to bývá :-)

 

20120328_081351.jpg

Edited by honzanaj
Link to comment
Share on other sites

Další praktickou vymožeností bylo dodělání originálního tempomatu (bez omezovače) s ovladačem pod volantem.

 

A vzhledem k použití auta se ukázalo jako užitečný nápad i dodělání parkovacího asistenta. Volba padla na celkem bezproblémový Jablotron, takže zde foto zadku po zástavbě.

 

20150616_092655.jpg

 

 

A ošklivé černé senzory šly samozřejmě do barvy

 

usadit senzory do kartónu s vyříznutými otvory

20150616_092710.jpg

 

připravit všechny nezbytnosti (základ na plasty, bílý lak, bezbarvý lak a jemný šmirgl)

20150616_100128.jpg

 

po obroušení hladké vrstvy

20150616_095259.jpg

 

po aplikaci ochranných podložek a přestříknutí základem na plasty

20150616_100113.jpg

 

několik vrstev bílého laku, na závěr překrýt bezbarvým lakem a nechat uschnout

20150616_105214.jpg

 

nainstalovat do nárazníku...

20150616_153229.jpg

 

...a je hotovo! Fešák, sluší.

20150616_153223.jpg

Link to comment
Share on other sites

Je vidět, že je o ni dobře staráno a dobře slouží. :super

Slušela by tomu možná větší kola, ale na těch 15" je to zase pohodlnější. ;)

Hodně km bez karambolů a poruch. :papa

 

Souhlasím, slušela by tomu větší kola, ale zimní i letní k tomu byly 15" a jako auto do města to takhle vyhovuje.

A díky.

Link to comment
Share on other sites

Vítej v klubu.

Jooo bílá, tu jsem chtěl. Předchozí auto jsem měl bílé, jenže já kupuju ojetiny a tam si nelze moc vybírat.

Osobně bych volil jiná kola, ale není to moje, takže mlčím :-)

Kolega má stejnou verzi jako Ty i stejný ročník. Tak ať dobře slouží

Edited by MATTESS00
Link to comment
Share on other sites

A nedalo mi to a nedalo, až jsem konečně ty LED bumerangy pro denní svícení koupil (když se naskytla jedna hodně zajímavá cenová nabídka).

 

Ten čumák to rozsvítilo, i když zrovna nesvítí

 

20160313_070815.jpg

 

20160313_070822.jpg

 

 

A když to svítí, je to ještě lepší ;-)

 

20160313_070619.jpg

Link to comment
Share on other sites

Za ty 4 roky služby musím říct, že s autem se dá celkem hodně v pohodě existovat ve městě vč. parkování, dá se s ním jezdit po výletech, dá se i absolvovat cesta na dovču do Itálie a zpět  (celkem 2600 km) a čeho jsem se původně bál, malého objemu motoru, to mě naopak velice mile překvapilo a ani v dálničním tempu nebyly problémy s udržením tempa.

 

Velikost kufru je postačující pro potřeby tříčlenné rodiny i na delší výlety

 

20150609_105910.jpg

 

 

Co by snad zasloužilo vylepšení je volant, který je v základu moc plastový a s tenkým věncem. Ale i to s dá pořád ještě vylepšit.

Link to comment
Share on other sites

Vítej v klubu.

Jooo bílá, tu jsem chtěl. Předchozí auto jsem měl bílé, jenže já kupuju ojetiny a tam si nelze moc vybírat.

Osobně bych volil jiná kola, ale není to moje, takže mlčím :-)

Kolega má stejnou verzi jako Ty i stejný ročník. Tak ať dobře slouží

 

Díky.

Ta bílá je taková moje osvědčení klasika. V současnosti je nabídka "veselejších" barev bohužel poněkud omezená - dá se vybrat ze čtyř šedých, dvou černých, takže se držím bílé. A kupodivu na tom ani neni tolik vidět špína, když se náhodou stane ;)  

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Autíčku končí pomalu záruka (byla 5letá) a dnes bylo odevzdáno do servisu na roční prohlídku, tak uvidíme, jak na tom je dle školených profíků s moderní výpočetní diagnostickou technikou.

Dostal jsem zapůjčenou 301, skoro úplně novou, s necelými 600 km. Musím konstatovat, že působí o něco lépe, než ta minulá, která měla "už" asi 5000 km, ale pořád je to takový nějaký... 
Jede to sice svižně (1.2 PureTech 82k Active), ale houpe to, drnčí to, při zavírání (zejména kufru) to má hrozně plechový zvuk a vždycky se mi vybaví vzpomínky na Wartburg 353 ;-)
 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Utrpení na 308 mi nečekaně způsobily bezpečnostní šrouby, který zatuhly a nešlo s nima hnout.
Kola si přehazuju 2x ročně sám, utahuju momentovým klíčem a pojistný šrouby vždycky o něco míň, jen tak "do počtu" a tohle mě překvapilo nemile. 
Sám jsem si nepomoh, dokonce ani po nákupu nových oříšků na šrouby, takže návštěva pneuservisu. Tam jsem se dozvěděl, že "...to musel utahovat nějakej úplne ču*ák, ať hned za nim jedu, že to zku*vil. Pač todlecto jako může vyjít i na desítku a musí se na to s autogenem a to zku*ví všechno tam dole..."
Tak jsem s úsměvem prohlásil, že ten ču*ák jsem já osobně a že děkuju za snahu a nashle. V osvědčeném servisu poblíž práce si s tim věděli rady hned, dokonce i bez autogenu. 

Každopádně šrouby AEZ se ukázaly jako příšerná měkota. Po pár sezónách se obrazec na jejich hlavách i v oříšku utahováním a povolováním úplně utočil a nebylo za co se chytit. Nakonec letěly na kompost.

Edited by honzanaj
Link to comment
Share on other sites

Takže auto zase jako nový - provozní kapaliny, kontrola snad úplně všeho a navíc dle metodického pokynu z peugeotu byla dokonce provedena "úprava polohy vysokotlakého vedení hydraulického posilovače řízení".

Edited by honzanaj
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Menší upgrade našeho staršího vozítka - namontována 2din navigační a multimediální jednotka. Zatím ještě bez parkovací kamery, ta čeká na montáž, až se zase najde další chvilka času.

Jinak ale první zkušenosti celkem pozitivní. Je to klasický Android tablet, takže když zaparkujete v dosahu WiFi, dá se pohodlně stahovat, aktualizovat a instalovat. Po zapnutí zapalování to chvilku startuje (cca 10 s), jako každá takováhle hračka a co všechno to bude umět, záleží jen na fantazii uživatele a dostupnosti aplikací. Zvuk rádia nebo přehrávaných médií je nesrovnatelně lepší než z původního rádia, stejně tak i výběr přehrávatelných médií a formátů.
Umístění jednotky vychází z toho, kde bylo usazeno původní rádio (plus kaslík pod ním), takže na sledování navigace je to samozřejmě očima moderní ergonomie dost nízko, ale dá se. 

Pár foto pro ilustraci přikládám.

 

 

P308-navi3.JPG

P308-navi1.JPG

P308-navi2.JPG

P308-navi5.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...