Cyrďák Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Mám prosbu kde se dají nejlevněji koupit zadní bubny,zatím jsem našel za 800 kus já jen že na punto mě stál kus 400.Pak mám problém ty bubny sundat auto stálo 2 roky a je to trošku hoodně zabržděné.106 vypadá pěkně,tak je mi líto dát do šrotu když je bez koroze a motor si jen přede.Předem děkuji za rady.Ještě určitě prolezu forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 (edited) Nenapsal si, o jaký typ 106 se jedna + rok výroby + kolik je počet šroubů (typuji 4). Koukal si se na bubny u badisaka? Brzdový buben pod 800,-Kč seženeš nový. Brzdy jsou jediný, co zastavý vozidlo!!! Zřejmě budou přizezlý pakny, takže to bude chtít i nové. Pokud je buden ,,vyježdění", tak je na kraji ,,rantl" a ten je nutno obrousit (flexou). Pak jde buben dobře nandat i sundat. Vlastní zkušenost. Edited February 29, 2016 by OK406 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 dej to někomu, co brzdy rozebere, bubny stočí, vymění co je třeba a možná zaplatíš méně než za ty dva nové bubny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrďák Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 (edited) R.v 1993 1.4D má 4 šrouby.Já spíš přemýšlím že ten buben budu muset sundat flexou nejde s ním vůbec hnout drží jak přivařený.Někdo před 2roky zatáhl ručku a jeto v háji.Budu určitě dávat vše nové včetně lanovdů,paken a prasátek akorát se mě zdá těch 800 za buben ranec za kus.Na ty autorozvody jsem koukal. Edited March 1, 2016 by Cyrďák Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 kupovat na auto 1993 fungl nové bubny je nesmysl , to spíše vrakáč a pak třeba líznout na soustruhu (podle potřeby), bubny budou pasovat i z jiného auta PSA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 triskni po noch kladivem radsi znicit stity, pakny, trny nez rezat slusny bubny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimBeem Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Záleží jaký máš systém brzd, jestli bendix nebo něco jiného, pak tam je nějaký samostav, ten se musí povolit - buď je tam páka ozubená - tam se musí ten ozubenej protikus odstrčit a páku pak zatlačit jakoby od středu k okraji bubnu, nebo tam bude samostav ozubené kolečko a tím pak plochým šroubovákem otáčet. Obojí se dělá přes díru pro šroub kola. Pak hodně zdaru při stlačení paken. Jakmile tohle máš, seš na dobrý cestě buben sundat. Mlácení kladivem po bubnu mu moc neprospěje - tady bych byl opatrnější. Strjda gůgl ti obrázkama napoví jak vypadají ty samostavy, nebo kniha jak na to - sou tam fotky a postupy. Pakliže to nepujde sundat ručně, tak tříramený stahovák zajisté pomůže. Počítej, že pokud nový buben tak i nové ložisko - to staré dostat ven taky nebude ideální - je tam velice malý rantlik za který se to dá vylisovat, hlevně to nelisuj za střed toho ložika. Ony bubny sou docela důležitý prvek brzd - jejich průměr, jak moc sou sjeté. Asi bych nešetřil a dal i nové bubny (osbně už je mám taky nachystané i s ložisky), žijeme jenom jednou. Hlavně když mám děti, taky bych si to asi hodil, kdybych je zabil, kvůli tomu že sem šetřil pár stovek na brzdách. Milan+ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 možná jsem měl napsat, že pokud budou bubny sjeté přes průměr, tak určitě vyhodit, jinak jak píšu nahoře--kupovat nové bubny na auto 1993 je blbost, leda bys to měl jako veterána Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrďák Posted March 13, 2016 Author Share Posted March 13, 2016 Trošku hooodně počítám že v budoucnu bude veterán 1.4D,5 dveří se moc nevidí.Jinak jsem se trošku posunul celé jsem to prolil WD a brzdovou kapalinou ,nyní se kola točí.Tak snad jsem blíž k sundání bubnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Driver Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Ze 106ky nikdy ceněný veterán nebude... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milan+ Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 kupovat na auto 1993 fungl nové bubny je nesmysl , to spíše vrakáč a pak třeba líznout na soustruhu (podle potřeby), bubny budou pasovat i z jiného auta PSA kupovat na auto 1993 fungl nové bubny je nesmysl , to spíše vrakáč a pak třeba líznout na soustruhu (podle potřeby), bubny budou pasovat i z jiného auta PSA Vrakoviště ,soustruh a je z toho cena nového bubnu . Za stovku bych ten buben ani neupínal. Jenom neš to srovnáš aby to trošku chodilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 jasně, už jsem to tu jednou psal--to stáčení beru jako v rodině, kámoš atd., jít s tím někam do fabriky je blbost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimBeem Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Vrakoviště ,soustruh a je z toho cena nového bubnu . Za stovku bych ten buben ani neupínal. Jenom neš to srovnáš aby to trošku chodilo. A proto sem mu psal, že bych dal rovnou nový buben. Tak nějak nechápu ten palec dolů u mého příspěvku Jenom cesta na vrakáč + cena bubnů + soustružník a cesta k němu a nejistý výsledek, že to soustružník dobře uchytil a pak výsledná tloušťka. To rovnou nový bubny a bude je mít až do sešrotování. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milan+ Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 A proto sem mu psal, že bych dal rovnou nový buben. Tak nějak nechápu ten palec dolů u mého příspěvku Jenom cesta na vrakáč + cena bubnů + soustružník a cesta k němu a nejistý výsledek, že to soustružník dobře uchytil a pak výsledná tloušťka. To rovnou nový bubny a bude je mít až do sešrotování. To byl mobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 (edited) no nevím nevím ...jetý bubny....např. vrakáč Polom za NJ směr Hranice n.M....tam to 100pro seženeš ,vtip je v tom ,že to tam bude stát 50 kč kus ...ale je to na autě, a na tom autě je navíc třeba 406 na střeše ...takže to tam bude někdo 2 hodiny dolovat zarostlý ze země a komplet rezavý....?je to kolikrát vybržděný ,že ani s novou paknou nedosáhneš brzdného účinku. Utopený čas a náklady s nejistým výsledkem.....včetně cesty tuzingy typu nadvaření nějakých zmijí s COčkem na vnitřek bubnu a nadstavování to , nebo zvětšení COčkem rozpěry na pakny....soustružení starých věcí.....to je bullshit jsou to brzdy ,na tom se nešetří..... Jsou levný weby jako autopatrs a podobně ,dojde to rovnou domů na adresu.... existují i výprodeje na todle,včetně paken, reguláky brzd - stojí taky od 250 kč kus ,věci za který se vyhazuje na TK .....origo to stojí na auto pomalu 5 tis ,druho výroba 3ku a přitom je to kostka na 4 holendry za 3 kilča univerzál.. Edited March 14, 2016 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Příčina, proč jde špatně sundat zadní buben je i v tom, že je na začátku bubnu z vnitřní strany ,,rantlík", který je třeba flexou zarovnat. Pak už jde buben nandat i sundat dobře. Pokud jdou bubnu moc vyjeté, tak je lepší dát nové. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 pokud pujdou nove bubny, je treba pocitat s tim, ze k nim musi byt i nova loziska, takze stejne se za buben s loziskem nedostanes pod 1000Kc/ks Brzdova prasatka budou taky nejspis KO, takze to je tak 250kc/ks a sada oblozeni cca 300kc/ks Pocitej tak trojku na komplet opravu, aby to za neco stalo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrďák Posted March 14, 2016 Author Share Posted March 14, 2016 Počítám že dám vše nové ale proč ložiska?Auto nehučí nebo je v tom zakopanej pes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 loziska jsou nalisovana v bubnu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyrďák Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Když ten buben vyndám tak to ložisko nevyndám z bubnu kladivem?Příští sobotu budu pokračovat v sundání bubnu,nyní mám další poznatek auto dozadu přibrzďuje dopředu nikoliv a ručka kupodivu funguje jak má.Lze prasátka rozhýbat razantním sešlapováním pedálu?Pokud by se je podařilo rozhýbat asi by ty bubny šli pěkně dolů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.