SKIMAN Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 (edited) Ahojte, mám problém, pred nedávnom mi začal blbnúť otáčkomer na Peugeote 406. Keď pridám plyn tak mi začne ukazovať od 2 tisíc až do 5 tisíc, proste ukazuje ako chce. Na prístrojovke som nič nekontroloval ani neviem, kde sa môže nachádzať ten snímač otáčok. V autách sa moc nevyznám. Ak viete tak mi prosím poraďte, pozeral som aj iné podobné témy, ale nič som sa nedozvedel. Bol by som rád prípadne aj na nejaký návod alebo fotky, keď by ste mali. ďakujem Peugeot 406, 2.0 16v, 97 kw, r. v. 1997 Edited February 23, 2016 by SKIMAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Treba zistit,ci je uz digitalny,alebo mechanicky. Moze byt zla kostra,studeny spoj,zly snimac otacok a podobne. Kilometre pocita?pp rata spotrebu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SKIMAN Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 (edited) Kilometre ráta, tie sú digitálne, spotrebu mi neráta, lebo tam nie je ani taká možnosť. Aspoň o tom neviem. Ako zistím, či je otáčkomer digitálny alebo mechanický? Edited February 24, 2016 by SKIMAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) mas digitalny otackomer mechanicky ani neni vtychto autach to si zamienate s tachometrom(rychlomer) ale ten mas tiez elektronicky, snimac otaciek bude ok inak by ti nesiel motor Edited February 24, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerflus Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Klasická bolest p406...to ti blbnou samotné budiky. Da se toopravit ale musej jít ven a rozebrat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 mechanický otáčkoměr na lanko měla co vím jen nákladní Tatra , posledních 30 let to snad v osobním autě neexistuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) Nebude na vině studený spoj? Zkusit přepájet. Zadej do Hledání 406 otáčkoměr . Je tam mnoho příspěvků, ohledně poruchy otáčkoměru. Například zde. Edited February 24, 2016 by OK406 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ozzy, 405, 605, do 95 roku to malu VSETKY auta. (takmer). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerflus Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 dokonce si pamatuju že i felicie to měla...koukaly jsme na to tenkrát jak péra když jsme vyndaly budíky a vysely nám na bowdenu :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) no neviem co za felicia to bola ja mal na favorite elektronicky otackomer nebola to dizlova felda? lebo benzinove mali urcite elektronicky a dizlova tusim tiez ,mechanicky nahom mal len rychlomer vravim zamienate si otackomer z rychlomerom aj sb ukazuje na 405 a 605 mechanicky nahon rychlomeru a nie otackomeru Edited February 24, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ozzy, 405, 605, do 95 roku to malu VSETKY auta. (takmer). otáčkoměr na lanko?? tachometr, to ano Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 inak tachometer tu u nas nespravne nazyvame rychlomer ono to je to otackomer ale tak je to tu zauzite a kazdy si vybavi pod tym nazvom rychlomer ja tiez to pouzivam napr v ang schemach je tachometer signal (signal pre otackomer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Sorry,ano rychlomer. Ono asi vo vacsine pripadoch mozno nenavratny stav.vsetko ma svoju zivotnost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SKIMAN Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 A môže byť poškodený aj snímač otáčok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) ne nenatocil by si motor ked mas pochybnosti kludne si to vyskusaj odpoj konektor zo snimaca otaciek a skus nastartovat Edited February 24, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Vyndej budíky a propájej spoje na tyčkách ktere připojují samotný budík, jsou tam studené spoje, mam to za sebou už několikrát, hlavně palivoměr to dělává nejvíc, návod je tady na foru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SKIMAN Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Skúsim to, mohli by ste mi ukázať ako sa dávaju von tie budíky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Krok 1: Najděte na zahradě správného Peugeota Krok 2: Nasedněte dovnitř. Odjistěte si volant a uplně ho vytahněte směrem k sobě a pak ho sklopte dolů, nechte jej volně. Vytáhněte mřížky ventilace. Napřed je sklopte dolů, pak je povytáhněte kus k sobě za levý horní roh. Následně je srovnejte do rovné polohy a vyjměte je za levou hranu. Chce to trochu síly a hodně opatrnosti, ale jde to celkem snadno. Po opakovaném rozebírání jsem zjistil že se ani vyndavat nemusí, panel jde vyjmout i s mřižkami. Krok 3: Odšroubujte tři šrouby nahoře v kapličce. Teď můžete tahem za dolní hranu v místě kovových zobáčků táhnout panel k sobě. Chce to opět sílu a opatrnost, až tak snadno to nejde, ale dá se to Zobáčky jsou - nalevo dva, napravo tři. Krok 4: Odšroubujte šroubky na packách samotných budíků. Packy odchlípněte dolů a tahem můžete budíky otočit plexisklem dolů. Krok 5: Žlutý a modrý konektor odpojíte tahem za černou páčku směrem doleva. Krok 6: Vyndejte budíky a pokochejte se tou ďuznou v palubce. Pokud máte v blízkém okolí někoho, kdo se takových operací bojí, přivolejte ho a bavte se jeho infarktovými stavy.Krok 7: Budíky už jsou doma na stole, tak je můžeme kuchnout. Vše je dobře vidět, jak se má rozdělat, takže už to snad nepotřebuje komentář. Potřebujete jen ruce a šroubovák. Krok 8: Po rozloupnutí budíků doporučuji kontrolu žároviček, když už se v tom hrabete. Krok 9: V mém případě nestačilo kontakty očistit a vystříkat kontaktolem, musel jsem ty tyčky, co spojují tišťák s budíky, proletovat. Trochu jsem se bál, ale nakonec to prošlo a vše funguje.Krok 10: Opačným postupem než při demontáži postupujte i při montáži. Jen doufám, že nevyměníte dobré žárovičky zpátky za špatné a nerozbijete to, co jste spravili. Až tak detailně postupovat nemusíte... Původní návod z hlavní strany, bohužel věkem už chybí fotky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmartinkovic Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Krok 1 ma dostal :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 (edited) Zdravim.Taky jsem mel stajny problem , ale jak jsem koukal , posledni prispevek je tak trochu ten co jsem chtel napsat ja .Celej problem je v tom ze v palubce pod budikama je plosnej spoj .Z nej lezou tycinky ktere spojuji budiky s timto plosnym spojem .Vzhledem k tommu z jakyho materialu nam pratele z Francie udelali tycky , dochazi k tomu ze teplem a zimou se spoj rioztahuje a smrstuje rozdilem materialu a teplot .Dochazi k mikrotrhlinam mezi tyckou a plosnakem .U mne to bylo na vsech je jich tam tusim 12 a voda ma tycky jinak .Tudiz nezbejva nez rozebrat pristrojovku doslova a do pismene do sroubku .Postup je v posledni prispevku , srouby jsou zkovany nahore , nutnio pouzit MALEJ sroubovak , tudiz hodne kratkej . Po vyndani stitu , jsou v rohach srouby tusim dole je to torx asi velikost 15 nevim presne ty vyndat a opatrne nahore sroubovakem vypacit pristrojovku ven .Po vyndani odpojit celj system z kabelu ljsou tam dva nemozno zamenit pokud neni mechanik barvoslepej .Pak nastane ta dalsi vec , a to vyndat vsechny zarovky , doporucuji si to oznacit fixem vzhledem k tomu ze frantici maji jednu pristrojovku a milion modifikaci tak je to fakt potrteba . Pak dalsi krok povolit torxi ktere jsou u budiku na vodu , pokus se mylym tak na benizin , nevim to presne .JSOU tusim tri . pak najit po obvodu vsechyn torx a krizovy sroubky a vyndat je pokud jsou vsechny venku mel by jit system rozloupnout na dva dily jeden je drzak zarovek a druhej to co drzi budiky .A uz jsem skoro na konci . Ted v prostrdku je zvlasni svorka tu je potreba uvolnit a odendat pak uz je to jednoduche odehnou se cudle po obvodu a vynda plosnak .Proletujou se VSECHNY tycky a zase se to slozi .V mem pripade to pomohlo , mam pokoj uz vic jak rok . Doporucuji s timto jit na nekoho kdo ma trosku zkusenosti z pajenim , laik muze nadelt vice skody jak uzitku .Rozbrat palubku neni az tak slozite POZOR na folii , ktera je taky plosnak dela to zminene sviceni zraovicek ve stite . Pokud se me povede najit obrazky z demontaze dam je sem , v textu je to ale dost srozumitelne snad . Dej vedet jaks i pochodil a jestli to pomohlo .Obrazek -tycky jsou okolo der bohuzel jiny obrazek nemam . Edited March 13, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.