Jump to content

1.1i 44kW po nehode nestartuje


573v0

Recommended Posts

Čaute, mám tu záhadu na vyriešenie:

 

Máti mi nabúrala 205ku, nedobrzdila v kolóne a skončila v kufri Octavie. Bolo to v malej rýchlosti, no polámala nárazník a trocha posunula chladič, na prvý pohľad nič vážne. Prišli policajti, spísali záznam o nehode (celá paráda trvala cca hodinu a pol pri teplotách okolo nuly - prečo to hovorím vysvetlím ďalej), máti normálne naštartovala a šla domov. Na druhý deň to šiel otec skontrolovať aby mi popísal čo všetko bude treba vymeniť, no nevedel naštartovať motor. Povedal som mu nech nechá tak, že keď dojdem pozriem na to. Tak som to dnes skúšal a mal pravdu - fakt neštartuje :D 

 

Štartér normálne točí motorom, baterka bola nabitá do plna. Čerpadlo dodáva benzín, krokáč si pri štarte pootvorí klapku. vstrekovač dávkuje benzín do sania. Problém ale je, že z rozdeľovača nejde iskra do sviečok - ani do jedinej z nich - poodpájal som káble a prikladal ich ku kovovým častiam motora, no nepreskočila iskra. Pritom z cievky do rozdeľovača iskra ide - vyskúšané rovnakým spôsobom, iskra preskakovala na kostru. Zajtra teda rozoberiem rozdeľovač, ale neviem čo čakám že tam nájdem keď po nehode fungoval normálne, máti ešte minimálne 3x štartovala, z toho prvý krát po nehode to už bol takmer studený štart a všetko v poriadku. Káble k sviečkam sa tiež len tak samé od seba nepokazia, moja otázka teda znie, v čom by ešte teoreticky mohla byť chyba že nehádže iskru? Mám ešte nejaké rozdeľovače aj s palcami a káblami takže ak je chyba tam, bude to super lenže potrebujem to vyriešiť behom zajtrajška takže rád by som ešte predtým nazbieral nejaké tipy, na čo sa zamerať ak bude rozdeľovač a káble v poriadku.

 

Veľká vďaka.

Link to comment
Share on other sites

takových zrad u startování a monovstřiku už mám za sebou několin hodin na svým....bádání po kutilech 

 

přerušený nebo špatně sepnutý studený spoj ...ta změt kabelů jde z plotny pod levou nohou pod baterkou levé nadkolí přední nárazník pravé nadkolí...stačí dotek ,špatně spojený a nenastatruješ.

zhoď ten nárazník,jak to tam vypadá.Tam bude možná příčina.

 

nevím jak to sice u 205 vypadá ,ale startování mají na starosti 4 kabely - 4 piny.Někde se ti to povolilo.

podívej se taky na snímač otáček,stačí povolený a nenastartuješ,nebo jestli je dobře seplý,na bloku bude asi v poho ,ale ve spojce. 

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Tak mi to nedalo a šiel som to rozobrať, rozdeľovač aj palec na fotkách.

 

Hafity: zapaľovacím modulom máš na mysli cievku? Lebo z nej práve iskra ide..  Môže sa stať že by cievka dávala slabú iskru? 

 

Inak všimol som si, že z konektora ktorý je zapojený do cievky vedie ešte jeden vodič zakončený konektorom bielej farby, no ten nie je nikde zapojený ale určite nebol zapojený ani predtým. Keď som ho priložil ku káblu čo vedie od cievky do rozdeľovača, tak cez kábel do konektora preskakovala iskra. Má to byť uzemnenie? Keď som ho skúšal uzemniť o niečo kovové na motore tak to pri štartovaní nepomohlo...

post-20251-0-58233000-1455651133_thumb.j

post-20251-0-89466800-1455651140_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Aha, asi viem čo máš na mysli... ak je to umiestnené spredu smerom k chladiču a vedie do toho tak 4-5 pinový konektor, tak tá vec mohla teoreticky dostať od chladiča šupu pri nehode. Síce neviem jak je možné že potom ešte auto jazdilo ďalej a odmietlo štartovať až na druhý deň no skúsim pohľadať či nemám doma nejaký náhradný a vymením ich. 

 

Potom ešte teda premeriam ten palec, prípadne rovno skúsim dať iný a uhlík na vičku sa zdá byť ok, aj pružinka ide ľahko takže kontakt s palcom to má snáď dobrý...

Link to comment
Share on other sites

Tak prikladám ďalšie dva obrázky - na prvom je ten zapaľovací modul? A je nejak prepojený s rozdeľovačom - okrem tých dvoch skrutiek? 

 

A na druhom je v krúžku ten biely vodič čo nebol nikde zapojený - to len tak či niekto nevie kde by sa to malo zapojiť :D

post-20251-0-89965900-1455653673_thumb.j

post-20251-0-03753500-1455653688_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Tak spravil sa mensi pokrok: vymenil som cievku rozdelovac palec aj zapalovaci modul, pripojil som nahradnu sviecku na kazdy kabel a skusal som o kostru ci hadze iskru, hadze na vsetkych styroch. Ale auto aj tak nechyti. Obcas to buchne, ked necham starter tocit hodne dlho tak uz aj pomaly ide do otacok ale aj tak nakoniec skape. Nepomaha ani otvorenie klapky. Moze byt ze by sa tam odrazu nieco posahalo a dava to zlu zmes? Ale tak velmi zlu ze to ani nahodou nenastartuje? Viem ze ked som mal zle cidlo teploty tak mi za tepla neklesli otacky pod 2000 a za studena nestartoval ale po dlhsom prehovarani sa predsa len chytil, lenze to cidlo bolo menene.

Inak kabelaz som skontroloval, nic neni poskodene.

Link to comment
Share on other sites

Praveze som pri skusani iskry odpojil vstrekovac nech mi tam zbytocne nepusta benzin. A s predzapalom som nerobil nic, viecko rozdelovaca ma fixnu polohu. Nakoniec to zas bude len tym cidlom, lebo ked som ho nechal tocit fakt hodne dlho tak nakoniec naskocil... bud som niekde prehliadol zlomeny vodic alebo samotne cidlo treba vymenit. Dam tam na skusku zo 106ky kde viem ze funguje a uvidim... ale kazdopadne motor bezal a aj po skapani siel znovu nastartovat kym bol teply

Link to comment
Share on other sites

ak mas podozrenie na cidlo teploty tak ho v poho oblbni stiahni z cidla konektor a do konektoru napichni odpor o hodnote ktora zodpoveda cca aktualnej teplote (motora)ked to budes skusat  ,najdi si datashed od cidla a vyskusas alebo zmeraj odpor cidla na 106-ke ak je namontovane na motore a potom napichnes odpor do konektoru 205-ke o tej hodnote nic vyberat netreba

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Tak som premeral obe čidlá, to v 205ke má pri 12°C 7 kOhm a to v 106ke má pri rovnakej teplote 4,6 kOhm. Pritom podľa serviceboxu majú tie čidlá rôzne obj. čísla takže neviem ani či sú vôbec zameniteľné a nenašiel som k nim ani žiadnu dokumentáciu v akom rozsahu odporu majú pracovať. Rezistor o takom odpore doma ani nemám ale skúsim pozrieť či sa mi niekde neváľa ešte nejaké náhradné čidlo a ak nie tak vymontujem to zo 106ky.. ak by mal niekto k tomuto nejaké bližšie info, budem rád. Díky.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...