Fannyk Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Zdravím Vás, potřeboval bych od Vás pomoc. Jestli, zde podobné téma je, tak se omlouvám. Ale většina je nedořešených již pár let. Mám asi 2 měsíce peugeot 307, 2.0 HDI, 66kw, Rhy, najeto 200 tis km, siemens. Můj problém spočívá v pocukávání auta při 4 a 5 rychlostním stupni, jen když mírně přidávám. Při více sešlápnutí plynu, když motor kucká, přestane. Auto jsem nechal chipnout v domnění, že se to zlepší. Váha prý ok a vstřiky také podle diagnostiky. Ale prý to může dělat nějaký načnutý vstřik. Tak jsem sehnal vstřiky, které po testech měli najeto 5000 km. Pustil jsem se do výměny a ejhle, vstřiky asi původní a ne a ne ven. Odvezl jsem to do servisu ale dnes mi volali, že je nemohou dostat, ale že to na vstřiky nevypadá. Udělali korekce vstřiků- ok. Problém byl v údajích co posílá váha vzduchu. prý nesmyslné hodnoty. Dali novou a bylo to stejné. Prý čím by začali by bylo nahrání originálního softwaru. Tím vyhodím peníze za chip. Nevíte někdo jak bych měl postupovat? Někde jsem četl o deaktivaci váhy vzduchu. Bylo by to řešení nebo to je blbost. Nebo někdo z Vás umí nějakým způsobem doladit řj aby váha dávala správné hodnoty. Ten chip byl také kvůli spotřebě která byla 7,5. (usuzuji, že asi když to dostává chybné údaje z váhy, bude větší spotřeba v důsledku špatného dávkování) Děkuji za každou reakci na problém. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clownSVK Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Neni to riešenie na tvoj problém, ale súčasná mapa by sa mala dať stiahnuť a uložiť. Potom tam môžeš dať origo mapu a chipnutú budeš mať zálohovanú Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veverka Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Šel bych na to stejně - zálohovat chip a vrátit původní mapu, pak by se vidělo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarda.simkanin Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Mě při mírném přidání dělal pocukavani EGr ventil. 1.6hdi 80kw Note 2 N7100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Puvodni mapa co tam byla to delala take. Jedine zkusit nahrát originální ( treba ji vylepšili nez tu co jsem měl v autě). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Egr ventil je zaslepeny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Chybné údaje z váhy vzduchu, kontrolovali kabeláž? Váha chodí a udává špatné hodnoty, nebo vůbec nechodí? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Váha chodi, zkoušeli i novou ale pres dia to hází chybné nesmyslne hodnoty. Kabeláž to me taky napadlo..na to se jiste nedivali. jake ma být napeti na pinu 1? Vcera jsem měřil a je tam 3.2v.U vah vzduchu u octavia psali ze na pinu 1 5V.na pinu 6 napeti co vraci váha.. nema nekdo tušení jake napeti tam ma byt? Ted se to snazim najit. Diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Respektive udajne chodi. Zkoušeli novou a bylo to stejne. Z toho usuzuji ze je chyba jinde. Radili přehrát software. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 No jo, ale při čipu ti SW už přehrávali a je to stejné. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 14, 2016 Author Share Posted February 14, 2016 Mno ano. Pri koupi auta to kuckalo... nechal jsem to nachipovat a dela to porad. Nekdy míň nekdy vic. Nasel jsem datasheet vahy. Zkusím jeste promerit zda neni špatná kostra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted February 14, 2016 Share Posted February 14, 2016 Zkusil bych proměřit celé vedení od váhy až do ŘJ motoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Zkusím to. Nemate nekdo zapojeni konektorů na váze co kde je zapojeno? Mam 6 pinu z toho jeden nezapojeny. Nasel jsem s 5 piny. Diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 (edited) plati pre vahu 19 20 7S ( siemens 5Wk9621z) montovali sa este ine vahy 1920 8Q ( siemens 5WK9623Z) alee tu ti neviem zarucit ze to bude sediet i ked asi to bude to iste pin1- termistor (teplota nasavaneho vzduchu) pin2- napajanie 12 voltov pin3-kostra pin4-nezapojene pin5- signal hmotnosti vzduchu pin6-kostra takze merat pin 2 pri otocenom kluciku oproti kostre musi byt napetie 12 voltov na pine 5(signal) ma byt pri vyp motore a zapnutom kluciku 1 volt ( + - 0.02 volta) oproti kostre na pine 5 pri nastartovanom motore chodi napetie od 1.5 volta po 4.7 podla zatazenia motora od volnobehu viac pridas napetie sa dviha a proste celkove prezvonit kable ktore idu z vahy do rj motora jak pisal HonzaZ Edited February 15, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnotherOne Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Keď odpojíš váhu úplne malo by ísť auto s default hodnotami, síce nebudú optimálne vzhľadom na prevádzku ale aspoň uvidíš či cuká alebo nie. Čo sa týka merania pinov váhy, tá 5 by mali byť impulzy takže to zmerať obyčajným voltmetrom nejde. Resp to čo nameráš nehovorí nič o tom či váha dáva správne údaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 (edited) stary typ vahy dava napetovy signal, to nove vahy (typy) davaju impulzy frekvenciu takze ide to zmerat aj bez osciloskopu ale tu ide o prezvonenie kablov od vahy takze je to jedno to mozes u oboch typov s multimetrom Edited February 15, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Díky za info o zapojeni a rady. Takze jsem to promeril. Pri otocenem kličku bylo na pinu 5 a 6 napeti 0,5 v. Pri nastartovanem motoru 2,45v. Pak najednou 0v. zjistil jsem ze pri pohnutí s drátem v konektoru váhy ze tam najednou napeti je a pak ne. Rozebral jsem konektor a prihnul trošku plisky a uz to drželo napeti. I kostra delala to same. Tak jsem prosel vsechny kontakty. Pri 1500 ot napeti na pinu 5 3,12 v pri 2500 ot. Napeti 3,77v. Na pinu 2 pri otocenem klíči 12v. Vypada že to ted asi necuka nebo mozna jen nepatrně.zitra to projedu vice. Myslite ze tyto hodnoty jsou v pohode? A co mam naměřit na pinu 1? Jaký odpor? A vuci cemu, kostre? Jak se bude chovat motor zda termistor udává špatnou teplotu nasavaneho vzduchu? Jak krtek psal ty hodnoty ktere by tam měly byt tak asi mam vadnou váhu? Vsem děkuji za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 (edited) najlepsie je to merat na rj motora ten kabel z pinu 5 vahy a jeho kostru pin 6 lebo po trase sa moze hocico udiat,ci na pinoch rj motora signal nevypadava cim vysie zatazenie (cize tlaci viac vzduchu do motora ) tym signal stupa blizsie ku 4.7 volta musim to opravit pozrel som do poznamok ten termistor snima nasavany vzduch ale koli tomu aby sa ta vyhrievacia dosticka(vahy) nahriala na vyssiu teplotu ako prudiaci nasavany vzduch a elektronika vo vahe udrzuje konstantny rozdiel teplot dosticky a vzduchu (prudi viac vzduchu prida prud na vyhrev dosticky a opacne podla toho jak sa meni prietok vzduchu ) no a ten prud je spracovany elektronikov vo vahe a dostanes signal na pine 5 ,hotovy signal hmotnosti pre rj motora takze sa ospravedlnujem takze ty sa zameraj aby na dia ukazovalo spravne hodnoty vahy ak budetak ten zbytok je s vedenim a termistorom ok Edited February 15, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fannyk Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 zitra to zkusím jeste proměnit na rj. Doufám ze se na kabelu nekde upichnu abych mel kde měřit. Tech 0,5 v jde z váhy na tom pinu 5 ale jestli tam ma byt napeti 1v tak to by nebylo na vedeni pokud na privodu k váze na pin 2 je napeti 12 v. Jenom usuzuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 (edited) no hej ak je 12 volt privod ok aj kostra tak by to malobyt ok napichu sa tenkymi drotikmi napr ja pouzivam drotik z odporu a rovno popri tesniacej gumicke na kontakt konektor rj vyberes z puzdra a tak napichnes na rj lebo sa nenapichnes svojimi dratami Edited February 15, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.