Jump to content

STK


zavovi

Recommended Posts

Zdravím,

tak mě čeká v dubnu STK a rád bych sezeptal na pár věcí. Hlavně jestli někdo ví, jak je to teď nové...

1. Nevím, jestli to vizuálně poznám, ale přijde mi, že nenaklápí světla. Jsou tam servomotorky na výměnu nebo vyměnit celé světla?

2. Světla jsou trochu matné a zažloutlé, je to problém?

3. Co se ještě kontroluje a na co si dát pozor?

Jedná se o auto P307, benzín 1.6 16V, rv2001, 80kW

Všem děkuji za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

1. Naklápění světel snad poznáš, ne? Najed před zed a zkus naklápět, musíš vidět, jak se světla hýbou. 

2. Technik tam napíše závadu, ale neohrožuje to provoz, projdeš (tedy pokud to není fakt slepé). Procházím i se zašlou Fabií. 

3. Jinak se kontroluje technický stav - podvozek (vůle), těsnost výfuku, brzdy, geometrie. Povinná výbava, rozměr pneu, VINko, typ motoru, funkčnost světel, stěračů, ostřikovačů atd.

 

A předtím samozřejmě emise. 

 

Já bych se toho nebál. Ono se toho moc nezměnilo, spíše jde hlavně o to focení  ;)

Edited by MilanF1
Link to comment
Share on other sites

Doplnil bych Milana - tedy za co můžeš tzv. vyletět:

1. brzdy - nízká nebo nerovnoměrná účinnost (každé kolo brzdí jinak) je tam jistá tolerance, ale to zjistíš až na válcích

2. řízení - nadměrná vůle volantu

3. nadměrný únik provozních kapalin, především olej - to je ale zase na posouzení technika (narazíš na týpka, který Tě vyhodí i s "Umaštěnou" vanou)

Podle posledních platných propozic by Tě prakticky mohl vyhodit i za "Prosezené" sedačky - ale to se zatím snad neděje. 

A potom hodně záleží na technikovi ve stanici. Osobně mám zkušenost, že na stanici kam jezdím, nemá problém třeba světla na regloskopu nastavit.

Link to comment
Share on other sites

Na Stk se nic nezměnilo, krom toho, že ke konci auto vyfotí z několika úhlů a míst, ale co tam jezdím, tak mi auto fotili pokaždé, sice ne tak detailně, ale fotili. S HDi jsem měl pocit, že trvaly déle emise.

 

Jinak u mě třeba na předchozích stk technik pindal, že jde blbě otevřít okénko u spolujezdce ovladačem u řidiče a nebo že jsem přijel se špinavým autem. Má být prý "čisté", tak jsem ho letos opláchnul alespoň vodou. Za neseřízená světla mě chtěl vyhodit...ale asi je to taky o technikovi, někdo ti je i na stk seřídí.

 

Takže pokud brzdí, zatáčí, svítí vše jak má, nikde ti nic nevisí a máš povinou výbavu, tak se neboj :papa

Link to comment
Share on other sites

Díky všem za informace. No u favorita mi naklápění světel taky nešlo a musel jsem hodně ukecávat, abych prošel. Proto se bojím teď, jak je to přísnější, co mi vytknou a co se jim nebude líbit. Ale je fakt, že auto je novější a v perfektním stavu. Snažím se o něj starat co nejlíp umím. 

Link to comment
Share on other sites

No, za špinavé auto Tě taky může vyhodit, ale to se stane ještě dřív než najedeš na linku. Takže, Tě to bude stát akorát čas a pár korun za myčku. Ale ještě pozor, týká se to i motoru a motorového prostoru.

Link to comment
Share on other sites

spoločné majú hlavne BSI, počítačov v aute je na môj vkus (už aj v tak starých autách)  priveľa, v podstate si žijú svoj vlastný život, len ich občas vyrušíme nejakým pokynom z ovládačov alebo prepínačov... :D

 

dodám iba toľko, že naozaj to nie je závislé v každom aute, na mojej sociálnej edícii naklápanie tiež funguje aj bez tej bezvýznamnej žiarovečky, takže asi to záleží aj od výbavy, resp. BSI :myslim

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...