Kelfik Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Zdravím, mám takovou teoretickou otázku na kohokoliv co ví více o FAPu. Pokud chápu správně funkci FAPu, tak v naftě je rozpuštěno trochu Elyos, která na sebe váže(lepí) částečky sazí a společně s nimi ulpívá na mřížce FAP filtru. Ten se občas vypaluje, kdy dojde k vyhoření částeček sazí, ale kapalina tam zůstává a vlastně postupně ucpává filtr. Co kdybych do nádržky na kapalinu Elyos, doplnil obyč. naftu a vynuloval množství hladiny. Počítač bude z nádržky vstřikovat naftu místo Elyos. Saze nebudou ulpívat na FAP filtru, půjdou výfukem ven, ten se nebude zanášet a tím pádem zůstává čistý? Dá se tato úvaha vzít za pravdivou nebo jsou zde nějaké úskalí? Jedná se o čistě teoretickou úvahu Děkuji všem za názory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Ne, nechápeš správně funkci FAPu, ani Eolysu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pe.Tr Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Tuhle praktiku s dolitim nafty pouzivaj autobazary. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 To aditívum sa tam pridáva preto,aby sa znížila teplota potrebná k zapáleniu a vyhoreniu sadzí (cca zo 650°C na 450°C) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Ale no tak Ferinko..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 Takto to píšu v múdrych článkoch.....Častice sa spaľujú pri teplotách dosahujúcich až 600 °C. Keďže takáto teplota sa pri moderných dieselových motoroch vo výfukovom systéme bežným spôsobom nedosahuje, je potreba zhorenie sadzí vo filtri podporiť. Aditívny systém koncernu PSA - Peugeot Citroen V PSA vynašli spôsob regenerácie, kde pomocou určitých úprav na motore a špeciálnym aditívam zabezpečili nižšiu reakčnú teplotu (cca 400-500 °C) potrebnú pre oxidáciu (zhorenie) častíc v DPF filtri. Prísada nesie názov EOLYS a jedná sa o kvapalinu vyrobenú na báze chemického prvku Cér. Častice oxidu céru vytvárajú väzbu s časticami sadzí v spaľovacom priestore a sú zachytené vo filtri. Pri regenerácii prispievajú spolu s väčším povrchom častíc k rýchlejšiemu spaľovaniu pri nižších teplotách. Produktom oxidácie je veľmi jemný popolček, ktorý sa usadzuje v telese filtra pevných častíc. V roku 2010 Citroen a Peugeot prestali plniť Eolys 176 . Opravili zloženie, pridali látku obstarávajúcu čistiacu funkciu, ktorá čistí vstrekovacie zariadenie a výfukový systém. Namiesto Eolys 176 sa používa aditívum Infineum F7995 alebo Eolys PowerFlex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave_k Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 2Kelfik: Přečti si třebas toto a snad pochopíš jak to funguje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kelfik Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 Dave_k: díky, pěkný článek, tak už to chápu správně. No měl jsem info jen z diskuzí a evidentně špatných článků. Tak tím pádem, je teoretická otázka vyvrácena. Tak aspoň to pomůže dalším, aby nedělali hlouposti . Tady je ještě další, taky velmi pěkný článek http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1568 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veverka Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 (edited) Dave_k: Zajímavé povídání Kelfik: Taky zajímavý článek. Díky oběma Edited February 8, 2016 by Veverka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepinoCD Posted July 22, 2016 Share Posted July 22, 2016 Ahoj všem,staci dolít litr aditiva do nádržky a vynulovat počítadlo,nebo musí být nadrzka plná a pak vynulovat počítadlo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laďa Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Plná a vynulovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepinoCD Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Dikec,už jsem to zjistil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.