drumo Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 Dobrý den,vlastním Peugeot 307 2.0 SW, 79kW, r.v.2003., najeto 219000 km, TK do srpna 2017. Auto minulý týden ztratilo původní výkon. Na sešlápnutí plynu reaguje velmi pomalu, netáhne jako dřív. Dle diagnostiky plný DPF filtr. Auto už jednou spadlo do nouzového režimu. Můžete mi prosím někdo zkušený poradit, co v dané situaci dělat? V několika servisech jsem dostal různé informace, jak postupovat. Buď nechat vyměnit za nový orig. filtr (cca 8000+aditivum a práce), před neorig. mě v jednom servisu varovali, že za rok to bude to samé. Jinde zase radili problém vyřešit odstraněním filtru a přeprogramováním řídící jednotky.Jde mi o to projít příští rok legálně TK a emise a zároveň nepoškodit motor. Jako naprostý laik nevím, jakou variantu zvolit.Přikládám výpis z diagnostiky. Díky moc za jakoukoli radu od někoho zkušeného. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 kdybych byl na tvém místě a chtěl si auto ještě nechat delší dobu, jel bych to vyřešit do autoriz. servisu--mají na filtry Fap (DPF) nějaké akce, zjistil bych u nich, co a jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 Tak za chvilku budes mit XYZ nazoru. Snad si vyberes spravne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veverka Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 Já bych šel do varianty "ozzy56" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agresssor Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Tak za chvilku budes mit XYZ nazoru. Snad si vyberes spravne. Predpokladam ze ty doporucujes FAP OFF, protoze se tim zivis ze :D . ferinko2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Jako o FAP filtrech je tu popsána spousta řádků, každý si bude hájit svůj názor. A bude z tohoto vlákna zase sedmi osmi stránkové čtení na dobrou noc, se spoustou názorů ze kterých si buď vybereš nebo ne. Ale zásadní je že dnes už asi FAP off nebude z ekonomického hlediska tak žádaná úprava jako v časech kdy materiál stál desetitisíce korun. Dnes také do popředí vstupuje otázka " strachu" z možných následků FAP off co se týče všude proklamovaných vyjádření o nelegálnosti této úpravy. A o možném postihu pokud s tím bude řidič přistižen na silnici. Podle mne pokud je FAP off proveden profesionálně mechanikem který ví co dělá a není to jen bezduchý vytloukač " hrnce filtru" ale opravdu člověk který problému rozumí a provede zároveň s vytlučením " hrnce" i softwarovou úpravu ŘJ tak to auto musí procházet na EK bez problému. Co se týče ceny myslím si že nebudu dalek toho že profesionální FAP off nebo výměna filtru ve značkovém servisu bude dosti podobná takže spíše bude záležet na tom v jaké celkové kondici je auto a jak ho používáš zda převažuje městský provoz který není pro FAP filtr zrovna nejlepší nebo zda jezdíš spíše " venku " kde to není pro regeneraci a provoz FAP filtru tak náročné. Další otázkou je jak dlouho auto chceš provozovat a zda ho chceš dojet do " smrti" nebo jestli ho budeš chtít poslat dál do světa tam by asi mohl nastat problém pokud přiznáš FAP off auto bude asi hůř prodejné pokud ho nepřiznáš asi by se to dalo při nějakém průšvihu hodnotit jako skrytá vada tudíž důvod k odstoupení od smlouvy. Je to hodně důležité rozhodnutí u kterého musíš zvážit hodně aspektů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Auto bylo koupené pred dvema mesici, celkove je v dobrem stavu. O plnem filtru prodavajici udajne nevedel, kontrolka mu ale problem signalizovala jiz delsi dobu. Me to bylo vysvetleno jako malickost, udajne nejake cidlo zlobi.S prodejem vozu dale nepocitam, ani s vyjezdy za hranice ČR. Samozrejme chyba byla udelat si diagnostiku az po koupi vozu, ovsem vedet na rovinu od prodejce jak to je s filtrem, uz bych se rozhodoval jinak. Takhle mi to prijde jako skryta vada, ktera se projevila velmi brzo. Navic mam zjisteno, ze technik, ktery auto servisoval o tom vedel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 A co tohle, mate s tim nekdo zkusenost?http://www.primafiltry.cz/f/peugeot/307/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Predpokladam ze ty doporucujes FAP OFF, protoze se tim zivis ze :D . Jses na velkem omylu jak hodne lidi tady. Je mi uplne volny nejaky FAPoff. Kazdy kdo sem prijede dostava taky moznost vymeny za repas za novy ta druhosku.... Osobne ve svych autech FAP mam. Tohle mne nezivi,resp jo ale ne pro CZ.Delam hodne pro Polsko a Britanii kde to jede mnohem mnohem ve vetsim nez tady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Hele já si myslím pokud je to tak jak píšeš tak to zkusit vrátit případně zkusit vymandelit nějakou slevu z ceny. Protože to vypadá že se auta zbavil kvůli tomu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 To je prave ten problem. Prodejce rezolutne odmita nejakou slevu, jakkoli se domluvit. Jako ferovy jednani mi to tedy neprijde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 drumo jak správně píšeš, některé věci se řeší před koupí, nikoli až potom...,budeš vědět pro příště pokud ti mechanik písemně potvrdí, že problém s Fap byl už před koupí, dej prodejce k soudu (ovšem on to nepodepíše-nejsem naivka), stejnak se divím, že se nikdo nezarazil aspon u té kontrolky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 (edited) Pří koupi kontrolka svítila, a prodávající tě na závadu upozornil, byť jinak (vadné čidlo). Prodávající nemusí být technik a vědět přesně, jak provést opravu. Takže jsi měl být opatrný a ne teď tady psát o skryté vadě. Máš možnosti: nechat namontovat repasovaný filtr za asi 7500, anebo nechat regenerovat stávající filtr, asi za 2500. Což už se blíží ceně diferenciálního čidla, na které jsi byl upozorněn. Tak mě napadá - a co když je to opravdu to diferenciální čidlo? Ono právě hlásí rozdíl tlaku před a za filtrem, tedy jeho nesprávný údaj "vypadá" jako ucpané čidlo. Ovšem, dá se to snadno odhalit, při protúrování motoru se jeho údaj musí měnit. Předpokládám, že na svítící kontrolku jsi si vyjednal slevu, takže teď ušetřené peníze investuj do opravy. PS: svítící kontrolku diagnostiky jste uvedli do kupní smlouvy? Edited February 8, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 P607Olda: Žádná kontrolka diagnostiky při zkušební jízdě ani během předání vozu nesvítila! Cituji..."Občas se kontrolka rozsvítí, ale je to prej jen nějaký čidlo, asi lambda sonda, nic zásadního." Přešel jsem to, i díky tomu, že auto bylo jinak v pěkném stavu oproti těm v bazarech. Menší sleva byla sjednána na jinou mechanickou závadu, to je v pořádku. Ovšem o dost zásadnější nutná výměna FAPu zmíněna nebyla. Je mi jasné, že prodávající nemusí být technik, také není. Naopak jsem dostal kontakt na automechanika, který vůz servisoval. Ten mi při rozhovoru potvrdil, že prodejce ohledně FAPu již dříve varoval a navrhl, abych se s ním zkusil domluvit na slevě..on by prý udělal to samé . O žádném dif. čidle nebyla řeč. V kupní smlouvě stojí: "Prodávající podrobně seznámil kupujícího se stavem OA,....". No prostě neseznámil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Žádná zkušenost s těmito filtry? http://www.primafiltry.cz/f/peugeot/307/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Takže potvrzuješ, že jsi byl informován, že občas se rozsvítí. Takže úplně skrytá závada to nebyla. Navíc jsi dostal kontakt na mechanika. Jenže jsi se zeptal pozdě... Nemám rád dodatečné stěžování. Koupil jsi, tak teď už je to na tobě. Auto stálo nové asi 600 t., ty jsi ho koupil za asi desetinu. Tak asi nějakou vadu musíš akceptovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Ano, mechanika jsem ze zeptal pozdě, řádně si sypu popel na hlavu . Je holt naivita posuzovat to stylem, jak bych jednal já při prodeji vozu s narvaným původním filtrem. To je holt zkušenost a za tu se platí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 (edited) Neber to tak. Ani já přesně nevím, zda HDi má lambda sondu, a mmch, závada lambda sondy nebo čidla není malá závada, bývá to několik tisíc. Při koupi auta je třeba počítat s tím, že tak 20 000 do něj ještě dáš. Oleje, filtry, možná rozvody, nějaká vůle na přední nápravě, brzdy. Co se týká FAPu, tak zjisti, jaké je dostupné řešení. Ceny tady jsem ti psal. Takže zjisti, zda to někdo u vás dělá za podobné ceny, anebo přijeď sem. O informace tady ze Zábřeha si ráno zavolej 583 411 572, aspoň zjistíš informace, i když sem asi nepojedeš. Pokud se mi podařilo přesvědčit tě, abys nekontatoval původního majitele, tak to jsem rád. Dále už budou samá pozitiva... Edited February 7, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Tak mam to trochu z ruky :-) budu resit nekde pobliz, musim to nejak rozstipnout. Diky vsem za rady a nazory. Treba to bude pro nekoho ponauceni ze pri nakupu starsiho vozu je dulezita DIAGNOSTIKA jako prvni vec :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruktis Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 A co zkusit výměnu přímo v peugeotu...mají paušál i s prací okolo devíti tisíc. dle auta. http://sluzby.peugeot.cz/filtry-pevnych-castic-fap/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.