didi921 Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Dobrý den. Kúpil som nedávno Peugeot 106 1.5 diesel a mám pár otázok ohladne vecí/problémov na aute ktoré ma zaujímajú. Mal som v minulosti starší model (1994) 1.1 a maximálna spokojnost (výbava žiadna=nič sa nekazilo ). Teraz mám novší model (1998) a ,,problémy'' ktoré chcem riešit sú nasledovné:1. servo: už pri kúpe sa mi zdalo že ide nejako ťažšie ako na iných autách ale auto bolo za dobrú cenu tak som neváhal kúpit. Teraz by som chcel vediet či má ist servo tak tažko ako ide alebo je tam nejaká chyba (nejaké časté poruchy ???) ... kedže je to elektronické servo tak je to pre mňa španielská dedina ...2. hmlovky: hmlovky nemám ale chcem ich kúpiť ( či už nové druhovýroby alebo z nejakého rozpredaja ) nevie mi niekto povedať či je na aute nejaká predpríprava ? čo sa týka kabeláže atď. 3. budíky s otáčkomerom: myslím že sa robily aj na diesel ale nie som si istý - naskytá sa otázka ... mal ešte aj novší model ukazatel rýchlosti riešený cez lanko ? alebo už to bolo elektricky ? navyše ako to urobiť pri aute ktoré nemalo budíky s otáčkomerom - stačí vymeniť kus za kus ? či treba niečo niekde prekáblovávať ? Budú budíky pasovať aj zo Saxa 1.5d ?4. Ťah motora: počas jazdy mi to príde že keď šliapnem tak pol plynu v podstate sa nič nedeje ( až ked mu šliapnem viac na krk ako sa hovorí ). Je pravda že motor má 347 000km ale ide pekne ( zvuk pekný, výzorovo nikde nič zatečené a podobne ). Je normálny taký ťah ?5. zadné kolesá: sú trošku do A ( hlavne pravé je trošku viac vyčápené smerom von než lavé ).Ak by som si na niečo dalšie ešte spomenul tak doplním. Zatial by som bol vdačný keby mi niekto vedel poradit ohladne týchto vecí. Je to moj prvý diesel, prvý krát mám auto s el. servom, a celkovo som doteraz nemal velké skúsenosti so značkou Peugeot ( okrem pozitívnej skúsenosti so starším modelom 106 - ale ako som písal ten nemal žiadnu výbavu ). Auto som kúpil koli spotrebe na behanie do práce a do budúcnosti pre frajerku ( začínajúci vodič - preto ten otáčkomer ). Ak by niekto potreboval fotku niečoho kludne nafotím/pošlem.Budem vdačný za každú radu.Ďakujem vopred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 (edited) olej do serva - vyměnit nebo začni posilovat ruky ,nebo dej užší gumy nebo přifoukni mlhovky z vrakáče za 2-3 eura ,jedno rele a 4 dráty na potkávací světla ,separe spínač pod palubku s elektrikou - to je na každým ,kolik chce investovat ,možné je vše 1.4 D mi při 220 tis docela lítala. Rozvody a olej v tomhle pidi motoru dělá divy.( i v převodovce - servisní int u 1.9 d je cca 180 tis km)max 162 mi to lítalo ,víc ani prd. zadek máš ko a to je evergreen.o tom nemá cenu psát...mraky mraky info na foru otázka ,jestli se ty investice vůbec vyplatí..... i tady se křiví hlava a fouká to .... je to sice pěkné autíčko ,ale se zanedbanou údržbou je to krok zpátky ,i za nízkou cenu . chce to ještě názory ostatních ,já v tom autě nevidím nic mimořádnýho ,co se klasických závad týče Edited February 2, 2016 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 (edited) za mě hodně uvažuj nad investicema, nevyplatí se 1. neřešit, snad jen ten olej (u elektroserva jsou drahé opravy) 2.zbytečnost, jak často je u vás mlha? 3.další hovadina 4. zkusit seřídit trysky--udělají i v STS Chvojkovice-Brod 5. když jen trošku, tak neřeš diesel odpustí začínajícímu řidiči víc než benzín, takže frajerka nepotřebuje otáčkoměr, ať nevytáčí motor do max. otáček, stačí odhadem do poloviny... Edited February 2, 2016 by ozzy56 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 (edited) a proč si koupil nákupní tašku,která má přímo debilní ložní úpravu a žádný kufr....s frajarkou...? zlatá 306 /Zx kombi .....když to sklopíš,je to ideál.Pochopíš ,až uvidíš.... jediná výhoda,co mě tak napadla ,je ,že to má jen kus roury a 1 tlumič vzadu,a když zapadneš do sněhu,nemá cenu se vyhrabávat na 1 nebo zpátečku ,ale vytlačit tyhle auta bývaj často po šetřílcích,důchodcích ,takže standart voda do ostřiků a nafta,hlavně ,že to jezdí.... a to je dost špatně. Edited February 2, 2016 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
didi921 Posted February 2, 2016 Author Share Posted February 2, 2016 Mal to starší pán to je pravda ... ale o auto bolo dobre starané. Je dost zachovalé ... co sa týka motoru tahá pekne po R1ke (rýchlostná cesta) 130 ( a keby je viac času a nefúka tolko ako v ten den ) išiel by aj viac ... bez nejakých problémov ( trasenie volantu alebo podobne ). Olej v serve je nejaký tmavý ale myslím že možno keby vymením celé čerpadlo ( z nejakého rozpredaja alebo podobne, prípadne repas. alebo co ) ... co sa týka otáčkomera a hmloviek nepýtal som sa či je to blbost ( 100 ludí 100 chutí ) ale na veci ktoré sú spomenuté vyššie ...BTW: možno som maximálne tupý ale nemožem dojst na to ako pustit zadný stierač (alebo ostrik okna) ... ale je pravda že poistky som ešte nepozeral ... Inak auto má aj klímu ktorá je odpojená ( vidí sa mi že bude asi v tahu remenica ... lebo nie je cez nu tahaný remen a 1 prstom otočím remenicu ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 mlhovky - priprava neni - a dodelat jedno rele a vypinac neni problem (kdyz to nechces ECHT dle origo) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 ještě mě napadla jedna výhoda ,má to relativně vyšší podvozek a sjel jsem s tím nejeden kopec ,kde se akorát pásly krávy a jezdily motorky... jak máš ovládání stěrače ,pootoč tou páčkou o cca 90 s a podrž.... kdysi mi zbyl olej z LR 110 ze serv ,červený...fungoval na servo dobře Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@jmon Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 kupa hanilů na naftový 106 já mám doma 3 naftový 106ky žádnej problém snima výměny olejů kapalin celkově a jakože by se to sralo nevím teda.. hodně to vydrží.. vyškrábal sem se zatím všude..a hlavně všecko na to stojí pár kaček.. didi921: když se ti bude chtít kup za 2 stovky aditiva zimní nalej tam 2x tolik než píšou před tankováním a měla by bejt trochu změna po nějakejch kilometrech + doporučoval bych zkusit do toho i vervu k tomu krásně to pročistí vstřiky a celkovej chod motoru i starty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 co mám zkušenosti s naftovou 1.5D tak ani zadarmo, ty motory jsou moc choulostivé , radši benzínovou 1.1 nebo 1.4, a jesli s tím budeš jezdit 130, tak rychle dojezdíš--je to auto právě pro důchodce a jezdit v klidánku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.