Freedy Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Zdravím řeším problém s dožhavováním u mojí 406, potřeboval bych vědět na čem všem je závislá doba dožhavování, po nastartování auto ještě 10 minut dožhavuje. Auto žádnou chybu neukazuje ani na diagnostice a čidlo teploty vzduchu, vody,paliva a oleje taky ukazují normální hodnoty. Zjistil jsem to náhodně když jsem kontroloval žhavící svíčky a nechal jsem si tam zkoušečku a zjistil jsem, že to takhle dlouho žhaví. Tak jsem si udělal kontrolku připojenou ke žhavící svíčce, takže je vidět, že po každém studeném startu tu takhle dlouho dožhavuje. Poradí někdo kde hledat chybu ? Díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Není to chyba, ale vlastnost HDI, Souvisí to s emisemi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Nie to žiadna chyba,HDi dožhavuje podľa teploty chladiacej kvapaliny . Niekde tu je aj pekná tabuľka ako dlho pri akej teplote. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Tu tabulku jsem našel, ale maximální doba dožhavování je tam uvedeno 3 min při asi -20 st. C, ale mě to dožhavuje 10 min. i když je třeba + 10 st. C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Záleží od motora a riadiacej jenotky,toto RHR a RJ Siemens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 těch deset minut je fakt moc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Mě se to taky nelíbí, jinak je to verze 79kw Fap a řj. Bosch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirekdoda Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 (edited) Freedy:pro HDi s 8mi ventilovou hlavou je to uvedeno v následujícím textu níže. A to, na co se ptáš, je zvýrazněno a podtrženo. 10 - 1 - PRE-HEATING As soon as ignition is switched on : The engine management control unit supplies the glow plugs and controls the lighting of the warning light on the instrument panel, depending on the coolant temperature; The pre-heating time varies depending on the coolant temperature . NOTE : the warning light on the instrument panel only comes on during the pre-heating phase; it comes on for the duration of the pre-heating . coolant temperature pre-heating time(second(s)) -30°C 20sec; -10°C 5sec; 0°C 0.5sec; +18°C 0sec If the starter is not operated, when the warning light goes out, the glow plugs remain supplied for a maximum of 10 seconds . During the starting phase, the glow plugs are supplied under the following conditions : the coolant temperature is below 20 degrees C the engine runs at more than 70 rpm for 0.2 second(s) 10 - 2 - POST HEATING Post-heating consists of prolonging the operation of the glow plugs for a maximum of 60 seconds from the end of the starting phase . Parameters which could interrupt post-heating : coolant temperature greater than 20 degrees C flow injected greater than 35 mm3 engine speed above 2000 rpm Edited February 1, 2016 by Mirekdoda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Díky za reakce. Takže je něco špatně, na teplotu to reaguje(dožhavuje to i při 80 st. C) pouze když kousek ujedu a zastavim a opět nastartuju tak se už žhavení opět nezapne, jediný na co to reaguje je zvýšení otáček nad ty uvedený 2000, ale jakmile uberu opět se žhavení zapne. Ještě se optám má tenhle motor víc čidel pro teplotu vody nebo jen jedno ? diagnostika ukazuje teplotu stejnou co na budíku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirekdoda Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 (edited) Ahoj V některém logickém obvodu se signál o teplotě vody asi špatně vyhodnocuje. 10 - PRE-POST HEATING (1150) Pre-heat control unit . (1160) Glow plugs . (1320) Engine management control unit . (V1150) Pre-heat warning lamp . 10 - 1 - PRE-HEATING As soon as ignition is switched on : The engine management control unit supplies the glow plugs and controls the lighting of the warning light on the instrument panel, depending on the coolant temperature; The pre-heating time varies depending on the coolant temperature . NOTE : the warning light on the instrument panel only comes on during the pre-heating phase; it comes on for the duration of the pre-heating . coolant temperature pre-heating time(second(s)) -30°C 20 -10°C 5 0°C 0.5 +18°C 0 If the starter is not operated, when the warning light goes out, the glow plugs remain supplied for a maximum of 10 seconds . During the starting phase, the glow plugs are supplied under the following conditions : the coolant temperature is below 20 degrees C the engine runs at more than 70 rpm for 0.2 second(s) 10 - 2 - POST HEATING Post-heating consists of prolonging the operation of the glow plugs for a maximum of 60 seconds from the end of the starting phase . Parameters which could interrupt post-heating : coolant temperature greater than 20 degrees C flow injected greater than 35 mm3 engine speed above 2000 rpm Edited February 1, 2016 by Mirekdoda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 2, 2016 Author Share Posted February 2, 2016 Tak to vypadá, že asi počítač si žije svým životem, dneska ráno bylo 8 st. C, doba žhavení 10s a dožhavování 10 min, na otáčky už to nereaguje, na teplotu taky ne, jediný kdy se žhavení odpojí je když se asi zvýší dost dávka paliva. Vypadá to jak kdyby počítač nedostával informace a jel si něco univerzálního. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
autospravca Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Skúsil by som vymeniť ,alebo skúšobne odpojiť snímač teploty vody a sledovať ,ako sa zmení doba žhavenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 3, 2016 Author Share Posted February 3, 2016 Tak jsem zkusil dneska ráno odpojit čidlo teploty vody ,ale nic se nemění stále si to dožhaví svých 10 minut. Prostě to má svoji hlavu, asi mu tam udělám odpojovač s časem na max 3 minuty a bude pokoj. :-) :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted February 3, 2016 Share Posted February 3, 2016 A co tankuješ za naftu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 3, 2016 Author Share Posted February 3, 2016 Tankuju normálně na různých benzínkách u nás v okolí a přidávám tam ještě aditiva VIF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted February 3, 2016 Share Posted February 3, 2016 A máš fapoff a egroff? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted February 3, 2016 Author Share Posted February 3, 2016 Fap není - vyřazen, egr by mělo normálně fungovat, i na diagnostice se tváří že chodí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted February 3, 2016 Share Posted February 3, 2016 Podle mě, žhavení chodí normálně. Jedině že by se zasekávalo žhavicí relé,ale těžo na pravidelných 10min. To si řídící jednotka vyhodnocuje dobu žhavení potřebnou k dosažení optimálních emisí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 3, 2016 Share Posted February 3, 2016 taky bych řekl, že ta délka žhavení má souvisost s fap off, protože těch deset minut je abnormálních Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freedy Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Tak jsem nechal zkontrolovat vypnutí fapu u jinýho človíčka a vše je v pořádku, ale stále si to žhaví stejně, snímače teploty vody, vzduchu, oleje ukazují normálně jediný co jsem si všimnul na diagnostice tak relé žhavení se po startu tváří jako vypnuté ( teplota vody 5 st.) , pokud zkusím test při vypnutém motoru tak rele na diagnostiku reaguje dá se sepnout a rozepnout. Tak teď buď si rele žije svým životem nebo počítač špatně ovládá rele, nevíte prosím někdo jaký hodnoty a kdy bych měl naměřit na vývodech relátka č. 4 a 5? Děkuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.