Jump to content

řízení partner 1997 1.4i


soundlovers

Recommended Posts

 

dobrý den, chci se zeptat zda někdo již měnil servořízení na 1.4 1997 ? Při jízdě pomalou rychlostí kolem 50 km/h má volat vuli cca 1 cm po obvodu při vyšší rychlosti to není jiz znát. Na nerovnostech auto škubne lehce do volantu nebo při rozjezdu do zatáčky cítím od volantu uskočení...dával jsem nové tlumiče horní uložení a kulové čepy na ramene, na stk nezjistili nikde vuli, přesto to dělá...jak muzu na stopro vyzkoušet zda je vule v převodce řízení případně na táhlech? navíc v zatáčce při nerovné cestě-zhoupnutí to někde uprostred auta lupne ale ne vzdy.--.. dik

Link to comment
Share on other sites

právě na stk nezjistili nic, prý je prevodka řízení ok ale na volantu mám vuli do záberu na obvodu volantu + - 1 cm ...auto je nestabilní na nerovnostech , pokud by teoreticky byla vule mezi pastorkem o ozubenou tyčí tak  jak se kola napr vlivem nerovností chtějí vytočit - ozubená tyč  narazí do pastorku a to je to cuknutí aspon tak to předpokládám...pokud by tam vule nebyla tak volant držím rukou a tudíž nemá co odskočit?.servo jinak fuguje bezvadne jen mi vadí ta vůle co tam v minulosti nebyla....nebo mne prosím někdo opravte....zatím tak jezdím ale chtěl bych to řešit...

Link to comment
Share on other sites

to skočení může být při velmi špatné geometrii před. kol--každé kolo pak v zatáčce opisuje jinou kružnici a logicky auto poskočí podle kola, které je momentálně více zatíženo, už jsem se s tím setkal

něco podobného se stává při změně rozměru a šířky pneumatik, třeba z 14'' na 16''

zkus tu vůli v řízení nechat zjistit jinde, není to nic složitého--volant, hřeben, ax.táhla, kul. čepy :myslim

Link to comment
Share on other sites

diky a jeste se zeptám v cem chodi ta hřebenová tyč v nějakém kluzném ložisku nebo jak je to konstrukčne reseno, vypadá to že ta hřebenová tyč jak se pohne výška vozu pohne se i táhla tak tam práve lupne bud přímo v ulození té tyče nebo mezi tyčí a pastorkem prevodky, čepy jsou ok,i vnitřní,  navíc meneny loni..obrázek přikládám ale není mi jasné jak je to uvnitr udelané, popíše to někdo?

post-1034-0-73789100-1454022689_thumb.jp

Edited by soundlovers
Link to comment
Share on other sites

hřeben chodí na krajích v takovém silonovém pouzdru--obě se dají vyměnit, hřeben vůči pastorku nesmí mít vůli, vlastně nikde v celé soustavě řízení nesmí být vůle, ani axiální táhla (tyčky co jdou z hřebenu) a samo ani krajní kul. čepy

možná blbost--není vůle v kloubu volantové tyče?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

konečně jsem zjistil toto:

-vule mezi volantem až k prevodce řízení není-klouby jsou bez vule

 

-je ale vule mezi pastorkem a hřebenem řízení otočím volantem + - 12 mm na kazdou stranu aniz se kola pohnou to je asi moc, ne? Toto muze být ten duvod odskakování kola při zatáčce v malé rychlosti

 

-vuli v táhlech jsem nezjistil

 

-při rychlém otočení volantem tam a zpět je slyšet náraz-lup z obou stran otáčení volantu, při pomalém otočení to není slyšet, zvuk vychází ze spodu auta

 

-vše jsem zkoušel při stojícím autě s vyplým motorem, při zaplém motoru a servořízení tyto cvakavé zvuky nejsou...

 

-geometrie je v pořádku takže určite to odskočení není geometrii, i ostatní prvky nápravy jsou stopro...

 

prosím o radu zda zakončení převodky řízení na volant je tisícihran nebo čtyřhran? jaká řízení objednat značka, kde, OEM je 4000AA

 

děkuji moc

post-1034-0-80538800-1454881086_thumb.jp

post-1034-0-10287800-1454881092_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

co jsem to dělal na autech PSA (ne na Partneru), je tam tisíchran, ale s jednou širší drážkou, díky které nemůžeš nasadit kloubek jak chceš, ale má jen jednu montážní polohu

nové řízení, nebo repas. řízení jsem brával v Autobenexu

Link to comment
Share on other sites

díky za potvrzení ...zkusím nejdrive nekde pouzité sehnat... pokud nebude koupim nové-repasované, jeste mám dotaz k prednímu zkrutnému stabilizátoru, viz foto v červeném krouzku - k čemu to je?? kdyz jsem menil silentbloky na zkutné tyči tak tam ta podlozka nebyla, kam se dává presne? Muze to být i příčina toho lupání při zatáčce kdy jsou kola díky nerovnosti v ruzné výšce .....držák toho silentbloku ma jen jeden sroub a na druhé strane ja zaháknut o nápravnici-to muze být to lupnutí pri vzniku napetí na tyči...?? muzu zkusit odmontovat na pokus obe tyčky stabilitátoru a takto to vyloučit-muzu kousek takto jet?

post-1034-0-82780300-1454962900_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

sundal jsem tyčky stabilizátoru a projel to a to lupání zmizelo...nekolikrát jsem přejel místo kde to vzdy luplo a nic.....to lupání udelá jen při určitém náklonu kol a jen jednou jako by bylo neco nasponované a pak to lupne.....není to klasické bouchání od čepů, polos.....delalo to i pred výměnou celku tlumicu-pruzin-horního-uložení-ložisek, po výměně beze změny..lupe to od chvile kdy jsem měnil sestavu ramen čepu a silenbolku predního stabilizátoru...vypadá to že je ta zkrutná tyč někde našponovaná a bud do něčeho vrazí nebo to lupe ulozeni toho silenbloku - je na jedne strane zaháknut o nápravnici a druhý konec je na šroub...jedine to muze lupat v tom zaháknutí o nápravnici-jinak uz nevím....jednou to luplo i v garáži měl jsem zvedné pravé zadní kolo a jak jsem to spoustel tak ze predu rána-LUP......šrouby jsou všechny utáhlé předepsaným způsobem...tyčky stabilizátoru taky měněny a lupalo to jak u starších tak u nových....záhada, poradí někdo co dál???? mám to vubec správne namontované viz foto? diky

post-1034-0-64872000-1455045281_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

to uložení stabilizátoru je dobré? v tom zaháknutí to nebude dělat, je to takto vyřešeno u spousty aut, spíše ta guma předřená, nebo už moc tvrdá (stará), zkusil bych ty dvě gumy vyměnit, když píšeš, že jinak nikde vůle není

Link to comment
Share on other sites

práve ja ty gumy na zkrutné tyči měnil pred rokem a pula a zároven se tehdy dávaly nové ramena....a od té doby lupe:) prostě jako kdyz lupne v koleni :) tehdy byla ta tyc v miste kde ty gumy jsou na ni nasazeny uz taková ojetá třením...jako ze v míste gum byl o neco malinko mensí prumer materiálu te tycky ale prasklá není....jedine ta packa co drzi tu gumu....v tom zaháknutí-jedine zkusit ze bych koupil nové packy? to lupnutí je ciste kovová zvuk mus nekde kov byt napnutý a jakmile dojde k urcitému náklonu kola tak to udelá.. nebo to bude uplne jinde a tim ze jsem odpojil tycky tak to nedelá  ach jo...

Edited by soundlovers
Link to comment
Share on other sites

když to dělá od výměny těch gum, tak to rozeber ještě jednou--ta tyč (zkrutný stabilizátor) je vždycky v místě gum oleštěná, protože se stabilizátor v tom místě pohybuje, protože guma v objímce stojí...,já si nemyslím, že to lupe v té objímce--to by musela být vypadlá z toho zaháknutí a to není možné, protože na druhé straně je přišroubovaná, já bych to demontoval a koukl se

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

rozdelám to  a napíšu zda se neco zmenilo - utahuje se to vše když jsou kola na zemi-je tam nejaká svízel v nastavení aby to bylo přesne uprostred? nebo se ta tyc nekde dotýká něčeho-ale nic jsem nevidel.... nebo bude neco nekde urezlé a lupá to kdyz to ta tyc zatíží??

Link to comment
Share on other sites

ty objímky utáhni kdykoli, je jedno, jestli je auto zvednuté nebo né--stabilizátor se v těch gumách stejně mírně pohybuje, v každém případě dej gumy do těch míst,kde byly, stabilizátor se nesmí nikde dotýkat, pohýbej s ním nahoru-dolů, samozřejmě bez připojených tyček

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...