soundlovers Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 dobrý den, chci se zeptat zda někdo již měnil servořízení na 1.4 1997 ? Při jízdě pomalou rychlostí kolem 50 km/h má volat vuli cca 1 cm po obvodu při vyšší rychlosti to není jiz znát. Na nerovnostech auto škubne lehce do volantu nebo při rozjezdu do zatáčky cítím od volantu uskočení...dával jsem nové tlumiče horní uložení a kulové čepy na ramene, na stk nezjistili nikde vuli, přesto to dělá...jak muzu na stopro vyzkoušet zda je vule v převodce řízení případně na táhlech? navíc v zatáčce při nerovné cestě-zhoupnutí to někde uprostred auta lupne ale ne vzdy.--.. dik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 to uskočení dělá někdy špatná geometrie před. kol, vůle v nápravě-řízení by měl zjistit na třasáku v STK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 právě na stk nezjistili nic, prý je prevodka řízení ok ale na volantu mám vuli do záberu na obvodu volantu + - 1 cm ...auto je nestabilní na nerovnostech , pokud by teoreticky byla vule mezi pastorkem o ozubenou tyčí tak jak se kola napr vlivem nerovností chtějí vytočit - ozubená tyč narazí do pastorku a to je to cuknutí aspon tak to předpokládám...pokud by tam vule nebyla tak volant držím rukou a tudíž nemá co odskočit?.servo jinak fuguje bezvadne jen mi vadí ta vůle co tam v minulosti nebyla....nebo mne prosím někdo opravte....zatím tak jezdím ale chtěl bych to řešit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 to skočení může být při velmi špatné geometrii před. kol--každé kolo pak v zatáčce opisuje jinou kružnici a logicky auto poskočí podle kola, které je momentálně více zatíženo, už jsem se s tím setkal něco podobného se stává při změně rozměru a šířky pneumatik, třeba z 14'' na 16'' zkus tu vůli v řízení nechat zjistit jinde, není to nic složitého--volant, hřeben, ax.táhla, kul. čepy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 (edited) diky a jeste se zeptám v cem chodi ta hřebenová tyč v nějakém kluzném ložisku nebo jak je to konstrukčne reseno, vypadá to že ta hřebenová tyč jak se pohne výška vozu pohne se i táhla tak tam práve lupne bud přímo v ulození té tyče nebo mezi tyčí a pastorkem prevodky, čepy jsou ok,i vnitřní, navíc meneny loni..obrázek přikládám ale není mi jasné jak je to uvnitr udelané, popíše to někdo? Edited January 28, 2016 by soundlovers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 hřeben chodí na krajích v takovém silonovém pouzdru--obě se dají vyměnit, hřeben vůči pastorku nesmí mít vůli, vlastně nikde v celé soustavě řízení nesmí být vůle, ani axiální táhla (tyčky co jdou z hřebenu) a samo ani krajní kul. čepy možná blbost--není vůle v kloubu volantové tyče? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 konečně jsem zjistil toto: -vule mezi volantem až k prevodce řízení není-klouby jsou bez vule -je ale vule mezi pastorkem a hřebenem řízení otočím volantem + - 12 mm na kazdou stranu aniz se kola pohnou to je asi moc, ne? Toto muze být ten duvod odskakování kola při zatáčce v malé rychlosti -vuli v táhlech jsem nezjistil -při rychlém otočení volantem tam a zpět je slyšet náraz-lup z obou stran otáčení volantu, při pomalém otočení to není slyšet, zvuk vychází ze spodu auta -vše jsem zkoušel při stojícím autě s vyplým motorem, při zaplém motoru a servořízení tyto cvakavé zvuky nejsou... -geometrie je v pořádku takže určite to odskočení není geometrii, i ostatní prvky nápravy jsou stopro... prosím o radu zda zakončení převodky řízení na volant je tisícihran nebo čtyřhran? jaká řízení objednat značka, kde, OEM je 4000AA děkuji moc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 co jsem to dělal na autech PSA (ne na Partneru), je tam tisíchran, ale s jednou širší drážkou, díky které nemůžeš nasadit kloubek jak chceš, ale má jen jednu montážní polohu nové řízení, nebo repas. řízení jsem brával v Autobenexu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 díky za potvrzení ...zkusím nejdrive nekde pouzité sehnat... pokud nebude koupim nové-repasované, jeste mám dotaz k prednímu zkrutnému stabilizátoru, viz foto v červeném krouzku - k čemu to je?? kdyz jsem menil silentbloky na zkutné tyči tak tam ta podlozka nebyla, kam se dává presne? Muze to být i příčina toho lupání při zatáčce kdy jsou kola díky nerovnosti v ruzné výšce .....držák toho silentbloku ma jen jeden sroub a na druhé strane ja zaháknut o nápravnici-to muze být to lupnutí pri vzniku napetí na tyči...?? muzu zkusit odmontovat na pokus obe tyčky stabilitátoru a takto to vyloučit-muzu kousek takto jet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 taky nevím co ta 5 je, ano, klidně tyčky sundej a jeď, nemá se co stát... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 sundal jsem tyčky stabilizátoru a projel to a to lupání zmizelo...nekolikrát jsem přejel místo kde to vzdy luplo a nic.....to lupání udelá jen při určitém náklonu kol a jen jednou jako by bylo neco nasponované a pak to lupne.....není to klasické bouchání od čepů, polos.....delalo to i pred výměnou celku tlumicu-pruzin-horního-uložení-ložisek, po výměně beze změny..lupe to od chvile kdy jsem měnil sestavu ramen čepu a silenbolku predního stabilizátoru...vypadá to že je ta zkrutná tyč někde našponovaná a bud do něčeho vrazí nebo to lupe ulozeni toho silenbloku - je na jedne strane zaháknut o nápravnici a druhý konec je na šroub...jedine to muze lupat v tom zaháknutí o nápravnici-jinak uz nevím....jednou to luplo i v garáži měl jsem zvedné pravé zadní kolo a jak jsem to spoustel tak ze predu rána-LUP......šrouby jsou všechny utáhlé předepsaným způsobem...tyčky stabilizátoru taky měněny a lupalo to jak u starších tak u nových....záhada, poradí někdo co dál???? mám to vubec správne namontované viz foto? diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 to uložení stabilizátoru je dobré? v tom zaháknutí to nebude dělat, je to takto vyřešeno u spousty aut, spíše ta guma předřená, nebo už moc tvrdá (stará), zkusil bych ty dvě gumy vyměnit, když píšeš, že jinak nikde vůle není Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 (edited) práve ja ty gumy na zkrutné tyči měnil pred rokem a pula a zároven se tehdy dávaly nové ramena....a od té doby lupe:) prostě jako kdyz lupne v koleni tehdy byla ta tyc v miste kde ty gumy jsou na ni nasazeny uz taková ojetá třením...jako ze v míste gum byl o neco malinko mensí prumer materiálu te tycky ale prasklá není....jedine ta packa co drzi tu gumu....v tom zaháknutí-jedine zkusit ze bych koupil nové packy? to lupnutí je ciste kovová zvuk mus nekde kov byt napnutý a jakmile dojde k urcitému náklonu kola tak to udelá.. nebo to bude uplne jinde a tim ze jsem odpojil tycky tak to nedelá ach jo... Edited February 9, 2016 by soundlovers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 (edited) když to dělá od výměny těch gum, tak to rozeber ještě jednou--ta tyč (zkrutný stabilizátor) je vždycky v místě gum oleštěná, protože se stabilizátor v tom místě pohybuje, protože guma v objímce stojí...,já si nemyslím, že to lupe v té objímce--to by musela být vypadlá z toho zaháknutí a to není možné, protože na druhé straně je přišroubovaná, já bych to demontoval a koukl se Edited February 9, 2016 by ozzy56 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlovers Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 rozdelám to a napíšu zda se neco zmenilo - utahuje se to vše když jsou kola na zemi-je tam nejaká svízel v nastavení aby to bylo přesne uprostred? nebo se ta tyc nekde dotýká něčeho-ale nic jsem nevidel.... nebo bude neco nekde urezlé a lupá to kdyz to ta tyc zatíží?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 ty objímky utáhni kdykoli, je jedno, jestli je auto zvednuté nebo né--stabilizátor se v těch gumách stejně mírně pohybuje, v každém případě dej gumy do těch míst,kde byly, stabilizátor se nesmí nikde dotýkat, pohýbej s ním nahoru-dolů, samozřejmě bez připojených tyček Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.