Jump to content

Nový chladič odešel po 500km, servis neuzná reklamaci


vandigo

Recommended Posts

Ahoj,

 

rád bych zkonzutoval svou nepříjemnou zkušenost s jedním servisem. Se svou 307 combi jsem vjel mimo silnici a při nárazu do meze dostal ránu chladič (přikládám foto z opravy). V servisu, kam jsem auto v noci nechal odtáhnout, mi druhý den oznámili, že po nehodě je potřeba vyměnit chladič vody, chladič klimy, absorbér, čelo a výztuhu nárazníku. S opravou jsem nakonec souhlasil. Za 14 dní jsem si auto přebral. Chladič tam byl určitě nový, spoléhal jsem na to, že opravu provedli dobře, i když jsem na servis neměl reference.

 

Po najetí nějakých 500km (!) se mi na dálnici přehřál motor. Při nejblížší příležitosti jsem zastavil, voda tam nebyla, po dolití nemrzky hned vykapávala z prostoru pod chladičem ven. Vzhledem k tomu, že jsem zrovna byl v blízkosti onoho servisu, tak to rovnou řešil s nima. Podle jejich slov jsem měl na práci i na díly roční záruku.

 

Servis mi nechce uznat reklamaci (naopak, ještě mi chtějí naúčtovat další odtah, zjištění příčiny atd...) protože: prý mám "uplně urvanej silentblok", tím pádem motor neseděl tak jak měl. Na dálnici při vyšší rychlosti asi prorazil nový (neznačkový) chladič, vytekla voda, motoř se přehřál. Kdo ví, jestli se pak ještě nezkroutila hlava...

 

Chci se zeptat: měli v tom servisu zkontrolovat, že po mojí nehodě nebyl i urvanej silentblok? Mohli poznat při testovací jízdě, že tam nějaký takový problém je? Jak byste postupovali při takovém sporu se servisem?

 

Za první opravu jsem zaplatil docela dost a auto je pořád nepojízdné, takže se, pochopitelně, nechci smířit s tím, že na tom ten servis nenese žádnou vinu. Předem díky za rady!

post-54153-0-13794700-1453918658_thumb.j

Edited by vandigo
Link to comment
Share on other sites

a je na tom chladici nejake evidentne mechanicke  poskodenie? 

 

Ano (viz foto - nový chladič zvlášť, starý a nový dohromady). Argumentují tak, že mechanické poškození je na stejném místě i na starém chladiči, ale díky tomu, že starý chladič byl značkový (s extra výztuhou), tak to nějak přežíval.

 

Já to vidím tak: když byla závada viditelná i na starém chladiči, o to víc indicií měli, aby to rozpoznali...

 

Jestli se silentblok urval při onom nárazu, to těžko říct, ale imho tenkrát zanedbali zjištění rozsahu škody....

post-54153-0-98786300-1453920015_thumb.j

post-54153-0-64625900-1453920016_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

nj to vyrobca chladica neuzna je to mechanicke poskodenie takze preto servis dava ruky od toho prec lebo by to islo vsetko na nich 

 

vidiet to poskodenie urcite videly to by neprehliadli ale to poskodenie pripisali tomu narazu pravdepodobne 

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Ten silentblok zřejmě přehlédli, takže jejich chyba. Zkus to s nimi po dobrém, jinak jeď jinam.

 

Jednoznačně:

- musíme, my zákazníci, konečně naučit servisy férovému "chlapskému" přístupu. Tzn. měli to řádně ohledat, silentblok zjistit a vyměnit.

- pokud jsou tak leví, že to neudělali, tak už jim druhou šanci nedávej, jeď jinam.

- i v Praze snad existuje férový servis, kde umí auto opravit dobře a bez předražení

- takže příště už nedělej tu chybu, že půjdeš do servisu, který neznáš, a jdi jen do osvědčeného servisu, i kdybys měl auto táhnout přes celou Prahu.

 

Mluvím ze zkušenosti, mám na starosti asi 20 aut a celkem najeto asi 20 mil. km. Když jsme nechali auto opravit "někde v dáli", tak nás doslova okradli, a pak ještě auto nechtěli vydat, dokud jsme nezaplatili nesmyslně předraženou opravu (u Subaru skočil řemen, nic se nepoškodilo, ale oni naúčtovali nový startér. Ten jsem musel zaplatit, jinak auto nevydali, a pak na odtahovce dovézt sem, kde se zjistila závada a oprava stála jen pár stovek - bylo to ve Vrchlabí, nějaká velmi prosperující firma, jméno si už nepamatuju).

 

A zveřejni tady tu firmu, která ti tak špatně opravila auto.

Jinými slovy - jsou to blbci a levoni, ale ty si s nima nenič nervy.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

no na to je tiez figel auto ti servis musi vydat zavolas policajtov a hotovo ukazes papiere(tvoj majetok) a basta ides prec a servis si potom moze riesit fakturu sudne jak pises treba ich to naucit  neni to ziadny exekutor takze ti nemoze zadrziavat tvoj majetok

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

Ten silentblok zřejmě přehlédli, takže jejich chyba. Zkus to s nimi po dobrém, jinak jeď jinam.

 

Jednoznačně:

- musíme, my zákazníci, konečně naučit servisy férovému "chlapskému" přístupu. Tzn. měli to řádně ohledat, silentblok zjistit a vyměnit.

- pokud jsou tak leví, že to neudělali, tak už jim druhou šanci nedávej, jeď jinam.

- i v Praze snad existuje férový servis, kde umí auto opravit dobře a bez předražení

- takže příště už nedělej tu chybu, že půjdeš do servisu, který neznáš, a jdi jen do osvědčeného servisu, i kdybys měl auto táhnout přes celou Prahu.

 

Mluvím ze zkušenosti, mám na starosti asi 20 aut a celkem najeto asi 20 mil. km. Když jsme nechali auto opravit "někde v dáli", tak nás doslova okradli, a pak ještě auto nechtěli vydat, dokud jsme nezaplatili nesmyslně předraženou opravu (u Subaru skočil řemen, nic se nepoškodilo, ale oni naúčtovali nový startér. Ten jsem musel zaplatit, jinak auto nevydali, a pak na odtahovce dovézt sem, kde se zjistila závada a oprava stála jen pár stovek - bylo to ve Vrchlabí, nějaká velmi prosperující firma, jméno si už nepamatuju).

 

A zveřejni tady tu firmu, která ti tak špatně opravila auto.

Jinými slovy - jsou to blbci a levoni, ale ty si s nima nenič nervy.

 

Ano, dostal jsem lekci... ale při nehodě v noci daleko od "domovského" servisu jsem prostě skončil tam...

 

Po dobrém jsem to zkoušel, zatím marně. Firmu tu  zveřejním až po vyřízení kauzy...

 

Oni argumentují tím, že jsem "nechtěl zkontrolovat usazení motoru." Já jsem chtěl prostě opravit auto po nehodě... Zajímal by měl názor různých mechaniků, jestli je to něco, co zkontrolovat měli. Každopádně díky!

Link to comment
Share on other sites

no na to je tiez figel auto ti servis musi vydat zavolas policajtov a hotovo ukazes papiere(tvoj majetok) a basta ides prec a servis si potom moze riesit fakturu sudne jak pises treba ich to naucit  neni to ziadny exekutor takze ti nemoze zadrziavat tvoj majetok

 

dík za radu... tohle považuju ale za krajní řešení ;)​  víš jak, demokraticky si vezmeš auto s policí, nedemokraticky s kalašnikovem...

Link to comment
Share on other sites

krtek2: ty jsi nějaký šikovný - už jsi někdy zkoušel zajet odtahovkou do areálu cizího servisu a přes jejich odpor tam nakládat auto? :bojim  To by asi dopadlo rvačkou, ale ne úspěchem.

Krom toho bych musel soudně prokázat, že ten starý startér je OK, atd. Já měl tenkrát na starosti rozjezd firmy a ne řešit toto 200 km daleko. Tak jsem byl rád, že mi to odtahovka dovezla. Ale poučil jsem se, a zřejmě na dalších poruchách už jsem ušetřil, protože jsem se vyvaroval stejné chyby.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

neuděláš s tím nic, oni se budou držet toho, že sis kontrolu silent neobjednal a fertig, že by měli po havárce uložení motoru zkontrolovat jim asi nic neříká a s tím taky nic neuděláš, můžeš jít do soudního sporu, ale škoda odhaduju včetně práce max. 5000 kč--kdo do toho půjde...

 

hlasuj tak, že tam už nepojedeš a řekneš to všem známým a rodině :myslim

Link to comment
Share on other sites

Mrzí mě Tvá špatná zkušenost se serviem i celkovým přístupem k tobě v době tvé tísně = dopravní nehodě.

Samozřejmě, že uveď jméno servisu. A až budeš odjíždět od nich, tak jim můžeš říci, že se zmíníš na sociálníní síti o jejich práci.

Link to comment
Share on other sites

Začnu tím, že kvalitních servisů je málo. Málokdo totiž chce chápat principy funkčnosti dílů atd. Anebo radši nechtějí. Je to přeci kšeft. A jak víme, i soukromá firma dojící rozpočet si šetří práci, anebo si připravuje práci budoucí svojí záměrnou lemplovatostí a nekvalitou.

 

Tento případ je přímo učebnicový. Servis mohl vědět o problému, všimnout si vadného silentbloku, ale proč to dělat, kdyžt to šefik nechtěl a hlavně, když přijede znova?! Tak že větší jméno bude mít servis, který dělá kvalitně a na dlouho. Vědí totiž, že si to lidi mezi sebou rozkecaj.

 

Abych jen necintal rozumy ... já bych si sepsal elaborát, pokud možno s protokoly, fotografiemi ... a uvědomil bych onen servis, že se po nedohodě budu muset obratit na Obchodní inspekci. A ta to chca nechca řešit bude a servis může mít obavy i z případné šťáry jiných úřadů.

 

Uveřejnit nekvalitní servis považuji jako povinnost.

Link to comment
Share on other sites

Já se obávám, že technicky to může rozseknout (a dát "bernou minci") jedině znalec. Bez něj se to v případném sporu stejně neobejde. Ale jsou to nemalé náklady...

Edited by Veverka
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahoj,

tak po více než měsíci (přesněji: po 45 dnech!) mám svojí 307 zase opravenou. Jestli jste zvědaví, jak můj spor s autoservisem eskaloval, přeju příjemné čtení :)

 

Jeden brněnský autoservis mi tedy neuznal reklamaci, když se mi po 400km rozbil chladič, který mi tam při opravě namontovali. Nejdřív tvrdili, že je to tlakováním motoru, pak přišli na to, že to je utrženým silentblokem... Extrémně nepříjemné jednání uvázlo na mrtvém bodě. Nechtěli vzít na sebe vůbec nic. Prej ať se klidně zeptám soudního znalce nebo v jiném servise. Ok, zeptám se.

 

Auto jsem si neopravené vyzvedl (1500,- za odtah), na vlastní náklady (1200,-) jsem ho dotáhl do autorizovaného servisu Autopalace Brno. Dojem z Autopalace mám velice dobrý, jednali tam se mnou ochotně a dost levně (700,-) mi zjistili pravou příčinu poškození chladiče. Nečekal jsem, že mi řeknou něco jiného, ale chtěl jsem si to ověřit a slyšet jejich názor na věc.

 

A teď přišel zlomový bod příběhu. Verdikt z autorizáku: za poškození chladiče může špatně vytažená spodní příčka chladičové stěny. Chladič byl tak v podstatě moc blízko motoru a tak došlo k jeho poškození. Příčku po nehodě opravovali, takže zavinění mechanika je docela zřejmé.

 

Auto jsem v autorizáku nechal nafotit soudním znalcem (500,-) jako podklady posudku pro případ dalšího sporu. Pak mi v Autopalace vyšli vstříc - abych nemusel jezdit zase do Brna, příčinu závady tam přímo na autě ukázali majiteli a mechanikovi z toho servisu, kde to před tím tak kvalitně opravili... Tahle přímá konfrontace zabrala - asi po 4 dnech (přemýšlel, co na to říct...) se mi majitel onoho servisu ozval, uznal "částečné zavinění mechanika" a nabídl mi nový chladič a opravu. Náklady spojené s reklamací ale prý nezaplatí.

 

Opravu udělali a zatím jsem s tim najel bez problému asi 200km. Supr, ještě mi 200 zbývá :D

 

Dobrý konec? Jak se to vezme - když nepočítám nervy a ztracený čas, tak moje výdaje asi převyšují cenu chladiče a opravy příčky...

 

Takže, nezbývá než poděkovat firmě Jarsolav Niziol - Odtahová a silniční služba (také Brno Assitance), bez které by se tento příběh nikdy nenapsal. Jejich služby můžu vřele doporučit:

* záruka na opravu (reklamaci ale neuznají, protože ani nepřijdou na příčinu)

* slušné a vstřícné jednání (emaily bez pozdravu a diakritiky)

* kvalita provedení (nájezd 400km zaručen)

* rychlé vyřízení reklamací (max 45 dní, náklady platí zákazník)

 

Možná by bylo levnější a rozumnější se na ně rovnou vykašlat, ale šlo mi i o princip. Po mojí nehodě by mě fakt nenapdalo, že daleko větší katastrofa bude ta asistenční služba, na kterou mi google vyplivnul číslo. Tahle lekce pro mě končí a vám všem přeju, abyste asistenčí službu nikdy nepotřebovali. A kdyby náhodou jo, tak víte, kam se neobrátit...

Edited by vandigo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...