Carlo Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Ahojte, brzo bych chtěl namontoval olejový chladič (Set) , s přírubou pod olejový filtr - hadice - chladič . Akorát přemýšlím jestli nesehnat přírubu s termostatem, aby to otevíralo jen při určité teplotě (nevím kolik C") nebo jestli to je jedno a dát tam obyčejnou plněprůtokovou přírubu pod ten oleják , jen s dírou pro čidlo tlaku mazání. Má s tím někdo z vás zkušenosti ? Hoďte nějakou radu. Jinak příspěvky od Tom406 s jeho coupe V6 postupně studuji, ale je toho dost. Předem díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Jednoduchý pokud s tím budeš jezdit i v zimě tak určitě s termostatem... Osobně mám s termostatem na 80°C u svojí HDi a spokojenost i přes zimu funguje jak ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 Díky, všechny příruby, které jsem zatím nalezl s termostatem, neměly uvedenou teplotu. kdy otevírají... Tak nevím... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Ja kdyz hledal tak meli teplotu uvedenou. Ti pripadne az budu doma muzu poslat kterou jsem s term. kupoval ja a vybral jsem si prave 80 jako znacka ideal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootsky Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Tom to stavěl trochu pro efekt. Doporučuju spíš sestavu s výměníkem olej voda z ES9J4S... Vzduch až potom když to na okruhu neuchladíš... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Taky mě to napadlo , vzít to ze es9j4S ... Co všechno bych tam k tomu potřeboval ? Abych to překopl ? Jinak jsme přemýšlel, zda by motoru nevadilo, že když bude mít olej v tom chladiči dejme tomu teplotu cca 0C" a v motoru bude mít 80C" , pak se to otevře a ten brutálně ledovej olej z chladiče se nalije do motoru... Aby mu to pak neuškodilo ??? Při delším používání třeba.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 (edited) no termostat neni kohut ze to otvori hned full ale otvara pomalicky urcite to voci tomu osetrene toto iste by si mohol povedat o chladiacom okruhu vody voda v motore 80 stupnov a v chladici 0 stupnov a funguje to a motory ziju termostat otvara pomaly jak slimak neurve ti to tam vsetko naraz Edited February 5, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootsky Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 (edited) 2 Carlo: Oba svody vody z boku bloku a vedení k výměníku (hadice trubky), výměník a "šroub" výměníku. To je nejlepší řešení a jako vždy je na tom asi nejhorší to sehnat ( i když to nikdo vlastně nepotřebuje, takže by ti to mohl v klidu prodat třeba z náhradního motoru). Ještě pozor na to nemají všechny ES9J4S. Je tam ta dobrá věc, že je to origo řešení, stabilizuje provozní teplotu náplně. Nadruhou stranu, chladí to jen do určité míry (jako vše) a musí se ta hranice odzkoušet podle toho jak vozidlo používáš. Jestli dáš jen vzduch, tak bez zahřátého motoru na provozní teplotu žádné vyšší otáčky - přidírá se na klice a to jak na pánvích i na ojnicích. Odchází regulace mazání v hlavách a určo jsem toho dost zapoměl (tenhle motor jsem cca 3 ročky neřešil, ale budu) Motor je to super, ale i ten "nižší" výkon měl svůj důvod, zohledňovala se životnost. Jestli to máš naladěné někam k hodnotám renault sportu, tak pozor na náplně, používám "racing" Totaly, je to polosyntetika a hodně slušná volba (srovnatelný Elf je to samo, stejný koncern). upraveno: Obě řešení (ala John i origo) jsou dobrá, já se přikláním k originálu. Na ten vzduch bych bral Mocal komplet, i za tu cenu... Edited February 6, 2016 by rootsky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Díky za info . Osobně bych to asi viděl na ten chladič přídavný s termostatem.... Máš někde odkaz na ten Mocal ? Olej teď mám normální 5W40 Shell, s tím že si ho měním klidně po 5tis.km... Mám to kvůli ceně, předtím castrol 10W60 byl dost drahej :-/ , resp jsme na něj nemohl nijak využít slevy v servisu... Takže i cena rohoduje... Ale jakmile bych s tím chtěl trochu závodit, tak asi začnu lít 10W60 .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootsky Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Mocal musíš podle katalogu. Prodejců je taky docela dost, tak si nech někde poradit. Ty "různobarevné noname" taky fungují ale osobně jsem s levnějších dílů vyrostl. Doporučuju to, protože je to kvalitní a sehnatelné (takže je záruka a i ppř. náhradní díly). Ten olej co máš je v pohodě. Není to žádný "race" ale svojí práci udělá. Já, že se dá od Totalu (Elf) slušná 10W50. Ony ty 10W60 bývají do provozu často nevhodné, bývají plně syntetické, ne jen nápisem na obalu a tak docela rychle degradují. Taky jim moc nevěřím za studena, za mě spíš náplň jen na závody. Podle ceny a dostupnosti oleje do budoucna jsem fanda nějaké takové "klasiky" jako je např. ten Total. Takových olejů je samo spousta, ale považuju se za fandu fr aut a tak jedíně Elf a Total (přeháním). Na závodění ten motor moc není, občas se projet v pohodě, ale já zmrvil motor za půl roku o víkendech po okruzích, výměník z Audi na svodech vody od automatu a levnější oleje 10W60, tlakoměr oleje jsem měl VDO s čidlem... Ono to není jen o teplotě oleje, jak se jde na okruh tak se musí každé auto dost hlídat. Ono třeba tohle ke všemu docela "hodně" topí, protože je chudá směs. To bylo kvůli emisím. Když to shrnu: Výměník je do "provozu", protože pomáhá ohřívat náplň a potom ochlazovat - prodlužuje prokazatelně životnost motoru... Ten vzduch je zase jinde, chladí dál, ale ten motor na to stavěný není, takže se pak nějaká životnost neřeší. Termostat na redukci určitě jestli to bude jezdit v provozu. Přeci jen je potřeba tu náplň nejdřív ohřát Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 Takže bych měl jít do 10W50 ? Vím že se to lilo snad hlavně do motorek.. :-) . Ty ho liješ ? Pro mě říkám na rovinu rohoduje cena ... A stačenej 5W40 Shell mě u nás e firmě vyjde na směšné peníze, proto ho měním po 5.tis km . U nás v servise bereme přímo od Shellu už nějakých 25let a lili jsme ho i jako oficiální dealer a servis vozů Peugeot skoro 20let ... Ale zase aby neuškodilo motoru střídání oleje :-o 5W40 X 10W50/60 ??? :-o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 A taky spíš víc důvěřuju tomu našemu sudovému oleji, který je furt snad stejný :-D , když vidím pořád ty podvody s oleji v menších baleních i sudech :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootsky Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Klidně ten "svůj" nech 10k km (on se i olej "zajíždí"), tenhle shell dávm do šáde HTP i TSI a je to stejná klasika jako odpovídající Total. Ty auta jezdí a u těchto motorů je to pro ten olej pochvala. Ten 10W50 Total je jen odlnější za tepla, ani bych to nezmiňoval kdybys s tím nechtěl na okruh. Do ES9J4 můžeš podle výrobce v podstatě cokoli od syntetiky po minerál. 5W až 50W je taky doporučený rozsah (v různých kombinacích). Pug to má stejně jako RenaultSport (Total i Elf). Osobně se vyhýbám čisté syntetice a z toho důvodu taky 10W60 - protože obvykle čistě syntetické bývají. Rychle degradují v daihatsu motoru mám z toho jen vodu s trochou vazelíny. Tvůj shell i můj Total jsou kombinace (i když na popisu to nebývá a často se ten olej označuje jako syntetický (je na to metodika, že jako může)). Prostě dobrá volba, jen jsem to před tím rozvedl, nic v tom nehledej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.