Jump to content

Rozdíly 1.8 TD a 1.9 TD


jaxvine

Recommended Posts

Nemáte někdo ponětí jaký jsou rozdíly ve spodku motoru 1,8TD a 1.9TD? Chci dělat Go motoru do mýho mazla, a jelikož těžko seženu spodek ve slušným stavu, přemejšlim nad tim jestli by nešel převrtat blok 1.8 na 1.9 (z vrtání 80mm na 83mm). Není to tak cenově náročná operace a mohl bych použít původní 1.9L písty/ojnice/kliku a měl byl bych motor v podstatě po výbrusu. Na 1.9L se dá udělat výbrus ale museli by se dávat nový písty a tam je celkem masakr cena... Vím že v obou motorech je podle service boxu stejná ojnice. Ale nevím jestli jsou nějaké jiné rozdíly.

 

Má někdo ponětí v čem vše by se tyhle dva spodky mohli lišit?

 

Byl by někdo ochotnej mi změřit tloušťku válce u 1.8 jestli je opravdu o 1,5tlustší než u 1.9? 

 

Případně kdyby byl někdo v jižních čechách co má doma blok/spodek 1.8L že by jsme to porovnali?

 

Díky za každý info/nápad

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

PSA - Díky :)

 

jirka1297 - Jo to vím, ale to je stejně celkem dost (jasně - jak se to vezme...)

 

Nicméně je to už jedno, sehnal jsem pěknej blok, přeměřil jsem průměry válců a jejich ovalitu a jsou úplně v pohodě, ještě je někdě vidět honování, tak to postavím na něm... Díky ;)

Edited by jaxvine
Link to comment
Share on other sites

přemejšlim nad tim jestli by nešel převrtat blok 1.8 na 1.9 z vrtání 80mm na 83mm

Řešil jsem s Jirkou Niklem (BX 2.0 16V sprinter 230 koní )možnosti převrtání u letitého benzínu 1.9 i 8V

Tam je 83X88 na 1.9 i , převrtat to jde na max 85 ,další možnoasti jsou drahé a stavíš jiný motor prakticky.

 

To máš na stavbu nějakého dragstra...?

Link to comment
Share on other sites

No já se bavim o TD, což je ale jedno... No jestli z toho bude dragster to nevim, každopádně po přečtení a shlídnutí tisíce témat na zahraničních fórech ohledně 306tek s motorem 1.9 TD, jsem se do toho prostě zbláznil, a i když všichni říkaji že se to nevyplatí a že to motor nevydrží a tak dále rozhodl jsem se postavit si  vlatsní XUD9 motor s jiným turbem a větším výkonem... Prostě starou klasiku bez elektroniky, baví mě prostě tahle odl school klasická cesta... No nebudu se s tim nějak moc chlubit, zatim mám doma  jeden rozebranej motor, pro druhej jedu zejtra, příští vikend budu dělat čerpadlo s 11mm hlavou, přijdou mi ojnice z HDIčka (silnější než TD) a pak se začne teprv pořádně makat.... O převrtávání už neuvažuju, mám doma pěknej blok 1.9 TD v dobrým stavu :)

 

Takže asi tak ...

Edited by jaxvine
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...