Drtikoll Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Ahoj, chci se Vás zeptat, odpojujete autobaterii o auta, když jí připojíte na udržovací nabíječku? A lze ji také dobíjet přes zadní zásuvku (u verze combi by měla být stále pod proudem)? Díky za vaše postřehy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stafflik Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Neodpojuji, nemá to smysl. Smažeš si nastavení auta. (např stahování oken). A zásuvka vzadu nonstop pod proudem není. Pokud ti tam jde proud bez klíčku, tak po přepnutí auta do ECO módu tam nepůjde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecino Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 Taky neodpojuji baterii při nabíjení. Jen nejdříve připojím svorky a pak zapnu nabíječku. Aby jiskřením něco neodešlo. Odesláno z mého GT-I8190N pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veverka Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Nedobíjel jsem (Puga), tak nevím. V příručce píšou odpojit po 2 minutách od vypnutí zapalování Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Who Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Taky neodpojuju. Mam tu "chytrou" nabijecku od Cteku a v Fabce k tomu mam primo zasuvku pro ni, na autobusu jsem ji jeste nenainstaloval. Odesláno z mého SM-T211 pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 (edited) no ja odpojujem lebo ak ti prerazi trafo v nabijacke tak narves do auta 230 voltov a je asi jasne co sa stane samozrejme bol by to mens zazrak aby sa to stalo ale predsa Edited January 18, 2016 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Projeď to 1 x týdně, máš to nejjednodušší. Pokud nenastartuje po týdnu, je něco špatně, kontroluj dobíjení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrafik Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 I tak by se měl akumulátor občas nabít na nabíječce. Očistit a nakonzervovat kontakty... Při nabíjení neodpojuju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almanil Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Já baterii odpojuji, je to rozhodně jistější i když se třeba na 1000 pokusů nic nestane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacaba12 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Neodpojuji, nemá to smysl. Smažeš si nastavení auta. (např stahování oken). A zásuvka vzadu nonstop pod proudem není. Pokud ti tam jde proud bez klíčku, tak po přepnutí auta do ECO módu tam nepůjde Nemáš pravdu stafflik zadní zásuvka je pod proudem i když je auto v ECO modu. Mě to tak funguje, připojuji udržovačku do zadní sásuvky. Mám profi udržovací zdroj od Würth a nemám žádný problém. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantaCV Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Při nabíjení by se baterie odpojit měla obzvlášť u dnešních aut nacpaných všemožnou elektronikou. Nemusí ani dojít k proražení vinutí trafa (jak tady někdo zmiňoval) stačí, že odkráčí usměrňovač nebo regulační obvody a do rozvodu se dostane střída. Baterie by to sice měla vyhladit, ale otázka je jak dlouho takovou ránu vydrží. Nicméně musím dodat, že jí také neodpojuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiriczek Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Já teda nevím, jak vám, ale mě se resetuje kompletně celý auto, když odpojím baterku... Pokud máte někdo nervy na to pořád mu zadávat ty údaje, tak vás docela obdivuju. Čas přesnastavuju dvakrát ročně ze zimního na letní a i to je zbytečná práce navíc, kterou nemám rád. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almanil Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Já nastavuji znovu jen rádio a hodiny a to mi zas takový problém nedělá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
celda1970 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Já teda nevím, jak vám, ale mě se resetuje kompletně celý auto, když odpojím baterku... Pokud máte někdo nervy na to pořád mu zadávat ty údaje, tak vás docela obdivuju. Čas přesnastavuju dvakrát ročně ze zimního na letní a i to je zbytečná práce navíc, kterou nemám rád. Co se ti na tom autě prosím tě resetuje... a dvakrát ročně zadat čas je problém...?? nechtělo by to v tom případě radši třeba tříkolku...tam se nic neresetuje ani nenastavuje..... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiriczek Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 No, mě se resetne taky datum a čas a pak se mi vyruší aux v rádiu a musím ho přes diagnostiku znovu aktivovat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 (edited) Hlavně mi není jasné, proč chcete dobíjet baterku. Mám na starosti 23 aut a nedobíjí se celé roky. Agrafik: cituji I tak by se měl akumulátor občas nabít na nabíječce. Očistit a nakonzervovat kontakty... V čem je nabíječka jiná, než alternátor? obě nabíjí na 14,5 V, pak proud klesá. Proč si myslíš, že by se měl dobíjet jinak, než alternátorem? Alternátor dobíjí desítkami ampérů, takže to, co se vydalo do startéru, je za pár minut zpátky dobito. Na kontakty bych nešahal, pokud jsou origo dobře přitažené. Když je budete odpojovat, začnou zlobit. A jak je konzervovat, když jsou olověné a nerezavějící? Taky jsem to kdysi četl, i konzervoval... a taky to, že se vazelína nemá dávat na styčné plochy, protože pak to má špatný kontakt... Právě že jsem toho už četl tolik, a něco i vyzkoušel (kondiční nabíječky, trafonabíječky i elektronické), že jsem došel k závěru, že nejjednodušší je projet auto - i z hlediska možných průšvihů při odpojení baterky, a i z hlediska protočení motoru a procvičení brzd. Edited January 18, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stafflik Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Nemáš pravdu stafflik zadní zásuvka je pod proudem i když je auto v ECO modu. Mě to tak funguje, připojuji udržovačku do zadní sásuvky. Mám profi udržovací zdroj od Würth a nemám žádný problém. Už tohle čtu i v jiném vlákně. Ale mě se to vypíná s Eco módem. Vytahnu klíč ze zapalování a v pohodě funguje. Po přepnutí na Eco je pešek. A docela mě to štve... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
celda1970 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Hlavně mi není jasné, proč chcete dobíjet baterku. Mám na starosti 23 aut a nedobíjí se celé roky. Agrafik: cituji I tak by se měl akumulátor občas nabít na nabíječce. Očistit a nakonzervovat kontakty... V čem je nabíječka jiná, než alternátor? obě nabíjí na 14,5 V, pak proud klesá. Proč si myslíš, že by se měl dobíjet jinak, než alternátorem? Alternátor dobíjí desítkami ampérů, takže to, co se vydalo do startéru, je za pár minut zpátky dobito. Na kontakty bych nešahal, pokud jsou origo dobře přitažené. Když je budete odpojovat, začnou zlobit. A jak je konzervovat, když jsou olověné a nerezavějící? Taky jsem to kdysi četl, i konzervoval... a taky to, že se vazelína nemá dávat na styčné plochy, protože pak to má špatný kontakt... Právě že jsem toho už četl tolik, a něco i vyzkoušel (kondiční nabíječky, trafonabíječky i elektronické), že jsem došel k závěru, že nejjednodušší je projet auto - i z hlediska možných průšvihů při odpojení baterky, a i z hlediska protočení motoru a procvičení brzd. Proč....?? protože kdo jezdí málo nebo krátké trasy tak altíkem baterku nedobije ani náhodou.......tak jednou za čas nejlépe před zimou je dobré baterii dobít... Nešahat na baterii si může dovolit ten co jezdí deno denně delší trasy.....pak to altík v pohodě udržuje a není problém..... Nehledě na to že dobíjení baterie se provádí menším proudem delší dobu.........tím se prodlouží baterii životnost. Po nastartování načaté baterie ti tam altík začne cpát mraky ampér.....to není dobíjení v pravém slova smyslu..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 (edited) 1. věta nelze dokázat 2. taky 3. že na to nepřišli výrobci altíku, takže se jízdou zkracuje životnost baterky? 4. Po nastartování tam opravdu altík cpe mraky ampér, ale touto větou tomu nezabráníš... pouze konstatuješ. Zda je baterie "načatá" je na velkou studii - současné baterie odejdou v průběhu týdne, do té doby jedou normálně. No, jak chcete. Švagr teď přes Vánoce taky vyndal baterii (dva měsíce starou), dal na nabíječku a hned mi volal, proč prý to nenabíjí... Jak jsem tam měl cestu, tak jsem změřil napětí baterie při nabíjení - nějakých 16V - tak proto nenabíjela. Ale měl pocit, že pro to udělal maximum. Moje rada spočívá v tom, nejezdit "málo", tzn. nechat auto stát přes dva týdny, ale jezdit dvakrát týdně, nebo aspoň jednou týdně, např. na nákup, tedy např. 2 x 5 km. Edited January 18, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel 307 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 co jsem koupil novou,tak jsem ji ještě nenabíjel stará baterka byla původní (2006) vydržela 7 roků a tu jsem nabíjel-už to nebylo ok-ty zimní starty-tak jsem ji vždy v listopadu-prosinci vyndal a nabíjel v bytě(jelikož parkuji na parkovišti které je cca 110m od paneláku ) . . . nabíjeno CTEK MULTI XS 4003 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.