Jump to content

Dobíjení autobaterie


Drtikoll

Recommended Posts

Neodpojuji, nemá to smysl. Smažeš si nastavení auta. (např stahování oken). A zásuvka vzadu nonstop pod proudem není. Pokud ti tam jde proud bez klíčku, tak po přepnutí auta do ECO módu tam nepůjde

 

Nemáš pravdu stafflik zadní zásuvka je pod proudem i když je auto v ECO modu. Mě to tak funguje, připojuji udržovačku do zadní sásuvky. Mám profi udržovací zdroj od Würth a nemám žádný problém.

Link to comment
Share on other sites

Při nabíjení by se baterie odpojit měla obzvlášť u dnešních aut nacpaných všemožnou elektronikou. Nemusí ani dojít k proražení vinutí trafa (jak tady někdo zmiňoval) stačí, že odkráčí usměrňovač nebo regulační obvody a do rozvodu se dostane střída. Baterie by to sice měla vyhladit, ale otázka je jak dlouho takovou ránu vydrží.

Nicméně musím dodat, že jí také neodpojuji.

Link to comment
Share on other sites

Já teda nevím, jak vám, ale mě se resetuje kompletně celý auto, když odpojím baterku... Pokud máte někdo nervy na to pořád mu zadávat ty údaje, tak vás docela obdivuju. :D Čas přesnastavuju dvakrát ročně ze zimního na letní a i to je zbytečná práce navíc, kterou nemám rád. :D

Link to comment
Share on other sites

Já teda nevím, jak vám, ale mě se resetuje kompletně celý auto, když odpojím baterku... Pokud máte někdo nervy na to pořád mu zadávat ty údaje, tak vás docela obdivuju. :D Čas přesnastavuju dvakrát ročně ze zimního na letní a i to je zbytečná práce navíc, kterou nemám rád. :D

Co se ti na tom autě prosím tě resetuje... :myslim  a dvakrát ročně zadat čas je problém...?? nechtělo by to v tom případě radši třeba tříkolku...tam se nic neresetuje ani nenastavuje..... :D :D

Link to comment
Share on other sites

Hlavně mi není jasné, proč chcete dobíjet baterku. Mám na starosti 23 aut a nedobíjí se celé roky.

 

Agrafik: cituji I tak by se měl akumulátor občas nabít na nabíječce. Očistit a nakonzervovat kontakty...

V čem je nabíječka jiná, než alternátor? obě nabíjí na 14,5 V, pak proud klesá. Proč si myslíš, že by se měl dobíjet jinak, než alternátorem? Alternátor dobíjí desítkami ampérů, takže to, co se vydalo do startéru, je za pár minut zpátky dobito.

Na kontakty bych nešahal, pokud jsou origo dobře přitažené. Když je budete odpojovat, začnou zlobit. A jak je konzervovat, když jsou olověné a nerezavějící? Taky jsem to kdysi četl, i konzervoval... a taky to, že se vazelína nemá dávat na styčné plochy, protože pak to má špatný kontakt... :(

 

Právě že jsem toho už četl tolik, a něco i vyzkoušel (kondiční nabíječky, trafonabíječky i elektronické), že jsem došel k závěru, že nejjednodušší je projet auto - i z hlediska možných průšvihů při odpojení baterky, a i z hlediska protočení motoru a procvičení brzd.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Nemáš pravdu stafflik zadní zásuvka je pod proudem i když je auto v ECO modu. Mě to tak funguje, připojuji udržovačku do zadní sásuvky. Mám profi udržovací zdroj od Würth a nemám žádný problém.

Už tohle čtu i v jiném vlákně. Ale mě se to vypíná s Eco módem. Vytahnu klíč ze zapalování a v pohodě funguje. Po přepnutí na Eco je pešek. A docela mě to štve...

Link to comment
Share on other sites

Hlavně mi není jasné, proč chcete dobíjet baterku. Mám na starosti 23 aut a nedobíjí se celé roky.

 

Agrafik: cituji I tak by se měl akumulátor občas nabít na nabíječce. Očistit a nakonzervovat kontakty...

V čem je nabíječka jiná, než alternátor? obě nabíjí na 14,5 V, pak proud klesá. Proč si myslíš, že by se měl dobíjet jinak, než alternátorem? Alternátor dobíjí desítkami ampérů, takže to, co se vydalo do startéru, je za pár minut zpátky dobito.

Na kontakty bych nešahal, pokud jsou origo dobře přitažené. Když je budete odpojovat, začnou zlobit. A jak je konzervovat, když jsou olověné a nerezavějící? Taky jsem to kdysi četl, i konzervoval... a taky to, že se vazelína nemá dávat na styčné plochy, protože pak to má špatný kontakt... :(

 

Právě že jsem toho už četl tolik, a něco i vyzkoušel (kondiční nabíječky, trafonabíječky i elektronické), že jsem došel k závěru, že nejjednodušší je projet auto - i z hlediska možných průšvihů při odpojení baterky, a i z hlediska protočení motoru a procvičení brzd.

Proč....?? protože kdo jezdí málo nebo krátké trasy tak altíkem baterku nedobije ani náhodou.......tak jednou za čas nejlépe před  zimou je dobré baterii dobít...

Nešahat na baterii si může dovolit ten co jezdí deno denně delší trasy.....pak to altík v pohodě udržuje a není problém.....

Nehledě na to že dobíjení baterie se provádí menším proudem delší dobu.........tím se prodlouží baterii životnost.

Po nastartování načaté baterie ti tam altík začne cpát mraky ampér.....to není dobíjení v pravém slova smyslu.....

Link to comment
Share on other sites

1. věta nelze dokázat

2. taky

3. že na to nepřišli výrobci altíku, takže se jízdou zkracuje životnost baterky?

4. Po nastartování tam opravdu altík cpe mraky ampér, ale touto větou tomu nezabráníš... pouze konstatuješ. Zda je baterie "načatá" je na velkou studii - současné baterie odejdou v průběhu týdne, do té doby jedou normálně.

 

No, jak chcete. Švagr teď přes Vánoce taky vyndal baterii (dva měsíce starou), dal na nabíječku a hned mi volal, proč prý to nenabíjí... Jak jsem tam měl cestu, tak jsem změřil napětí baterie při nabíjení - nějakých 16V - tak proto nenabíjela.

Ale měl pocit, že pro to udělal maximum.

 

Moje rada spočívá v tom, nejezdit "málo", tzn. nechat auto stát přes dva týdny, ale jezdit dvakrát týdně, nebo aspoň jednou týdně, např. na nákup, tedy např. 2 x 5 km.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

co jsem koupil novou,tak jsem ji ještě nenabíjel

stará baterka byla původní (2006) vydržela 7 roků a tu jsem nabíjel-už to nebylo ok-ty zimní starty-tak jsem ji vždy v listopadu-prosinci vyndal a nabíjel v bytě(jelikož parkuji na parkovišti které je cca 110m od paneláku ) . . .  nabíjeno CTEK MULTI XS 4003

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...