Jump to content

1.4i KDX zhasina po startu + cvakani od vstrikovace


573v0

Recommended Posts

Zdravím,

na mojej 106ke už dlhšie riešim problém, že po naštartovaní síce motor naskočí, drží si nejakých 1100ot no po chvíli začne otáčky uberať niekam k 700-800, a keďže je motor ešte studený tak to samozrejme skape. Ak plyn držím nad tými 1000ot pomocou plynového pedálu, je všetko ok, motor sa dajme tomu po minúte zohreje a potom už môžem pedál pustiť a motor neskape. Skrátka jak keby si neuvedomoval, že je ešte studený. Pri štarte s teplým motorom sa nič také nedeje. Vymenil som teplotné čidlá - všetky tri, nad termostatom, pod termostatom a aj na hlave nad prevodovkou, dve z nich síce nie za nové ale vzal som ich z auta, ktoré so studenými štartami nemalo problém. Nové je len to čidlo na hlave, lebo ak sa nemýlim práve to je napojené na riadiacu jednotku. Vyzerá to teda na krokáč, no prekvapilo ma cvakanie ktoré sa nieslo odniekiaľ zo vstrekovača, na ostatných autách s týmto motorom som si taký zvuk nevšimol, viď video. Pri prudkom pootvorení škrtiacej to zasyčí ale to je asi len vzduch čo sa derie dnu + nemal som zapojenú podtlakovú hadičku čo ide spoza škrtiacej takže podmienky neboli ideálne, no to cvakanie... je to ok? Rád by som vylúčil vstrekovač a ostal by mi snáď len krokáč. Aby som teda zhrnul svoj dotaz - 1) je to cvakanie normálne a 2) zabudol som ešte na niečo čo by mohlo spôsobovať skapínanie za studena?

 

PS: keď je vonku fakt že zima, ako napr teraz že je pod nulou tak mi motor ani nenaskočí, len sa pretáča pár krát buchne no neostane bežať. Musím štartovať so stlačeným plynom, stačí mu tak 1cm stlačiť a už sa chytí bez problémov a kým držím plyn, drží aj motor otáčky.

Len pre info - na aute sú vymenené sviečky, filtre, nie sú netesnosti v palivovej sústave, za tepla nemám voči chodu motora žiadne výhrady.

 

Video kde počuť cvakanie:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FFF44D4145855AF7!210972&authkey=!ADsqOPzQ_K_xl1I&ithint=video%2cmp4

 

 

Link to comment
Share on other sites

riesim podobny problem na presne takomto motore problem zo studenym startom ked mu pridavam okolo 1100ot tak sa zohreje potom ide pekne ale plus mam problem nastartovat ked sa motor zohreje a zhasnem ho tak nemozem nastartovat po nejakej pol hodinke ja som mal dole uz aj hlavu nove tesnenie ventile troska zalestene a akurat idem nastavovat ventilove vole cidla mam menene (teplotne vsetky,snimac na zotrvaku) nove sviecky kable svieckove inducny modul  celu skrtiacu klapku komplet a krokovy novy aj potenciometer skrtiacej klapky novy to mi akurat vyriesilo trhanie pocas jazdy a akurat mi ostava vymenit lambdu ale tu az po diagnostike :D a moja diagnostika blika niekedy ako vianocny stromcek ale iba niekedy a to aj ked ide motor pekne a drzi si pekny volnobeh a ma aj tah a ked blbne a neche startovat tak nesviety 

Edited by juraj4522
Link to comment
Share on other sites

Hafity: Ďakujem za info, som rád že to má ten zvuk vydávať, zneistelo ma len to že na 205ke to cvakanie vôbec nepočuť..

 

Juraj: To si na tom ešte horšie jak ja :D Mne teda diagnostika nevyblikáva nič a keď ten motor po štarte chvíľu podržím v otáčkach tak ide krásne jak za mlada, no nemám mu čo vytknúť okrem toho štartu. Inak potenciometer klapky som menil tiež, v prvých 3 milimetroch dráhy už bol vydretý  a keď som šiel s ľahkou nohou občas mi to zacukalo

 

 

Idem teda zariskovať a objednať nový krokový motorček. Dal by som tam jeden z tých čo mám doma, ale mám v aute pomerne atypický, miesto 4 pinov ich má 6. Čo sa mi podarilo dohľadať na internete, 6 pinové sa dávali po facelifte ale len do obsahu 1.1, lebo 1.4ka už mala multipoint a iný typ krokáča. Tento čo mám ja je teda oficiálne len na 1.1, ale to by nemal byť problém, keďže fyzicky sú zhodné že?

 

Nejde mi tu vložiť obrázok, tak posielam link na eshop kde majú môj typ motorčeka:

http://www.autodily-hlubina.cz/Krokovy-motorek-PEUGEOT-106-II-1-1-1-i-19205Z-d3270.htm?tab=description

Edited by 573v0
Link to comment
Share on other sites

Už jsem si taky všiml, že u některých aut to cvaká méně a u jiných více, že by to ale nebylo slyšet vůbec se mi nechce věřit.... Asi mám uši, jak netopýr.... teda kvalitativně, nikoli velikostně.... :D

Link to comment
Share on other sites

573v0: ja som nevyblikaval zohnal som si redukciu na OBD II ale nespojilo ma tak idem skusit vyblikat ale to este neviem ako :D 

 

akurat sa zacal aj mne tak spravat ked mrzne ked po starte podrzim otacky trocha vyssie tak ide normalne ale dneska som ho nepodrzal naskocil a po 30s zhasom a od vtedy nejde nastartovat  :bojim  :bojim  :bojim  :grr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problem so skapinanim po starte vyrieseny - bolo to tym krokovym motorcekom. Kupil som novy, presne ten v linku o 3 prispevky vyssie (obj. cislo podla serviceboxu: 19205Z), odpojil baterku, vymenil (drzi na 3 torxoch), zapojil baterku, klucik do druhej polohy, chvilu som pockal a nastartoval som. Auto drzi plyn bez problemov so studenym motorom, naskakuje bez manualneho pridavania plynu aj v mrazoch.

 

Snad to teda este niekomu pomoze, je to sice pomerne casta zavada ale nasiel som vela roznych rieseni tohto problemu, no dost malo ich bolo overenych.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...