Jump to content

Nákladní auto ( Partner) a nový pravidla 2015


Šalda

Recommended Posts

Včera jsem byl zase na školení řidičů a školitel tam říkal nějaký ty novinky co jsou od tohoto roku, a jedno mě zaujalo docela dost, ještě minulej rok kde byla značka zákaz vjezdu nákladních automobilů, to platilo nad 3,5T, pokud tam nebyl nějakej další symbol, ale že od novýho roku tahle značka platí pro všechny co mají napsaný v TP nákladní automobil.

Což mám třeba i já, ač mám celoprosklenýho parťáka, a prý jsou za to vysoký pokuty, už nevím kolik říkal.

Chcu se zeptat, je možný si to nechat změnit na osobní automobil?

Link to comment
Share on other sites

Máš pravdu, v posledním čísle Světa Motorů je o tomto zmínka. Platí to i pro všechny vozidla kategorie N1. Značka je používána třeba i v levých pruzích více proudých silnic, kde s N1 by jsi neměl, co dělat. značka neplatí jen pro obytné automobily.

Link to comment
Share on other sites

Tak to je teda docela blbý, jezdím denně do práce kousek tam kde je značka zákaz náklaďáků, abych nemusel delší trasou tunelem, i když ráno o půl 6 tam stejně nikdo nebude hlídat, ale odpoledne je to blbý, a takovýhle situací je více, proto jsem se ptal zda to půjde nějak změnit, ale asi mám smůlu.

Se spoustou nových pravidel souhlasím a nic proti nim nemám, ba naopak, ale tohle si myslím že je pěkná kravina, auto váží nějakých 1300 kilo, je menší než kombíky a už je to náklaďák, prostě kravina.

Link to comment
Share on other sites

Tak teoreticky by to šlo udělat jako přestavba zpět na osobní, ale záleží jestli by to výrobce/dovozce povolil a to většinou bývá problém.

Řešil jsem tohle u fordu c-max kterej je taky N1 a přestavbou na N1 je papírově jen 4místnej, přesto že má 5 sedadel a přestavba zpět na osobní nešla - ford to nepovolil.

Jinak se to asi bude zas měnit a značky doplníještě o dodatkovou tabulku s tonáží, ale hned to nebude.

Edited by Charlie 607
Link to comment
Share on other sites

Zkusím zatahat za nitky u Peugeota a uvidíme co a jak.

Já myslím že tohle zavedli hlavně kvůli těm malým náklaďákům co jsou na řp skupiny B, takový ty kinder náklaďáky, u nich to beru, ale tyhle naše krabice z toho měli vynechat, to jsou normálně rodinný auta.

Link to comment
Share on other sites

Už jsem to tu zmiňovall někdy kolem Vánoc (http://www.peugeot-club.com/topic/99849-zmeny-a-novinky-pro-rok-2015/ ) - svezou se s tím nejen pick-upy a malé dodávky, ale i různé předělávky typu 307 SW s přepážkou kvůli odpočtu DPH (hlavně je SUPER zákaz vjezdu N1 do rychlých pruhů na víceproudých komunikacích, kde pokud není pod značkou náklaďáku doplněna hmotnost, tak platí pro všechny N1 a vozidlo s konstrukční rychlostí vysoce nad 130 musí jet mezi kamiony).

 

Zatím na to ale s Tranzitem kálím a věřím, že narazím jen na rozumné cajty.

Edited by Medvěd
Link to comment
Share on other sites

Zkusím zatahat za nitky u Peugeota a uvidíme co a jak.

Já myslím že tohle zavedli hlavně kvůli těm malým náklaďákům co jsou na řp skupiny B, takový ty kinder náklaďáky, u nich to beru, ale tyhle naše krabice z toho měli vynechat, to jsou normálně rodinný auta.

Kinder náklaďák do 3500 kg je snad jen Multikráva, ty různý Nissany apod. sklopky s tuplákama na zadku jsou určitě těžší, tedy na C.

 

 

Každopádně ta platnost značky B4 od 3500 kg byla rozumná - kde je silnice ve stavu, že neunese auto lehčí než 4000 kg, tak by se měla stejně osazovat značka omezující vjezd VŠECH aut s vyšší hmotností než ....(páč když to neunese dodávku, tak určitě ani Off-road nebo karavan).

Link to comment
Share on other sites

Medvěde, bohužel se mýlíš, právě ty malý náklaďáky, Nissany, Renaulty a podobně jsou na B, tudíž do 3,5 tuny, samy máme na firmě jednoho Renaulta, a můžeme mu naložit jen 1500kg max, právě aby se věšel do 3,5T, a třeba firma Cargo taxi která pro nás docela hodně jezdí s "malýma" nákladama tak má vesměs jen tyhle Renaulty.

http://www.cargotaxi.cz/nakladni-doprava

Link to comment
Share on other sites

Nové Iveco Daily lze taky do 3,5 tuny. Jedním s takovým k nám vozí nový auta přepravce, má za tím vlek na další dvě (takže celkem 3). Z pohledu českého zpoplatnění dálnic mu stačí dálniční známka, nemusí platit mýto. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...