Šalda Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Včera jsem byl zase na školení řidičů a školitel tam říkal nějaký ty novinky co jsou od tohoto roku, a jedno mě zaujalo docela dost, ještě minulej rok kde byla značka zákaz vjezdu nákladních automobilů, to platilo nad 3,5T, pokud tam nebyl nějakej další symbol, ale že od novýho roku tahle značka platí pro všechny co mají napsaný v TP nákladní automobil. Což mám třeba i já, ač mám celoprosklenýho parťáka, a prý jsou za to vysoký pokuty, už nevím kolik říkal. Chcu se zeptat, je možný si to nechat změnit na osobní automobil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radim.1008 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Máš pravdu, v posledním čísle Světa Motorů je o tomto zmínka. Platí to i pro všechny vozidla kategorie N1. Značka je používána třeba i v levých pruzích více proudých silnic, kde s N1 by jsi neměl, co dělat. značka neplatí jen pro obytné automobily. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 (edited) myslím, že to platilo i předtím, jen se to tolerovalo...,změnit zpátky z N1 to nejde, výrobce nepovolí Edited January 15, 2016 by ozzy56 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radim.1008 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Neplatilo, dřív to bylo od 3500kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Tak to je teda docela blbý, jezdím denně do práce kousek tam kde je značka zákaz náklaďáků, abych nemusel delší trasou tunelem, i když ráno o půl 6 tam stejně nikdo nebude hlídat, ale odpoledne je to blbý, a takovýhle situací je více, proto jsem se ptal zda to půjde nějak změnit, ale asi mám smůlu. Se spoustou nových pravidel souhlasím a nic proti nim nemám, ba naopak, ale tohle si myslím že je pěkná kravina, auto váží nějakých 1300 kilo, je menší než kombíky a už je to náklaďák, prostě kravina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie 607 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 (edited) Tak teoreticky by to šlo udělat jako přestavba zpět na osobní, ale záleží jestli by to výrobce/dovozce povolil a to většinou bývá problém. Řešil jsem tohle u fordu c-max kterej je taky N1 a přestavbou na N1 je papírově jen 4místnej, přesto že má 5 sedadel a přestavba zpět na osobní nešla - ford to nepovolil. Jinak se to asi bude zas měnit a značky doplníještě o dodatkovou tabulku s tonáží, ale hned to nebude. Edited January 15, 2016 by Charlie 607 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Zkusím zatahat za nitky u Peugeota a uvidíme co a jak. Já myslím že tohle zavedli hlavně kvůli těm malým náklaďákům co jsou na řp skupiny B, takový ty kinder náklaďáky, u nich to beru, ale tyhle naše krabice z toho měli vynechat, to jsou normálně rodinný auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajdamek Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Sakra, to se nedostanu domu ani do práce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 (edited) Už jsem to tu zmiňovall někdy kolem Vánoc (http://www.peugeot-club.com/topic/99849-zmeny-a-novinky-pro-rok-2015/ ) - svezou se s tím nejen pick-upy a malé dodávky, ale i různé předělávky typu 307 SW s přepážkou kvůli odpočtu DPH (hlavně je SUPER zákaz vjezdu N1 do rychlých pruhů na víceproudých komunikacích, kde pokud není pod značkou náklaďáku doplněna hmotnost, tak platí pro všechny N1 a vozidlo s konstrukční rychlostí vysoce nad 130 musí jet mezi kamiony). Zatím na to ale s Tranzitem kálím a věřím, že narazím jen na rozumné cajty. Edited January 15, 2016 by Medvěd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Taky to zatím nebudu řešit, a uvidíme, ale je to prostě kravina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Zkusím zatahat za nitky u Peugeota a uvidíme co a jak. Já myslím že tohle zavedli hlavně kvůli těm malým náklaďákům co jsou na řp skupiny B, takový ty kinder náklaďáky, u nich to beru, ale tyhle naše krabice z toho měli vynechat, to jsou normálně rodinný auta. Kinder náklaďák do 3500 kg je snad jen Multikráva, ty různý Nissany apod. sklopky s tuplákama na zadku jsou určitě těžší, tedy na C. Každopádně ta platnost značky B4 od 3500 kg byla rozumná - kde je silnice ve stavu, že neunese auto lehčí než 4000 kg, tak by se měla stejně osazovat značka omezující vjezd VŠECH aut s vyšší hmotností než ....(páč když to neunese dodávku, tak určitě ani Off-road nebo karavan). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Medvěde, bohužel se mýlíš, právě ty malý náklaďáky, Nissany, Renaulty a podobně jsou na B, tudíž do 3,5 tuny, samy máme na firmě jednoho Renaulta, a můžeme mu naložit jen 1500kg max, právě aby se věšel do 3,5T, a třeba firma Cargo taxi která pro nás docela hodně jezdí s "malýma" nákladama tak má vesměs jen tyhle Renaulty. http://www.cargotaxi.cz/nakladni-doprava Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Nové Iveco Daily lze taky do 3,5 tuny. Jedním s takovým k nám vozí nový auta přepravce, má za tím vlek na další dvě (takže celkem 3). Z pohledu českého zpoplatnění dálnic mu stačí dálniční známka, nemusí platit mýto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Když to tak čtu tak běžně po Praze porušuju zákon. Bude to chtít nastudovat nové pravidla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladosr Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 (edited) No ked si si kupil nakladne , tak mas nakladne....ved ho aj tak vyuzivas...... sory no skor ma zaujima , ako u vas cajt vie , ze idem v lavom pruhu z N1... z dialky na oko to nema ako zistit... Edited January 16, 2016 by vladosr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 za jízdy nee, ale on si tě zastaví... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barenst Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 podle SPZ a to je teprve začatek , počkejte až zavedou mýto pro N1 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 někde psali, že jsme vyjímka v Evropě--nemáme silniční daň, takže se můžeme připravit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barenst Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 firemni auta maji silniční daň Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 myslel jsem soukromá auta , pamatuju,že jsem ji kdysi platil za komančů, nějak 544 Kčs ročně to bylo, což by v dnešním kurzu mohlo být kolem 5000 kč a to by stačilo na soc. program pro běžence Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.