Tymros Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 (edited) ahojte, dnes sem nechal udělat geometrii. Podle technika se na 407 nedá nastavit odklon a záklon a protože těm hodnotám moc nerozumím tak prosím někoho zkučeného kontrolu. Díky Peugeot 407, sedan, 2.2, 116kw, r.v. 2004 Edited January 12, 2016 by Tymros Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 (edited) Vpředu jsi měl asi volant nakřivo, protože co na jedné straně přidal, to na druhé ubral. Porovnej si červené hodnoty, jedna byla kladná a druhá záporná, zatímco po seřízení jsou obě shodné (kola mírně k sobě), ale celková sbíhavost se příliš nezměnila, viz hodnotu celkové sbíhavosti před a po seřízení. Vzadu jsi měl příliš velkou sbíhavost na LZ kole (sedřelo ti gumu zvenku???) a zároveň špatný odklon na PZ kole. Takže sbíhavost LZ opravil. Odklon PZ spíše pohoršil, protože zatímco předtím byla skoro v toleranci (-1st13min), po seřízení je ještě více mimo toleranci (-0st57min) . Odklon se asi nenastavuje, ta změna spíše vznikla tak-nějak. Úhel jízdní osy se celkově zlepšil, tedy to jak auto jede po silnici podélně a ne bokem. Shrnutí: geometrie se dělá, když zjistíš, že ti špatně sjíždí kola, anebo když auto táhne do strany a pak po opravě podvozku, ale to je součástí opravy Před geometrií je nutno zkontrolovat vůle, jinak to nemá cenu. Setkal jsem se i s tím, že - ignorovali vůle, když už tam jsem, tak aby si vydělali, - i s tím, že mi chtěli vyměnit čep, který neměl vůli, aby si vydělali. Proto, při stavu dnešních servisů, si dobře rozmysli, zda vůbec půjdeš na geometrii, zda je to nutné, a kam. Edited January 12, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Už jsem se tady určitě zmiňoval, že žádné z aut které jsem provozoval nebo měl ve správě v době kdy jsem ho měl na starosti nikdy nebylo na "moderní" geometrii pokaždé si na těchto vozech kamarád mechanik vystačil z přípravkem z dob svépomocné dílny svazarmu. A vždy dělal jen sbíhavost tzv. na tyč. Nikdy se mi po jeho seřízení žádná pneu nesjížděla nebo že by auto změnilo svoje chování. Pravdou je že seřízení geometrie je podle mne nutné jen pokud se vůz chová nestandartně případně když se některá pneu sjíždí nesouměrně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 u těch dnešních aut se dá měřit jen souosost náprav a sbíhavost--nic víc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 S tou tyčí souhlasím, rychle a levně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tymros Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 auto táhlo trochu doprava proto sem to dal seřídit, vůle na podvozku nebyly a geometrie se dělala u peugeotu. Jinak díky za odpovědi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roura Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Ahoj. Po geometrii mám teď když jedu rovně volant tak o dva Cm na obvodě zatočenej mírně doleva. Bude stačit když na jedný straně třeba o půl otáčky přidám a na druhý uberu ? Nerozhodlí se tím zbytek? Ať tam nemusím znova. Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 tos jel na geometrii a platil proto, abys to doma doladil??, chlapi vzpamatujte se, chleba si taky dopékáte doma?? jeď to reklamovat, je to špatně udělaná geometrie, volant se musí zaaretovat v přímém směru a až pak dělat geometrii!! Péťa and roura 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.