Step123 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 (edited) Zdravím, bratr pořídil P306 1.6, rok 2000. Teplota se mu nedrží uprostřed, jako snad na každém normálním autě, ale kolísá mezi 70 - 90 stupni. Je to u 306ky normální, nebo je termostat KO? A dále, na klimakompresoru (nebo altíku, prostě do vlevo dole, neměl jsem čas to zkoumat) stojí olej. Odkud se tam může brát? Předchozí majitel, shodou okolností soused, tvrdil, že olej mu nikdy neunikal, ale všiml jsem si toho už v den přebírání auta. Díky moc. Edited January 25, 2019 by Step123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJSytic Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 Pokud si neměl čas to zkoumat, tak nevím, jestli bude mít někdo čas ti poradit Peugeoti nejsou "normální" auta. Alespoň ne 6tkové řady v benzínu Kolísání teploty je u nich normální. Počkej v létě, až mu bude teplota v zátěži a v kolonách atakovat s klidem 100°C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 Předpokládal jsem, že tenhle vehikl je tak rozšířenej, že se najde spousta lidí, kteří to už řešili O víkendu to prozkoumáme detailněji. S tou teplotou teda docela čumím, jezdil jsem už vším možným a vždycky byla na středu, v mrazech i kolonách ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 ten olej máš nad klimakompem..? to mohla být lajdácká výměna oleje,nebo si to ustříklo po demontu filtru na dálku bez foto je to věštění z křišťál koule ,to by si se měl trochu i ty zamyslet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 ten tvůj soused se mi líbí--správný Čech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 Soused je starší a opravdu slušný člověk, že by nás nějak podvedl, toho se nebojíme, naopak, řekl o autě spoustu informací, které by mě ani nenapadlo zkoumat ;-) Večer mi to brácha hodí do garáže, tak jsem zvědav, čeho se dopátrám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 sám píšeš, že olej tekl, už když jsi auto přebíral, tak musel téct i jemu , no uvidíš sám, kde to teče, ale pokud do altíku, tak to není dobré... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 (edited) Olej tam neteče, ale stojí. (viz první příspěvek) Teplota teď kolísá i mně, protože z kopce se to nedohřeje, teda aspoň první půlhodinu ne. Soused nasedl a jezdil a neřešil drobnosti. Můžeš to udělat taky tak. Jestli chceš, vyměň termostat. Klimakompresor řeš až na jaře, pokud tedy trváš na funkci klimy, což se často dost prodraží, u staršího auta se často na klimu rezignuje a oprava bude tak za 5 až 10 tisíc. Edited January 11, 2016 by P607Olda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 (edited) Takže stav je takovýto. Utřel jsem to, projel a zdá se, že to chčije z toho modrého čidla, co to je, tlak/teplota oleje? Znáte prosím někdo číslo dílu? Motor NFZ, rok 2000, nebo konec 1999, teď si nejsem jistý, facelift s kulatýma mlhovkama. Edited January 11, 2016 by Step123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velkybanan Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 (edited) Mam takovy dojem ze to je cidlo tlaku na servo.je na trubce odservo rizeni jestli se nepletu.koupit se da jen v peugeotu.pokud neni spatna trubka. Edited January 11, 2016 by velkybanan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 (edited) Trubka snad ne, teče to přesně v místě spoje plastu/kovu, nebo spíš se dokonce ten plast v kovu protáčí. Je to tedy prosím určitě snímač tlaku servooleje? K dostání by snad měl být co jsem koukal. Edited January 11, 2016 by Step123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velkybanan Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 Ono kdyz se podivas tak je pridelany na te trubce a ta je od serva.stalo se mi.neco podobneho akorat se mi odlomil primo v tom miste ci popisujes-udelal jsem mensi havarii :-) vsechen olej ven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 Já teď zkoušel zkontrolovat hladinu oleje, ale za boha nemůžu to víčko otevřít, ani se nehne... A máte někdo přístup do nějakého katalogu dílů? Abych měl číslo dílu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 podle Serboxu je to tlakový spinač řízení 4015 08 bude jen v pežotu při výměně opatrně, musíš držet klíčem šestihran na trubce a druhým klíčem povolit spinač, jinak se může stát, že vylomíš spinač i s kusem trubky nechej si číslo spinače pojistit při nákupu v pežotu přes VIN auta, ale tento spinač se vyskytuje ve všech 306 po face Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 (edited) A 4015 09 je pro jiný typ? Oba jsou dostupné v e-shopech, s tím není problém ;-) Díky moc. // Objednal jsem 4015 08 s požadavkem, ať to ještě prověří podle VIN, tak snad přijde ten správný. //// A ještě mě napadá jedna věc, po zapnutí zapalování něco začne vrčet u stropního světla, co to je? Dočel jsem se, že snad nějaký větrák chlazení snímače teploty kabiny? Edited January 12, 2016 by Step123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miroja Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Ak mas automaticku klimu, tak to je motorcek ventilatora, ktory viri vzduch okolo teplotneho snimaca teploty vzduchu v kabine pre klimu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 ten spinač čísla 4015 08 nahrazuje všechny ostaní typy tlakových spínačů řízení použitých v 306ce, např. typ 4015 02, nebo 4015 09, takže podle Serboxu musí na 100% pasovat, ale pro jistotu jsem napsal, že je lepší ho potvrdit přes VIN nakonec dej sem VIN akouknu se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 tak vyřízeno přes SZ--na všechny 306ky po faceliftu má spinač tlaku oleje řízení OEM číslo 4015 08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 Děkuji za pomoc, do konce týdne zde ještě poreferuji o tom, jak dopadla výměna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Step123 Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Tak vyměněno bez problému, projeto a zatím sucho. Cena té blbosti je cca 9 stovek (originál PSA). Ještě bych se zeptal jako naprostý neznalec francouzů - to mají všichni tyhle starší Pežotci tak nepřesný řazení? Abych tam trefil pětku napoprvé hladce se mi ještě snad nepovedlo. Najeto má nějakých 180k, podle stavu to myslím odpovídá. Brácha předtím jezdil s Mazdou 323, kde šlo řazení úplně všelijak, takže mu to divné nepřijde. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.