Jump to content

ČtyřikiloŠestka SV 3.0 V6 24V man.


Carlo

Recommended Posts

Zdravím, tak jsme konečně našel čas, abych zde přidal i svojí oblíbenkyni ...

Takže jedná se o sedan verze SV 3.0 V6 s motorem XFZ 140kw a 24ventily  :D .

Auto bylo před pár lety zralé na cestu možná tak do šrotu, co se technického stavu týče... Kromě kastle..

Ta má s mým velkým údivem dost zdravý kořínek a o auto muselo být před XX lety docela dobře staráno. Prahy,lemy atd jsou v pořádku. Akorát blatníky začaly zevnitř kvést - kastle nikoliv... 

Naštěstí se auto dostalo k majiteli, který ho vytáhl z toho opravdu nejhoršího a připravil mu tak ještě nějaký ten čas ježdění po silnicích  :)  .

Auto mělo pár lehčích nehod na přední část, ale vždy jen plechařina... 

Já jsem to koupil těsně po jedné nehodě (od předch.majitele) se srnkou.

Podle CEBIE kilometry hází sem a tam, ale podle propočtů má najeto někde kolem 300tis.km.

Byl do dovoz z Rakouska, ale už v roce 2001 .

Tak a teď k technickému popisu auta... Co se udělalo nebo bude dělat.

Takže v posledním roce se na autě udělalo :

- nové brzdy : vepředu BREMBO z coupe a vše (předek i zadek + lanovody) od ATE

- sportovní pružiny a tlumiče od KONI = - 40mm

- všechny nové silentbloky motoru

- nové zapalovací cívky 

- svíčky NKG iridium Power

- origo uhlík filtr kabiny

- naplnění klimy - snad nebude ucházet... zatím chladí (už půl roku)

- sportovní sání (uděláno přes jednu mlhovku) - auto je po srnce už bez ostřikovačů světel a mlhovek...Jinak je od SIMOTY

- OCT - Oil Catch Tank - na výpary ze skříně... 

- zatím vykuchaný výfuk nějakým chytrákem.... Ale pomalu se to vrací do únosných kolejí... Ale zvuk docela OK  :super

- sportovní olej i v převodovce

- motorák byl 10W60 závodní.... Ale vrátil jsem se k Shellu 5W40 - mám osvědčená i aditiva na tření, při každé 2 výměně oleje... Olej měním vždy mezi 5.000 - 8.000km  :super  :super  :super , filtry buď origo nebo od Purfixu (v podstatě origo) . CO se týká spotřeby oleje, tak na posledních 8.tis.km ubylo zhruba čtvrt deci oleje .... Ale spíš nic, takže olej naštěstí nepapá a to je na svůj věk a kilometry velice pěkné...  :D

- budíky z coupe s chrom.rámečky a ukazatelem teploty a množství oleje + ostatní samosebou...

- brzdová kapalina ATE blue POWER 

- přetěsněna víka ventilů a olejová vana - motor je hezky suchý zvenku  :D a zespodu

- rozpěrná tyč na předních tlumičích - z coupečka

- původně 16" alu z 307 s 20mm podložkami a gumami nankang ns-2r - lehce závodní pneu se super vlastnostmi 

  nyní 17" challengery s 25mm podložkami kvůli brembům a zimní pneu ( původní DOTZ 17" mi ukradli...) , takže ještě musím shánet jednu sadičku na léto ....  :( - snad dopadnou R16 Et12 z coupe.

- vzadu na kufru origo decentní křídlo v barvě

- nové blatníky, nárazník, mřížka, kapota, podběhy s lištami místo blinkrů z face 406 . Vše konečně v laku...  ;)

- teď akorát nové koberečky a nějaký srandičky.... na Vánoce :-)

Připravované kravinky :

- výměna stabilizačních předních tyček (během ledna)

- výměna pouzder stabilizátoru (během ledna)

- chip ř.j. (během ledna) - NELZE !

- sehnat pěknou sadu kol 16" co půjdou bez podložek a budou to asi límcáky - nebo R16 orig z coupe  ET12 R16 z coupe sou doma.

- čalounění zespodu kapoty

- vyřešit komplet výfuk (udělat průchozí KAT místo jen vykuchaného) a pár tlumičů, at to je slyšet, ale ne moc... - Nyní jen roura od předu dozadu 76mm a jeden koncový tlumič - možná dodělání klapky na výfuk...

- výměna brzdových hadiček (sehnat z coupe delší kvůli brembum... těm origo to nedělá dobře - jsou trochu kratší...)

- vyřešit lehké sáknutí servo hadic...

- repase předních brzdičů

- výměna čepu řízení

- přidělat lízátko z ESPACE (už mám, jen přidělat a trochu oživit)

- postavit muziku - už mám, ale není čas...   :D  :D  :D  (jen subáček do kufru se zesíkem a kapacitorem... + zadní repro)

- výměna jednoho lanovodu ... Prostě bolest 406tek....  :o

- dodělání chladiče oleje  - celý set .... Ten olej trochu trpí na dálnicích například... Nedej bože při jízdě po okruhu  :) - nyní v řešení !

- rozlěštění zbytku auta, kde není nový lak a rozstřik... až po zimě nejspíš...

- asi dodělání tempomatu - z origo 

- sehnání jiných sedaček - stejných předních ptž nevyhřívaj - dečky budou na kaši , nebo to nechat opravit... - našel jsem ve skladu dečky.. ...takže až budeš čas tak se to udělá ;)

- sehnat jiné přední tlumiče - sportovní

- výměna zadního uložení stabilizátoru

 

Jak to zkrátit ? :-)
Auto má i s nájezdem km super motor - má sílu a krásný zátah včetně super zvukového projevu.
Spotřeba je únosná- cca 9litrů a to s ježděním po městě a podobně - rozhodně se ale nesnažím docílit nejmenší spotřeby - proč bych si asi jinak pořizoval 3.0 V6 . Liju N95 nebo lepší + aditiva. Výkon papírový není nikterak závratný - 140kw , srovnatelný na 100procent s novějšími 3.0V6 152 a 155kw ve 406 4 407. Díky manuálu je jízda uplně o něčem jiném a výkon je tak lépe využitý, není to prostě takový komfort  :D 

 Sice to není v kůži, ale jelikož jsem ji měl v jiné 406 ,tak po ní už netoužím. Jinak je zde klima,výhřev sedadel,abs, imobilisér s kalkulačkou :-) , roletka zadního skla, CD měnič, tuhost sedadla, super zamykání.....,a další věci - bohatě stačí na delší cesty .
Auto jsem si pořídil jako víkendovku a auto na dlouhé trasy.
Auto hned topí i bez nezáv.topení a klima na max vymrazí auto  :) 
Zatím jsme maximálně spokojený . Jen je potřeba pravidelně auto udržovat.  :roker 

 

Toť asi vše k mé lásce   :mad:   :D   :papa 

post-46816-0-75705400-1452375997_thumb.j

post-46816-0-63975500-1452376017_thumb.j

post-46816-0-21571900-1452376073_thumb.j

post-46816-0-18594500-1452376134_thumb.j

post-46816-0-19804400-1452376171_thumb.j

post-46816-0-30890200-1452376254_thumb.j

post-46816-0-98936500-1452376277_thumb.j

post-46816-0-36141900-1452376302_thumb.j

post-46816-0-24354000-1452376338_thumb.j

post-46816-0-06979400-1452376366_thumb.j

post-46816-0-32590700-1452376409_thumb.j

post-46816-0-11819400-1452376451_thumb.j

DSC_0416.jpg

Edited by Carlo
Link to comment
Share on other sites

Ale třeba ještě uvidím... kdyby z 607, tak bych si koupil nový... Cena někde kolem tisícovky.

Tak mě se to z ESPACE líbilo... ze 607 je takový decentnější a z cupry se blbě shání a je drahý.... Tohle z renaultu je zase gumový skoro a hodně ohebný :-)

 

 

Necituj přímo předchozí příspěvky! Děkuji

Edited by minimaxa
Link to comment
Share on other sites

Děkuji, právě proto jsem chtěl sedan V6 v manuálu, protože jich moc není a na silnici je to dokonalý sleeper :mrk  . Přišlo mi už zbytečný honit se za výkonem u slabých motorů.... Lepší koupit už silný motor než sypat někdy i statisíce jen na úpravu obyčejného agregátu.... A hlavně už jsem chtěl zase benzín... Nafta není špatná, ale není to na závodění :)  . Objem se špatně nahrazuje...  :)

Edited by Carlo
Link to comment
Share on other sites

Carlo : hlavně máš výhodu, že to auto měl člověk který toho udělal docela dost takže máš hodně vecí z krku.. :)

 

Jinak nafta má obrovskou výhodu, že to žere málo.... osobně mám doma oboje a vím co který auto umí. :)

Link to comment
Share on other sites

No teda barevny je to dle fotek pekne a prace na tom je (a bylo) taky mazec hodne .... Jinak to sani mam podoibny nebo mozna stejny jen ne pres mlhovku :)

 

PS.: doporucuju fotky max 640*480 dal jsem si to na fullscreen a stejne jsem musel vsude scrollovat ..

Link to comment
Share on other sites

No tempomat bych chtěl do budoucna... Palubní PC to asi nemá i když dneska při těch zkratech s baterií se na mě ten diplay rozsvítil vším co umí  :D  :D  :D . Chtěl bych origo rádio kvůli měniči a páčce... 

John : No však proto jsem si to pořídil, protože tam je kus práce na tom autě uděláno, takže sem tam nějakej ten detajlík jen pořešit a konečně mám auto co mi vyhovuje po všech stránkách a můžu si ho už jen mazlit... V blízkých časech se ho nehodlám zbavovat ani za nic  :bojim  , doufám že už u mě vydrží i kdybych si pořídil další auto   :)

Link to comment
Share on other sites

Tak příprava tam na to v podstatě je... Jen jednotku a pár čidel pod pedály,  jednu vakuovku :D  a páčku a můžu drandit   :D  (v podstatě jen přehození z jiného staršího V6 )   :mrk

John : právě, má to elán, kterej už dnešní auta nemají a nebudou mít.. už jenom kvůli menším a menším motorům... 

Třeba jako máme na firmě 508 GTI full výbava , jako svezení pěkný ale to je tak všechno...  Stejně to je jenom v automatu a 150kw u mě vypadá teda jinak :-D . Ale komfort super... I když na full 607čky třeba 2,7hdi to komfortem stejně nemá :)  . 

Nic není co bývalo, tak to bude vždycky  :D . I když by se mi teda do budoucna líbila C5 full s 3.0 HDI :roker   :mad:  .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...