Jump to content

306 WJY - nejspíš vypínací ložisko???

xbata

Recommended Posts

Zdravím, švagr jel s naší 306 a najednou problém. Líčil mi to: prostě jsem chtěl přeřadit, ve spojkovym pedálu luplo a už se nevrátil.. Ještě se mu povedlo tam vrazit kvalt a na ten dojel až domu. Měl jsem za to, že je to lanko, protože to už bylo načatý.. po výměně ale beze změny.. To "táhlo" co čimí z převodovky je volný, dá se s nim kroutit tam a zpátky a taky tahat nahoru a dolu. . Je to vypínací ložisko? Jak moc složit je jeho výměna? dokážu to s pomocníkem udělat na dvorku? Rád si všechno dělám sám.. Otec vždycky s něčím jede rádo by ke známému mechanikovi a ve finále, když člověk vidí co s tim dělal, má člověk chuť mu jít pochc..t vrata.. nejsem mechanik, ale když se ta spojka nechtěla sama vracet a ten dotyčný to vyřešil pérem (jak se spartakiádního lehátka) napnutým mezi táhlem spojky a chladičovou stěnou... Tak to už tam bylo asi něco špatně dýl, ne? Jen jde o to, jestli se teď nenapáchala další škoda a nebo je to jen to ložisko.. 

No nic.. teď teda čím to je? může být? 

vypadá to na ložisko protlačené do přítlač. talíře :myslim bude to chtít sundat poloosy, převodovku a prohlédnout...,podle popisu je to na výměnu komplet spojky, nee jen ložiska,  dá se to udělat i na dvorku (i když v této zimě nevím nevím :) ), doporučuju při opravě postupovat podle knihy Jak na to-- tam je výměna spojky popsána...

Zaprvé bych změnil servis.

Za druhé si myslím, že se ložisko rozsypalo a čeká tě výměna. A když budeš mít dole převodovku tak výměn zrovna celou spojku. Taky jsem to tak měl, akorát já ještě mohl řadit, ale ty zvuky, co se z toho linuly...

A udělám to sám? Převodovku jsem vyndaval jen na multikáře. Někdo mě strašil poloosou, ramenem a já nevim čím ještě, že musí pryč.. Ale já myslim, že kdybych si to připravil, týden se živil špenátem a vzal si k ruce kámoše se svalama, dalo by se to vytáhnout nahoru, ne?