Jump to content

Problém s 1.7 CRDi zdochýna


JakubkoSK

Recommended Posts

Zdravím viem že to nieje peugeot ale rodičia majú tento motor v Kii a či za studena či za tepla to zdochína mám podozrenie na vodu vo filtri a tak chcem opítať ako ju vypustiť a kde ak teda niekto vie A ak vás napadá iný problém prečo zdochína tak napíšte prosím. Nafta zo slovnaftu skoro plná nádrž. ďakujem

Edited by JakubkoSK
Link to comment
Share on other sites

To prave neviem tak som povedal ocovi nech kupi aditivum do nafty na benzinke + išli do obchodneho centra tak to bude v podzemnej garaži teraz tak sa uvidi či to pomôže. Ale ak nie tak by som asi skusil ten filter neviem na 100% či bol meneny keď to bolo v autorizaku nebol som pri tom :P A mam otazku keďže s tym autom nejazdim ako dlho to pri tej teplote cca -12 žhavi? Mam podozrenie že neako veľmi skoro naštartovali to auto ( neviem kto šoferoval asi mama).

Link to comment
Share on other sites

  Předpokládám že když je plná nádrž tak je tankováno v průběhu posledních dnů?  A že od konce letní nafty bylo tankováno několikrát aby se dalo vyloučit smíchání letní nafty se zimní naftou. 

  Budeš muset prohlídnout nádobku toho naftového filtru. Někde na dně nebo blízko u dna bude hlava šroubu nebo drážkované kolečko a tím se bude nechat vypustit nafta z filtru a jak ji vypustíš tak by jsi se měl zbavit i vody pokud tam nějaká je. Nebo druhá možnost pokud si nejsi jistý jestli je filtr vyměněný tak vyměnit filtr a při té příležitosti odsát obsah nádržky filtru a nádržku trochu vytřít hadrem ale aby hadr nepouštěl chlupy.

 

Hele sice to je od hyundae ale jsou to sourozenci jako Peugeot a citroen    http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=116&t=26058&hilit=filtry+1%2C7CRDi&start=15       tak třeba by to mohlo bejt něco takového.

Edited by Vena garážmistr
Link to comment
Share on other sites

tankované v piatok a išli nanom až dnes resp pred 2 hodinamy cca. Tankujú až keď zasvieti rezerva takže nafta tam bude zimna aspoň dufam že už mali zimnu na benzinke. No a čo s týka filtra tak ten neviem ani kde na tom aute je budem musieť pohľadať... S tým žhavením nevieš ako to je? Ak nie vyskúšam keď auto bude studene...

Link to comment
Share on other sites

  Mělo by to být   DLE  ČSN EN 590       ale nedaří se mi najít odkaz na znění této normy, tohle jsem vyštrachal z ropáckého sešitku co mi zbyl z vojny kde jsem dělal kurz obsluhy čerpacích stanic.

 

 

Letní motorová nafta třída " B " v distribuci   od 15.4 do 30. 9

 

Přechodová motorová nafta  třída " D " v distribuci od 1.3 do 14.4 a od 1.10 do 15.11 s filtrovatelností nižší než -10°C

 

Zimní motorová nafta  třída " F " v distribuci od 16.11 do 28.2 s filtrovatelností nižší než -20°C

 

Tato distribuce je povinná. Kontroluje ČOI

 

Pokud je pokles teplot větší nejsou prodejci povinni zajištovat odolnější naftu.

 

 Arktická motorová nafta má filtrovatelnost nižší než 32°C

Link to comment
Share on other sites

Tak tieto predpisy niesu nadarmo a malo by niečo podobne platiť myslim; No rodičia prišli domov už bez problémov necukalo ani nič podobne. Auto stálo v meste v teple podzemná garáž a otec tam dolial jednu plechovku aditíva cca 2,5 deci. Zajtra vyskušam studeny naštartovať ja že čo a jak...

Link to comment
Share on other sites

No tak cez noc vychladlo auto a zasa nechyta. Resp ani na voľnobeh sa to neudrži a zdochne. Auto sme teda museli odtiahnuť do servisu na noc nech sa zohreje. Musí sa roztopiť všetko a zajtra na vymenu palivoveho filtra uvidime či to zaberie... Mám otázku palivový filter je v Kii Sportage 2013 niekde pri motore?

Link to comment
Share on other sites

ve filtru by žádná kaše neměla být, protože pak zamezí průtoku nafty...,aby se kaše nevytvořila, je třeba před zimou filtr odvodnit, nebo vyměnit vložku filtru...,hlavně pak používat v mrazech zimní naftu, nebo naftu aditivovat přípravkama  k tomu určenýma, jenže pokud nafta ve filtru zparafinuje, protože je letní a prostě není na mrazy stavěná, nebo když zmrzne kondenzovaná voda ve filtru, protože ho nikdo neodvodnil, je pozdě dávat zimní aditiva do nafty, auto se musí dát do tepla, vložku filtru vyměnit, potrubí nafty profouknout vzduchem a naftu dát zimní, nebo nalít do nádrže zimní aditivum, pak systém odvzdušnit a mělo by to jet...

 

je to jako mít v ostřikovači letní směs a ta zmrzne--pak taky nepomůže jen nalít směs zimní :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...