macik.83 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ahoj, automat mám v autě prvně. Chci se zeptat, když dojíždím a stojím v křižovatce, mám stát na D, nebo to mám hodit na N a stát na brzdě, či zatáhnout ruční brzdu? Co je pro převodovku lepší? Pak se chci zeptat, doma spíše parkuju z kopce, je lepší, když parkuju na P, zatahovat i ruční brzdu? Díky za odpověď. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 (edited) Myslím že to že stojíš na křižovatce a máš zařazeno " D " a při tom stojíš na brzdě případně zatáhneš ruční je dostačující. Ta převodovka je stavěná na ten provoz a když zastavíš a sešlápneš brzdový pedál je to podobné jako by jsi sešlápnul spojku u manuálu zkrátka převody se rozpojí a kola v převodovce se jen unášejí v okamžiku kdy povolíš brzdu a přidáš plyn tak se vše zase spojí a jedeš. S tím parkováním bych řekl že to autu neublíží pokud stojí v kopci když mu pomůžeš ruční brzdou navíc 807 jsou což už zde bylo asi také řešeno na ruční brzdu náchylnější pokud ji nepoužíváš tak zatuhnou lanovody a je to zbytečná práce s obnovením jejich funkce. Omlouvám se pokud to je pro někoho laicky napsané ale myslím si že je to dost názorné pro člověka který se s automatem zžívá. Ještě doplním, teď jsem si vzpoměl, že nám v práci na školení kladou na srdce že busy zázračné kvality SOR musí mít pořád zařazeno během jízdy a při stání v zastávce nebo v křižovatce se nemá manipulovat s ruční brzdou protože při " zatažení " ruční brzdy bus přehodí program a rázem se zvedá spotřeba. Při stání u semaforu se sešlápnutou nožní brzdou a zařazeném " D " ukazuje spotřebu cca 2L/ H a když mu přidáš resp. zatáhneš ruční a uvolníš nožní brzdu tak ukazuje spotřebu 4 L/ H při zařazeném " D " Edited December 22, 2015 by Vena garážmistr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Taky mě v práci čeká po novém roce Supík v automatu (holt kulaté lopaty se jaksi zapomněli zeptat, co by preferovala) tak je možné, že se budu hlavně v počátku ptát na různé "triviality" jako jeliman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzavel Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Na křižovatce nechat "D", nedávat ručku (resp. je to nesmysl). "N" jsem dal snad jen v garáži když jsem potřeboval s autem hýbat. Při parkování dát "P" a zároveň zatáhnout za ručku (automatu se odlehčí). Ne že dáš "P" sundáš nohu z brzdy a potom zatáhneš ručku . Doporučuji to co jiní ne a to měnit pravidelně olej + filtr (cca co 60t Km) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mira2B7 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Pokud ma starsi model se 4st automatem tak filtr moc nevymeni bo ten je uvnitr prevodovky a meni se jen pri repasi. Jinak rucku doporucuji zejmena pokud auto parkuje ve svahu protoze v poloze P se zasune trn do prevodovky a auto svou vahou trochu popojede a opre se o ten trn. Pote kdyz chces zaradit jde to dost ztuha v zavislosti na stoupani. Takze pokud parkuji na rovine davam jen P pokud ve svahu davam rucku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrafik Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Pořád na D. Ohledně funkce převodovky, měničové, tak na D pracuje pořád. Proto tě udrží v kopci i bez brzdy. Ručka v kopci je samozřejmost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macik.83 Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 díky, zdá se to banální. ale pro mě dost důležité info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pe.Tr Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 nějakej trabl prevodovkou? je to jak pise Mira , N nepotřebuješ skoro vubec , P vzdy po jizde jinak porad D nebo R , rucka jen v kopci před zařazenim P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macik.83 Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Nene. Vše funguje jak má, jen se uživatelsky ptám, tak abych jí odlehčil. Díky za tvůj zájem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xpetrix Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Vitaj a hlavne nezabudni tiez na rozvody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pe.Tr Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 xpetrix, ma je čerstve hotove vcetne remenu prislusenstvi a vsech napinaku , kladek a tlumiče vibraci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macik.83 Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xpetrix Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 (edited) Ja som mal problem najst cloveka,co by sa do toho pustil. Edited December 22, 2015 by xpetrix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dusan2 Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Koľko ťa stály tie rozvody ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xpetrix Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 Uz si nie som isty,lebo to bude 5 rokov...,ale nejakych 500€,material+praca+napln do chladica.Ale je v tom aj drazkovy remen.Neskor sa menila napinacia kladka+tlmic vibracii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 23, 2015 Share Posted December 23, 2015 díky, zdá se to banální. ale pro mě dost důležité info nejsi určitě sám, koho to zajímá, další povoz bych chtěl s automatem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pe.Tr Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Péťa Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 Ano, diagnostika u Dr. Chocholouška by pomohla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitka+Jirka Posted December 24, 2015 Share Posted December 24, 2015 . super! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macik.83 Posted December 24, 2015 Author Share Posted December 24, 2015 Zažil jsem na vlastní kůži znalce, který dal P, šlapal na plyn a nadával že stojí. Po vysvětlení co má dát, mi vysvětlil, že P si odvodil že TO POJEDE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.