simima2 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 Zdravím. Dnes jsem jel po dálnici asi 250 km úplně bez jediného náznaku problému. Potom motor párkrát zacukal, začal ztrácet výkon a nakonec se při přidání plynu úplně začal dusit. Zastavil jsem, motor okamžitě chcípl a už nešel nastartovat, občas na chvíli chytne, ale jde absolutně nekultivovaně a po chvíli zase chcípne, takže domů dotaženo nakonec na laně. Dva poznatky co k tomu mám - zjistil jsem prázdnou nádobku s chladící kapalinou, je vidět hladina úplně dole kde nádobka přechází v hadičku. Nemusí ale souviset s problémem, dlouho jsem jí nekontroloval. Druhá věc, při tom prvotním zacukání se mi objevila na displeji navigace hláška Závada systému recirkulace výfukových plynů (FAP), následována oranžovou kontrolkou motoru. Nicméně to hned zase zmizelo. Přikládám i odkaz na video pro představu. https://youtu.be/NeR9iv6_Cc0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 (edited) Citujem.......hláška Závada systému recirkulace výfukových plynů (FAP), následována oranžovou kontrolkou motoru...... Recirkulácia výfukových plynov (cez ventil EGR )a ich čistenie filtrom pevných častíc (FAP).....nie je jedno a to isté ! A ty máš pravdepodobne zaseknutý EGR ventil - vždy otvorený,keďže FAP nemáš Edited December 21, 2015 by ferinko2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tova Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 Ahoj, mam podobny problém... Uz startovani bylo natřikrát, ale pak ok, cesta cca 15km. Cesta zpet asi 2km, stále ok. Ovšem pak neslo startovat, stiplavy bily dym. Bud to hned chcipalo nebo to nereagovalo na plyn nebo se to jen vic dusilo. Po chvili se daji otáčky vytahnout nad 2000 a da se s tim (porad při otáčkách 2000-3000) popojet. Asi hodinu jsem to nechal stat a každých 15min zkousel, zda se to nezlepšilo (mezi tim jsem vyhazel kufr, pripravil si oko na tazeni, lano,...). No a po hodine jsem nastartoval a uplne normalne a bez problemu odjel a jezdil tak 3 dny. Dle servisu Peugeot jde o vadny EGR ventil. Nejsem kutil, sam ho neucpu, nevymenim, nevycistim. 8.300 za novy mi prijde zbytecne moc. Najde se v okoli Brna někdo jako straki? :-) Umel bych si představit například demontaz EGR, ultrazvukove vycisteni a opětovnou montaz. To same klidne i se vstrikama. Diky za info. tova Mickeys 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simima2 Posted December 21, 2015 Author Share Posted December 21, 2015 Tu hlášku co se mi objevila na displeji a psal jsem jí výše jsem nepopletl, to jsem opsal přesně to co se mi objevilo (mám v RT3 češtinu, tak pravděpodobně jen chyba v překladu), bylo mi jasné že je nějaký nesmysl už to FAP v závorce, když mám motor bez FAP filtru. S tím zaseklým otevřeným EGR ventilem jsi mi udělal radost, bál jsem se že už jsou po smrti vstřiky, čerpadlo nebo nějaká podobná katastrofa. Doufám že to bude vážně ono, ještě zbývá vyřešit dilema zaslepení / výměna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.