Jump to content

Testík pro dříve narozené, ale nejen pro ně.


Recommended Posts

jo,tehdy ještě před sametem benál z 7 kč, to by se dobře živila V6 3.0 i....

mladším roku výroby tady nahodím,že komáři předali v zimě 89-90 novým klíčařům Čr s deficitem rozpočtu

s celkovým schodkem  -5 mil kč /rok 

 

dneska je to cca 155 tis kč na hlavu každýho.....x 10.5 mil obyvatel.....

Link to comment
Share on other sites

8 bodiku a mam "problem" s prumernou cenou skodovek. V roce 1989 se urcite jeste doprodavaly tzv. M-kove modely 125/135. Cena v testu by odpovidala jen kdyby se prodaval uz jen Favorit, takze spravna odpoved ma byt dle meho jina.

To Mysut - k tomu statnimu dluhu: propiskou se malujou cisilka hezky, realita ale byla takova, ze kdyby nebyl rok 1989 a "Sametova revoluce", komanci by to ekonomicky nebyli schopni ustat - proto se taky cely slavny RVHP rozlozilo jak domecek z karet (nebo si snad myslis, ze kdyby citili, ze by mohli byt u ziskoveho vesla dyl, ze by to v celym Ost-bloku vzdali bez boje?).

Edited by Medvěd
Link to comment
Share on other sites

8

Těžká byla ta otázka na cenu škodovky. Š100 se dlouho držela na 45000, a pak s příchodem Favorita to celkem rychle, za pár měsíců, stoupalo na asi 150 000. Takže odpověď 86000 jsem neočekával.

A nevěděl jsem bankomaty. Tenkrát se nepoužívaly, hlavně v malých městech.

Link to comment
Share on other sites

Medvědě, ohledně čísílek a hausnumer je tady ČSú - statistický úřad .

Nic v tom nehledej, nebylo to k ekonomické situaci ani k politice.jen zmínka.

Celou  ekon. s vývojem a průběhem a aplikací do mě valí ekonomka ve škole  mezi právem a sociálnem.

Link to comment
Share on other sites

jo,tehdy ještě před sametem benál z 7 kč, to by se dobře živila V6 3.0 i....

Tak já si naopak myslím, že by ses z toho zbláznil a během roku by tě sežrala. Při ceně 7 Kčs za litr a průměrné mzdě 3170,- měsíčně, sis za jeden plat mohl koupit 452 litrů. Dneska je průměrná mzda 26 287,- a schválně si spočítej, kolik benzínu si za to koupíš dneska při ceně 30kč / litr.

Link to comment
Share on other sites

Paradoxní bylo, že na naftu nebyla spotřební daň (protože naftová nákladní auta vlastnily soc. podniky), takže byla za polovinu ceny benzínu. A kdo měl to štěstí a koupil si Avii, tak jezdil levněji než v osobáku.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Paradoxní bylo, že na naftu nebyla spotřební daň (protože naftová nákladní auta vlastnily soc. podniky), takže byla za polovinu ceny benzínu. A kdo měl to štěstí a koupil si Avii, tak jezdil levněji než v osobáku.

U nás (Dopravní podnik) jezdil kluk s cisternou a vycházelo mu cca 200 l měsíčně úspora. Kdyby to přiznal, tak by mu spotřebu skrouhli, takže jsme se dohodli, že mám ve svém okolí pár kluků, co si dotáhli z ciziny naftové povozy a všici jsme se měli dobře.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...