marsamil Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Máte někdo zážitek z výměny zadních brzdových disků na 5008? Já teď budu měnit, protože byť jsem předpokládal, že více budou opotřebeny přední brzdy, opak byl pravdou. Bohužel na levém zadním už jsem částečně kov na kov, takže musím měnit i kotouč a nejen desky. Průšvih je, že zadní kotouče jsou konstrukčně řešeny včetně nalisovaného ložiska a proužků čidla ABS, takže vycházejí skoro 2x dráž než přední. Zatím jsem narazil na teorii, že je to z důvodu elektronické ruční brzdy a "hill assist" přibržďování. Nemáte někdo montážní návod na výměnů kotoučů? Je potřeba nějaký speci stahovák? Můj servisák (mimo Peugeot) si není zcela jist, jestli na to bude mít vše, tak jen zjišťuji info než si to nechám zpola rozebrat. Díky P.S.: Brzdy měním po 80000km, protože jezdím jako čuně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaC2 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Pokud ti zadni brzdy odesly drive nez predni, tak tam asi neco bylo spatne. Ta brzda vzadu musela pribrzdovat, jinak to neni mozne. Na druhou stranu, pokud jde jen o to, ze mas po 80.000 sjete zadni desky a nikolik kotouce, tak by to bylo ok. Ale mluvis i o kotoucich, tak predpokladam, ze kotouce jsou taky ojete. Co potrebujes je pripravek na zatlaceni pistu v zadnich brzdovych trmenech - musi se zasroubovat a pak neco na stazeni kotouce s nabojem z čepu, nejlepe stahovak na to urceny . Po vymene by nebylo spatne pres diagnostiku zkalibrovat rucni brzdu, pripadne vymenit brzdovou kapalinu (PSA doporucuje menit co 2 roky) v okruhu a odvzdusnit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elton Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 (edited) U 5008my se většinou sjedou zadní brzdy dříve, diky ruční brzdě. 80000 je dost, u bejvalky vydržely 65000. Edited December 16, 2015 by elton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaC2 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Mam stejnou brzdu na C4GP a vlastne celou napravu. Kotouce jsem menil ve 195.000km a to jen proto, ze jsem menil celou napravu, na ktere ty kotouce byly skoro nove a mel jsem je k tomu, jinak ty kotouce jeste nebyly sjete pod mez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinecondrej Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 poškodil kotouč, protože sjel destičky na železo, jinak by kotouče asi v poho. Zadní destičky jsem měnil v 80000km přední odhaduju že těch 100000km na nich dám (musel jsem měnit ve 40000). Zadní se sjíždí dříve prý kvůli stabilizaci a dalším brzdovým asistentům. Jinak prý se musí nastavit po výměně asi ručka přes DIA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pacho69 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Já byl na servisce teď. Vpředu jsem měnil destičky, technik je odhadl tak na 5tis km, kotouč je tak na polovině (byl měněný v záruce kvůli vibracím asi v 12tkm). Vzadu je kotouč taky tak na polovině, destičky mají ještě třetinu (prý ještě nejmíň 20tkm vydrží. Obvykle parkuji bez ručky, na parkovací brzdě jen mimo domov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 HonzaC2 195 tisíc na jedny kotouče a ještě nebyly sjeté pod mez?? a nějakou jinou pohádku nemáš? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaC2 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 (edited) Ozzy, nejak nemam potrebu se k tomu vyjadrovat Jestli je chces videt, mam je doma v garazi na stare naprave, muzes se na ne prijet podivat. A pokud chces jeste nekomu rict neco o pohadkach s brzdama, zkus to tady http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=10&t=6605 tam ma nekdo i 270.000 Ono je to dost o tom, kdo jak jezdi. Edited December 16, 2015 by HonzaC2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 PSA má u svých kotoučů předepsáno sjetí z každé strany max. 1mm, už jsem teda něco viděl, ale toto ještě nee--musím se furt učit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 (edited) já chci foto, please ,se šuplerou .... dojet se podívat můžu.Stejně se chci zastavit ještě tento rok v Ricaru ,na V6 mi něco chybí a tam je jedna kára na ND Edited December 16, 2015 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marsamil Posted December 16, 2015 Author Share Posted December 16, 2015 Takže říkáte, že bez dia se po výměně neobejdu? Předpokládál bych, že se bude sistém kalibrovaný prostě momentem utažení ručky, čili že zatáhne a skončí prostě dříve... A ten návod ev. dop. konkrétního stahováku taky nic? Opotřebení brzd je jistě dáno mým stylem jízdy a ano, vlevo vzadu je to kov na kov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Při výměně samotných destiček na zadní nápravě, se žádná diagnostika nebo kalibrování brzd nedělá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinecondrej Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 (edited) při výměně zadních destiček se musí něco nastavovat přes diagnostiku (asi ruční brzda) to je info z autorizovaného servisu. Už si nepamatuju přesně cenu, myslím že prohlídky jsou okolo 6000,- a s těma brzdama to bylo do 8000,- Věřím, že si aut. servis nevymýšlí, jedině že by to technik blbě vysvětlil. Asi není nic jednoduššího něž tam zavolat a zeptat se Edited December 17, 2015 by martinecondrej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 HonzaC2 citace: Ono je to dost o tom, kdo jak jezdi. to určitě, někde jsem se dočetl, že nejdelší přímý úsek silnice na světě je v Austrálii (145.5 km) , tak tam by asi mohl najet i milon bez opotřebení zad. brzd ber to s humorem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brutall Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 (edited) Ještě jednou o výměně brzdových destiček zadních brzd. Včera jsem, díky tomuto vláknu, kouknul na zadní destičky a byl jsem zděšen. Opravdu se opotřebovaly dříve jak přední. Byly téměř bez obložení. Zeptal jsem se tedy, v domění, že bude třeba nějaká kalibrece přes diagnostiku, v autorizovaném servisu Peogeot, zdali by a za kolik provedli výměnu, nejlepe ihned. Za "krásných" 2450kč. odhadnuté ceny technik vypsal zakázkový list, predal jsem mu klíč od vozu a auto s přetaženým igelitem přes sedačku zmizelo v dílně. Prace byla na hodinu, podle zakázkového listu. Během teto doby, čekání v "šourumu" jsem se samozřejmě technika zeptal zdali je potreba kalibrace přes diagnostiku. Ze začátku ani nechápal na co se ptám. Potom ,když pochopil otázku, řekl, že se to nedělá. Není prý potreba. Edited December 17, 2015 by brutall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pette Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 desky jsem měnil cca v 70 000km zadní byly ko, přední by ještě vydržely, ale vyměnil jsem je hned abych nezapomněl a nesjel na doraz . cena za ATE cca 2000,- za oboje a nic se nemuselo nastavovat ruční brzda si dojela sama kam měla jen roztáhnout písty pomocí uni př. který má každý servis, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laďa Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Zdravím, jak používáte automatickou brzdu při rozjezdu? Rozjedete se ze zabrzděným autem a necháte brzdu aby se sama odbrzdila, nebo auto odbrzďujete před odjezdem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek171076 Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Odbrzduju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie Rose Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Ahojky, nechávám auto při rozjedu samo automaticky odbrzdit, pouze při rozjezdu z kopce někdy sám odbrzdím a nechám auto samo rozjet. Mám najeto cca 33 000 km a přední i zadní brzdy mají ještě takových 80%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinecondrej Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 ťuknu do pedálů spojka, plyn brzda se odbrzdí a jedu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.