Jump to content

1,8TD Padá nafta


Bhellion

Recommended Posts

Nazdar chalani.
Potrebujem poradiť.
Mám Peugeot 405 1,8TD r.v.91. cca pred mesiacom mi začala padať nafta. Trvá jej to 9-12hodín. Palivový filter som včera vymenil, hadičky podoťahoval. Po 5 hodinách státia nemá problém naštartovať, ale po tých cca 9 hodinách je to 30 sekúnd točenia než sa chytia prvé dva valce... Potom sivo biely dym...
Nafta mi nikde netečie, len okolo vstreku som si všimol mokro viď foto.
Vie mi niekto poradiť ako sa k tomu dostať.
 
PS.: pri baterke mám umiestnený filter LUCAS 902 s pumpičkou. Ani niekoľko minútové stláčanie neskráti dobu štartovania......

 

Vopred ďakujem za pomoc....

post-15569-0-03490700-1450083801_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Napadá ma len nafta..... nič iné nemá takú pomalú zotrvačnosť..... po 4 -6 hodínách naštartuje na 2 otočenia, inak štartuje na brnk, ale po 9-12 hodinách (noc) štartuje až po 30 sekundách... aj to tak, že ako keby najskôr len jeden valec potom druhý a potom chytí.... mám v aute voltmeter, tak vidím, ako klesá odpor motora keď chytí prvý valec a druhý.

 

P.S. A na čo by si usudzoval ty?

Edited by Bhellion
Link to comment
Share on other sites

Podle mě to budou oblíbené vůle ventilů, na které každý se*e. A když se ochladí a auto stojí přes noc, už je problém nastartovat i v pár stupních nad nulou... Schválně, zkontroluj si je.

Jinak tu padající naftu ověříš nebo vyloučíš jednoduše, dej si naftu do PET flašky, natáhni hadičky od ní, i přepadovou, chyť ji na příčku za motor, odvzdušni, nech stát přes noc a pak zkus nastartovat. Pokud chytí na brnk, máš problém někde v palivové soustavě, pokud bude startovat stejně blbě, je to něčím jiným.

Link to comment
Share on other sites

S tou PET flašou to skúsim, ale s tými ventilmy sa mi to nezdá. 

Včera ráno som ťažko naštartoval, išiel do obchod a vratil sa domov. Auto som odparkoval. Večer (cca 18:00) som ho išiel preparkovať a zase ťažko chytalo. Stálo 9 hodí na slnku a včera teda bolo pekne teplo. 

P.S: Kde a ako skontrolujem vôle ventilov?

Link to comment
Share on other sites

Koupíš nebo si půjčíš měrky (kalibrované plíšky), sundáš víko ventilů, pootáčíš motorem (za hlavu šroubu řemenice na klice) a do místa příslušného ventilu, jehož vačka je přesně nosem nahoru (pozná se mj. podle toho, že jiná dvojice tzv. "stříhá" - je v pozici do V), strkáš ty lístkové měrky - který poslední nejtlustší se tam vejde, takovou to má vůli... Pořadí ventilů u tohoto motoru je SVVS-SVVS, sací má mít při 20°C 0,15 a výfukový 0,25 (pokud to budeš měřit za menší teploty motoru, může to být o něco méně, ale ne nula!). Zpravidla, pokud na to někdo kašlal, mají ventily vůli skoro nebo zcela nulovou a v mrazu přestanou dovírat, pak to pochopitelně nechce startovat. Kontrola je předepsána tuším co 40tis km, kdy je někdo dělal naposledy?

Link to comment
Share on other sites

Nastavovanie ventilov bolo pred cca 25000km (cca3roky).  

Skúsim sa mrknúť na obrazový návod.

Keby ale boli na figu, nebola by potom jazda autom iná?  Lebo auto netrhá, ani neskapína, akceleráciu má na svoj vek a kilometre dobrú. (cca 385 000km ).

 

V palivovom systéme nie je niekde spätná klapka, ktorá by zabránila padaniu?

Link to comment
Share on other sites

na 1.7 Td si tatík nenechával dělat ventile od roku 2005 ,co stojí v garáži.....

 

spíš celkový rozvod motoru ....v 15 st .C startér otočil 6-8x , a nový rozvod ,plus těsnění 2x. a chytá, prudce ostrý zvuk.

 

a znova : je to starý auto,palivové hadice se rovnou vyhazují a mění,nepamatuji si ,že by se v roce ¨91 dával protipadací ventil na naftu,ten si musíš koupit za svý.

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Jistě, ony ty vůle většinou není třeba dělat, takhle na to každý vesele dlabe, a když to pak jednou přestane startovat, vymýšlí hovadiny a nevzpomene si na takovou banalitu, že ten motor nemá hydroštely. Takhle už jsem osobně řešil desítky těhle starých komůrkových motorů, dokonce i chlápka, co si to 1,9TD v 406 koupil fungl nové, jezdil s tím jen do autorizáku a když mu to ve 150tis km (!) přestalo v zimě startovat, veseli mu řekli, že je motor v pr... a že musí udělat kompletní GO za bratru 100tis Kč. Naštěstí nebyl debil a přišel se zeptat, takže ho to stálo jen 1500.

Link to comment
Share on other sites

Ne, zmenšující se vůle se projeví nejdřív tím špatným startem za nízkých teplot. Jinak hadice koupíš normálně univerzální v metráži.

Díky za info. Skúsim si niekde pozháňať tie štrbinovky.

P.S.  za posledné 4 týždne bola u nás nočná teplota na úrovni max -4C len asi dvakrát..... Sme hodne na juhu, takže je tu dosť teplo... Aká teplota má vplyv na tie ventily?

P.S.S. Teraz som bol doma na obed (auto stálo 4 hodiny) a naštartovalo na 4-5 pretočenie. Vonku je teplota +5C. Cestou do práce naskočilo na prvý krát...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Takže cez Vianoce som vymenil hadičku od filtra za priehladnú aby som videl či padá nafta a tam problem neni, takže to bude ako vravel Oddie tými vôlami na ventiloch.

Nemá niekto obrazový návod ako to spaviť?

Mechanika mi nie je cudzia, ale ešte som hlavu motora nemal zhodenú.

Link to comment
Share on other sites

hlava se nesundává--postup měření vůlí ventilů máš nahoře, seřízení vůlí se dělá kalibrovanýma podložkama

 

nechal bych to udělat člověkem, co to zná a dělá--bohužel v autorizáku většinou neuspěješ, kdysi jsem si povídal s přijímacím technikem v ostravě a ten mě uzemnil tím, že nemá nikoho, komu by seřízení ventilů dal :mrk

Edited by ozzy56
Link to comment
Share on other sites

Hlava se nesundavá ani na jedno. Na změření je třeba sundat intercooler - tuším 4 šrouby a jedna objímka hadice, a pod ním víko ventilů - 3 šrouby a jedna objímka hadice. Pod tím už je vačka...

Je velmi vhodné rovnou koupit těsnění víka ventilů (bude tutově ztvrdlé), a hadici odvětrání víka ventilů - bude taky ztvrdlá a při sundavání se zřejmě rozpadne. Oboje stojí okolo kila.

Pro nastavení vůle ventilů je pak třeba rozhodit rozvody a vyndat vačku, to už je o trochu vyšší level, ale dá se to doma udělat taky, když člověk není levej.

Link to comment
Share on other sites

Hlava se nesundavá ani na jedno. Na změření je třeba sundat intercooler - tuším 4 šrouby a jedna objímka hadice, a pod ním víko ventilů - 3 šrouby a jedna objímka hadice. Pod tím už je vačka...

Je velmi vhodné rovnou koupit těsnění víka ventilů (bude tutově ztvrdlé), a hadici odvětrání víka ventilů - bude taky ztvrdlá a při sundavání se zřejmě rozpadne. Oboje stojí okolo kila.

Pro nastavení vůle ventilů je pak třeba rozhodit rozvody a vyndat vačku, to už je o trochu vyšší level, ale dá se to doma udělat taky, když člověk není levej.

Takže bez zásahu do rozvodou sa to nedá spraviť? To už potom rovno vymeniť rozvody (majú 6 rokov) a to je pálka ktorú si teraz nemôžem dovoliť.

Link to comment
Share on other sites

V inom vlákne som rozoberal práve interval výmeny rozvodov (keďže ročne najazdím 5-7000 km), ohľadom len výmeny remeňa, a tam my radili do toho nezasahovať, alebo meniť všetky kladky a napináky. Keď uvolním vačku (pred tým označím kontru pre remeň), a po nastavení vôlí ju dám naspäť, nebudem musieť dostavovať napínacie kladky?

Link to comment
Share on other sites

Označovat řemen na tomhle motoru je blbost, když má jednoznačně dané aretační otvory, s kterými se rozvody nastavují skoro samy. A bez povolení napínací kladky to nevydáš a nesložíš, resp. leda na hodně velkého prasáka. Takhle se to prostě nedělá. A pokud tam máš 6 let starý řemen, vyměnil bych aspoň ten, kladky, pokud mají třeba jen 50tis km nebo ještě méně, bych klidně nechal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...