longstarr Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Ahoj. Mam takovy problém se startovanim u 405ky 1,6 GL. Ted v zime prijdu cca po tydnu do auta a chci nastartovat a starter ani neskrtne. Tak si rikam vybita baterka, ale svetla svitily, tak jsem to zkusil natocit jeste jednou. Starter zacal tocilt, sice pomalu(auto stalo tyden a baterka uz ma par let), ale auto naskocilo... V lete je to v pohode. Muze to byt starter? Kdyby to byla baterka, tak preci z niceho nic nenaskoci, ne? Diky za rady.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 ak sa ti to zopakuje poklep kladivom po starteri a toc znova ak sa roztoci su v tahu uhliky v starteru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 To mi teď připomnělo, že už mi o tomto problému někdo říkal... Teď zase jedu na týden pryč, tak bude ideální příležitost to zkusit. Akorát mně napadá, že kdyby byly v háji uhlíky, dělalo by to i v létě, ne? Nebo se pletu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 robi to kedykolvek ale vecsinou sa to prejavi ked zacinaju prve ochladenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 8, 2015 Author Share Posted December 8, 2015 Super Moc děkuji. O víkendu to hned vyzkouším. Jen nevím, kde seženu uhlíky, protože nový startér je dražší jak celé auto No vrakáč to jistí. Dám vědět, jak to dopadlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 zkus tu baterku vytáhnout, dát do tepla a za ten týden nahodit do auta, co to udělá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 20, 2015 Author Share Posted December 20, 2015 Tak jsem zkoušel po týdnu zase nastartovat. Starter točil v pořádku cca 2 vteřiny a pak už zase jen pomalinku. Než jsem nastartoval, naměřil jsem 12,5V. Po cca 2 vteřinách spadlo na 11,9V Ale i když startér točil pomalinku, motor naskočil. Dojel jsem cca 2 km a hodil baterku na nabiječku. Baterka byla nabita za cca 1hod. Z čehož usuzuji, že bude v háji baterka. Má za sebou už 3-5 let a nějaké to nabíjení.Takže to vidím na novou baterku a pak budu řešit startér Dá se nějak proměřit baterie, jestli je OK nebo KO ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 dá, přístrojem, který se zove zátěžový ampérmetr , mají ho třeba i v prodejnách autobaterií a tu starou ti vezmou do protiúčtu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 (edited) este si premeraj dobijanie pri nastartovanom motore a pozapinani vsetkeho mozneho elektrickeho v aute ti to musi drzat napetie od 14-14.5 volta dalej by mohol byt problem s odberom z baterie na prazdno to je ked autom nejazdis a je v klude na baterku su take zatazove testery urobi ti na baterke skrat a zaroven na nej nej meria napetie a podla toho na kolko voltov klesne(pri teste) ti povie ci je vybita dobra aebo po smrti ,, uz to napisal ozzy tiez by moho byt problem este v startezi ze ma vybite puzdra a pri toceni motorom odobera nadmerne prudy z baterky vtedy sa to chova tak ze starter toci spomalene ako pri vybitej baterii ale toto to asi nebuje ked problem je az po tyzdni Edited December 20, 2015 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe276 Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 Zkontroluj baterii zátěžovým ampérmetrem a změř dobíjení. Pokud je obojí OK, tak bude na vině asi startér. Rozeber ho a uvidíš, jestli je jen suchý a proto se netočí-vyčistit a namazat futra. Koukni na uhlíky a komutátor, jak na tom jsou. Věci do alternátorů a startérů beru tady http://www.elancar.cz/ . Jsou ochotní a ceny rozumné. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 21, 2015 Author Share Posted December 21, 2015 Tak po dvou dnech jsem proměřil nabitou baterku v klidu, v bytě, v teple. Hned po nabití měla cca přes 13V a za 2 dny klesla na 12,4 Což jsem se dočetl na netu, že je to asi 50% kapacity. Takže je asi opravdu kaput. Jinak auto mi žere kolem 30mA, což je taky OK. V létě jsem řešil špatně zapojené autorádio. Alternátor taky nabijí OK. Takže nová baterka už je objednaná a pokud budou problémy dále, půjdu po startéru Vypadá to, že bude to je kombinace startéru a baterky, protože občas jen slabě točí (baterka) a někdy jsem otočil klíčem a nic, což asi dělá startér, ale jen při velké zimě pod nulou, což se letos asi nedočkáme Díky moc za rady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 (edited) kludne to moze byt kombinacia., 30ma je trochu viac ale malo by to byt este ok hodnota do 10 ma je super nemas nahodou domontovane lpg? preto lebo rj lpg maju odber cca 20ma v kludovom stave a dobijanie ? drzalo to nad 14V? jednoduchsie by bolo baterky prehodit ak mas dve auta nez hned kupovat novu Edited December 21, 2015 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Jj, je to s LPG Jinak už by Máňa byla na vrákači s tou spotřebou Ten odběr 30mA na rozsahu kolísá někde mezi 0,2 a 0,3, takže to bude v pohodě. Jinak alternátor při veškeré zapnuté elektrice dává 13,5 V.když vypnu vše, dává kolem 13,8V... Jinak když jsem zhasnul motor, Nápětí bylo 12,4V a během 30 vteřin bylo na 12,1V, takže je asi opravdu kaput Jinak nová baterka mi dnes přijela, tak to tam hodím a uvidím Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Jinak dvě auta právě nemám. Ten 3.0V V6 je od tatíka, takže jsme vzali silnější baterku, kterou si vezme on a já si vezmu jeho, která je cca rok stará a o náklady se podělíme. Takže mu nemůžu vzít na týden baterku jinak bych to samozřejmě přehodil a vyzkoušel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 no tipol som dobre to lpg dobijanie je trochu slabe malo by to mat tych 14 voltov v zimnom obdobi s tymi 13.5 voltami bude trochu problem dufam ze baterku si volil podla knizky respektive ku vykonu alternatora aby to stihalo dobijat nema vyznam kupovat s velkymi amperhodinami ak to altik nestihne dobijat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longstarr Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 No, origo tam má být 50 - 54Ah. Budu tam dávat 60Ah, kterou má teď tatík v Autě. Uvidím, jak to dnes přehodíme a zkusím to celé znovu proměřit. Ještě mně napadlo, že jsem měřil altík jen na volnoběh Asi bych to měl zkusit v záběru cca kolem 2k otáček??? Navíc moje žárovky 80/100W tomu asi taky nepomáhájí Alespoň že mám denní svícení a nemám vzadu 4 x subwoofery Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 mozes dvihnut otacky ale moc sa to nezmeni cca bude to nastejno (napetie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.