juraj4522 Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 Caute dneska mi jeden chlapik v servise hovoril ze sa da obyst francuzky system tychto naprav a ze sa prerabaju na pruzinove napravy a to tak ze sa torzne tyce odstrania ostava len stredova a tam kde su tie gumene dorazy tam sa dava pruzina a na miesto lozisk sa pouziva medena vlozka do ktorej sa robia maznice a vraj sa to pouziva tento system pre lepsie znizovanie tychto naprav lebo ze loziska nevydrzia tolko kolko maju ak je naprava znizena a ze aj na sportove ucely je to lepsie a ze je komfortnejsia ako torzne tyce ma niekto skusenost alebo prerabal takto zadnu napravu ??? lebo ma to zaujima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 (edited) 1) ty už si tuto ,,preprabku ,, fyzicky viděl..?hoď odkaz, nebo foto 2)konstrukčně je tato pasivní natáčecí náprava zastaralá,vložky se nedělají z mědi ,mosazi ale z bronzu se žlábkem , a je to věc stará pomalu jak lidstvo samo.Dělalo se to už na závodních speciálech v 90 letech. Čepy ramen se dají i ofrezovat na menší průměr ,aby ta vložka nebyla 1 mm ,pak to praskne. Jmenuje se to samomazný bronz,sám pouští .... Na ZX Volcane 1.9 16V T 200 HP se dávala kliková náprava, materiály tam byly odlehčené .Viděl jsem i verzi ne z litiny jako je klasická ,ale hliník či co ,dotáhlou jen díly na sestavení z Fr...šíleně drahé ,kolem 10 tis 3)Maznice nebo jakýkoliv bazmek se dá dodělat,otázka ,jak bude konstrukčně funkční ,protože jakákoliv díra do tý nápravy je cesta na vlhko,kterou nikdy 100 pro nezajistíš na X let dopředu,aby to těsnilo vždy a všude.Problémem je tam padaroxně gufírko za ramenem ,které ztuhne ,zelipsuje a tu vlhkost tam pustí Proto jdou ty ložiska do pá...A i takové věci jako nestékavé mazivo ve spreji nevydrží věčne... .A konstrukčně je ta náprava v deficitu,že není rozlišení kombi/sedan..A v čr nikdo doby na výměnu gufera a čepu nedodržuje ,jak to zamýšlel konstruktér....rovnou celá repas Nějaké prvky ohledně silenbloků se dají nahradit sil .ze šáde,pak se to netočí ,je statická. Ale torzky ven...???to slyším poprvé Torzka je i vevnitř ,prochází krz čepy ramen. Jsou celkem 3. to zasej zajímá mě .není to hoax..??? pružiny se tam dají dát ,to je taky stará věc.ale torzky zůstavají. Jsou to zátěžové pružiny,vhodné ,když máš kombi nebo něco taháš. Stojí to od 4 tis kč ,dělá to někdo v Belgii či NL....Ale na konstrukci to nic nemění,jen se tak ta náprava neničí tak rychle.stejnou funkci udělají silenbloky z fobie 1 sedan,když si je tam dáš místo původních dorazů.stojí to 200 kč a uděláš si to sám ,sedí to ,neklesne .jen se to na nich trochu vrtí.V kombinaci s těma sil.ze šáde se to pak ani nehne..jak trakař tady jsem to měl sám na kombi http://www.citroenclub.eu/forum/download/file.php?id=331 a málo googlíš...... a při spočítání nákladů na repa nebo překunění na bronz futra ,frezování,soustružení na 0.01 mm , námahu , autogen ,díly .......zjistíš,že je to neefektivní,pokud neživíš zrovna závodní speciál do vrchu. To máš pak za ty prachy ojetou 406 ... Edited December 2, 2015 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj4522 Posted December 2, 2015 Author Share Posted December 2, 2015 no je pravda ze majitel toho auta ma aj zavodny special ale zajtra by mal prist do toho servisu tak sa ho pojdem popytat lebo mechanik mi nechcel povedat nic viacej bez suhlasu majitela lebo ze oni mu prerabaly tie napravy na objednavku podla jeho schcem a planov tak yajtra sa ho skusim opytat a hadam mi nieco prezrady a ano ze torzne idu von a ostava len ta stredova stabilizacna a namiesto nich su tie pruziny ale neviem ake preto som sa pytal ci to niekto uz vydel a vie nieco o tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 ptej se ptej se - manzelce na saxu zacina odchazet naprava ze bych po TK udelal zavodni verzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 (edited) tak jestli to má na speciál ,tak je to trochu mimo mísu....to není seriová produkce takže zakázková práce,balík koukal jsem na schema Zx DAKAR 91 ,totál jiná konstrukce auta, zdvojené teleskopické tlumiče vzadu pomalu až do půl šasi,,motor uprostřed,jiné šasi takže na sérovou produkci těžko myslitelné lehni si pod zx nebo 306 vzadu a poznáš ,že tam moc místa není,pár děr na nápravu a rovný plech jako podlaha .Bez razantních úprav těžko myslitelné,a pak to neprojde přes TK ale jestli budeš moc ,zabav je a spodek vyfoť ,něčím kvalitním Edited December 2, 2015 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj4522 Posted December 2, 2015 Author Share Posted December 2, 2015 jasnacka ze to budem fotit a skusim od neho dostat aj nejake info ake pruziny a ked tak nejake plany a dokumentaciu a sused ma sustruh tak by som si ju spravil aj ja tak no do karoserie ze sa nezasahuje vsetko sa ma tykat len napravy tak uvidim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 (edited) už si něco zjistil...??? přemýšlel jsem o možné konstrukci a z logiky věci ,vše je už někde vymyšlené ,takže se jedná nejspíš o něco podobného. otázka je ,když tu nápravu očeš o torzky ...tak je volná v ramenech ,nic ji neomezuje ,ale musíš ty ramena k něčemu upnout. buď je tam řešení přes konce ramen do úchytu středové nápravnice ( něco jak stará motorka systém trojuhelník) anebo .. pokud tam nejsou torzky ,tak je tam systém podobný jak na 2CV kačena , tlumiče horizontálně do šasi. https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.2cvcity.co.uk%2Fthe-2cv-city-fully-galvanised-chassis.html&psig=AFQjCNG3tRP2hXyz1AtmCIEY1YyrTAx-kg&ust=1449242261667701 geniálně primitivní ,beztorzní ,praktické,dá se dodělat a předělat síla tlumení dle dnešních tlumičů,dorazy ,omezení,plynokapalina ,kapalina,.... Na závodech se zadek Citroen Zx Tčko 16V za jízdy ani nehne ,jen se max zvedne kolo i s autem,zadek je přibitý , o nějakém seriovém pérování nelze ani pomyslet. A to je jízda na krev. Na serii by se tam musely dodělat úchyty do šasi ,seriové auto to prostě nemá a před nápravou je hned nádrž ,není místo. Seriově Zx je ta kastle jeden plech s nějakou parodiíí na středové 2 rámovnice podélně ,trochu větší tuhost je u kabria 306 ,kde je to skládanina vzadu .ale i tak ,žádný šlágr.Řežeš to flexou a je to max 4- 5 mm plech. A fotky na netu jsou vesměs překopávky původních náprav s vařením jeklů,límců,výztuží a podstatě návrat k systému trojuhelník -ramena na zadek ,jak to mělo třeba citroen Bx 4x4 EVO ´85-87 ,nebo domeček-tlumič.. tady je třeba pěkná úprava,jak obejít zkrutné tyče http://pirate4x4.fr/showthread.php/1298-HellToy/page7 ahttps://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiuwOOSjMDJAhXEUhQKHR-SBGAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.306gti6.com%2Fforum%2Fshowthread.php%3Fid%3D125121%26page%3D2&psig=AFQjCNG7cn39WTzI6dnfKt201SgbgYv4-Q&ust=1449245888381017 tady je vidět ,že ty torzky jsou jen pro oporu ramen ,takže jestli je to řešený podobně..... Edited December 3, 2015 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.K Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 (edited) Kromě ceny nevidím jediný důvod proč místo ložiska dávat vložky... A taky nevidím jediný důvod proč se zbavovat torzních tyčí. To že jsou pera komfortnější je nesmysl, protože konstrukce nápravy bude pořád stejná, komfort si můžeš změnit výběrem slabších torzek, nebo jiných tlumičů, pak to samozřejmě zase bude měkčí. Při přestavbě by ta středová torzka zůstávala, protože je to stabilizátor... Torzky z různých modelů/motorizací se lišily a to průměrem (tvrdostí) torzních tyčí. ZX Volcane se dělalo s turbem a 200hp? Nebylo to náhodou jenom 1,9 8V? Edited December 4, 2015 by F.I.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 (edited) dá se tam nacpat toho dost, 8V,16V ,a jaká stáj ci tam co dala jejich věc na závody do vrchu se používala i jednotka oturbená 16V ,fotek na netu je XXX a videa XXXX s Tčkem, od 200HP výš teď byla jedna na prodej v Pbce s Tčkem za cca 180 tis , kasna 25 t , motor Tčko 80 tis , ...i po dílech ..takže si pogoogliš sám a hledej si Edited December 4, 2015 by myšut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.K Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Já to nepotřebuju hledat, vím, že to jde postavit. Ty píšeš, že se na ZX Volcane 16VT dávala nějaká jiná náprava. Já říkám, že se to s tímhle motorem nedělalo (třeba se mýlím) a stojím i za tím, že tam byla i stejná náprava jako na jakémkoli jiném ZX (krom torzních tyčí). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myšut Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 tak proč borec u kit car skoro za 200 tis kč ... Zx tčko psal na prodej i kliková náprava...???? já si nestojím za ničím Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.K Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 (edited) Třeba proto, že ZX má klikovou nápravu? A psal si o ZX Volcane, což se s tímhle motorem pokud vím nedělalo a jestli si z toho někdo postavil kitcar s jinym motorem, tak už je asi jedno, jestli to z výroby byla verze Volcane, nebo 1,4i ne? Edited December 4, 2015 by F.I.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.