Jump to content

Zadna naprava 306/Xsara


juraj4522

Recommended Posts

Caute dneska mi jeden chlapik v servise hovoril ze sa da obyst francuzky system tychto naprav a ze sa prerabaju na pruzinove napravy a to tak ze sa torzne tyce odstrania ostava len stredova a tam kde su tie gumene dorazy tam sa dava pruzina a na miesto lozisk sa pouziva medena vlozka do ktorej sa robia maznice a vraj sa to pouziva tento system pre lepsie znizovanie tychto naprav lebo ze loziska nevydrzia tolko kolko maju ak je naprava znizena a ze aj na sportove ucely je to lepsie a ze je komfortnejsia ako torzne tyce 

ma niekto skusenost alebo prerabal takto zadnu napravu ??? lebo ma to zaujima

Link to comment
Share on other sites

1) ty už si tuto ,,preprabku ,, fyzicky viděl..?hoď odkaz, nebo foto

2)konstrukčně je tato pasivní natáčecí náprava zastaralá,vložky se nedělají z mědi ,mosazi ale z  bronzu se žlábkem , a je to věc stará pomalu jak lidstvo samo.Dělalo se to už na závodních speciálech v 90 letech. Čepy ramen se dají i ofrezovat na menší průměr ,aby ta vložka nebyla 1 mm ,pak to praskne. Jmenuje se to samomazný bronz,sám pouští ....

Na ZX Volcane 1.9 16V T 200 HP  se dávala kliková náprava, materiály tam byly odlehčené .Viděl jsem i verzi ne z litiny jako je klasická  ,ale hliník či co ,dotáhlou jen díly na sestavení z Fr...šíleně drahé ,kolem 10 tis

3)Maznice nebo jakýkoliv bazmek se dá dodělat,otázka ,jak bude konstrukčně funkční ,protože jakákoliv díra do tý nápravy je cesta na vlhko,kterou nikdy 100 pro nezajistíš na X let dopředu,aby to těsnilo vždy a všude.Problémem je tam padaroxně gufírko za ramenem ,které ztuhne ,zelipsuje a tu vlhkost tam pustí Proto jdou ty ložiska do pá...A i takové věci jako nestékavé mazivo ve spreji nevydrží věčne...

 

.A konstrukčně je ta náprava v deficitu,že není rozlišení kombi/sedan..A v čr nikdo doby na výměnu gufera a čepu nedodržuje ,jak to zamýšlel konstruktér....rovnou celá repas

Nějaké prvky ohledně silenbloků se dají nahradit sil .ze šáde,pak se to netočí ,je statická.

 

Ale torzky ven...???to slyším poprvé Torzka je i vevnitř ,prochází krz čepy ramen. Jsou celkem 3.

to zasej zajímá mě .není to hoax..???

 

pružiny se tam dají dát ,to je taky stará věc.ale torzky zůstavají. Jsou to zátěžové pružiny,vhodné ,když máš kombi nebo něco taháš. Stojí to od 4 tis kč ,dělá to někdo v Belgii či NL....Ale na konstrukci to nic nemění,jen se tak ta náprava neničí tak rychle.stejnou funkci udělají silenbloky z fobie 1 sedan,když si je tam dáš místo původních dorazů.stojí to 200 kč a uděláš si to sám ,sedí to ,neklesne .jen se to na nich trochu vrtí.V kombinaci s těma sil.ze šáde se to pak ani nehne..jak trakař

tady jsem to měl sám na kombi

http://www.citroenclub.eu/forum/download/file.php?id=331

 

a málo googlíš......

 

a při spočítání nákladů na repa nebo překunění na bronz futra ,frezování,soustružení na 0.01 mm , námahu , autogen ,díly .......zjistíš,že je to neefektivní,pokud neživíš zrovna závodní speciál do vrchu.

To máš pak za ty prachy ojetou 406 ...

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

no je pravda ze majitel toho auta ma aj zavodny special ale zajtra by mal prist do toho servisu tak sa ho pojdem popytat lebo mechanik mi nechcel povedat nic viacej bez suhlasu majitela lebo ze oni mu prerabaly tie napravy na objednavku podla jeho schcem a planov tak yajtra sa ho skusim opytat a hadam mi nieco prezrady :D 

 

a ano ze torzne idu von a ostava len ta stredova stabilizacna a namiesto nich su tie pruziny ale neviem ake preto som sa pytal ci to niekto uz vydel a vie nieco o tom 

Link to comment
Share on other sites

tak jestli to má na speciál ,tak je to trochu mimo mísu....to není seriová produkce

takže zakázková práce,balík

koukal jsem na schema Zx DAKAR 91 ,totál jiná konstrukce auta, zdvojené teleskopické tlumiče vzadu pomalu až do půl šasi,,motor uprostřed,jiné šasi

takže na sérovou produkci těžko myslitelné 

lehni si pod zx nebo 306 vzadu a poznáš ,že tam moc místa není,pár děr na nápravu a rovný plech jako podlaha .Bez razantních úprav těžko myslitelné,a pak to neprojde přes TK 

 

ale jestli budeš moc ,zabav je a spodek  vyfoť ,něčím kvalitním

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

už si něco zjistil...???

 

přemýšlel jsem o možné konstrukci a z logiky věci ,vše je už někde vymyšlené ,takže se jedná nejspíš o něco podobného.

 

otázka je ,když tu nápravu očeš o torzky ...tak je volná v ramenech ,nic ji neomezuje ,ale musíš ty ramena k něčemu upnout.

buď je tam řešení přes konce ramen do úchytu středové nápravnice ( něco jak stará motorka systém  trojuhelník) anebo ..

 

pokud tam nejsou torzky ,tak je tam systém podobný jak na 2CV kačena , tlumiče horizontálně do šasi. 

https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.2cvcity.co.uk%2Fthe-2cv-city-fully-galvanised-chassis.html&psig=AFQjCNG3tRP2hXyz1AtmCIEY1YyrTAx-kg&ust=1449242261667701

 

geniálně primitivní ,beztorzní ,praktické,dá se dodělat a předělat síla tlumení dle dnešních tlumičů,dorazy ,omezení,plynokapalina ,kapalina,....

 

Na závodech se zadek  Citroen Zx Tčko 16V  za jízdy ani nehne ,jen se max zvedne kolo i s autem,zadek je přibitý , o nějakém seriovém pérování nelze ani pomyslet. A to je jízda na krev.

 

Na serii by se tam musely dodělat úchyty do šasi ,seriové auto to prostě nemá a před nápravou je hned nádrž ,není místo.

Seriově Zx  je ta kastle jeden plech s nějakou parodiíí na středové 2 rámovnice podélně ,trochu větší tuhost je u kabria 306 ,kde je to skládanina vzadu .ale i tak ,žádný šlágr.Řežeš to flexou a je to max 4- 5 mm plech.

A fotky na netu jsou vesměs překopávky původních náprav s vařením jeklů,límců,výztuží a podstatě návrat k systému trojuhelník -ramena na zadek ,jak to mělo třeba citroen Bx 4x4 EVO ´85-87  ,nebo domeček-tlumič..

tady je třeba pěkná úprava,jak obejít zkrutné tyče http://pirate4x4.fr/showthread.php/1298-HellToy/page7

 

ahttps://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiuwOOSjMDJAhXEUhQKHR-SBGAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.306gti6.com%2Fforum%2Fshowthread.php%3Fid%3D125121%26page%3D2&psig=AFQjCNG7cn39WTzI6dnfKt201SgbgYv4-Q&ust=1449245888381017 tady je vidět ,že ty torzky jsou jen pro oporu ramen ,takže jestli je to řešený podobně.....

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Kromě ceny nevidím jediný důvod proč místo ložiska dávat vložky... A taky nevidím jediný důvod proč se zbavovat torzních tyčí. To že jsou pera komfortnější je nesmysl, protože konstrukce nápravy bude pořád stejná, komfort si můžeš změnit výběrem slabších torzek, nebo jiných tlumičů, pak to samozřejmě zase bude měkčí.

 

Při přestavbě by ta středová torzka zůstávala, protože je to stabilizátor...

 

Torzky z různých modelů/motorizací se lišily a to průměrem (tvrdostí) torzních tyčí.

 

ZX Volcane se dělalo s turbem a 200hp? Nebylo to náhodou jenom 1,9 8V?

Edited by F.I.K
Link to comment
Share on other sites

dá se tam nacpat toho dost, 8V,16V ,a jaká stáj ci tam co dala jejich věc

 

na závody do vrchu se používala i  jednotka oturbená 16V ,fotek na netu je XXX a videa XXXX  s Tčkem, od 200HP výš 

 

teď byla jedna na prodej v Pbce s Tčkem za cca 180 tis , kasna 25 t , motor Tčko 80 tis , ...i po dílech ..takže si pogoogliš sám a hledej si 

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Já to nepotřebuju hledat, vím, že to jde postavit. Ty píšeš, že se na ZX Volcane 16VT dávala nějaká jiná náprava. Já říkám, že se to s tímhle motorem nedělalo (třeba se mýlím) a stojím i za tím, že tam byla i stejná náprava jako na jakémkoli jiném ZX (krom torzních tyčí).

Link to comment
Share on other sites

Třeba proto, že ZX má klikovou nápravu? A psal si o ZX Volcane, což se s tímhle motorem pokud vím nedělalo a jestli si z toho někdo postavil kitcar s jinym motorem, tak už je asi jedno, jestli to z výroby byla verze Volcane, nebo 1,4i ne?

Edited by F.I.K
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...