1075 Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Zdravím zde přítomné kolegy. Potřeboval bych poradit ohledně problému s DPF filtrem. Mám Peugeot 5008 r.v. 2010 1.6 HDI 82kW najeto 187...km. V sobotu se mi na displeji objevila hláška RISK OF PARTICLE FILTER a rozsvítil se trojúhelníček. Auto jelo normálně jako před rozsvícením kontrolky. Tak jsem jel auto protáhnout, ale kontrolka nezhasla. V pondělí jsem navštívil Peugeot servis kde mi bylo řečeno, že je potřeba vyvolat regeneraci přes diagnostiku. PO 30 minutách mi bylo auto předáno a já radostně odjížděl. Po 10 kilometrech se ale kontrolka rozsvítila opět. Tak jsem se vrátil zpět do servisu kdy mi asi po 30 minutách přišel přijímací technik sdělit, že se musel udělat ve vozidle přes diagnostiku nějaký nestandartní zásah aby ta kontrolka nesvítila a že teď by to již mělo být v pořádku, ale že tato oprava je jen provizorní a že mě bude čekat výměna filtru DPF tak do cca 5000 km. S autem jsem zatím najel cca 200 km a kontrolka nesvítí. Zasílám foto kde je záznam z diagnostiky podle kterého se mi nezdá že by byl filtr již K.O. Regenerace probíhá po 750 km, dále to píše že výměna filtru by měla být cca po 79 000 km tak nevím zda mě nechtějí jen natáhnout, tak bych Vás chtěl poprosit o Vaše názory. Jinak na dotaz ceny nového filtru mi bylo řečeno cca 18 000 kč včetně doplnění aditiva, práce + výměna nějakého čidla nebo snímače, který se většinou nepodaří povolit a filtru DPF nevíte zda se to někde nedá sehnat levněji? Jinak auto jsem kupoval v červnu v Peugeotu Domanský kdy mělo najeto 178 000 km a bylo mi tam řečeno, že filtr DPF byl měněn kolem 100 000 km - auto je dovoz z Belgie. A ještě bych se chtěl zeptat zda to nemůže nějak spolu souviset a před týdnem se mi auto při jízdě spadlo do nouzového režimu a rozsvítila se kontrolka motoru a po chvilce se ještě k tomu připojila kontrolka ESP + ASR, vypnul jsem motor a znovu nastartoval svítila jen kontrolka motoru a auto se mi zdálo že jede normálně ale kolem 110 km/hod. se rozsvítila opět kontrolka ESP + ASR a dokonce zhasnul motor. Tak jsem nastartoval a pouze ze svítící kontrolkou motoru a rychlostí cca 60 km/hod dojel do servisu kde z důvodu že po jejich nastartování motoru již kontrolka žádná nesvítila tak mi nemohl mechanik přesně říci co to bylo. Jen uvedl, že to nahlásilo nějaký problém s regulátorem tlaku paliva, že zůstal otevřený nebo zaseknutý a špatný tlak paliva - chci se zeptat zda to nemůže souviset s tím filtrem a pokud ne tak zda nevíte co by to mohlo být. Jinak pak už se ta kontrolka nerozsvítila a auto jezdilo normálně. Děkuji všem za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
celda1970 Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Tak jsem upřímně zvědavej co se z tohoto vyvrbí....a kdo ti co poradí....když se to týká Fap....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrafik Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Nejsem odborník, ale na FAP bych to neviděl, když regeneruje co 700km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baffy Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Mňa z toho celého zaujalo to Belgicko a výmena FAP-u po 100 tisíc. Tu niečo nebude pravdivo a dobre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koča Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Mám stejný motor a fap se začal hlásit že je na výměnu asi při 170000km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Vypadá to na výměnu FAP filtru. 516 g usazeného zbytku aditiva ve filtru a 11 mbaru na volnoběh značí, že už je FAP dost plný. Nejspíš asi nikdy nebyl měněn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petokat Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 tak preco mu robi regeneraciu po 700km? to by mu malo regenerovat co 60km, iba ak nespravne odhadne regeneraciu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1075 Posted December 1, 2015 Author Share Posted December 1, 2015 pánové díky za informace, chci se ještě zeptat může s tím filtrem souviset i ten druhý popsaný problém? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baffy Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Hmm ,neviem či to je 516 alebo 5.16 čo sa týka tlaku tak si myslím,že ten sa odvíja od momentálne zaneseného filtra čiže po regenerácii by mal klesnúť a samozrejme stúpať pri jeho zanášaní, V podstate rozdiel tlaku spúčťa požiadavku na regeneráciu ,alebo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HonzaZ Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 1075, pokud myslíš druhým problémem kontrolku ESP/ASR, tak to je důsledek závady na motoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baffy Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Teraz pozerám tretiu prílohu kde je uvedená závada P1490 a hodnota diferenciálneho tlaku 134Mbar pri 2000ot.Nemôže byť problém v samotnom snímači? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichVa Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 . Jinak na dotaz ceny nového filtru mi bylo řečeno cca 18 000 kč včetně doplnění aditiva, práce + výměna nějakého čidla nebo snímače, který se většinou nepodaří povolit a filtru DPF nevíte zda se to někde nedá sehnat levněji? Jejich akce pro např.308mičky s 1,6HDi se na výměnu u Tebe nevztahuje? http://sluzby.peugeot.cz/filtry-pevnych-castic-fap/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 2, 2015 Share Posted December 2, 2015 A ted si skoc na emise. FAP mas totalne v haji a neni absolutne o cem diskutovat. Je tam mnoho dalsich faktoru ktere ovlivni zivotnost a nemusi to byt jen mnozstvi aditiva a probeh regeneraci. Jinak mas Siemens SID807EVO u ktereho je ucpani FAP bezne uz pri 80 tkm.Bohuzel. A pokud ti rekl Tomas u Drastu ze vydrzi 5 tkm tak kecal. Vydrzi tak 500 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1075 Posted December 2, 2015 Author Share Posted December 2, 2015 staki007 poslal jsem ti SZ tak se prosím podívej a dej vědět, dík. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1075 Posted December 12, 2015 Author Share Posted December 12, 2015 Tak se opět rozsvítila kontrolka filtru DPF skoro přesně po 500 km jak psal staki007 Co je ale divné že dnes po nastartování a ujetí cca 100 metrech kontrolka zhasla, po ujetí asi 1 km se kontrolka opět rozsvítila. Asi po 6 hodinách jsem vyrazil na nákup a kontrolka zas nesvítila. Tak nevím zda je v háji už ten filtr nebo zda to nemůže dělat třeba příliš nízká hladina aditiv kterých tam mám něco kolem půl litru a nebo zda by to nemohlo být pouze nějaké čidlo. Poradíte někdo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1075 Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Tak kontrolka už opět nesvítí, ujeto cca á km po městě. Má někdo nějaký nápad co by to mohlo být. Díky všem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 Ja proste nepochopim jaky napad jeste potrebujes?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 asi něco jako trumf v rukávu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1075 Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Jen bych nerad vyhodil balík peněz za nový filtr a byla to pak nějaká jiná věc za další balík peněz tak proto se ptám. Zažil jsem už pár servisů, kteří řekli bude to tohle a když to ono nebylo tak jejich odpověď to bude ještě tohle máte starší auto tak se nedivte bych nerad zažíval opět. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 Aha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.