greender Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Zdravím, dělám teď výběrové řízení na nové rodinně/pracovní přibližovadlo. Z mnoha kandidátů zřejmě vyhrává právě 5008. Ale zároveň řeším problém. Doteď jsem měl jen benzínová auta, dočetl jsem se v mnoha recenzích a i tady na foru, že nejlépe vychází motorizace 2,0 HDi. Ale já asi holt nejsem naftovej, trošku mě děsí FAP a i celkově vyšší náklady na servis motoru. Vím, že 1,6 THP raději nebrat, ale zajímal by mě váš názor na motorizaci 1,6VTi. Máte ji tady někdo? Není ten motor na tohle auto příliš slabý?Motám se v tom už asi dva měsíce, ročně nalítám cca 50t. km, ale i přesto bych asi raději benzín... Děkuju moc za vaše postřehy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elton Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 při takovém náletu za rok je 2,0Hdi ideální volba. 1,6Thp už snad trochu vychytali, ale za mě radši ne a Vti nevím jaké je. jestli to budeš mít funglovku, tak se Fapu neboj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greender Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 ...pardon, to jsem nenapsal, funglovka by to nebyla, něco jetýho, kolem 300t... Právě hlavně na ten zatracenej filtr všude čtu samé horory :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elton Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Kolem 300t km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greender Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 :-) :-) nee, 300.000,- Kč :-) Na nynějším autě, který pomalu umírá (Opel Astra), mám najeto 370t. km a odchází pomalu úplně všechno... Leda bych skočil někam do Áček, tam možná něco zánovního, nikdy nebouranýho, na tachometru 98.900 km a ve skutečnosti 350.t. km určitě mají... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Napíšu zkušenost. Jezdím 307 1,6 benzín vs. 2,0 HDi, (dva páry, 4 auta) Partner 1,6 benzín vs. 1,6 HDi (1 auto benzín, 4 auta HDi) Jízda v naftě je mnohem lepší, benzín prostě tak nejede a žere. Doporučuji 1,6 HDi. A když někdo napíše, že 1,6 nestačí, tak nesouhlasím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo2 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 1,6 VTi na tohle auto bude opravdu slabota a navic se taky trochu "se..." i kdyz rozhodne mene nez THP. Ja bych taky doporucoval naftu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pacho69 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Záleží, na režimu jízdy. Nafta (FAP) se nehodí na krátké + pomalé denní cesty. To se FAP jen plní. Je potřeba ho i vypálit. Pokud jezdíš výhradně tak, tak benzín. Investice do FAP není žádné peklo a jsou to kecy, cena repase je kolem 7tis, nového 15tis. Z mého pohledu se to zveličuje a problémy s FAPem má jen ten, kdo si ke svému režimu ježdění vybral nevhodný motor. V týhle zemi má soro každej v kebuli první oktávku 1.9tdi a s tímhle motorem spojený myšlení, přes které vlak nejede. 1.6Vti - nic moc, 5ti kvalt, atmosféra, pořád řadíš, jezdil jsem s tím víkend a zavrhl jsem. Na rodinné auto nepohodlné. 1.6HDi - pohoda, já si robota neoblíbil, ale motor v pohodě stačí, je to hlavně díky jeho charakteristice. 1.6THP - ježdění super, bohužel hodně potíží, motor si udělal špatné jméno. 2.0HDi - dnes jen lituji, že nemám automat, já ho bral proto, že hodně přesedám a nechtěl jsem si zvykat na citelný výkonový rozdíl mezi auty. Nevím tedy jak třívalec THP po FL, do Vti bych nešel z jízdních důvodů, do bazarového THP ze spolehlivostních. Takže v benzínu není moc volba, možná nové 1.2THP. To je zatím dost čerstvé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 jak píše většina vem tu naftu a přestaň se bát a děsit pokud ale nejsi naftovej, jak píšeš, kup si jiné auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greender Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 ...děkuju moc za všechny vaše názory... Vypadá to, že to vyhrál ten dvoulitr... Jen budu doufat, že to nekoupím po nějakém poskakovači po městě :-) Dawid235 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dodo1976 Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 (edited) Podle mě když nalítáš 50t km za rok tak nafta je jasná volba. A jestli 1,6 HDI či 2,0 HDI je už jen na Tobě. Sami máme 1,6 HDI a výkonově nám stačí. Totiž P5008 je rodinné vozítko a pokud vezeš děti tak určitě kudlu nejezdíš. Edited November 27, 2015 by Dodo1976 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanK Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 (edited) Já mám 180t km a zatím o FAPu nevím. 2,0 HDi je dobrý, výkonný a pružný motor, jen doporučuji. Jezdil jsem i 1,6HDi, ale u mě platí - objem ničím nenahradíš. Na město máme C3 Picasso v benzínu - 1,6VTi a to svezení je někde jinde..ale opravdu po tom chceme jen hopsání po městě a stačí. .A AAA - radši hledej inzerát od soukromníka. Já kupoval taky ojetinu a byl v AAA Ostrava, zkušenosti nic moc...pak jsem koupil firemní na inzerát a spokojenost :-) Edited November 28, 2015 by RomanK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radim.1008 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Zdravím, nejde mi teď primárně o tyto dva motory v nadpisu, ale v současnosti mám na jednom autě nájezd 10tis.km/rok. Přemýšlím v budoucnu o druhém autě a to o 5008mě. Stále mi vrtá v hlavě jaký motor. Do města to máme do 5km, do práce 8km. Nájezd se s rodinou určitě zvýší, ale zase se rozdělí mezi dvě auta. Jako optimální volba by dle mého byla 1.6HDi. Ale dnes jsem našel zajímavou 1.6THP http://www.tipcars.com/peugeot-5008/peugeot-5008-16-thp-156k-7-mist-1maj-cz-12102538.html nechám si tu projet VIN, ale mám velké obavy celkově z benzínu. Z pověsti první generace THP a z výkonu a točivého momentu VTi. U nich zase není žádný výběr. No mám dilema na zimní večery. Co mi k tomu povíte? rady, zkušenosti? Ty si pomalu ve vlákně přečítám, ale je toho tolik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Já bych dotaz rozšířil o to, od kdy je THP druhé generace, tedy s tou lepší pověstí. U 1.6 HDi to vím, to jsou motory 82kW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radim.1008 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 V 5008 je jen první generace, i když už jsem četl názor, že po roce 201? jsou vylepšené problematické věci, jako rozvody... Druhá generace THP se objevila až v 308II. V nabídce u 5008 jsem ji nikdy neviděl. Jestli se pletu, prosím opravte mě. U 1.6HDi to vím. 82kW - 84kW e-HDi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Vždyť 5008 se stále vyrábí ... to už tam nejsou THP? Je vidět, že to moc nesleduji. Chtělo by to vědět ten zlomový rok, protože já podobnou otázku budu za pár let taky řešit ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJSytic Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Já osobní zkušenost nemám, ale bývalý majitel GT měl pro manželku 3008 2012 právě s 1,6 THP a říkal, že to auto je s motorem v servisu několikrát do roka a vyjadřoval se v tom smyslu, že až skončí záruka, tak to jde z domu Jestli budete mít druhé auto na couračky, tak se na benál vykašli a hledej málo jeté HDi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Ani v roce 2012 to neměli vychytané? Mrzuté. To u mě by to bylo hlavní auto (cca 30 000 km ročně), takže asi zůstanu věrný naftě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJSytic Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Jak říkám, není to má zkušenost Přijel za mnou s 3008, tak jsme se o ní bavili. Auto jinak chválil, ale říkal, že s motorem má od začátku opakovaně problémy, a že už toho má tak akorát. Že manželka jezdí víc "předváděčkou" než s tímhle... Jako já osobně bych se toho asi nebál v případě nějaké jasné historie a pořádného proklepnutí. Problémy už jsou celkem zmapovaný, tak se to dá slušně podchytit Ale, že bych to někomu s klidným srdcem doporučil, to ne. To spíš to HDi v 8V verzi (pokud vůbec v 5008 jsou) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radim.1008 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Jestli budete mít druhé auto na couračky, tak se na benál vykašli a hledej málo jeté HDi. Do pozice druhého auta spadne 306ka, tu si nechám na ježdění do práce, k lesu a tak. Prostě to co jezdí teď. A co si mám představit pod pojmem málo jeté HDi? To je jaké číslo? 50tis.km nebo i 100tis.km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.