Jump to content

Čerpadlo Lucas Epic zamena za Mechanicke bosch ..


Palinkoo

Recommended Posts

Zdravým dneska mi začalo tiecť čerpadlo Lucas Epic a dlhšie už štartujem na 3 valce a potom sa to rozbehne na 4 valce a sem tam to pokulháva aj počas volnobehu ... dostal som teraz ponuku zameniť moje čerpadlo za mechanické bosch .. Otázka znie .. pretesniť a dať opraviť staré čerpadlo .. alebo zameniť tieto čerpadlá za cenu 220€ v cene je záruka , trysky , čerpadlo , trbuky k čerpadlu , termosytič a robota .. čo sa mi oplatí viacej .. ? 

Link to comment
Share on other sites

Zdravim ta mal som ten isty problem z mojou byvalou 406 2.1TD z cerpadlom lucas epic predosli majitel jazdil na hydraulicky olej a glicerin rozožral cerpadlo skoro na podobny stav ako mas ty. Zijem v českej republike a tu poznam tipka ktory sa venuje čerpadlam a pretesnuje ich. Stoji to cca 3000 kč ale čerpadlo musiš vymontovat sam alebo dat neakemu človekovi ktory sa tomu rozumie a ja by som ti zabespecil pretesnenie. Ide len o teba ze ci chces ostat pri cerpadle lukas ktore ma mensiu spotrebu o 1l a da sa nanho napojit imo a tempomat alebo klasicky bosch ktory ma sice o 1l veciu spotrebu ale je menej kazive ako lukas ale nema take možnosti. Ja som to vyriešil tak že som auto predal a kupil 1,9TD ta ma origo bosch a som z tym nadmieru spokojny len ma stve že nenapojim nato ani palubny pc ani ten tempomat

Link to comment
Share on other sites

Zdravim ta mal som ten isty problem z mojou byvalou 406 2.1TD z cerpadlom lucas epic predosli majitel jazdil na hydraulicky olej a glicerin rozožral cerpadlo skoro na podobny stav ako mas ty. Zijem v českej republike a tu poznam tipka ktory sa venuje čerpadlam a pretesnuje ich. Stoji to cca 3000 kč ale čerpadlo musiš vymontovat sam alebo dat neakemu človekovi ktory sa tomu rozumie a ja by som ti zabespecil pretesnenie. Ide len o teba ze ci chces ostat pri cerpadle lukas ktore ma mensiu spotrebu o 1l a da sa nanho napojit imo a tempomat alebo klasicky bosch ktory ma sice o 1l veciu spotrebu ale je menej kazive ako lukas ale nema take možnosti. Ja som to vyriešil tak že som auto predal a kupil 1,9TD ta ma origo bosch a som z tym nadmieru spokojny len ma stve že nenapojim nato ani palubny pc ani ten tempomat

prečo o liter vedšia spotreba ? nikde som nečítal že by bola vyžšia spotreba .. :) a to štartovanie na 3 valce má vraj na práci elektronika toho čerpadla .. a chcem sa ťa spýtať .. počas jazdy si nemal žiadne problémy .. lebo keď idem tam po ceste ako keby motor sem tam vynechával .. 

Link to comment
Share on other sites

nal som taky problem ze to nemalo tach a jelo ako bez turba

ale práveže ja mám výkon uplne v pohode .. bez zmeny .. dokonca teraz je trošku aj teplejšie tak nafta ani nepadla .. lenže napr. teraz som šiel do BA a adlhšiu dobu som šiel 60km/hod. a na ten istý plin .. a robí to také že .. proste idem 60 a srazu ako keby som pustil nohu z plinu na sekundu a potom v pohode zase a takto sa to opakuje .. ako keby mi vypadol zajazdy jeden valec proste ako keby neodpálil .. ja už nwm čo tomu peugeotu je vlastne .. a po dlhej ceste som odstavil auto .. nechal som ho na 10 min. na voľnobehu a krásne držal voľnobeh ani trošku sa nehúpal .. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To že dlhsie startujes, několik tecucemu cerpadlu. Než zaplní čerpadlo naftou která vytiekla, to chvíli trvá. To že po nastartování ti to IDE 3valce a pak sa chotí 4. Tak to len kolo tomu že mas zlu zhavku. Nakonec kedy si nechal kontrolovat vstrekovace? AK mas další otázky pis

Link to comment
Share on other sites

No nakoniec sa to vyriešilo čerpadlo sa vymenilo za Bosch z 1.9td ktoré bolo prerobené na väčší obiem .. vymenily sa diely (trubky k tryskám,vnútra trysiek,držiak čerpadla,čerpadlo,rozvody,pal.filter) investícia ma stála 400€ aj z robotou .. :) je to síce dosť velký peniaz ale keďže som sa do tej 406 nieak zalúbil tak sa mi to určite vyplatí a nelutujem to .. výkonová zmena možno tak 10% pri rozjazde ale pri predbiehaní bez zmeny.. motor prestal dymiť .. ani za studena ani za tepla pri prudkom vytočení .. samotný chod motora sa mi zdá byť tichší ..teraz mám ot.1000ot./min. ale mechanik mi poradil ich znížiť až po niekým 1000-2000km aby si všetko zasadlo .. :) ,  ešte keď kúpim žhavky tak to bude tip top :)  video pre motiváciu je tu :) ak budem mať čas natočím aj niečo z jazdy :) https://youtu.be/8ziNCcXenvo

Link to comment
Share on other sites

No otravě tu dymovost z výfuku dost ovplyvnuju aj vstrekovace. Po 10rokoch funkčnosti nemůžeme cakat že budu stále jako nové. Hold zub času. Na len z mojej současnosti po opravě vstrekovacov klesla spotřeba,hladší chod motoru a hlavně nehulis.

Link to comment
Share on other sites

o spotrebe vás budem informovať akonáhle ju zmerám .. niektorý hovoria že bude väčšia niektorý že menšia .. a niektorý rovnaká .. ja si ju zmerám a dám vám vedieť .. niesom brzda premávky .. jazdíevam svižnejšie .. :) tankujem len na pumpe slovnaft a dávam aj aditiva :)

Link to comment
Share on other sites

no zatial som ešte nestihol najazdiž km .. ale tak uvidíme časom určite to sem pridám :) kto chce bude vydieť .. :) 

comm : zatial ani neviem .. rozmýšlal som vymeniť to zniekym za nieaké diely .. alebo predať ani sám to ešte nemám rozmyslené .. mám ho doma .. trošku tieklo .. ale iba keď boly mrazy ... :) prečo sa pýtaš mal by si záujem ? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...